Bombers obrin l’accés a una masia a on estaven incomunicat per la neu un matrimoni d’ancians en el Toro

 

El Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha obert este diumenge l’accés a una masia del terme del Toro, en l’Alt Palància (Castelló), a on habita un matrimoni d’ancians, que havia quedat incomunicat des de l’inici del temporal Filomena‘ a causa de l’acumulació de neu. El matrimoni es troba en bon estat, segons han informat des de fonts del Consorci.

 

El president de la Diputació de Castelló, José Martí, i el diputat provincial de Bombers, Abel Ibáñez, han coordinat este diumenge des del punt de control de Barracas l’operatiu d’emergència que el Consorci té en marxa en tota l’àrea sud de la província per a fer front a l’efecte de les intenses nevades.

 

Des d’eixe punt s’han dirigit totes les faenes de rescat i de neteja dels centenars de quilòmetres de carreteres que durant hores han estat impracticables per la força de la neu, que ha deixat punts amb acumulats de fins a 50 centímetres.

 

Per part de la Diputació hi ha 200 efectius en actiu, als que cal sumar tota la maquinària de rescat i de neteja viària. Martí ha advertit que, a pesar que la borrasca ha perdut intensitat, encara hi ha problemes en la xarxa viària de la província.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.