Anuncios

Camarero: ‘Mazón es va equivocar per fiar-se d’un Govern que estava buscant rèdit electoral des de la nit de la dana’

Promet “transparència absoluta” sobre les telefonades d’este dia del president i càrrega contra la CHX o AEMET per no anar a la primera comissió d’investigació

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La vicepresidenta portaveu del Consell, Susana Camarero, ha afirmat que el president, Carlos Mazón, “es va equivocar, com ell ha dit i reiterat moltes vegades, per fiar-se d’un Govern que en comptes d’estar preocupat i de deixar-se la pell pels afectats” per la dana, “estava buscant rèdit electoral des de la mateixa nit” de la catàstrofe que va arrasar la província de Valencia i va provocar 224 morts.

Així ho ha manifestat, en roda de premsa després del ple del Consell, preguntada per les declaracions d’este dilluns del líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, que Mazón va estar “noquejat” per “no demanar l’emergència (nacional) o per la gestió d’estos dies” de la tragèdia.

Camarero ha sostingut que Mazón es va equivocar “per fiar-se i creure que tots tenien els mateixos escrúpols”, ja que ha acusat al president del Govern, Pedro Sánchez, d’estar més preocupat per “generar un relat en contra” del cap del Consell des de la mateixa nit del 29 d’octubre que per estar pendent de les víctimes i de les necessitats de la Generalitat. “S’ha demostrat estos dos mesos i mig”, ha asseverat.

Segons ha exposat, la qual cosa va dir Feijóo és que “Mazón va poder demanar i rebre” la declaració d’emergència nacional per part del Govern, però ha insistit que Sánchez “esta nit (del 29 d’octubre) ja estava preocupat a crear el seu relat junt amb els seus ministres, sense escrúpols ni pensar en els afectats i en la urgència”.

SÁNCHEZ, “PREOCUPAT PELS VOTS”

“Ja estava preocupat per quants vots podia traure. Ha demostrat en este temps que el que li importa són els vots de la Comunitat Valenciana. El que li importa és esta tàctica electoral que ha tingut des del primer moment, i crec que és visible per tot el món”, ha criticat sobre Sánchez.

Preguntada per si va ser un error de Mazón no demanar l’emergència nacional, ha reconegut que “mirant amb la vista arrere” podrien haver “pres decisions diferents”, però ha subratllat que el president va estar “des del minut zero treballant en la urgència sense parar-se a pensar en quina ajuda estava rebent del Govern”. “Pensàvem que era tan honest i transparent com nosaltres”, ha agregat.

I ha reiterat: “Nosaltres ens vam posar a treballar sense descans per salvar vides i a continuació en la recuperació, sense pensar en res més, mentre uns altres estaven pensant a traure rèdit electoral”.

“QUÈ HAN D’OCULTAR?”

D’altra banda, qüestionada per les paraules de Mazón d’este dilluns indicant que va rebre “15, 16 o 17” telefonades en la vesprada del 29 d’octubre i que no tindrà problema a traslladar este registre, Camarero ha recalcat que el president va recolzar l’engegada d’una comissió d’investigació sobre la dana a Les Corts, al mateix temps que ha acusat al Govern de no participar en “la primera comissió que s’ha engegat” sobre este tema a l’Ajuntament de València.

S’ha preguntat així “què han d’ocultar” departaments estatals com el Ministeri de Defensa o organismes com la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX) o l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) al no participar “sense cap pretext” en la comissió d’investigació municipal.

Per contra, ha sostingut que Mazón “sí ha dit que va a donar tota la informació”. Sobre si caldrà esperar al fet que s’active la comissió a Les Corts per a tenir les dades sobre les telefonades, ha contestat: “Transparència absoluta per part d’este Consell. Tant de bo totes les administracions tingueren la mateixa”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.