15.5 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

Camarero: ‘Mazón es va equivocar per fiar-se d’un Govern que estava buscant rèdit electoral des de la nit de la dana’

Promet “transparència absoluta” sobre les telefonades d’este dia del president i càrrega contra la CHX o AEMET per no anar a la primera comissió d’investigació

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La vicepresidenta portaveu del Consell, Susana Camarero, ha afirmat que el president, Carlos Mazón, “es va equivocar, com ell ha dit i reiterat moltes vegades, per fiar-se d’un Govern que en comptes d’estar preocupat i de deixar-se la pell pels afectats” per la dana, “estava buscant rèdit electoral des de la mateixa nit” de la catàstrofe que va arrasar la província de Valencia i va provocar 224 morts.

Així ho ha manifestat, en roda de premsa després del ple del Consell, preguntada per les declaracions d’este dilluns del líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, que Mazón va estar “noquejat” per “no demanar l’emergència (nacional) o per la gestió d’estos dies” de la tragèdia.

Camarero ha sostingut que Mazón es va equivocar “per fiar-se i creure que tots tenien els mateixos escrúpols”, ja que ha acusat al president del Govern, Pedro Sánchez, d’estar més preocupat per “generar un relat en contra” del cap del Consell des de la mateixa nit del 29 d’octubre que per estar pendent de les víctimes i de les necessitats de la Generalitat. “S’ha demostrat estos dos mesos i mig”, ha asseverat.

Segons ha exposat, la qual cosa va dir Feijóo és que “Mazón va poder demanar i rebre” la declaració d’emergència nacional per part del Govern, però ha insistit que Sánchez “esta nit (del 29 d’octubre) ja estava preocupat a crear el seu relat junt amb els seus ministres, sense escrúpols ni pensar en els afectats i en la urgència”.

SÁNCHEZ, “PREOCUPAT PELS VOTS”

“Ja estava preocupat per quants vots podia traure. Ha demostrat en este temps que el que li importa són els vots de la Comunitat Valenciana. El que li importa és esta tàctica electoral que ha tingut des del primer moment, i crec que és visible per tot el món”, ha criticat sobre Sánchez.

Preguntada per si va ser un error de Mazón no demanar l’emergència nacional, ha reconegut que “mirant amb la vista arrere” podrien haver “pres decisions diferents”, però ha subratllat que el president va estar “des del minut zero treballant en la urgència sense parar-se a pensar en quina ajuda estava rebent del Govern”. “Pensàvem que era tan honest i transparent com nosaltres”, ha agregat.

I ha reiterat: “Nosaltres ens vam posar a treballar sense descans per salvar vides i a continuació en la recuperació, sense pensar en res més, mentre uns altres estaven pensant a traure rèdit electoral”.

“QUÈ HAN D’OCULTAR?”

D’altra banda, qüestionada per les paraules de Mazón d’este dilluns indicant que va rebre “15, 16 o 17” telefonades en la vesprada del 29 d’octubre i que no tindrà problema a traslladar este registre, Camarero ha recalcat que el president va recolzar l’engegada d’una comissió d’investigació sobre la dana a Les Corts, al mateix temps que ha acusat al Govern de no participar en “la primera comissió que s’ha engegat” sobre este tema a l’Ajuntament de València.

S’ha preguntat així “què han d’ocultar” departaments estatals com el Ministeri de Defensa o organismes com la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX) o l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) al no participar “sense cap pretext” en la comissió d’investigació municipal.

Per contra, ha sostingut que Mazón “sí ha dit que va a donar tota la informació”. Sobre si caldrà esperar al fet que s’active la comissió a Les Corts per a tenir les dades sobre les telefonades, ha contestat: “Transparència absoluta per part d’este Consell. Tant de bo totes les administracions tingueren la mateixa”.

Últimes notícies

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.

Catalá qualifica el franquisme com a etapa negra i demana mirar al futur

L'alcaldessa de València ha afirmat que el franquisme va tindre 'costats positius i negatius', però ha remarcat després que va ser 'una etapa negra' que cal superar. Ha defés el marc democràtic i ha demanat centrar-se en les necessitats actuals de la ciutat.

Juan Roig constreny a prioritzar el Corredor Mediterrani encara que falte el túnel passant

Juan Roig ha reiterat la seua insatisfacció amb el ritme de les obres i ha defés que el Corredor Mediterrani funcione entre Alacant, València i Barcelona encara que el túnel passant no estiga encara. Govern i empresaris han situat 2027 com a horitzó de la primera fase.

El PP ha demanat no accelerar el pacte amb Vox per a investir a Pérez Llorca

El PP ha defés que no hi ha pressa per a tancar amb Vox l'acord que permeta investir a Juanfran Pérez Llorca el 27 de novembre. Vox ha mantingut que continua negociant i que no hi haurà sorpreses, mentres l'oposició ha denunciat opacitat.