18.5 C
València
Diumenge, 23 novembre, 2025

Camarero: ‘Mazón es va equivocar per fiar-se d’un Govern que estava buscant rèdit electoral des de la nit de la dana’

Promet “transparència absoluta” sobre les telefonades d’este dia del president i càrrega contra la CHX o AEMET per no anar a la primera comissió d’investigació

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La vicepresidenta portaveu del Consell, Susana Camarero, ha afirmat que el president, Carlos Mazón, “es va equivocar, com ell ha dit i reiterat moltes vegades, per fiar-se d’un Govern que en comptes d’estar preocupat i de deixar-se la pell pels afectats” per la dana, “estava buscant rèdit electoral des de la mateixa nit” de la catàstrofe que va arrasar la província de Valencia i va provocar 224 morts.

Així ho ha manifestat, en roda de premsa després del ple del Consell, preguntada per les declaracions d’este dilluns del líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, que Mazón va estar “noquejat” per “no demanar l’emergència (nacional) o per la gestió d’estos dies” de la tragèdia.

Camarero ha sostingut que Mazón es va equivocar “per fiar-se i creure que tots tenien els mateixos escrúpols”, ja que ha acusat al president del Govern, Pedro Sánchez, d’estar més preocupat per “generar un relat en contra” del cap del Consell des de la mateixa nit del 29 d’octubre que per estar pendent de les víctimes i de les necessitats de la Generalitat. “S’ha demostrat estos dos mesos i mig”, ha asseverat.

Segons ha exposat, la qual cosa va dir Feijóo és que “Mazón va poder demanar i rebre” la declaració d’emergència nacional per part del Govern, però ha insistit que Sánchez “esta nit (del 29 d’octubre) ja estava preocupat a crear el seu relat junt amb els seus ministres, sense escrúpols ni pensar en els afectats i en la urgència”.

SÁNCHEZ, “PREOCUPAT PELS VOTS”

“Ja estava preocupat per quants vots podia traure. Ha demostrat en este temps que el que li importa són els vots de la Comunitat Valenciana. El que li importa és esta tàctica electoral que ha tingut des del primer moment, i crec que és visible per tot el món”, ha criticat sobre Sánchez.

Preguntada per si va ser un error de Mazón no demanar l’emergència nacional, ha reconegut que “mirant amb la vista arrere” podrien haver “pres decisions diferents”, però ha subratllat que el president va estar “des del minut zero treballant en la urgència sense parar-se a pensar en quina ajuda estava rebent del Govern”. “Pensàvem que era tan honest i transparent com nosaltres”, ha agregat.

I ha reiterat: “Nosaltres ens vam posar a treballar sense descans per salvar vides i a continuació en la recuperació, sense pensar en res més, mentre uns altres estaven pensant a traure rèdit electoral”.

“QUÈ HAN D’OCULTAR?”

D’altra banda, qüestionada per les paraules de Mazón d’este dilluns indicant que va rebre “15, 16 o 17” telefonades en la vesprada del 29 d’octubre i que no tindrà problema a traslladar este registre, Camarero ha recalcat que el president va recolzar l’engegada d’una comissió d’investigació sobre la dana a Les Corts, al mateix temps que ha acusat al Govern de no participar en “la primera comissió que s’ha engegat” sobre este tema a l’Ajuntament de València.

S’ha preguntat així “què han d’ocultar” departaments estatals com el Ministeri de Defensa o organismes com la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX) o l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) al no participar “sense cap pretext” en la comissió d’investigació municipal.

Per contra, ha sostingut que Mazón “sí ha dit que va a donar tota la informació”. Sobre si caldrà esperar al fet que s’active la comissió a Les Corts per a tenir les dades sobre les telefonades, ha contestat: “Transparència absoluta per part d’este Consell. Tant de bo totes les administracions tingueren la mateixa”.

Últimes notícies

Sanitat es reunix amb l’anestesista del cas de la xiqueta morta a Alzira

La Conselleria de Sanitat s'ha reunit amb l'anestesista que va atendre la menor morta després d'una sedació en una clínica dental d'Alzira. La investigació analitza fàrmacs, traçabilitat i autoritzacions, mentres la Policia i el jutjat mantenen obertes totes les línies.

Dos motoristes investigats en l’operatiu del GP de Cheste: 189 km/h i taxa d’alcohol quadruplicada

La Guàrdia Civil investiga a dos conductors detectats en els accessos al circuit: un circulava a 189 km/h en una via de 90 i un altre va quadruplicar la taxa d'alcohol.

A presó una detinguda a Gandia per cremar contenidors a canvi de droga

Una dona de 32 anys ha sigut detinguda a Gandia per cremar un contenidor a canvi de droga i ha ingressat a la presó. També va ser arrestat un home que l'hauria incitada per a desviar l'atenció policial de l'àrea on venia a la menuda.

Detingut a Alacant per robar el motor de l’aire condicionat d’un col·legi

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 32 anys pel robatori del motor de l'aire condicionat d'un col·legi, valorat en 4.245 euros. La investigació es va activar després d'un salt de llum i una pista trobada en el centre va permetre la seua identificació i arrest.

Domingo poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb temperatures en ascens i vent fort en el nord de Castelló

Cels poc nuvolosos amb núvols alts i ascens tèrmic, amb gelades febles a l'interior i ratxes molt fortes en el nord de Castelló. El dilluns augmentaran els núvols i podrà ploure de manera feble i local a l'interior nord de Castelló i de València.

La UPV crea un model d’IA per a millorar la salut de les persones sense llar

Un equip de la UPV ha desenrotllat un model de microsimulació basat en IA que prediu l'efecte d'intervencions sanitàries en persones sense llar i guia la prevenció del càncer.

Oluwaseyi decidix al final i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant el Mallorca (2-1)

El Vila-real va véncer 2-1 al Mallorca amb un taconazo de Tani Oluwaseyi en el 82 després d'un VAR que va rectificar un penal. La ratxa en La Ceràmica va continuar intacta.

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.