Un bus assistirà a possibles víctimes d’agressions sexuals a plaça Tetúan de 12.00 a 00.00 hores

La Conselleria d’Igualtat instal·larà a València un autobús que oferirà servei d’atenció, prevenció i informació a possibles víctimes d’agressions sexuals durant els dies grans de Falles, entre aquest divendres 15 i dimarts que ve 19.

Aquest vehicle, que servirà d’oficina itinerant i com a punt violeta, se situarà a la plaça Tetuán i oferirà atenció entre les 12.00 i les 00.00 hores de forma presencial, en coordinació amb el Centre Dona 24 hores de València per a atendre possibles incidències en qualsevol altre horari.

L’oficina mòbil promocionarà el nou telèfon 24 hores engegat per la Generalitat per a l’atenció a les víctimes d’agressions sexuals, el 900 22 00 22, informa l’administració autonòmica.

A més, informarà sobre els nous centres de crisis d’atenció integral 24 hores per a víctimes d’agressió sexual, un en cada província, que obriran les seues portes al llarg d’enguany per a informar, ajudar i protegir a aquestes dones.

El servei estarà coordinat amb el grup GAMMA d’atenció al maltractament de la Policia Local, que també establirà un punt d’atenció i coordinació dels serveis policials per a possibles casos de violència sexual, així com amb els Punts Violenta de Sensibilització (PVS) disposats des de l’Ajuntament.

Després de Falles, el bus estarà present durant estiu en esdeveniments que se celebren a la Comunitat Valenciana, com a festivals de música, així com en zones turístiques més concorregudes, amb l’objectiu de prevenir les agressions sexuals i atendre a les dones que puguen ser víctimes d’aquests delictes.

En aquesta oficina itinerant, que fa les funcions de centre de crisi d’atenció integral per a víctimes de violència sexual, seran rebudes associacions de dones que treballen en la lluita contra la violència masclista i en l’atenció a les víctimes per a donar-los a conèixer tant els nous centres en creació com el nou telèfon. Entre aquestes entitats destaquen Save the Children, Tyrius o l’associació de dones amb discapacitat Xarxa.

L’autobús, gestionat pel comissionat per a la lluita contra la violència sobre la dona, se sumisca a altres recursos com l’oficina mòbil de prevenció i atenció a possibles víctimes d’agressions sexuals instal·lada a Castelló de la Plana durant les recents festes de la Magdalena.

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.