Carlos Mazón participarà al Congrés del PPE a València abans d’una missió comercial als EUA

CASTELLÓ – El president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, ha assegurat la seva presència al Congrés del PP europeu que es durà a terme dimarts 29 i dimecres 30 de novembre a València, just abans d’una missió comercial als Estats Units per a estudiar com els aranzels estan afectant l’economia de la comunitat.

«Clar que estaré, el 29 i el 30 al matí també, faltaria més», ha afirmat durant una visita a Alcalà de Xivert-Alcossebre, en resposta a si assistiria al conclave dels populars europeus. El líder del PPCV ha explicat que no ha «fet coincidir res», ja que les cites polítiques i comercials són complexes de coordinar. L’objectiu d’aquesta missió a Nova York i Miami, on acudirà amb empresaris valencians, és fonamental en el context actual de l’economia.

Preguntat sobre la seva participació en el congrés del PPE, Mazón ha reiterat la seva presència i ha expressat que no coneix «el que pot significar en primer, segon o tercer plànol». «Els donarem la benvinguda, com no pot ser d’una altra manera, i estic orgullós que València siga seu d’este esdeveniment internacional», ha comentat, afegint que la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, també hi serà present.

A més, ha manifestat la seva intenció d’aprofitar el conclave per incrementar la visibilitat de València i fer lobby a Europa, destacant que «el Govern no sembla estar» a l’altura. A més, preveu que el PPE expressi el seu suport en el procés de reconstrucció de la comunitat després dels danys causats pels episodis de fortes pluges.

«LA PRIORITAT ÉS LA MEUA TERRA»

Mazón ha subratllat que «de vegades les agendes són complicades», però que aquest congrés és crucial per la imatge de València. «La prioritat és la meua terra», ha afirmat, ressaltant la importància de compatibilitzar l’assistència institucional amb el suport que necessiten els empresaris de la comunitat. «Estem en un moment molt important per a les empreses valencianes que busquen oportunitats als Estats Units, on encara hi ha possibilitats de creixement davant l’amenaça de nous aranzels», ha indicat, avançant que la transcurs de la missió comercial també tindrà un component cultural i turístic.

Últimes notícies

Nit sufocant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa valenciana

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, en una nova nit tòrrida al conjunt del litoral valencià, on moltes localitats no han baixat dels 25 graus.

Setmana de cel ras i calor intensa a València i al sud d’Alacant

Les màximes han baixat a Castelló però es manté la calor intensa a València i al sud d’Alacant, amb cels rasos i avisos de temperatures elevades també per a dimarts.

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.