Carme Chaparro confessa que pateix la síndrome o vertigen de Ménière, una malaltia que provoca un soroll constant en l’oïda

Carme Chaparro, emocionada en su despedida

Carme Chaparro, emocionada en la seua acomiadamant dels informatius de Telecinco | Telecinco

La periodista Carme Chaparro ha confessat a través de les seues xarxes socials que pateix la denominada síndrome o vertigen de Ménière, una malaltia que provoca una xiuletada constant en l’oïda i que a dia de hui no té una cura coneguda. 

Chaparro va confessar la seua dolència a partir d’un article de ‘El Confidencial’ en el qual parlen d’esta malaltia que a Espanya pateixen 3 de cada 1.000 persones que tenen entre 25 i 65 anys. 

Este síndrome és tan molest per als quals ho pateixen que algunes persones, que no poden superar la pressió psicològica a la qual estan sotmeses les 24 hores del dia, han arribat a suïcidar-se. 

La periodista ha explicat en Twitter que ha perdut quasi completament l’audició en la seua oïda dreta i que el so que escolta, d’alta freqüència, és constant, especialment durant el dia.

Les xarxes donen suport a Carme Chaparro

Després de compartir la publicació en Twitter i afirmar que també pateix esta dolència, les xarxes li han agraït el suport per a donar visibilitat a una malaltia molt poc coneguda però que pateixen moltes persones en el nostre país.

Alguns dels usuaris de la xarxa social van respondre a la seua publicació explicant la seua experiència amb esta malaltia, confirmant que és una molèstia incessant provocada per una hipertensió en el líquid de l’oïda interna, és a dir, quan el vestíbul té més líquid en el seu interior del normal. 

És llavors quan es produeix una xiuletada que mai desapareix i que a voltes pot vindre acompanyat de vertigen, marejos i pèrdua d’audició que s’incrementa amb l’edat.  Malgrat ser descobert fa 156 anys, la síndrome de Ménière encara no té cap cura coneguda i és una malaltia de la qual hi ha moltes més preguntes que respostes.

 

Problemes psicològics, depressió i suïcidi

De fet, molts dels quals pateixen la malaltia es queixen que no hi haja cap tipus de tractament mèdic i que els experts els aconsellen «acostumar-se» als seus símptomes, a pesar que puguen suposar un autèntic obstacle per al dia a dia de qui ho pateix. 

Falta de somni, estrès, dificultat per a relaxar-se i per a socialitzar amb altres persones poden acabar desenvolupant en els malalts problemes psicològics i fins i tot depressió, motiu que ha portat a algunes persones que la patien a llevar-se la vida.

Tinnitus, malaltia derivada de la síndrome de Ménière, en la pel·lícula ‘Baby Driver’

Imagen promocional de la película 'Baby Driver'

Imatge promocional de la pel·lícula ‘Baby Driver’ | cedida

Encara que la majoria de població no està habituada a esta malaltia, a la qual es coneix majoritàriament quan es coneix a algú que la pateix, va aparèixer recentment en la pel·lícula ‘Baby Driver’, en la qual el seu protagonista la pateix. 

Protagonitzada per Ansel Elgort, el film se centra en un jove que va tenir un accident quan era xicotet. En eixe succés van morir els seus pares i ell va quedar amb la malaltia anomenada tinnitus, derivada de la síndrome de Ménière, per la qual escolta una xiuletada constant que només pot rebaixar gràcies a la música. 

L’observació del comportament del personatge de Elgort dona una lleugera impressió sobre com ha de ser el dia a dia de les persones que pateixen esta malaltia, que en alguns casos pot arribar a ser molt complicat. Una de les respostes a la seua publicació, de fet, li pregunta i recomana el visionat de la pel·lícula.

Últimes notícies

Affengruber s’acomiada de l’Elx després de dos temporades i deixa 12 milions

El central austríac David Affengruber s’ha acomiadat de l’Elx en xarxes socials després del seu traspàs al Fulham, amb un missatge emotiu i una operació xifrada en uns 12 milions d’euros.

Set jugadores del Valencia Basket disputaran la Copa del Món de Berlín

El Valencia Basket tindrà set jugadores en la Copa del Món de Berlín, amb quatre internacionals espanyoles i tres més amb Alemanya, Nigèria i Hongria.

Els visitants del Bioparc València presencien el naixement d’un blesbok, un antílop salvat de l’extinció

Els visitants del Bioparc València han presenciat en directe el naixement d’un blesbok, un antílop africà quasi exterminat, tercer alumne d’estiu d’esta espècie al parc.

Temperatures a l’alça i ruixats puntuals a l’interior de Castelló este dijous

El temps es mantindrà estable este dijous a la Comunitat Valenciana, amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i possibilitat de ruixats o tronades aïllades a la vesprada a l’interior de Castelló.

Villena nega retallades en la seguretat del MUVI després del robatori del Tresor

L’Ajuntament de Villena rebutja les acusacions del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, sobre una suposada reducció del 70 % en la partida de seguretat del MUVI i atribueix eixa baixada a una inversió puntual l’any anterior.

A presó per intentar entrar huit quilos de cocaïna líquida a l’aeroport de València

Funcionaris de l’Agència Tributària i la Guàrdia Civil han detingut a l’aeroport de València un espanyol de 51 anys amb més de huit quilos de cocaïna líquida amagats en botes de xampú procedents de la República Dominicana. El jutge ha ordenat el seu ingrés a la presó per un delicte contra la salut pública.

Extingit l’incendi de la Vall d’Uixó després de la seua reactivació a Onda

L’incendi forestal iniciat en la Vall d’Uixó el 25 de juliol i reactivat a Onda ha quedat finalment extingit després de 40 dies actiu i tres reproduccions.

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.