13 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Buckingham Palace anuncia que el rei Carlos III d’Anglaterra té càncer

El rei Carlos III d’Anglaterra ha estat diagnosticat amb un càncer, segons ha anunciat Buckingham Palace, que no ha especificat quin tipus pateix el monarca britànic, tot i que ha detallat que ja ha començat a sotmetre’s a tractament i que els metges li han aconsellat suspendre la seua agenda institucional.

La Casa Reial britànica ha aclarit que no és un càncer de pròstata, perquè l’engrandiment de pròstata pel qual va haver de ser intervingut recentment era benigne.

De fet, va ser durant este tractament quan “es va observar un altre motiu de preocupació”. “Les proves diagnòstiques posteriors han identificat una forma de càncer”, van especificar.

Així, el monarca ha començat este mateix dilluns amb una sèrie de “tractaments regulars“, durant els quals, afegeix la nota, els metges li han aconsellat que pospose els seus compromisos institucionals públics. Tot i això, afegeix, durant este període Carles III sí que continuarà amb les seues tasques d’Estat i la paperassa oficial com de costum.

El comunicat de Buckingham destaca la gratitud del monarca cap al seu equip mèdic pel seu “ràpida intervenció“, que va ser possible –afegeix– precisament “gràcies al seu recent procediment hospitalari”. Assegura també que el rei es manté “completament positiu” sobre el tractament i que espera reprendre els seus deures públics al complet com més aviat millor.

“La seua majestat ha decidit compartir el diagnòstic per evitar especulacions i amb l’esperança que puga ajudar a la comprensió pública de tots els afectats pel càncer a tot el món”, conclou el document.

Últimes notícies

Iñaki Williams fica a l’Athletic en semifinals amb un gol en el 96

L'Athletic va guanyar 1-2 a Mestalla i va segellar el seu passe a semifinals. Sadiq Umar es va marcar en pròpia i després va empatar; Dimitrievski va detindre un penal abans del punt final.

Sadiq iguala després d’un error de Padilla i el València-Athletic arriba 1-1 al descans

El davanter nigerià va compensar el seu autogol en aprofitar una fallada del portera Alex Padilla i va deixar el dol de quarts 1-1 a l'intermedi a Mestalla.

Sadiq, novetat al València; Izeta encapçala a l’Athletic en els quarts de Copa

El València introduïx a Sadiq al costat de Lucas Beltrán a Mestalla, mentres l'Athletic confia en Urko Izeta. Els dos busquen el passe a semifinals amb onces ofensius.

La Comissió Mixta per a la DANA a València fixa la seua primera reunió per al 18 de febrer

La Comissió Mixta per a coordinar la recuperació de danys de la DANA del 29 d'octubre a València es reunirà el 18 de febrer. El Consell de Ministres va aprovar la seua creació i composició.

Guirmay s’imposa a l’esprint i estrena el jersei groc en la Volta

L'eritreu va véncer per centímetres a Torreblanca i, amb les bonificacions, es va col·locar líder després de 160 km entre Segorbe i Torreblanca. El vent i el port van seleccionar la carrera.

La Nucia acollirà la primera NBA Basketball School d’Espanya amb un nou pavelló en el Col·legi Vallemar

La Nucia serà seu de la primera NBA Basketball School d'Espanya, amb base en un nou pavelló del Col·legi Vallemar. L'acadèmia formarà a jóvens de 6 a 18 anys i activarà campus des de Setmana Santa.

Víctimes de la DANA exigixen a la Generalitat indemnitzacions i responsabilitats després de 15 mesos

Els col·lectius de víctimes del 29-O exigixen a la Generalitat reconéixer a les seues víctimes, assumir responsabilitats i indemnitzar als familiars de les 230 persones mortes. Critiquen comparacions amb un accident ferroviari i denuncien 15 mesos sense compensacions als deudos.

Febrer no és curt per al Llevant: fins a cinc partits i derbi davant el València

El Llevant, penúltim amb 18 punts, encara un mes comprimit amb Athletic, València, Vila-real i Barcelona, i podria afegir a l'Alabés si es confirma la data.