14.4 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Buckingham Palace anuncia que el rei Carlos III d’Anglaterra té càncer

El rei Carlos III d’Anglaterra ha estat diagnosticat amb un càncer, segons ha anunciat Buckingham Palace, que no ha especificat quin tipus pateix el monarca britànic, tot i que ha detallat que ja ha començat a sotmetre’s a tractament i que els metges li han aconsellat suspendre la seua agenda institucional.

La Casa Reial britànica ha aclarit que no és un càncer de pròstata, perquè l’engrandiment de pròstata pel qual va haver de ser intervingut recentment era benigne.

De fet, va ser durant este tractament quan “es va observar un altre motiu de preocupació”. “Les proves diagnòstiques posteriors han identificat una forma de càncer”, van especificar.

Així, el monarca ha començat este mateix dilluns amb una sèrie de “tractaments regulars“, durant els quals, afegeix la nota, els metges li han aconsellat que pospose els seus compromisos institucionals públics. Tot i això, afegeix, durant este període Carles III sí que continuarà amb les seues tasques d’Estat i la paperassa oficial com de costum.

El comunicat de Buckingham destaca la gratitud del monarca cap al seu equip mèdic pel seu “ràpida intervenció“, que va ser possible –afegeix– precisament “gràcies al seu recent procediment hospitalari”. Assegura també que el rei es manté “completament positiu” sobre el tractament i que espera reprendre els seus deures públics al complet com més aviat millor.

“La seua majestat ha decidit compartir el diagnòstic per evitar especulacions i amb l’esperança que puga ajudar a la comprensió pública de tots els afectats pel càncer a tot el món”, conclou el document.

Últimes notícies

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.

Detinguts huit menors per l’agressió a un jove a l’eixida d’una discoteca a Alacant

Huit menors, de 14 a 16 anys, han sigut detinguts per la seua presumpta implicació en l'agressió a un jove de 16 anys fora d'una discoteca de la Platja de Sant Joan. El cas ha sigut remés a la Fiscalia de Menors per a decidir les mesures a adoptar.