Carlos Mazón participarà al Congrés del PPE a València abans d’una missió comercial als EUA

CASTELLÓ – El president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, ha assegurat la seva presència al Congrés del PP europeu que es durà a terme dimarts 29 i dimecres 30 de novembre a València, just abans d’una missió comercial als Estats Units per a estudiar com els aranzels estan afectant l’economia de la comunitat.

“Clar que estaré, el 29 i el 30 al matí també, faltaria més”, ha afirmat durant una visita a Alcalà de Xivert-Alcossebre, en resposta a si assistiria al conclave dels populars europeus. El líder del PPCV ha explicat que no ha “fet coincidir res”, ja que les cites polítiques i comercials són complexes de coordinar. L’objectiu d’aquesta missió a Nova York i Miami, on acudirà amb empresaris valencians, és fonamental en el context actual de l’economia.

Preguntat sobre la seva participació en el congrés del PPE, Mazón ha reiterat la seva presència i ha expressat que no coneix “el que pot significar en primer, segon o tercer plànol”. “Els donarem la benvinguda, com no pot ser d’una altra manera, i estic orgullós que València siga seu d’este esdeveniment internacional”, ha comentat, afegint que la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, també hi serà present.

A més, ha manifestat la seva intenció d’aprofitar el conclave per incrementar la visibilitat de València i fer lobby a Europa, destacant que “el Govern no sembla estar” a l’altura. A més, preveu que el PPE expressi el seu suport en el procés de reconstrucció de la comunitat després dels danys causats pels episodis de fortes pluges.

“LA PRIORITAT ÉS LA MEUA TERRA”

Mazón ha subratllat que “de vegades les agendes són complicades”, però que aquest congrés és crucial per la imatge de València. “La prioritat és la meua terra”, ha afirmat, ressaltant la importància de compatibilitzar l’assistència institucional amb el suport que necessiten els empresaris de la comunitat. “Estem en un moment molt important per a les empreses valencianes que busquen oportunitats als Estats Units, on encara hi ha possibilitats de creixement davant l’amenaça de nous aranzels”, ha indicat, avançant que la transcurs de la missió comercial també tindrà un component cultural i turístic.

Últimes notícies

Educació proposa pujar 120 euros el salari als docents valencians en 2027

La Conselleria d'Educació planteja als sindicats una pujada salarial de 120 euros en el complement específic autonòmic per a 2027 i manté una proposta de ràtios similar a l'anterior, amb ajustos en infantil i en les substitucions en Primària.

Baleària culmina la presa de control dels actius d’Armes Trasmediterránea a Canàries

Baleària assumix el control de les rutes d'Armes Trasmediterránea a Canàries i connexions amb la Península, amb més de 50 vaixells, 4.500 empleats i un pla inversor de 45 milions.

Nou ferits i llargues retencions per l’incendi d’un cotxe en l’AP-7 a la Vila Joiosa

El xoc entre quatre vehicles en l'AP-7 a l'altura de la Vila Joiosa va provocar l'incendi d'un cotxe, va deixar nou ferits amb contusions i esquinços cervicals i va causar importants retencions.

Educació i sindicats es tornen a asseure en plena segona setmana de vaga indefinida docent

Educació i els sindicats docents reprenen la negociació en la Comunitat Valenciana en la segona setmana de vaga indefinida, amb el salari, les plantilles i les infraestructures com a punts centrals del conflicte.

PP i Vox imposen en Les Corts el seu dictamen sobre la dana entre dures crítiques de l’oposició

PP i Vox acorden en Les Corts un dictamen de 126 pàgines sobre la dana de 2024 que responsabilitza a l'Estat i a la Generalitat, mentres l'oposició el qualifica d'ignomínia i el compara amb l'informe del metre de 2006.

València llança la campanya de l’Orgull 2026 amb el lema La meta que compartim

València presenta la campanya institucional de l'Orgull LGTBIQ+ 2026, centrada en l'esport i vinculada als XII Gai Games que se celebraran a la ciutat entre el 27 de juny i el 4 de juliol.

L’Enforne Alacant reforça el seu lateral dret amb el portugués Rafael Vasconcelos fins a 2028

L'Enforne Alacant incorpora a l'internacional portugués Rafael Vasconcelos, cedit pel Sporting de Portugal fins a 2028, per a reforçar el lateral dret i la primera línia.

Educació obri el termini d’inscripció per a les proves d’accés a la universitat

Educació obri el termini d'inscripció a la PAU 2026 per a alumnat de secundària i posa en marxa un portal renovat amb tota la informació acadèmica i administrativa.