Brussel·les sanciona Apple i Meta per incomplir la Llei de Mercats Digitals

La Comissió Europea ha anunciat hui que imposa una multa de 500 milions d’euros a Apple i una altra de 200 milions d’euros a Meta, per incompliments de la nova Llei europea de Mercats Digitals (DMA). Aquestes són les dues primeres sancions que Brussel·les resol sota la recent legislació dissenyada per a prevenir els abusos per part de les grans tecnològiques.

La vicepresidenta de l’Executiu comunitari, Teresa Ribera, ha indicat que tant Apple com Meta han infringit les normes establertes, aplicant mesures que augmenten la dependència dels usuaris i empreses envers les seves plataformes. “Hem pres mesures fermes però equilibrades per fer complir la llei en base a regles clares i previsibles”, ha comentat Ribera en un comunicat oficial.

Les investigacions de Brussel·les es van iniciar l’any passat, analitzant les restriccions imposades per Apple als desenvolupadors dins del seu App Store, així com el model “pagar o consentir” que Meta va implementar en els seus serveis. Amb les noves normatives, els serveis dins de la UE podrien ser multats fins a un 10% del volum de negoci de les empreses implicades. Tanmateix, fonts comunitàries han suggerit que, per al càlcul de sancions, s’han considerat factors que “mitiguen” les penalitzacions, com el fet que la DMA porta poc més d’un any en vigor, el que limita el període d’incompliment, així com la complexitat de la normativa.

Amb l’anunci de la sanció, s’obre un període de 60 dies durant els quals les companyies sancionades han de complir amb les normatives establertes. Si no ho fan, Brussel·les podrà imposar multes addicionals.

Ribera ha advertit que “totes les companyies que operen dins de la UE han de respectar les lleis i valors comunitaris”. A més, ha ressaltat que la nova legislació és un instrument fonamental per “desbloquejar el potencial, alternatives i creixement”, garantint que els actors digitals puguin operar en mercats competitius i justos.

Últimes notícies

L’avís groc per vent de fins a 80 km/h continua actiu a l’interior nord de Castelló

L'avís groc per ratxes de vent de fins a 80 km/h es manté durant la nit i fins a les 10 hores del dimecres a l'interior nord de Castelló, amb pluja i tempestes localment intenses.

Un incendi arrasa una nau de tractament d’ametla de 10.000 m² a la Vall d’Alba

Un incendi declarat en una empresa de tractament d'ametles a la Vall d'Alba ha calcinat una nau de 10.000 metres quadrats i ha provocat el col·lapse de la seua estructura, sense causar ferits.

El jutge cita al excomisionado de la DANA com investigat per presumpta falsedat documental

El Jutjat d'Instrucció 4 de València cridarà a declarar com investigat el 22 de maig al excomisionado per a la DANA José María Ángel per la presumpta falsificació del títol amb el qual va promocionar com a funcionari.

Les XV Jornades de Còmic de València tornen a la Nau amb firmes, tallers i més de 70 expositors

Les XV Jornades de Còmic de València se celebren del 22 al 24 de maig en La Nau amb firmes d'autors, tallers infantils, jocs de taula i més de 70 estands.

L’Horta Sud impulsa una ruta en homenatge a les víctimes de la DANA i al voluntariat

La Mancomunitat de l'Horta Sud aprova un pla estratègic de turisme per als pròxims quatre anys que inclou una ruta en record de les víctimes de la DANA i del voluntariat i noves propostes de cicloturisme, cultura i gastronomia.

Intens incendi en una empresa de tractament d’ametles a Vall d’Alba

Un incendi industrial molt desenrotllat afecta a una empresa de tractament d'ametles en un polígon de La Vall d'Alba i genera una gran columna de fum, mobilitzant un ampli desplegament de bombers i mitjans d'emergències.

Desallotgen diverses empreses per un incendi en una nau industrial de Vall d’Alba sense ferits

Un incendi totalment desenrotllat en una nau de tractament d'ametles en un polígon de Vall d'Alba ha obligat a desallotjar de manera preventiva les empreses confrontants, sense causar ferits.

Pedro Martínez veu la sèrie al 50% i resta pes al factor pista davant el Panathinaikos

Pedro Martínez considera que el quint partit d'Eurolliga entre València Basket i Panathinaikos està totalment obert, reclama gestionar la pressió i demana ser fidel a l'estil de l'equip.