13.1 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Un brot massiu als EEUU demostra que la variant delta es transmet entre els vacunats

L’altament transmissible variant delta del coronavirus es pot estar difonent entre les persones completament vacunades quasi tant com entre les que no han rebut cap dosi, d’acord amb un informe de les autoritats sanitàries dels EEUU difós este divendres.

Els vacunats es poden contagiar

Els Centres per al Control i la Prevenció de Malalties (CDC) dels EEUU van assenyalar que les persones vacunades porten tant virus en el nas com les persones no vacunades i, per això, les primeres podrien contagiar-se el virus entre si.

L’agència va elaborar un reporte sobre la base de l’anàlisi d’un brot de covid-19 ocorregut al començament del mes de juliol, és a dir quan els Estats Units celebra la seua festa nacional (4 de juliol), en la xicoteta comunitat de Provincetown, a Massachusetts, on les tres quartes parts dels contagis van correspondre a persones completament vacunades.

El brot ocorregut a Massachusetts, estat on la taxa de vacunació és del 69%, va estar relacionat amb una sèrie de “esdeveniments estiuencs” i grans reunions de persones en bars, restaurants i discoteques, i va donar com a resultat 469 casos.

D’este total, 346 es van registrar en persones completament vacunades, és a dir amb les dos dosis de Pfizer o Moderna o la monodosi de Johnson & Johnson, i al mateix temps 274 casos van presentar símptomes de la malaltia.

De cinc, quatre estaven vacunades

Cinc persones que van contreure el virus a causa d’este brot, de les quals quatre estaven completament vacunades, degueren ser hospitalitzades, però no es va reportar cap mort, segons els CDC.

La vacunació és l’estratègia més important per a prevenir malalties greus i la mort“, va recalcar l’agència en este reporte, que ho difon després de recomanar esta setmana que la gent vacunada torne a portar màscares en interiors i llocs públics en gairebé tot el país.
L’agència va assenyalar que les troballes de la recerca “suggereixen que fins i tot les jurisdiccions sense transmissió de covid-19 substancial o alta podrien considerar expandir les estratègies de prevenció“, com ara l’ús de màscares en entorns públics tancats al marge de l’estat de vacunació.

“Esta troballa és preocupant i va ser un descobriment fonamental que va portar a l’actualització de la recomanació per a l’ús de màscares dels CDC“, va dir la directora d’esta agència, Rochelle Walensky.

“La recomanació sobre l’ús de màscares es va actualitzar per a garantir que el públic vacunat no transmeta el virus a altres persones sense saber-ho, inclosos els seus éssers estimats no vacunats o immunocompromesos (amb malalties preexistents)”, va afegir.

Tan contagiós com la varicel·la

Un informe intern d’esta agència obtingut pel diari “The Washington Post” va revelar que la variant delta de la covid-19 pot causar una malaltia més greu i és tan contagiosa com la varicel·la.

El document, donat a conéixer hores abans del reporte sobre el brot a Massachusetts, recalca a més que la variant passa d’una persona a una altra amb més rapidesa que l’èbola, el refredat comú, les grips estacionals i el xarampió.

En l’informe, els CDC reconeixen que han d’ajustar els seus missatges a la població emfatitzant que la vacunació és la millor defensa “contra una variant tan contagiosa que actua, quasi, com si fos un virus nou i diferent”.

Estats Units registra un augment de casos de coronavirus, amb una mitjana esta setmana de 71.000 nous casos diaris de covid, la qual cosa ha portat al Govern a impulsar la campanya de vacunació, que s’ha alentit notablement en els últims dos mesos, amb tot just el 49% de la població inoculada amb la pauta completa.

El president dels Estats Units, Joe Biden, va anunciar este dijous que obligarà als més de 4 milions de treballadors federals a demostrar que estan vacunats si no volen sotmetre’s a proves de covid-19 regularment.

La mesura se suma a les implementades per companyies com Google, Facebook o Lyft, que esta setmana van anunciar que exigiran que tots els treballadors que tornen a les seues oficines estiguen vacunats.

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.