Un bus assistirà a possibles víctimes d’agressions sexuals a plaça Tetúan de 12.00 a 00.00 hores

La Conselleria d’Igualtat instal·larà a València un autobús que oferirà servei d’atenció, prevenció i informació a possibles víctimes d’agressions sexuals durant els dies grans de Falles, entre aquest divendres 15 i dimarts que ve 19.

Aquest vehicle, que servirà d’oficina itinerant i com a punt violeta, se situarà a la plaça Tetuán i oferirà atenció entre les 12.00 i les 00.00 hores de forma presencial, en coordinació amb el Centre Dona 24 hores de València per a atendre possibles incidències en qualsevol altre horari.

L’oficina mòbil promocionarà el nou telèfon 24 hores engegat per la Generalitat per a l’atenció a les víctimes d’agressions sexuals, el 900 22 00 22, informa l’administració autonòmica.

A més, informarà sobre els nous centres de crisis d’atenció integral 24 hores per a víctimes d’agressió sexual, un en cada província, que obriran les seues portes al llarg d’enguany per a informar, ajudar i protegir a aquestes dones.

El servei estarà coordinat amb el grup GAMMA d’atenció al maltractament de la Policia Local, que també establirà un punt d’atenció i coordinació dels serveis policials per a possibles casos de violència sexual, així com amb els Punts Violenta de Sensibilització (PVS) disposats des de l’Ajuntament.

Després de Falles, el bus estarà present durant estiu en esdeveniments que se celebren a la Comunitat Valenciana, com a festivals de música, així com en zones turístiques més concorregudes, amb l’objectiu de prevenir les agressions sexuals i atendre a les dones que puguen ser víctimes d’aquests delictes.

En aquesta oficina itinerant, que fa les funcions de centre de crisi d’atenció integral per a víctimes de violència sexual, seran rebudes associacions de dones que treballen en la lluita contra la violència masclista i en l’atenció a les víctimes per a donar-los a conèixer tant els nous centres en creació com el nou telèfon. Entre aquestes entitats destaquen Save the Children, Tyrius o l’associació de dones amb discapacitat Xarxa.

L’autobús, gestionat pel comissionat per a la lluita contra la violència sobre la dona, se sumisca a altres recursos com l’oficina mòbil de prevenció i atenció a possibles víctimes d’agressions sexuals instal·lada a Castelló de la Plana durant les recents festes de la Magdalena.

Últimes notícies

El jutjat de la dana crida a declarar el cap de la Policia de Turís i incorpora proves de Carlet

La Secció Civil i d'Instrucció de Catarroja ha citat com a testimoni el cap de la Policia Local de Turís i ha incorporat a la causa documentació aportada per l'alcaldessa de Carlet. La jutgessa també ha ordenat informes per danys morals vinculats a una víctima mortal i ha demanat més proves documentals.

Els grans eclipsis dels segles XIX i XX que van obrir ponts polítics entre països

El catedràtic Pedro Ruiz-Castell destaca com els grans eclipsis solars dels segles XIX i XX van impulsar col·laboracions científiques internacionals i van servir com a via de diplomàcia en moments de tensió política. Diverses expedicions vinculades a la Universitat de València i a observatoris espanyols van ser clau en este procés.

Cap funcionari citat compareix a l’última sessió de la comissió de Les Naus a Alacant

Cap dels cinc funcionaris citats de l’àrea de Plusvàlues de l’Ajuntament d’Alacant ha comparegut en l’última sessió de la comissió sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus. La sessió, de només deu minuts, ha quedat pendent de possibles noves citacions i de la lectura de conclusions prevista per al 21 de setembre.

L’escultura ‘El Monolito’ de Manolo Valdés s’alçarà al Parc Central de València

L’escultura ‘El Monolito’ de Manolo Valdés s’instal·larà a l’esplanada del Parc Central de València en règim de cessió temporal de deu anys, amb un pedestal de quasi 100.000 euros i una valoració asseguradora de tres milions.

El nou espai d’ajolots de l’Aquari de Saragossa impulsa la protecció dels amfibis

L’Aquari de Saragossa ha obert una instal·lació dedicada als amfibis amb l’ajolot com a espècie estrella per conscienciar sobre la seua conservació. El projecte forma part d’un pla de renovació del centre impulsat pel grup Global Omnium, gestor també de l’Oceanogràfic de València.

Segona fase de l’Operació d’Estiu: 716.000 viatges llargs a les carreteres valencianes

La segona fase de l’Operació Especial de Trànsit d’Estiu 2026, entre el 31 de juliol i el 2 d’agost, preveu 716.079 desplaçaments llargs a la Comunitat Valenciana, amb especial vigilància en els principals corredors i accessos a platges.

El Valencia Femení es presentarà davant l’afició contra el Newcastle United Women

El Valencia Femení disputarà el IV Trofeu TM el 23 d’agost a Paterna davant el Newcastle United Women, en el seu partit oficial de presentació per a la temporada 26-27, amb entrada gratuïta fins completar aforament.

El Consell alerta que la pèrdua de control fronterer impactarà en les polítiques socials

El Consell ha expressat una 'preocupació profundíssima' perquè, segons el seu portaveu, Espanya ha perdut el control de les seues fronteres i això repercutirà en les polítiques socials, educatives i sanitàries. Miguel Barrachina ha vinculat la situació a la recent entrada massiva de migrants per la frontera de Ceuta.
FILMOTECA D'ESTIU