Canals encendrà la foguera més gran del món per les festes de Sant Antoni

 

La localitat de Canals, a la comarca de la Costera, està preparada per a encendre la que és considerada la foguera més gran del món. La crema d’aquesta foguera, que enguany supera els 16 metres, és l’acte més representatiu de les festes patronals en honor de sant Antoni Abat, considerades d’interés turístic nacional des de l’any passat. 

 

A les 21:00 hores el llum que es guarda a l’altar major en honor del sant encendrà la traca que botarà foc a la foguera, al voltant de la qual es reuneix tot el poble any rere any.

 

En declaracions a Les notícies del matí d’À Punt, la regidora de Cultura de Canals ha posat en valor altres activitats d’aquests dies en el marc de les festes de Sant Antoni, com la missa gran o el popular acte dels parells, que obri les cases del municipi i on els festers reparteixen caramels i joguets als menuts. Nous al·licients per a visitar Canals durant les festes.

 

Una programació especial en À Punt

 

La televisió d’À Punt oferirà una programació especial aquesta nit de dimecres per a retransmetre la crema de la foguera. El programa À Punt Directe es traslladarà a Canals per a oferir tots els detalls que envolten la celebració. Finalment, l’informatiu À Punt Notícies nit retransmetrà en directe l’encesa a partir de les 20.55 hores. 

 

 

 

Últimes notícies

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.

La Comunitat Valenciana lidera l’envelliment agrari amb quasi la mitat de perceptors majors de 65 anys

Quasi la mitat dels perceptors valencians de la PAC tenen més de 65 anys i només un 5,8 % és menor de 40, segons AVA-Asaja, que alerta del risc d’abandonament de camps i reclama mesures estructurals.
FILMOTECA D'ESTIU