Carme Chaparro confessa que pateix la síndrome o vertigen de Ménière, una malaltia que provoca un soroll constant en l’oïda

Carme Chaparro, emocionada en su despedida

Carme Chaparro, emocionada en la seua acomiadamant dels informatius de Telecinco | Telecinco

La periodista Carme Chaparro ha confessat a través de les seues xarxes socials que pateix la denominada síndrome o vertigen de Ménière, una malaltia que provoca una xiuletada constant en l’oïda i que a dia de hui no té una cura coneguda. 

Chaparro va confessar la seua dolència a partir d’un article de ‘El Confidencial’ en el qual parlen d’esta malaltia que a Espanya pateixen 3 de cada 1.000 persones que tenen entre 25 i 65 anys. 

Este síndrome és tan molest per als quals ho pateixen que algunes persones, que no poden superar la pressió psicològica a la qual estan sotmeses les 24 hores del dia, han arribat a suïcidar-se. 

La periodista ha explicat en Twitter que ha perdut quasi completament l’audició en la seua oïda dreta i que el so que escolta, d’alta freqüència, és constant, especialment durant el dia.

Les xarxes donen suport a Carme Chaparro

Després de compartir la publicació en Twitter i afirmar que també pateix esta dolència, les xarxes li han agraït el suport per a donar visibilitat a una malaltia molt poc coneguda però que pateixen moltes persones en el nostre país.

Alguns dels usuaris de la xarxa social van respondre a la seua publicació explicant la seua experiència amb esta malaltia, confirmant que és una molèstia incessant provocada per una hipertensió en el líquid de l’oïda interna, és a dir, quan el vestíbul té més líquid en el seu interior del normal. 

És llavors quan es produeix una xiuletada que mai desapareix i que a voltes pot vindre acompanyat de vertigen, marejos i pèrdua d’audició que s’incrementa amb l’edat.  Malgrat ser descobert fa 156 anys, la síndrome de Ménière encara no té cap cura coneguda i és una malaltia de la qual hi ha moltes més preguntes que respostes.

 

Problemes psicològics, depressió i suïcidi

De fet, molts dels quals pateixen la malaltia es queixen que no hi haja cap tipus de tractament mèdic i que els experts els aconsellen «acostumar-se» als seus símptomes, a pesar que puguen suposar un autèntic obstacle per al dia a dia de qui ho pateix. 

Falta de somni, estrès, dificultat per a relaxar-se i per a socialitzar amb altres persones poden acabar desenvolupant en els malalts problemes psicològics i fins i tot depressió, motiu que ha portat a algunes persones que la patien a llevar-se la vida.

Tinnitus, malaltia derivada de la síndrome de Ménière, en la pel·lícula ‘Baby Driver’

Imagen promocional de la película 'Baby Driver'

Imatge promocional de la pel·lícula ‘Baby Driver’ | cedida

Encara que la majoria de població no està habituada a esta malaltia, a la qual es coneix majoritàriament quan es coneix a algú que la pateix, va aparèixer recentment en la pel·lícula ‘Baby Driver’, en la qual el seu protagonista la pateix. 

Protagonitzada per Ansel Elgort, el film se centra en un jove que va tenir un accident quan era xicotet. En eixe succés van morir els seus pares i ell va quedar amb la malaltia anomenada tinnitus, derivada de la síndrome de Ménière, per la qual escolta una xiuletada constant que només pot rebaixar gràcies a la música. 

L’observació del comportament del personatge de Elgort dona una lleugera impressió sobre com ha de ser el dia a dia de les persones que pateixen esta malaltia, que en alguns casos pot arribar a ser molt complicat. Una de les respostes a la seua publicació, de fet, li pregunta i recomana el visionat de la pel·lícula.

Últimes notícies

Un estudi a Alacant revela que el tàlem dona forma als circuits visuals en el cervell en creixement

Una investigació de l'Institut de Neurociències CSIC-UMH mostra en ratolins que l'activitat pròpia del tàlem és decisiva per a organitzar els circuits visuals durant el desenvolupament.

El nou coet Miura 9 de PLD Space impulsarà Espanya a la vanguarda espacial

Pedro Sánchez ha visitat la fàbrica il·licitana de PLD Space i ha assegurat que el futur coet Miura 9 col·locarà Espanya a la vanguarda de la indústria espacial europea i mundial. L’empresa, amb més de 550 treballadors, ha aconseguit també un contracte clau de l’ESA per al projecte Miura 5.

Compromís i PSPV reclamen una alternativa per a les 800 persones del vell circuit de F1

Compromís i PSPV han demanat que es paralitze el PAI de l’antic circuit de Fórmula 1 de València fins que les 800 persones que hi viuen tinguen una alternativa social digna i amb garanties judicials.

Detinguts uns pares a València per emportar-se la seua bebé tutelada de l’hospital

La Policia Nacional ha detingut a València uns pares i l’avi de una bebé acabada de nàixer per emportar-se-la de l’hospital, malgrat que la menuda anava a quedar tutelada per la Conselleria de Serveis Socials.

València emprendrà accions legals pels responsables de l’incendi d’El Saler

L’Ajuntament de València acordarà este divendres iniciar accions judicials pels possibles responsables de l’incendi forestal d’El Saler i la seua alcaldessa reclama endurir les penes als piròmans a nivell estatal.

Les noves empreses en la Comunitat Valenciana creixen un 14,9 % al juliol i arriben a 1.549

La Comunitat Valenciana ha registrat al juliol 1.549 noves societats mercantils, un increment anual del 14,9 %, el tercer més alt d’Espanya, mentres les dissolucions han arribat a 139.

Els viatgers del transport urbà pugen un 3 % en la Comunitat Valenciana al juliol

El transport urbà per autobús i metro en la Comunitat Valenciana ha crescut un 3 % al juliol, fins als 16,9 milions de viatgers, segons l’INE. A Espanya, el transport públic també augmenta, tot i la caiguda del ferrocarril de llarga distància.

Detingut a Torrevella un fugititu reclamat per homicidi a Alemanya

La Guàrdia Civil ha detingut en una urbanització de Torrevella un home de 43 anys, de nacionalitat romanesa, reclamat a Alemanya per un possible homicidi i amb ordres judicials pendents a Espanya.