Buckingham Palace anuncia que el rei Carlos III d’Anglaterra té càncer

El rei Carlos III d’Anglaterra ha estat diagnosticat amb un càncer, segons ha anunciat Buckingham Palace, que no ha especificat quin tipus pateix el monarca britànic, tot i que ha detallat que ja ha començat a sotmetre’s a tractament i que els metges li han aconsellat suspendre la seua agenda institucional.

La Casa Reial britànica ha aclarit que no és un càncer de pròstata, perquè l’engrandiment de pròstata pel qual va haver de ser intervingut recentment era benigne.

De fet, va ser durant este tractament quan “es va observar un altre motiu de preocupació”. «Les proves diagnòstiques posteriors han identificat una forma de càncer», van especificar.

Així, el monarca ha començat este mateix dilluns amb una sèrie de “tractaments regulars“, durant els quals, afegeix la nota, els metges li han aconsellat que pospose els seus compromisos institucionals públics. Tot i això, afegeix, durant este període Carles III sí que continuarà amb les seues tasques d’Estat i la paperassa oficial com de costum.

El comunicat de Buckingham destaca la gratitud del monarca cap al seu equip mèdic pel seu “ràpida intervenció“, que va ser possible –afegeix– precisament “gràcies al seu recent procediment hospitalari”. Assegura també que el rei es manté “completament positiu” sobre el tractament i que espera reprendre els seus deures públics al complet com més aviat millor.

“La seua majestat ha decidit compartir el diagnòstic per evitar especulacions i amb l’esperança que puga ajudar a la comprensió pública de tots els afectats pel càncer a tot el món”, conclou el document.

Últimes notícies

Els sindicats reclamen a Educació el document final abans de tornar a negociar la vaga docent

STEPV, CCOO i UGT demanen a la Conselleria d'Educació que els remeta el text complet amb els huit punts de l'acord abans de la reunió d'este divendres a les 14.00 hores per a abordar la vaga indefinida del professorat públic.

Pérez Llorca espera que la nova proposta siga solvent per a posar fi a la vaga docent

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, confia que el nou oferiment que el Consell farà este divendres als sindicats de professorat valencià siga tècnicament solvent i suficient per a desconvocar la vaga indefinida que ja porta dinou dies. La proposta arribarà sense detalls avançats i enmig de la divisió sindical, especialment pel bloqueig en matèria retributiva.

La criminalitat puja un 4,7 % en el primer trimestre a la Comunitat Valenciana

La criminalitat creix un 4,7 % a la Comunitat Valenciana entre gener i març respecte a 2025, per damunt de la mitjana estatal de l’1 %, amb augments especials en homicidis, segrests i delictes sexuals.

Presó provisional per a l’home detingut pel crim masclista de Callosa de Segura

La Secció de Violència sobre la Dona del Tribunal d’Instància d’Orihuela decreta presó provisional, comunicada i sense fiança per a l’home que va matar presumptament la seua parella Patricia en el seu domicili de Callosa de Segura.

El subdelegat del Govern a Alacant demana unitat contra la violència masclista

El subdelegat del Govern a Alacant, Manuel Pineda, reclama la unitat de totes les institucions i de la societat civil davant l’assassinat masclista de Patricia a Callosa de Segura, el número 23 a Espanya enguany.

Un tècnic de la CHJ assenyala Emergències per no analitzar bé les dades de pluja i cabals

Un responsable del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer declara que era competència d'Emergències interpretar les dades de pluja i cabals durant la DANA i critica la gestió del Cecopi.

Ortí defensa que els pressupostos de 2026 són els més alts sense maltractar l’educació pública

La consellera Carmen Ortí assegura en Les Corts que el pressupost de 2026 per a Educació, Cultura i Universitats és el més alt de la història i que no suposa cap maltractament a l’escola pública, mentres PSPV i Compromís l’acusen de retallades i li reclamen la dimissió.

Ortí apel·la al respecte físic en la nova mesa de negociació amb els sindicats docents

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, confia que en la mesa de negociació convocada per a este divendres a les 14.00 hores es respecte la integritat física i la llibertat dels participants per a avançar en la resolució del conflicte amb el professorat en vaga.