18.4 C
València
Dijous, 6 novembre, 2025

La cadena de tendes Brico Depôt abandona la Comunitat Valenciana

 

El grup britànic Kingfisher, present en el mercat espanyol a través de la cadena de tendes de bricolatge Brico Depôt, ha anunciat que abandonarà la Península Ibèrica, on compta amb 31 establiments, per a concentrar-se en aquells països on compta amb una quota de mercat significativa.

 

A la Comunitat Valenciana, Brico Depôt compta amb quatre establiments: un a Quart de Poblet, al costat del Centre Comercial Bonaire, a la comarca de l’Horta Oest; altre en Sant Antonio de Benaixeve, a Camp de Túria; a Alzira, a la comarca de la Ribera Alta i un altre més a Crevillent, al Baix Vinalopó.

 

«Estem compromesos amb el nostre pla de crear un negoci fort a llarg termini», va explicar la consellera delegada del grup britànic, Véronique Laury, afegint que «la decisió d’eixir de Rússia, Espanya i Portugal forma part d’aquest compromís».

 

Des de 2003 a Espanya

 

Segons les dades de la companyia, present en el mercat espanyol des de 2003, Brico Depôt Iberia compta amb 31 tendes obertes a Espanya i Portugal, de les quals 27 corresponen a Espanya, i amb un total de més d’1.700 treballadors.

En el seu últim exercici fiscal, Brico Depôt Espanya va aconseguir un benefici operatiu de 2 milions de lliures esterlines (2,2 milions d’euros), mentre que el negoci portugués va registrar pèrdues d’explotació per import de 2 milions de lliures (2,2 milions d’euros).

 

Se’n van per «aconseguir una posició de lideratge»

 

«Açò ens permetrà aplicar la nostra estratègia amb major enfocament i eficàcia en els nostres mercats principals, on expliquem o podem aconseguir una posició de lideratge», va postil·lar Laury.

En el tercer trimestre del seu any fiscal, les vendes de Kingfisher van sumar 3.048 milions de lliures (3.426 milions d’euros), un 0,2% més que un any abans, encara que en termes comparables van disminuir un 1,3%. El negoci de la companyia en la Península Ibèrica va millorar un 0,9% entre agost i octubre, fins a 87 milions de lliures (98 milions d’euros).

Últimes notícies

Álvarez (UGT) reclama una comissió de seguiment de la DANA per a aclarir els fons i demana un pacte d’Estat

Pepe Álvarez ha exigit una comissió de seguiment per a la reconstrucció després de la DANA que aclarisca quant diners arriba i com s'empra. També ha valorat la dimissió de Mazón i ha urgit un pacte d'Estat davant l'emergència climàtica.

Álvarez (UGT) acusa la CEOE de prepotència per rebutjar ampliar el permís per defunció

El líder d'UGT ha retret a la CEOE la seua negativa a debatre l'ampliació del permís per defunció i ha reclamat reobrir la negociació. També ha vinculat les queixes per absentisme amb la falta de servicis mèdics i l'augment d'accidents laborals.

Puente anuncia 1.250 milions per als tres ports estatals de la Comunitat

Transports ha anunciat entorn de 1.250 milions per als ports estatals de València, Castelló i Alacant entre 2025 i 2029, amb prioritat en infraestructures i accessos. El pla busca elevar la competitivitat i accelerar la transició cap a operacions més sostenibles.

Un València en ratxa visita al Zalgiris, líder sorprenent de l’Eurolliga

València Basket visita a un Zalgiris que mana en l'Eurolliga i és el que menys punts encaixa. El dol mesura l'atac taronja davant una defensa sòlida i un ambient exigent.

Pedro Martínez avisa: contra el Zalgiris només hi ha una opció, millorar en defensa

El tècnic del València Basket subratlla que per a competir en Kaunas han d'igualar la solidesa arrere del líder de l'Eurolliga. Viatgen els 15 jugadors, amb Avenc en la llista.

Metrovalencia actuarà sobre 123 reixetes de ventilació per a reduir el soroll

L'operadora intervindrà 123 reixetes de ventilació en sis municipis per a atenuar el soroll que generen els vehicles al circular sobre elles. El pla inclou 11 mesos d'obres i 1,39 milions d'inversió.

Les víctimes de la dana reclamen justícia i assenyalen que la dimissió de Mazón no prou

La portaveu de l'Associació de Víctimes de la dana del 29 d'octubre ha afirmat en el Congrés que la dimissió de Carlos Mazón no és suficient i que exigixen veritat, justícia i reparació. En la mateixa sessió, una altra afectada ha relatat la pèrdua del seu marit i de la seua filla i ha demanat que es depuren responsabilitats.

Un conductor de 76 anys circula 17 km en sentit contrari per l’AP-7 de nit

La Guàrdia Civil investiga a un britànic de 76 anys que va recórrer 17 quilòmetres en sentit contrari per l'AP-7 a Alacant. Va ser interceptat després d'ignorar senyals policials i eixir per la 737.