Carlos Mazón participarà al Congrés del PPE a València abans d’una missió comercial als EUA

CASTELLÓ – El president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, ha assegurat la seva presència al Congrés del PP europeu que es durà a terme dimarts 29 i dimecres 30 de novembre a València, just abans d’una missió comercial als Estats Units per a estudiar com els aranzels estan afectant l’economia de la comunitat.

«Clar que estaré, el 29 i el 30 al matí també, faltaria més», ha afirmat durant una visita a Alcalà de Xivert-Alcossebre, en resposta a si assistiria al conclave dels populars europeus. El líder del PPCV ha explicat que no ha «fet coincidir res», ja que les cites polítiques i comercials són complexes de coordinar. L’objectiu d’aquesta missió a Nova York i Miami, on acudirà amb empresaris valencians, és fonamental en el context actual de l’economia.

Preguntat sobre la seva participació en el congrés del PPE, Mazón ha reiterat la seva presència i ha expressat que no coneix «el que pot significar en primer, segon o tercer plànol». «Els donarem la benvinguda, com no pot ser d’una altra manera, i estic orgullós que València siga seu d’este esdeveniment internacional», ha comentat, afegint que la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, també hi serà present.

A més, ha manifestat la seva intenció d’aprofitar el conclave per incrementar la visibilitat de València i fer lobby a Europa, destacant que «el Govern no sembla estar» a l’altura. A més, preveu que el PPE expressi el seu suport en el procés de reconstrucció de la comunitat després dels danys causats pels episodis de fortes pluges.

«LA PRIORITAT ÉS LA MEUA TERRA»

Mazón ha subratllat que «de vegades les agendes són complicades», però que aquest congrés és crucial per la imatge de València. «La prioritat és la meua terra», ha afirmat, ressaltant la importància de compatibilitzar l’assistència institucional amb el suport que necessiten els empresaris de la comunitat. «Estem en un moment molt important per a les empreses valencianes que busquen oportunitats als Estats Units, on encara hi ha possibilitats de creixement davant l’amenaça de nous aranzels», ha indicat, avançant que la transcurs de la missió comercial també tindrà un component cultural i turístic.

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.