13.5 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Carlos Mazón participarà al Congrés del PPE a València abans d’una missió comercial als EUA

CASTELLÓ – El president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, ha assegurat la seva presència al Congrés del PP europeu que es durà a terme dimarts 29 i dimecres 30 de novembre a València, just abans d’una missió comercial als Estats Units per a estudiar com els aranzels estan afectant l’economia de la comunitat.

“Clar que estaré, el 29 i el 30 al matí també, faltaria més”, ha afirmat durant una visita a Alcalà de Xivert-Alcossebre, en resposta a si assistiria al conclave dels populars europeus. El líder del PPCV ha explicat que no ha “fet coincidir res”, ja que les cites polítiques i comercials són complexes de coordinar. L’objectiu d’aquesta missió a Nova York i Miami, on acudirà amb empresaris valencians, és fonamental en el context actual de l’economia.

Preguntat sobre la seva participació en el congrés del PPE, Mazón ha reiterat la seva presència i ha expressat que no coneix “el que pot significar en primer, segon o tercer plànol”. “Els donarem la benvinguda, com no pot ser d’una altra manera, i estic orgullós que València siga seu d’este esdeveniment internacional”, ha comentat, afegint que la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, també hi serà present.

A més, ha manifestat la seva intenció d’aprofitar el conclave per incrementar la visibilitat de València i fer lobby a Europa, destacant que “el Govern no sembla estar” a l’altura. A més, preveu que el PPE expressi el seu suport en el procés de reconstrucció de la comunitat després dels danys causats pels episodis de fortes pluges.

“LA PRIORITAT ÉS LA MEUA TERRA”

Mazón ha subratllat que “de vegades les agendes són complicades”, però que aquest congrés és crucial per la imatge de València. “La prioritat és la meua terra”, ha afirmat, ressaltant la importància de compatibilitzar l’assistència institucional amb el suport que necessiten els empresaris de la comunitat. “Estem en un moment molt important per a les empreses valencianes que busquen oportunitats als Estats Units, on encara hi ha possibilitats de creixement davant l’amenaça de nous aranzels”, ha indicat, avançant que la transcurs de la missió comercial també tindrà un component cultural i turístic.

Últimes notícies

El Suprem manté a la presó a Ábalos i Koldo García per ‘alt’ risc de fugida

El Suprem ha rebutjat els recursos de Ábalos i Koldo García i manté la seua presó provisional per 'alt' risc de fugida i la proximitat del juí. La Sala subratlla la gravetat de les penes sol·licitades i la solidesa dels indicis.

Vila-real, Slavia, Bodo/Glimt i Kairat seguixen sense guanyar en la Lliga de Campions

Mancant dos jornades, Vila-real, Slavia Praga, Bodo/Glimt i Kairat Almaty són els únics equips que no han estrenat triomf en la Lliga de Campions.

Pape Gueye, heroi del Senegal en la Copa Àfrica després d’assentar-se al Vila-real

Pape Gueye va decidir la final davant el Marroc i va culminar un ascens que va arrancar a Le Havre, va passar per una sanció del TAS i va prendre impuls al Vila-real. El migcampista es va afermar amb Marcelino, va ser triat millor africà de LaLiga i es va convertir en peça clau també en la seua selecció.

Avís taronja este dimarts en la costa de Castelló, València i nord d’Alacant per vent i ones de 4 metres

Aemet ha establit per a este dimarts l'avís taronja en el litoral de Castelló, València i nord d'Alacant per vent del nord de 55-70 km/h i ones de 4 m. L'onatge pot augmentar per maror ciclònica i hi ha avisos grocs per pluja, neu i mar.

Dos ex alts càrrecs del Consell van accedir i van copiar l’àudio del 112 del 29-O filtrat retallat

Un informe de la Guàrdia Civil remés al Jutjat de Llíria assenyala que dos ex alts càrrecs van accedir i van copiar l'àudio del 112 del 29 d'octubre, la versió retallada del qual es va filtrar abans que la completa. La investigació descriu un sistema antic sense registre d'accessos, la qual cosa complica rastrejar la filtració.

Les confraries de la Comunitat Valenciana paren la flota contra el reglament de control de la UE

Entre 400 i 500 embarcacions han quedat amarrades a Alacant, Castelló i València en rebuig a les noves obligacions de control; una delegació s'ha concentrat a Madrid.

Convoquen el 31 de gener a Benetússer una nova manifestació contra Mazón per la DANA

Més de 200 entitats, víctimes i comités de reconstrucció han convocat una marxa a Benetússer el 31 de gener a les 18.00 sota el lema 'Mazón a presó'. L'última protesta, prevista a València el 27 de desembre, va ser ajornada per la pluja.

Atur total de la flota valenciana per la nova norma de control de pesca de la UE

Entre 400 i 500 vaixells de les confraries valencianes han parat este dilluns en protesta per la nova norma de control de la UE. Una delegació s'ha concentrat a Madrid.