12.6 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

Un bus assistirà a possibles víctimes d’agressions sexuals a plaça Tetúan de 12.00 a 00.00 hores

La Conselleria d’Igualtat instal·larà a València un autobús que oferirà servei d’atenció, prevenció i informació a possibles víctimes d’agressions sexuals durant els dies grans de Falles, entre aquest divendres 15 i dimarts que ve 19.

Aquest vehicle, que servirà d’oficina itinerant i com a punt violeta, se situarà a la plaça Tetuán i oferirà atenció entre les 12.00 i les 00.00 hores de forma presencial, en coordinació amb el Centre Dona 24 hores de València per a atendre possibles incidències en qualsevol altre horari.

L’oficina mòbil promocionarà el nou telèfon 24 hores engegat per la Generalitat per a l’atenció a les víctimes d’agressions sexuals, el 900 22 00 22, informa l’administració autonòmica.

A més, informarà sobre els nous centres de crisis d’atenció integral 24 hores per a víctimes d’agressió sexual, un en cada província, que obriran les seues portes al llarg d’enguany per a informar, ajudar i protegir a aquestes dones.

El servei estarà coordinat amb el grup GAMMA d’atenció al maltractament de la Policia Local, que també establirà un punt d’atenció i coordinació dels serveis policials per a possibles casos de violència sexual, així com amb els Punts Violenta de Sensibilització (PVS) disposats des de l’Ajuntament.

Després de Falles, el bus estarà present durant estiu en esdeveniments que se celebren a la Comunitat Valenciana, com a festivals de música, així com en zones turístiques més concorregudes, amb l’objectiu de prevenir les agressions sexuals i atendre a les dones que puguen ser víctimes d’aquests delictes.

En aquesta oficina itinerant, que fa les funcions de centre de crisi d’atenció integral per a víctimes de violència sexual, seran rebudes associacions de dones que treballen en la lluita contra la violència masclista i en l’atenció a les víctimes per a donar-los a conèixer tant els nous centres en creació com el nou telèfon. Entre aquestes entitats destaquen Save the Children, Tyrius o l’associació de dones amb discapacitat Xarxa.

L’autobús, gestionat pel comissionat per a la lluita contra la violència sobre la dona, se sumisca a altres recursos com l’oficina mòbil de prevenció i atenció a possibles víctimes d’agressions sexuals instal·lada a Castelló de la Plana durant les recents festes de la Magdalena.

Últimes notícies

El PP de València aprova la declaració del 25-N de la FEMP amb el vot en contra de Vox

L'Ajuntament de València ha recolzat la moció de la FEMP pel 25-N per a reforçar la lluita contra la violència masclista. Vox, soci de govern, ha votat en contra.

Una tortuga es recupera en el Oceanogràfic després de perdre una aleta per art de fons

Una tortuga Caretta caretta de 30 quilos es recupera en l'Arca de la Mar del Oceanogràfic després de ser rescatada a Oliva amb plàstics i cordes. Els veterinaris li van amputar una aleta i evoluciona favorablement.

Un projecte pioner d’IA recupera la veu d’un pacient amb ELA

Un equip de la UPV ha reconstruït la veu d'un pacient amb ELA a partir de 20 minutos d'àudios. El sistema reproduïx la seua entonació en castellà i valencià.

La jutgessa del cas DANA cita als escortes i al xofer de Mazón com a testimonis

La instructora ha ordenat identificar i citar als escortes i al xofer que van acompanyar a Carlos Mazón el 29 d'octubre, per a aclarir si van sentir crides o comentaris. L'acte veu 'perfectament plausible' que el president fora informat de l'enviament del Es-Alert minuts abans de la seua difusió.

Presó provisional per a un piròman que va intentar cremar a un indigent dos vegades a València

Un home de 43 anys ha sigut detingut per provocar diversos incendis a València i per intentar cremar a un indigent en dos ocasions. El jutge ha ordenat el seu ingrés a la presó provisional.

Pérez Llorca sosté que va ser una coincidència parlar amb Pradas i Mazón en la jornada de la DANA

El secretari general del PP valencià ha declarat com a testimoni sobre les seues comunicacions del 29 d'octubre i ha negat que actuara d'intermediari amb el president. S'ha compromés a aportar el detall de missatges i crides.

La declaració de l’amo del Ventorro ha obert dubtes clau sobre el menjar de Mazón i Vilaplana

La declaració del propietari del Ventorro ha deslligat contradiccions sobre el reservat, el portàtil, la vestimenta i l'escorta en el menjar del 29-O. Les parts han demanat aclariments com una foto de l'espai.

Pren possessió el nou cap de la Guàrdia Civil en la Comunitat Valenciana

José Antonio Fernández de Llum ha pres possessió com a nou cap de la Guàrdia Civil en la Comunitat Valenciana en un acte presidit per Mercedes González. La seua trajectòria a València i els reptes de reconstrucció de casernes, ciberdelinqüència i atenció a víctimes han centrat el focus.