15.7 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

Camarero: ‘Mazón es va equivocar per fiar-se d’un Govern que estava buscant rèdit electoral des de la nit de la dana’

Promet “transparència absoluta” sobre les telefonades d’este dia del president i càrrega contra la CHX o AEMET per no anar a la primera comissió d’investigació

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La vicepresidenta portaveu del Consell, Susana Camarero, ha afirmat que el president, Carlos Mazón, “es va equivocar, com ell ha dit i reiterat moltes vegades, per fiar-se d’un Govern que en comptes d’estar preocupat i de deixar-se la pell pels afectats” per la dana, “estava buscant rèdit electoral des de la mateixa nit” de la catàstrofe que va arrasar la província de Valencia i va provocar 224 morts.

Així ho ha manifestat, en roda de premsa després del ple del Consell, preguntada per les declaracions d’este dilluns del líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, que Mazón va estar “noquejat” per “no demanar l’emergència (nacional) o per la gestió d’estos dies” de la tragèdia.

Camarero ha sostingut que Mazón es va equivocar “per fiar-se i creure que tots tenien els mateixos escrúpols”, ja que ha acusat al president del Govern, Pedro Sánchez, d’estar més preocupat per “generar un relat en contra” del cap del Consell des de la mateixa nit del 29 d’octubre que per estar pendent de les víctimes i de les necessitats de la Generalitat. “S’ha demostrat estos dos mesos i mig”, ha asseverat.

Segons ha exposat, la qual cosa va dir Feijóo és que “Mazón va poder demanar i rebre” la declaració d’emergència nacional per part del Govern, però ha insistit que Sánchez “esta nit (del 29 d’octubre) ja estava preocupat a crear el seu relat junt amb els seus ministres, sense escrúpols ni pensar en els afectats i en la urgència”.

SÁNCHEZ, “PREOCUPAT PELS VOTS”

“Ja estava preocupat per quants vots podia traure. Ha demostrat en este temps que el que li importa són els vots de la Comunitat Valenciana. El que li importa és esta tàctica electoral que ha tingut des del primer moment, i crec que és visible per tot el món”, ha criticat sobre Sánchez.

Preguntada per si va ser un error de Mazón no demanar l’emergència nacional, ha reconegut que “mirant amb la vista arrere” podrien haver “pres decisions diferents”, però ha subratllat que el president va estar “des del minut zero treballant en la urgència sense parar-se a pensar en quina ajuda estava rebent del Govern”. “Pensàvem que era tan honest i transparent com nosaltres”, ha agregat.

I ha reiterat: “Nosaltres ens vam posar a treballar sense descans per salvar vides i a continuació en la recuperació, sense pensar en res més, mentre uns altres estaven pensant a traure rèdit electoral”.

“QUÈ HAN D’OCULTAR?”

D’altra banda, qüestionada per les paraules de Mazón d’este dilluns indicant que va rebre “15, 16 o 17” telefonades en la vesprada del 29 d’octubre i que no tindrà problema a traslladar este registre, Camarero ha recalcat que el president va recolzar l’engegada d’una comissió d’investigació sobre la dana a Les Corts, al mateix temps que ha acusat al Govern de no participar en “la primera comissió que s’ha engegat” sobre este tema a l’Ajuntament de València.

S’ha preguntat així “què han d’ocultar” departaments estatals com el Ministeri de Defensa o organismes com la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX) o l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) al no participar “sense cap pretext” en la comissió d’investigació municipal.

Per contra, ha sostingut que Mazón “sí ha dit que va a donar tota la informació”. Sobre si caldrà esperar al fet que s’active la comissió a Les Corts per a tenir les dades sobre les telefonades, ha contestat: “Transparència absoluta per part d’este Consell. Tant de bo totes les administracions tingueren la mateixa”.

Últimes notícies

Feijóo anuncia que Mazón deixarà la presidència del PP valencià després de la investidura

Feijóo ha confirmat que Carlos Mazón deixarà la presidència del PP valencià després de la investidura del nou president, un relleu sol·licitat pel mateix Mazón. També ha defés que les negociacions amb Vox per a investir a Juanfran Pérez Llorca es desenrotllen en un clima de respecte i ha criticat la comissió de la dana en el Congrés.

Pérez Llorca registrarà este dimecres la seua candidatura per a rellevar a Mazón en la Presidència de la Generalitat

El síndic del PP en Les Corts registrarà este dimecres la seua candidatura per a substituir a Carlos Mazón. El PP necessita a Vox i el ple es preveu la setmana vinent.

París redescobrix a Luis García Berlanga amb el major cicle del seu cinema a França

El Jeu de Paume dedica des d'este dimarts un cicle sense precedents a l'obra de Luis García Berlanga, amb projeccions i col·loquis fins al 23 de novembre.

La Junta de Síndics abordarà el dijous la data del ple d’investidura de Pérez Llorca

La Junta de Síndics es reunirà el dijous per a fixar el calendari de la investidura de Juanfran Pérez Llorca. PP i Vox sumen els vots necessaris per a l'elecció.

Morant qualifica de delirant la compareixença de Mazón en la comissió de la DANA en el Congrés

La líder del PSPV i ministra ha titllat de delirant la intervenció de Carlos Mazón davant la comissió que investiga la DANA. Li ha retret desconéixer els horaris de les víctimes i ha parlat de possible defensa psicològica o judicial.

Compromís demana evitar el tacticismo i reclama un finançament autonòmic just

Compromís ha reclamat que no s'impose el tacticismo partidista i que s'aprove ja un repartiment just del finançament autonòmic. La formació ha donat suport a una reforma equitativa i un fons transitori fins a la seua entrada en vigor.

La compravenda de vivendes cau un 2% en la Comunitat Valenciana i firma el seu millor setembre des de 2007

La Comunitat Valenciana va registrar al setembre 10.413 compravendes de vivenda, un 2% menys interanual, però el major volum per a un setembre des de 2007.

Colp al Cartell de Jalisco a Espanya: 20 detinguts i droga oculta en maquinària pesant

La Policia Nacional, amb suport de la DEA i autoritats de Països Baixos, ha desmantellat l''oficina' del CJNG a Espanya. L'operació suma 20 detinguts, 15 a la presó, i una partida milionària intervinguda.