Canet tanca al bany la platja del Racó de la Mar per contaminació orgànica

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Canet d’en Berenguer ha procedit hui dijous al tancament de la platja del Racó de la Mar després de rebre els resultats de l’analítica de l’aigua que assenyalen que se superen els valors màxims admissibles perquè siga apta per al bany per contaminació orgànica, segons han confirmat fonts de la Conselleria de Medi ambient.

En este sentit, expliquen que dins de les anàlisis que realitza diàriament el Servici de Qualitat d’Aigües de la Direcció general de l’Aigua, durant la temporada de bany, per a identificar, en temps real, possibles situacions de contaminació de les aigües de bany que pogueren ocasionar riscos per a la salut dels usuaris o de l’entorn s’han detectat paràmetres per sobre dels recomanats.

Els resultats apunten al fet que l’origen de la contaminació és orgànica i s’està analitzant si és a causa d’abocaments fecals.

Davant d’esta situació, s’ha trasllat a l’Ajuntament la conveniència de tancar l’arenal i el consistori ha desplegat la bandera roja en esta zona perquè ningú es banye.

Últimes notícies

Una bandera gegant celebrarà els 35 anys d’independència d’Ucraïna a Alacant

La comunitat ucraïnesa d’Alacant, la més nombrosa d’Espanya, commemorarà diumenge el 35 aniversari de la restauració de la independència amb una marxa solidària amb una bandera de 100 metres. Torrevella se sumarà dissabte amb una concentració, una marxa i una programació cultural fins a la nit.

L’eclipsi dispara un 14 % les compres de turistes estrangers a Espanya

Les compres presencials amb targetes estrangeres a Espanya han augmentat quasi un 14 % durant la setmana de l’eclipsi, especialment a Castelló i València, mentres el consum dels espanyols s’ha mantingut o ha baixat.

Suspés el presó per a l’home que va apunyalar un jove en un pub d’Ondara

La Audiencia d’Alacant ha imposat tres anys de presó a un home que va apunyalar el cosí d’un rival en un pub d’Ondara l’1 de gener de 2023. La pena queda suspesa perquè ha reparat el mal i està en tractament de deshabituació de drogues.

Així serà el primer gran campionat de truita de creïlles de la Comunitat Valenciana

Alicante Gastronómica ha posat en marxa el primer Campionat de Truita de Creïlles de la Comunitat Valenciana, que se celebrarà el 14 de setembre i donarà pas al certamen estatal d’octubre.

Les víctimes ateses per violència sexual als Centres de Crisi 24 h quasi es dupliquen

La xarxa de Centres de Crisi 24 hores de la Generalitat ha atés 211 dones víctimes de violència sexual en el primer semestre de 2026, quasi el doble que un any abans. La majoria d’agressions les han comés homes coneguts per les víctimes.

Valderrama defensa la gestió dels incendis de Castelló i reivindica una coordinació permanent

El conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, ha assegurat en Les Corts que el Sistema Valencià d’Emergències ha respost als últims incendis de Castelló amb direcció única i coordinació permanent, mentres l’oposició li reprova falta de mitjans i d’inversions.

La Generalitat invertirà 40 milions en sanitat vegetal per a blindar el camp valencià el 2026

La Generalitat ha anunciat una inversió rècord de 40 milions d’euros en 2026 per a reforçar la sanitat vegetal a la Comunitat Valenciana i protegir la rendibilitat i el futur del camp valencià.

L’incendi forestal de Sogorb ja ha calcinat unes 120 hectàrees

L’incendi forestal declarat ahir a Sogorb, pròxim al parc natural de la Calderona, ha afectat ja unes 120 hectàrees i continua sense control mentre els equips d’extinció intenten aprofitar el matí abans del canvi de les condicions meteorològiques previst al migdia.