17.8 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Les cabines de telèfon queden eliminades dels carrers de València després de ser retirades les 180 que quedaven

Les cabines de telèfon han quedat eliminades dels carrers de València després de ser retirades les 180 que quedaven a la ciutat, segons ha informat el seu ajuntament en un comunicat. El consistori ha indicat que es tracta d’instal·lacions que “portaven anys abandonades en les voreres” de la capital valenciana, “sense ús” i convertides “en un niu de brutícia”.

L’administració municipal ha apuntat que la retirada d’aquests elements, feta “en temps rècord“, l’han dut a terme operaris de Telefónica. Igualment, ha apuntat que eliminar aquestes estructures dels carrers de València “ha sigut una prioritat per a l’alcaldessa“, María José Catalá (PP), qui “va activar la retirada“.

Així, ha concretat que la primera edil va traslladar als directius de la companyia telefònica la seua proposta perquè les cabines “embrutaven els carrers i es trobaven abandonades i en mal estat“.

Els operaris han conclòs la retirada perquè era un mobiliari urbà obsolet, sense ús des de fa anys“, ha exposat el regidor de Mobilitat, Jesús Carbonell (PP), que ha criticat que “l’anterior equip de govern –Compromís i PSPV– no va fer res durant huit anys” per escometre aquesta acció. “Nosaltres ho hem solucionat en menys d’un any”, ha ressaltat l’edil.

Carbonell ha manifestat que “s’ha treballat de forma conjunta amb Telefònica per a retirar” les cabines “com més prompte millor“, al mateix temps que ha insistit que “així ho va traslladar María José Catalá en la reunió mantinguda amb directius de l’empresa”.

El motiu és evitar la deixadesa que ha patit aquest mobiliari urbà durant anys i deixar més netes i endreçades els carrers de la ciutat“, ha afegit el titular de Mobilitat.

Últimes notícies

El Suprem dona cinc dies a Ábalos i Koldo per a pagar la fiança abans del juí

El Suprem ha concedit cinc dies hàbils a José Luis Ábalos i al seu exasesor Koldo García per a depositar 60.000 euros cada un com a fiança civil prèvia al juí per les presumptes comissions en contractes de màscares. El termini comença després de la notificació de la peça separada de responsabilitat civil.

Vox veu oportú que les víctimes de la DANA declaren en Les Corts com més prompte millor

El síndic de Vox, José María Llanos, ha defés que les víctimes de la DANA compareguen com més prompte millor en la comissió de Les Corts i que es done entrada ja a les associacions. També ha demanat que els acaraments i proves incloguen a tots els implicats i ha obert la porta a citar a Pedro Sánchez.

Cox afirma que ja fabrica dessaladores per a agricultura amb baix consum energètic

Enrique Riquelme ha assegurat que Cox ja construïx dessaladores eficients que subministren aigua a la carta per al camp amb el menor gasto energètic. L'empresa ha presentat amb la Universitat d'Alacant una càtedra per a investigar en aigua i energia i abaratir costos.

Pérez Llorca defén prolongar la central de Cofrentes i la sobirania energètica

Pérez Llorca ha defés prolongar la vida útil de Cofrentes més enllà de 2030 i ha vinculat la decisió a la sobirania energètica. També ha anunciat el desbloqueig de 8.000 expedients elèctrics dins de la simplificació administrativa.

La jutgessa de la DANA rebutja investigar el mòbil de Feijóo i citar a Rufián

La magistrada que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha denegat la pericial del mòbil d'Alberto Núñez Feijóo i la citació com a testimoni de Gabriel Rufián. Delimita la investigació a diligències pertinents i descarta proves sense relació directa amb els fets.

Condemnada la exalcaldesa d’Orihuela i huit persones més pel contracte de les escombraries

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a nou dels 33 acusats en la causa matriu del cas Brugal per irregularitats en el contracte de neteja i residus d'Orihuela. Les penes inclouen presó, inhabilitació i indemnització solidària pròxima a 600.000 euros, i la sentència pot recórrer-se.

Catalá anuncia límits i control per als apartaments turístics a València

L'alcaldessa ha assegurat que estos allotjaments 'passaran a ser molt limitats, molt controlats i sempre legals' i ha oferit revertir-los a ús residencial. Hi ha unes mil sancions tramitades i tancaments a reincidents.

Morant insta a Pérez Llorca a no doblegar-se davant Gènova i a donar suport al nou model de finançament autonòmic

Diana Morant ha demanat a Juanfran Pérez Llorca que no se sotmeta a Gènova i recolze el nou model de finançament autonòmic, que xifra en 3.700 milions per a la Comunitat. Ha urgit a més al fet que els diputats valencians del PP el voten a favor per a assegurar la seua aprovació.