10 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Brussel·les sanciona Apple i Meta per incomplir la Llei de Mercats Digitals

La Comissió Europea ha anunciat hui que imposa una multa de 500 milions d’euros a Apple i una altra de 200 milions d’euros a Meta, per incompliments de la nova Llei europea de Mercats Digitals (DMA). Aquestes són les dues primeres sancions que Brussel·les resol sota la recent legislació dissenyada per a prevenir els abusos per part de les grans tecnològiques.

La vicepresidenta de l’Executiu comunitari, Teresa Ribera, ha indicat que tant Apple com Meta han infringit les normes establertes, aplicant mesures que augmenten la dependència dels usuaris i empreses envers les seves plataformes. “Hem pres mesures fermes però equilibrades per fer complir la llei en base a regles clares i previsibles”, ha comentat Ribera en un comunicat oficial.

Les investigacions de Brussel·les es van iniciar l’any passat, analitzant les restriccions imposades per Apple als desenvolupadors dins del seu App Store, així com el model “pagar o consentir” que Meta va implementar en els seus serveis. Amb les noves normatives, els serveis dins de la UE podrien ser multats fins a un 10% del volum de negoci de les empreses implicades. Tanmateix, fonts comunitàries han suggerit que, per al càlcul de sancions, s’han considerat factors que “mitiguen” les penalitzacions, com el fet que la DMA porta poc més d’un any en vigor, el que limita el període d’incompliment, així com la complexitat de la normativa.

Amb l’anunci de la sanció, s’obre un període de 60 dies durant els quals les companyies sancionades han de complir amb les normatives establertes. Si no ho fan, Brussel·les podrà imposar multes addicionals.

Ribera ha advertit que “totes les companyies que operen dins de la UE han de respectar les lleis i valors comunitaris”. A més, ha ressaltat que la nova legislació és un instrument fonamental per “desbloquejar el potencial, alternatives i creixement”, garantint que els actors digitals puguin operar en mercats competitius i justos.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

2-1. El Vila-real es fa fort davant un València que no escapa del perill

El Vila-real va remuntar el gol inicial de Ramazani i va véncer 2-1 al València amb punts de Comesaña i Gueye, este últim de penal. Els visitants van estrényer després del descans, però Luiz Júnior va sostindre el triomf, que consolida als grocs en la tercera plaça i manté als che prop del descens.

El Vila-real remunta al València en un derbi marcat pel VAR (2-1)

El Vila-real consolida la tercera posició després de véncer 2-1 al València en un derbi intens i polèmic. El VAR va validar dos penals, un per a cada equip.

Galbiati celebra la Copa i reivindica l’estil Baskonia: defensa feroç i atac veloç

Galbiati es va mostrar exultant després del 89-100 al Reial Madrid que va donar a Baskonia la Copa del Rei i va reivindicar l'estil propi: defensa intensa i atac veloç. Va destacar el gir de ritme per a desordenar la defensa blanca i el 17-33 de l'últim quart com a clau.

El Vila-real remunta al València en una primera part intensa i amb polèmica (2-1)

El Vila-real ha voltejat el 0-1 del València amb punts de Comesaña i Gueye, este de penal. La primera part va deixar dos penes màximes i molta polèmica.

Markus Howard: ‘Som els reis d’Espanya’

L'escorta de Baskonia va celebrar la Copa del Rei guanyada davant el Reial Madrid en el Roig Arena i va proclamar: 'Som els reis d'Espanya'. És el seu primer títol.

Scariolo crida a recompondre’s després de la final: la progressió des d’octubre és la base

El Reial Madrid va caure 89-100 davant el Baskonia en la final de Copa del Rei i Scariolo va demanar autocrítica sense perdre confiança, prenent l'evolució des d'octubre com a punt de partida.

Trent Forrest, MVP de la Copa del Rei amb 38 de valoració en la final

Trent Forrest va ser triat MVP de la Copa del Rei després de liderar el 89-100 del Kosner Baskonia davant el Reial Madrid. Va firmar 22 punts, 11 rebots i 38 de valoració.

89-100: el trident Luwawu, Omoruyi i Forrest corona al Baskonia davant el Reial Madrid

Baskonia es va proclamar campió de la Copa del Rei 17 anys després després de véncer 89-100 al Reial Madrid. Luwawu-Cabarrot, Omoruyi i Forrest van sumar 73 punts i Howard va tancar.