Carlos Mazón participarà al Congrés del PPE a València abans d’una missió comercial als EUA

CASTELLÓ – El president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, ha assegurat la seva presència al Congrés del PP europeu que es durà a terme dimarts 29 i dimecres 30 de novembre a València, just abans d’una missió comercial als Estats Units per a estudiar com els aranzels estan afectant l’economia de la comunitat.

“Clar que estaré, el 29 i el 30 al matí també, faltaria més”, ha afirmat durant una visita a Alcalà de Xivert-Alcossebre, en resposta a si assistiria al conclave dels populars europeus. El líder del PPCV ha explicat que no ha “fet coincidir res”, ja que les cites polítiques i comercials són complexes de coordinar. L’objectiu d’aquesta missió a Nova York i Miami, on acudirà amb empresaris valencians, és fonamental en el context actual de l’economia.

Preguntat sobre la seva participació en el congrés del PPE, Mazón ha reiterat la seva presència i ha expressat que no coneix “el que pot significar en primer, segon o tercer plànol”. “Els donarem la benvinguda, com no pot ser d’una altra manera, i estic orgullós que València siga seu d’este esdeveniment internacional”, ha comentat, afegint que la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, també hi serà present.

A més, ha manifestat la seva intenció d’aprofitar el conclave per incrementar la visibilitat de València i fer lobby a Europa, destacant que “el Govern no sembla estar” a l’altura. A més, preveu que el PPE expressi el seu suport en el procés de reconstrucció de la comunitat després dels danys causats pels episodis de fortes pluges.

“LA PRIORITAT ÉS LA MEUA TERRA”

Mazón ha subratllat que “de vegades les agendes són complicades”, però que aquest congrés és crucial per la imatge de València. “La prioritat és la meua terra”, ha afirmat, ressaltant la importància de compatibilitzar l’assistència institucional amb el suport que necessiten els empresaris de la comunitat. “Estem en un moment molt important per a les empreses valencianes que busquen oportunitats als Estats Units, on encara hi ha possibilitats de creixement davant l’amenaça de nous aranzels”, ha indicat, avançant que la transcurs de la missió comercial també tindrà un component cultural i turístic.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.

Catalá, investigada per prevaricació, defén la legalitat de l’actuació de l’Ajuntament de València

María José Catalá assegura que l'actuació de l'Ajuntament de València va ser legal i transparent després de conéixer-se que Anticorrupció la investiga per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la recol·locació de personal.