22.5 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

Bombers obrin l’accés a una masia a on estaven incomunicat per la neu un matrimoni d’ancians en el Toro

 

El Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha obert este diumenge l’accés a una masia del terme del Toro, en l’Alt Palància (Castelló), a on habita un matrimoni d’ancians, que havia quedat incomunicat des de l’inici del temporal Filomena‘ a causa de l’acumulació de neu. El matrimoni es troba en bon estat, segons han informat des de fonts del Consorci.

 

El president de la Diputació de Castelló, José Martí, i el diputat provincial de Bombers, Abel Ibáñez, han coordinat este diumenge des del punt de control de Barracas l’operatiu d’emergència que el Consorci té en marxa en tota l’àrea sud de la província per a fer front a l’efecte de les intenses nevades.

 

Des d’eixe punt s’han dirigit totes les faenes de rescat i de neteja dels centenars de quilòmetres de carreteres que durant hores han estat impracticables per la força de la neu, que ha deixat punts amb acumulats de fins a 50 centímetres.

 

Per part de la Diputació hi ha 200 efectius en actiu, als que cal sumar tota la maquinària de rescat i de neteja viària. Martí ha advertit que, a pesar que la borrasca ha perdut intensitat, encara hi ha problemes en la xarxa viària de la província.

Últimes notícies

El PP atribuïx a Miguel Polo la responsabilitat política per les morts del barranc de Poio

El PP ha responsabilitzat políticament a Miguel Polo per les morts del barranc de Poio en la comissió d'investigació de la DANA al Senat. Polo ha replicat que la CHJ va facilitar tota la informació i ha assenyalat a la direcció del Cecopi.

Compromís plena València de cartells i acusa a Catalá del calvari del transport

Compromís ha llançat una campanya de cartells amb QR per a denunciar la deterioració del transport públic a València i acusa a Catalá. La formació denuncia un veto en Metrovalencia i alerta de costos per la ZBE no implantada.

L’Elx tanca la jornada 23 en la seua pitjor posició del curs: 15é

L'Elx ha tancat la jornada 23 en la quinzena plaça, la seua pitjor posició de la temporada, després de la derrota del dissabte. El marge sobre el descens s'ha estret.

Els davanters del Llevant, en sequera: només un gol en els últims dotze partits

Només Carlos Espí ha marcat per la davantera del Llevant en els últims dotze partits de Lliga; la resta de punts va arribar des de la segona línia i la defensa. Amb Luís Castro, Iván Romero va ser titular sense encert i Etta Eyong va perdre temps per la Copa Àfrica; així i tot l'equip suma 26 gols.

Un home es refugia en un traster després de ser acoltellat per la seua parella a València

La Policia Nacional va localitzar en Patraix a un home ferit per arma blanca ocult en un traster i va detindre a la seua parella després de seguir una reguera de sang en la vivenda.

Desarticulat un grup itinerant per robatoris en salons de joc d’Alacant i Múrcia

La Policia Nacional ha desarticulat un grup criminal itinerant que ha assaltat salons de joc a Múrcia i Alacant amb la tècnica 'stacker'. Quatre persones han sigut detingudes i la investigació ha quedat oberta per a altres fets similars.

Alacant frega el 10% de la construcció i rehabilitació de vivendes a Espanya

Alacant va concentrar el 9,2% dels visats d'obra nova i rehabilitació residencial en 2025, amb focus a Torrevieja, Elx, Sant Joan d'Alacant i la capital. L'impuls es va recolzar en obra nova i en una forta pujada de la rehabilitació de vivenda.

Aemet activarà al migdia l’avís taronja per ratxes de 90 km/h en el litoral i sud de València

Aemet activarà l'avís taronja en el litoral i l'interior sud de València per vent d'oest amb ratxes de fins a 90 km/h. Castelló i Alacant quedaran en avís groc.