Un bus assistirà a possibles víctimes d’agressions sexuals a plaça Tetúan de 12.00 a 00.00 hores

La Conselleria d’Igualtat instal·larà a València un autobús que oferirà servei d’atenció, prevenció i informació a possibles víctimes d’agressions sexuals durant els dies grans de Falles, entre aquest divendres 15 i dimarts que ve 19.

Aquest vehicle, que servirà d’oficina itinerant i com a punt violeta, se situarà a la plaça Tetuán i oferirà atenció entre les 12.00 i les 00.00 hores de forma presencial, en coordinació amb el Centre Dona 24 hores de València per a atendre possibles incidències en qualsevol altre horari.

L’oficina mòbil promocionarà el nou telèfon 24 hores engegat per la Generalitat per a l’atenció a les víctimes d’agressions sexuals, el 900 22 00 22, informa l’administració autonòmica.

A més, informarà sobre els nous centres de crisis d’atenció integral 24 hores per a víctimes d’agressió sexual, un en cada província, que obriran les seues portes al llarg d’enguany per a informar, ajudar i protegir a aquestes dones.

El servei estarà coordinat amb el grup GAMMA d’atenció al maltractament de la Policia Local, que també establirà un punt d’atenció i coordinació dels serveis policials per a possibles casos de violència sexual, així com amb els Punts Violenta de Sensibilització (PVS) disposats des de l’Ajuntament.

Després de Falles, el bus estarà present durant estiu en esdeveniments que se celebren a la Comunitat Valenciana, com a festivals de música, així com en zones turístiques més concorregudes, amb l’objectiu de prevenir les agressions sexuals i atendre a les dones que puguen ser víctimes d’aquests delictes.

En aquesta oficina itinerant, que fa les funcions de centre de crisi d’atenció integral per a víctimes de violència sexual, seran rebudes associacions de dones que treballen en la lluita contra la violència masclista i en l’atenció a les víctimes per a donar-los a conèixer tant els nous centres en creació com el nou telèfon. Entre aquestes entitats destaquen Save the Children, Tyrius o l’associació de dones amb discapacitat Xarxa.

L’autobús, gestionat pel comissionat per a la lluita contra la violència sobre la dona, se sumisca a altres recursos com l’oficina mòbil de prevenció i atenció a possibles víctimes d’agressions sexuals instal·lada a Castelló de la Plana durant les recents festes de la Magdalena.

Últimes notícies

CGT demana personar-se com a acusació popular en el cas de les vivendes dels Naus

El sindicat CGT sol·licita personar-se com a acusació popular en la causa per l'adjudicació de les vivendes públiques dels Naus a la Platja de Sant Joan d'Alacant, ja sota investigació judicial i amb diverses dimissions polítiques.

La Policia investiga l’apunyalament d’un jove en l’avinguda Blasco Ibáñez de València

La Policia Nacional investiga l'apunyalament d'un jove de 21 anys en l'avinguda Blasco Ibáñez de València, ocorregut de matinada i sense detencions de moment.

Les hipoteques sobre vivenda es disparen un 18,2% al març en la Comunitat Valenciana

Les hipoteques sobre vivendes en la Comunitat Valenciana van augmentar un 18,2% al març, fins a 5.592 operacions, en un context de fort repunt a nivell estatal i predomini del tipus fix.

La Universitat de València es consolida entre les deu universitats amb millor rendiment acadèmic

La Universitat de València figura en el grup de les deu universitats amb millor rendiment acadèmic en l'últim rànquing CYD, que avalua docència, investigació, internacionalització, transferència i ús dels seus egressats.

Educació i sindicats encaren la seua sèptima reunió per a atallar la vaga docent en la Comunitat

Educació i els sindicats docents celebren la seua sèptima reunió per a intentar desconvocar la vaga indefinida en l'ensenyança pública no universitària valenciana, amb el focus en plantilles i infraestructures.

El Mediterrani més fresc retarda les nits tropicals en el sud-est peninsular

L'inici de les nits tropicals en el sud-est peninsular es retarda en 2026 perquè el Mediterrani manté temperatures una mica inferiors a l'habitual a la fi de maig.

Dos detinguts a Benetússer després d’una transacció amb 8 quilos de cocaïna i 87.000 euros

La Guàrdia Civil va detindre a Benetússer a dos hòmens de 44 i 50 anys després d'interceptar una transacció en la qual es van intervindre 8 quilos de cocaïna i 87.150 euros en efectiu.

El València Basket assalta Zaragoza i fica en dificultats al Casademont

El València Basket es va imposar al Casademont Zaragoza (86-98), fa un pas avant cap a la segona plaça de la Lliga Endesa i deixa als aragonesos pendents d'una final per la permanència a Lugo.