Brussel·les sanciona Apple i Meta per incomplir la Llei de Mercats Digitals

La Comissió Europea ha anunciat hui que imposa una multa de 500 milions d’euros a Apple i una altra de 200 milions d’euros a Meta, per incompliments de la nova Llei europea de Mercats Digitals (DMA). Aquestes són les dues primeres sancions que Brussel·les resol sota la recent legislació dissenyada per a prevenir els abusos per part de les grans tecnològiques.

La vicepresidenta de l’Executiu comunitari, Teresa Ribera, ha indicat que tant Apple com Meta han infringit les normes establertes, aplicant mesures que augmenten la dependència dels usuaris i empreses envers les seves plataformes. “Hem pres mesures fermes però equilibrades per fer complir la llei en base a regles clares i previsibles”, ha comentat Ribera en un comunicat oficial.

Les investigacions de Brussel·les es van iniciar l’any passat, analitzant les restriccions imposades per Apple als desenvolupadors dins del seu App Store, així com el model “pagar o consentir” que Meta va implementar en els seus serveis. Amb les noves normatives, els serveis dins de la UE podrien ser multats fins a un 10% del volum de negoci de les empreses implicades. Tanmateix, fonts comunitàries han suggerit que, per al càlcul de sancions, s’han considerat factors que “mitiguen” les penalitzacions, com el fet que la DMA porta poc més d’un any en vigor, el que limita el període d’incompliment, així com la complexitat de la normativa.

Amb l’anunci de la sanció, s’obre un període de 60 dies durant els quals les companyies sancionades han de complir amb les normatives establertes. Si no ho fan, Brussel·les podrà imposar multes addicionals.

Ribera ha advertit que “totes les companyies que operen dins de la UE han de respectar les lleis i valors comunitaris”. A més, ha ressaltat que la nova legislació és un instrument fonamental per “desbloquejar el potencial, alternatives i creixement”, garantint que els actors digitals puguin operar en mercats competitius i justos.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.

PSPV i Compromís demanen una comissió per a investigar els bons comercie a Alacant

PSPV i Compromís demanaran un ple extraordinari i una comissió d'investigació per la gestió dels bons comercie a Alacant, després de la detenció de Carlos Baño. La investigació busca aclarir si va haver-hi frau en els fons de 2022 i 2023 en una vintena de municipis.

Sarabia mira al Bernabéu: ‘Igual és el moment de continuar fent història’ amb l’Elx

El tècnic de l'Elx va afirmar que el Bernabéu és un 'repte' i va defendre que demà pot trencar la seua ratxa a domicili. Apunta a ajustos tàctics i inspiració en el pla del Getafe davant un Reial Madrid extra motivat.

La Policia incauta caixes de documentació en Facpyme per la investigació dels bons consum a Alacant

La Policia Nacional s'ha confiscat de diverses caixes de documentació en la seu de Facpyme dins de la investigació sobre els bons consum de 2022 i 2023. El president de la patronal, Carlos Baño, ha sigut detingut en relació amb un presumpte delicte de corrupció.

El València Basket busca obrir distància definitiva amb el Tenerife

L'equip taronja visita Tenerife per a afermar la segona plaça. Un triomf elevaria a cinc l'avantatge i tancaria el average particular mancant 12 jornades.

Corberán apel·la a la ràbia després del 1-2 a Mestalla per a visitar a l’Oviedo

El tècnic del València va recordar el 1-2 de l'anada i va reclamar 'ràbia i coratge' per al dol en el Carlos Tartiere, evitant distraccions amb Europa. Va alertar de la pressió alta i del perill del cuer en el seu estadi.