Brussel·les sanciona Apple i Meta per incomplir la Llei de Mercats Digitals

La Comissió Europea ha anunciat hui que imposa una multa de 500 milions d’euros a Apple i una altra de 200 milions d’euros a Meta, per incompliments de la nova Llei europea de Mercats Digitals (DMA). Aquestes són les dues primeres sancions que Brussel·les resol sota la recent legislació dissenyada per a prevenir els abusos per part de les grans tecnològiques.

La vicepresidenta de l’Executiu comunitari, Teresa Ribera, ha indicat que tant Apple com Meta han infringit les normes establertes, aplicant mesures que augmenten la dependència dels usuaris i empreses envers les seves plataformes. «Hem pres mesures fermes però equilibrades per fer complir la llei en base a regles clares i previsibles», ha comentat Ribera en un comunicat oficial.

Les investigacions de Brussel·les es van iniciar l’any passat, analitzant les restriccions imposades per Apple als desenvolupadors dins del seu App Store, així com el model «pagar o consentir» que Meta va implementar en els seus serveis. Amb les noves normatives, els serveis dins de la UE podrien ser multats fins a un 10% del volum de negoci de les empreses implicades. Tanmateix, fonts comunitàries han suggerit que, per al càlcul de sancions, s’han considerat factors que «mitiguen» les penalitzacions, com el fet que la DMA porta poc més d’un any en vigor, el que limita el període d’incompliment, així com la complexitat de la normativa.

Amb l’anunci de la sanció, s’obre un període de 60 dies durant els quals les companyies sancionades han de complir amb les normatives establertes. Si no ho fan, Brussel·les podrà imposar multes addicionals.

Ribera ha advertit que «totes les companyies que operen dins de la UE han de respectar les lleis i valors comunitaris». A més, ha ressaltat que la nova legislació és un instrument fonamental per «desbloquejar el potencial, alternatives i creixement», garantint que els actors digitals puguin operar en mercats competitius i justos.

Últimes notícies

El foc de Soneja queda extingit després de cremar 183 hectàrees i desallotjar 500 veïns

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja i que també ha afectat Azuébar s’ha donat per extingit este dissabte a les 20.25 hores, després de cremar 183 hectàrees i obligar al desallotjament de 500 veïns.

Ferit un home de 49 anys en una baralla al Mercat de Dénia

Un home de 49 anys ha resultat ferit al cap en una baralla este dissabte al matí al Mercat de Dénia i ha sigut traslladat a l’Hospital de Dénia.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.