Caiguda històrica de l’atur que descendeix en 82.583 persones

 

El nombre de persones aturades inscrites a les oficines del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE) ha baixat en 82.583 respecte al mes de juliol. Es tracta d’una xifra «històrica» al registrar la major caiguda de l’atur en un mes d’agost des de l’inici dels registres.

En termes relatius, la disminució de l’atur registrat ha estat d’un -2,42%, mentre que pel que fa al mateix mes del 2020 ha baixat en 468.899 persones (-12,33%). A més, les xifres registrades baixen en 13 comunitats autònomes, sent les caigudes més importants les d’Andalusia (32.102), Canàries (19.844) i Catalunya (17.186).

No obstant això, l’atur registrat a la Comunitat Valenciana durant el mes d’agost ha pujat en 6.606 persones, el que suposa un 1,56% més que al mes de juliol, de manera que es xifra total de desocupats se situa en 429.574 persones. També puja en altres tres comunitats com a la Comunitat de Madrid en 3.526; al País Basc en 3.058, i a Castella i Lleó en 956 persones.

Segons les dades del Ministeri de Treball i Economia Social publicades este dijous, en termes interanuals l’atur va baixar a la Comunitat Valenciana en 11.134 persones, un descens del 2,53% respecte a agost de 2020.

Descens continuat

 

Pel que fa a les províncies, la desocupació registrat baixa en 36 encapçalades per Barcelona (13.570), Las Palmas (10.560) i Santa Cruz de Tenerife (9284). Augmenta a les 16 restants i en 4 d’estes se superen els 1.500 aturats: València (3.807), Madrid (3.526), Alacant (2.069) i Biscaia (1.525).

Tal com destaquen des de Treball, agost és tradicionalment un mes en què puja l’atur registrat a causa d’un descens d’activitat en nombrosos sectors amb motiu del període de vacances, però, este any encadena sis mesos de caiguda continuada.

Des de febrer, l’atur acumula una reducció de 675.000 persones. En els tres últims mesos (maig, juny i juliol) ha baixat 129.000, 167.000 i 197.000 aturats, respectivament.

La desocupació a menors de 25 anys

 

En el col·lectiu dels joves, l’atur registrat entre els menors de 25 anys registra una baixada de 17.120 persones, un 6,52% menys que al juliol. Esta dada, juntament amb la caiguda dels cinc mesos anteriors, suposa que 121.000 joves han abandonat les oficines del SEPE.

En l’actualitat hi ha menys joves en situació d’atur que abans que irrompés la pandèmia. Així mateix, també ha baixat entre els de 25 anys i més en 65.463 persones (-2,08%).

Puja l’atur a la construcció

 

L’atur registrat ha baixat en tots els sectors menys en el de la construcció, que registra una pujada de 1.139 persones, un 0,42% respecte al mes de juliol. El sector serveis, acusa la caiguda més amb 46.224 persones menys, (-1,93%); li segueix el sector agrari amb 13.499 persones menys inscrites al SEPE (-7,71%).

La indústria baixa en 1.126 persones (-0,41%), «una disminució significativa«, ja que suposa que este sector se situa en nivells previs a l’inici de la pandèmia.

El col·lectiu sense ocupació anterior, és a dir, que ha passat més d’un any sense feina, també registra una caiguda del 7,47% respecte a juliol, després que 22.873 persones deixaren d’estar inscrites a l’atur.

Atur per gènere

 

En termes de gènere, l’atur entre les dones ha baixat en 45.503 persones, un 2,26% respecte al mes de juliol. En relació amb l’agost del 2020, a les llistes de l’atur figuren 225.697 dones almenys, un -10,27%.

Per segon mes consecutiu, la desocupació femenina ha baixat més que el masculí en xifres absolutes. En total, en els últims sis mesos 332.000 dones han deixat de ser aturades.

Entre els homes, l’atur ha caigut en 37.080 persones, un 2,65% respecte al mes anterior. En relació amb agost de fa un any, la disminució és de 243.202 persones, un 15,15% menys.

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.