13.1 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Buckingham Palace anuncia que el rei Carlos III d’Anglaterra té càncer

El rei Carlos III d’Anglaterra ha estat diagnosticat amb un càncer, segons ha anunciat Buckingham Palace, que no ha especificat quin tipus pateix el monarca britànic, tot i que ha detallat que ja ha començat a sotmetre’s a tractament i que els metges li han aconsellat suspendre la seua agenda institucional.

La Casa Reial britànica ha aclarit que no és un càncer de pròstata, perquè l’engrandiment de pròstata pel qual va haver de ser intervingut recentment era benigne.

De fet, va ser durant este tractament quan “es va observar un altre motiu de preocupació”. “Les proves diagnòstiques posteriors han identificat una forma de càncer”, van especificar.

Així, el monarca ha començat este mateix dilluns amb una sèrie de “tractaments regulars“, durant els quals, afegeix la nota, els metges li han aconsellat que pospose els seus compromisos institucionals públics. Tot i això, afegeix, durant este període Carles III sí que continuarà amb les seues tasques d’Estat i la paperassa oficial com de costum.

El comunicat de Buckingham destaca la gratitud del monarca cap al seu equip mèdic pel seu “ràpida intervenció“, que va ser possible –afegeix– precisament “gràcies al seu recent procediment hospitalari”. Assegura també que el rei es manté “completament positiu” sobre el tractament i que espera reprendre els seus deures públics al complet com més aviat millor.

“La seua majestat ha decidit compartir el diagnòstic per evitar especulacions i amb l’esperança que puga ajudar a la comprensió pública de tots els afectats pel càncer a tot el món”, conclou el document.

Últimes notícies

3-0: El Vila-real es deixa portar en Leverkusen

L'equip va tancar la liguilla amb una nova derrota davant un Bayer Leverkusen molt superior que va certificar la seua passada. Tillman va firmar un doblet i Grimaldo va sentenciar.

Leverkusen passa per damunt d’un Vila-real sense pols: 3-0 i adeu en Champions

El Vila-real va tancar la seua participació en la Lliga de Campions amb un 3-0 en Leverkusen. L'equip alemany, molt superior, va certificar la seua passada amb un doblet de Tillman i un gol de Grimaldo.

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.