Caixa Ontinyent guanya el 5% més en 2018 i potència la banca electrònica

 

La caixa d’estalvis valenciana Caixa Ontinyent va obtindre un benefici net de 6,5 milions d’euros en 2018, el 5% més que l’exercici anterior, dels quals destinarà 5,3 milions a reserves i 1,2 milions a l’obra social.

 

L’entitat ha informat dels comptes de l’any passat, que seran elevades a l’assemblea general per a la seua aprovació en els pròxims mesos, i de les principals línies d’actuació enguany, que se centren en potenciar la banca electrònica, l’expansió geogràfica a noves zones i la posada en marxa del mont de pietat.

 

Els resultats bruts de 2018 van ascendir a 10 milions abans de sanejaments i dotacions, i després de les provisions pertinents, van quedar en 8,4 milions, amb un pagament d’impostos d’1,9 milions.

 

La morositat va baixar al 5,96% amb una cobertura del 98,17%, i el capital CET1 (sobre els actius ponderats per risc) se situa en el 16,39%, per damunt del mínim exigit pel Banc d’Espanya (12,13%).

 

Per a enguany, Caixa Ontinyent preveu seguir amb la digitalització empresa amb una aplicació per al pagament a través del mòbil i l’adaptació dels serveis oferits en oficines per a potenciar l’autogestió del client.

 

Al mateix temps, l’entitat mantindrà la seua xarxa d’oficines i preveu una expansió geogràfica amb l’obertura en noves zones actualment en estudi, que no ha concretat.

 

A l’obra social dedicarà 1,8 milions (dels resultats de 2018 i romanents, recuperacions i ingressos), que es destinaran a mantindre els programes establits respecte al manteniment dels centres, investigació i divulgació de temes autòctons a través de publicacions, col·laboració amb els col·lectius, presència als campus i gestió de les fundacions participades de caràcter assistencial, docent i cultural.

 

Ja amb la posada en marxa de la Fundació Caixa Ontinyent, es potenciarà l’educació financera a través del programa «Finança’t», es posarà en marxa el mont de pietat i es redactarà el projecte de nou centre social a Ontinyent que, a més d’estar obert a activitats d’associacions i col·lectius, acolliria l’arxiu històric i museu de Caixa Ontinyent, les activitats de la seua fundació i el mont de pietat.

 

Caixa Ontinyent ha destacat la nova estructuració de la Responsabilitat Social Corporativa, en la qual col·laborarà la Universitat de València, i que pretén ajustar l’actuació de la caixa a les noves circumstàncies socials i als serveis financers.

 

L’impacte de la seua activitat en els seus grups d’interés, en la societat en general i al medi ambient és un tema crucial per a l’entitat, «fidel» al seu compromís territorial, segons les fonts.

Últimes notícies

Les fibres reciclades i naturals confirmen el seu potencial contra el soroll als edificis

Un estudi de la UPV ha demostrat que materials acústics fets amb fibres reciclades i naturals mantenen gran part de les seues prestacions després de més de setze anys d’envelliment, i es consoliden com una alternativa sostenible per a millorar el confort sonor dels edificis.

Salven cinc treballadors i 3.300 porcs en un incendi en una granja de Benaguasil

Cinc treballadors i uns 3.300 porcs han sigut rescatats sans i estalvis d’una explotació porcina de Benaguasil després d’un incendi que va generar una gran columna de fum però sense causar danys personals ni la mort d’animals.

Ford Almussafes obri una nova etapa en el seu 50 aniversari amb l’aliança amb Geely

La fàbrica de Ford a Almussafes complix 50 anys mentre tanca una aliança amb Geely que garantix cinc models en producció i augura més faena i estabilitat per a la plantilla a partir de 2028.

Oratge estable i nits un poc més suaus este dilluns a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana enceta la setmana amb cel poc nuvolós, nits lleugerament més suaus, màximes quasi sense canvis i vent fluix variable, segons Aemet. Dimarts es mantindrà l’estabilitat, amb alguns bancs de boira matiners a l’interior i temperatures semblants.

Empat del València en el debut d’Aguirre a El Sardinero

Javier Aguirre ha debutat com a tècnic del València CF amb un empat 2-2 al camp del Racing de Santander, en un partit obert fins al final. L’equip ha deixat bones sensacions malgrat les alternatives en el marcador.

Xavi Albert assumix la derrota del València Basket a Barcelona després d’arribar al límit

L’entrenador del València Basket, Xavi Albert, admet que costa assumir la derrota ajustada contra el Barça després d’haver portat el rival al límit, però recorda que estos finals entren dins d’una temporada llarga.

El Barça frena el Valencia Basket amb un triple final de Parra (89-86)

El Barça ha derrotat el Valencia Basket per 89-86 en un partit molt intens i ple d’alternatives, decidit per un triple final de Joel Parra. Els taronja, vigents campions de la Lliga Endesa, han tingut un últim llançament per forçar la pròrroga amb Nikola Mirotic.

Extingit l’incendi forestal declarat diumenge a Bocairent

L’incendi forestal declarat este diumenge a Bocairent, en una zona de pinada, s’ha donat per extingit després d’hores de treball terrestre i aeri. En l’extinció han participat efectius de València i Alacant, bombers forestals de la Generalitat i voluntaris locals.