Un bus assistirà a possibles víctimes d’agressions sexuals a plaça Tetúan de 12.00 a 00.00 hores

La Conselleria d’Igualtat instal·larà a València un autobús que oferirà servei d’atenció, prevenció i informació a possibles víctimes d’agressions sexuals durant els dies grans de Falles, entre aquest divendres 15 i dimarts que ve 19.

Aquest vehicle, que servirà d’oficina itinerant i com a punt violeta, se situarà a la plaça Tetuán i oferirà atenció entre les 12.00 i les 00.00 hores de forma presencial, en coordinació amb el Centre Dona 24 hores de València per a atendre possibles incidències en qualsevol altre horari.

L’oficina mòbil promocionarà el nou telèfon 24 hores engegat per la Generalitat per a l’atenció a les víctimes d’agressions sexuals, el 900 22 00 22, informa l’administració autonòmica.

A més, informarà sobre els nous centres de crisis d’atenció integral 24 hores per a víctimes d’agressió sexual, un en cada província, que obriran les seues portes al llarg d’enguany per a informar, ajudar i protegir a aquestes dones.

El servei estarà coordinat amb el grup GAMMA d’atenció al maltractament de la Policia Local, que també establirà un punt d’atenció i coordinació dels serveis policials per a possibles casos de violència sexual, així com amb els Punts Violenta de Sensibilització (PVS) disposats des de l’Ajuntament.

Després de Falles, el bus estarà present durant estiu en esdeveniments que se celebren a la Comunitat Valenciana, com a festivals de música, així com en zones turístiques més concorregudes, amb l’objectiu de prevenir les agressions sexuals i atendre a les dones que puguen ser víctimes d’aquests delictes.

En aquesta oficina itinerant, que fa les funcions de centre de crisi d’atenció integral per a víctimes de violència sexual, seran rebudes associacions de dones que treballen en la lluita contra la violència masclista i en l’atenció a les víctimes per a donar-los a conèixer tant els nous centres en creació com el nou telèfon. Entre aquestes entitats destaquen Save the Children, Tyrius o l’associació de dones amb discapacitat Xarxa.

L’autobús, gestionat pel comissionat per a la lluita contra la violència sobre la dona, se sumisca a altres recursos com l’oficina mòbil de prevenció i atenció a possibles víctimes d’agressions sexuals instal·lada a Castelló de la Plana durant les recents festes de la Magdalena.

Últimes notícies

Benidorm rebrà 200 peces arqueològiques que abracen des de l’Edat del Bronze fins al segle IV

L’Ajuntament de Benidorm incorporarà al seu patrimoni una col·lecció de 200 peces arqueològiques, donades per Eva García Carpio, amb materials que van de l’Edat del Bronze a l’època romana.

Morant reclama que el Consell atenga les demandes del professorat valencià

La ministra Diana Morant ha instat el Consell a escoltar el professorat valencià i ha criticat la denominada policia patriòtica educativa durant l’acte d’obertura del curs universitari 2026-2027 a la Universitat Jaume I.

Més de 50 menors que van arribar a Ceuta ja viuen amb les seues famílies a la Península

Un total de 54 menors migrants no acompanyats que van entrar a Ceuta a finals de juliol ja s’han reagrupat amb les seues famílies a la Península, mentre que altres 300 expedients continuen en tràmit, segons ha explicat la ministra d’Infància i Joventut, Sira Rego, en una visita a Sagunt.

La nova Llei Valenciana de la Ciència es vol aprovar abans que acabe la legislatura

Juanfran Pérez Llorca anuncia que el Consell tramitarà la nova Llei Valenciana de la Ciència, la Innovació i l’Emprenedoria Científica amb la intenció d’aprovar-la abans que acabe l’actual legislatura. El president destaca també més finançament, beques i mesures per a reforçar el sistema universitari i la R+D+i a la Comunitat Valenciana.

El sector teatral valencià exigix una resposta urgent pel tancament del Principal

Avetid reclama a la Generalitat i a la Diputació de València una resposta institucional urgent i coordinada davant l’impacte del tancament indefinit del Teatre Principal per motius de seguretat.

Sendra assegura que Polo va descartar avisar per la possible ruptura de Forata

El secretari autonòmic Francisco Javier Sendra ha relatat davant la jutgessa que el president de la CHJ, Miguel Polo, va rebaixar en minuts l avís de risc inminent de ruptura de la presa de Forata i va descartar alertar la població, mentres el dispositiu d Emergències afrontava la DANA del 29 d octubre de 2024.

Morant promet intervindre el mercat del lloguer i limitar els preus a la Comunitat Valenciana

Diana Morant defensa a Castelló la intervenció del mercat de l’habitatge i el topall dels preus, i es compromet a aplicar-ho a la Comunitat Valenciana si presideix la Generalitat.

Pau Navarro veu al Villarreal en creixement amb Íñigo Pérez a la banqueta

El defensa del Villarreal Pau Navarro assegura que l’equip creu plenament en la proposta d’Íñigo Pérez i que es va adaptant a poc a poc, després de sumar dues victòries seguides en LALIGA EA SPORTS.