7.5 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

Camarero: ‘Mazón es va equivocar per fiar-se d’un Govern que estava buscant rèdit electoral des de la nit de la dana’

Promet “transparència absoluta” sobre les telefonades d’este dia del president i càrrega contra la CHX o AEMET per no anar a la primera comissió d’investigació

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La vicepresidenta portaveu del Consell, Susana Camarero, ha afirmat que el president, Carlos Mazón, “es va equivocar, com ell ha dit i reiterat moltes vegades, per fiar-se d’un Govern que en comptes d’estar preocupat i de deixar-se la pell pels afectats” per la dana, “estava buscant rèdit electoral des de la mateixa nit” de la catàstrofe que va arrasar la província de Valencia i va provocar 224 morts.

Així ho ha manifestat, en roda de premsa després del ple del Consell, preguntada per les declaracions d’este dilluns del líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, que Mazón va estar “noquejat” per “no demanar l’emergència (nacional) o per la gestió d’estos dies” de la tragèdia.

Camarero ha sostingut que Mazón es va equivocar “per fiar-se i creure que tots tenien els mateixos escrúpols”, ja que ha acusat al president del Govern, Pedro Sánchez, d’estar més preocupat per “generar un relat en contra” del cap del Consell des de la mateixa nit del 29 d’octubre que per estar pendent de les víctimes i de les necessitats de la Generalitat. “S’ha demostrat estos dos mesos i mig”, ha asseverat.

Segons ha exposat, la qual cosa va dir Feijóo és que “Mazón va poder demanar i rebre” la declaració d’emergència nacional per part del Govern, però ha insistit que Sánchez “esta nit (del 29 d’octubre) ja estava preocupat a crear el seu relat junt amb els seus ministres, sense escrúpols ni pensar en els afectats i en la urgència”.

SÁNCHEZ, “PREOCUPAT PELS VOTS”

“Ja estava preocupat per quants vots podia traure. Ha demostrat en este temps que el que li importa són els vots de la Comunitat Valenciana. El que li importa és esta tàctica electoral que ha tingut des del primer moment, i crec que és visible per tot el món”, ha criticat sobre Sánchez.

Preguntada per si va ser un error de Mazón no demanar l’emergència nacional, ha reconegut que “mirant amb la vista arrere” podrien haver “pres decisions diferents”, però ha subratllat que el president va estar “des del minut zero treballant en la urgència sense parar-se a pensar en quina ajuda estava rebent del Govern”. “Pensàvem que era tan honest i transparent com nosaltres”, ha agregat.

I ha reiterat: “Nosaltres ens vam posar a treballar sense descans per salvar vides i a continuació en la recuperació, sense pensar en res més, mentre uns altres estaven pensant a traure rèdit electoral”.

“QUÈ HAN D’OCULTAR?”

D’altra banda, qüestionada per les paraules de Mazón d’este dilluns indicant que va rebre “15, 16 o 17” telefonades en la vesprada del 29 d’octubre i que no tindrà problema a traslladar este registre, Camarero ha recalcat que el president va recolzar l’engegada d’una comissió d’investigació sobre la dana a Les Corts, al mateix temps que ha acusat al Govern de no participar en “la primera comissió que s’ha engegat” sobre este tema a l’Ajuntament de València.

S’ha preguntat així “què han d’ocultar” departaments estatals com el Ministeri de Defensa o organismes com la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX) o l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) al no participar “sense cap pretext” en la comissió d’investigació municipal.

Per contra, ha sostingut que Mazón “sí ha dit que va a donar tota la informació”. Sobre si caldrà esperar al fet que s’active la comissió a Les Corts per a tenir les dades sobre les telefonades, ha contestat: “Transparència absoluta per part d’este Consell. Tant de bo totes les administracions tingueren la mateixa”.

Últimes notícies

Pedro Martínez refreda l’eufòria després del 103-76 del València Basket davant el Baxi Manresa

València Basket va atropellar 103-76 a Baxi Manresa i Pedro Martínez va rebaixar l'eufòria, destacant defensa, rebot i transició. El tècnic va defendre les rotacions per a una setmana exigent.

València Basket atropella al Manresa (103-76) i consolida la seua segona plaça

El conjunt taronja va imposar un ritme alt, va castigar les pèrdues del rival i va tancar el dol amb parcials demolidors. Pradilla va destacar amb 21 punts.

El Govern valencià dona suport a una transició democràtica i pacífica a Veneçuela

Susana Camarero ha expressat el suport del Consell a una transició pacífica i amb garanties a Veneçuela i ha demanat respecte als drets humans i l'alliberament de presos polítics. L'Executiu ha acudit a una concentració de la diàspora a València i ha reclamat responsabilitat a actors internacionals i fermesa al Govern d'Espanya.

Aemet ha activat el nivell groc per nevades a l’interior i per mala mar a Alacant

Aemet ha establit avisos per neu a l'interior de Castelló, València i Alacant, i per fenòmens costaners a Alacant. Les alertes s'escalonen per franges horàries i zones.

Indonèsia confirma que ha recuperat el cadàver de Fernando Martín i manté la busca de dos menors

Les autoritats indonèsies han confirmat la recuperació del cos de Fernando Martín després del naufragi del 26 de desembre i mantenen la busca de dos menors. La Policia investiga possibles negligències de la tripulació.

Quatre ferits en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l’altura d’Almenara

Quatre persones han resultat ferides en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l'altura d'Almenara. El sinistre s'ha produït a les 14.40 en el km 943 i ha obligat a tallar la via en els dos sentits.

La Generalitat convoca 600.000 euros en ajudes per a esportistes olímpics, paralímpics i de campionats en 2025

La Generalitat ha convocat per a 2025 ajudes a esportistes de la Comunitat Valenciana en fase de classificació i preparació per a Jocs i campionats. El pla disposa de 600.000 euros i prioritza el rendiment internacional recent amb un barem tècnic.

Les oficines d’assistència a les víctimes del delicte atenen 25.703 persones en la Comunitat Valenciana

La xarxa de 37 oficines ha atés 25.703 persones entre gener i setembre de 2025, un 6,18% més interanual. Baixen els casos de violència de gènere i pugen les derivacions policials.