Carme Chaparro confessa que pateix la síndrome o vertigen de Ménière, una malaltia que provoca un soroll constant en l’oïda

Carme Chaparro, emocionada en su despedida

Carme Chaparro, emocionada en la seua acomiadamant dels informatius de Telecinco | Telecinco

La periodista Carme Chaparro ha confessat a través de les seues xarxes socials que pateix la denominada síndrome o vertigen de Ménière, una malaltia que provoca una xiuletada constant en l’oïda i que a dia de hui no té una cura coneguda. 

Chaparro va confessar la seua dolència a partir d’un article de ‘El Confidencial’ en el qual parlen d’esta malaltia que a Espanya pateixen 3 de cada 1.000 persones que tenen entre 25 i 65 anys. 

Este síndrome és tan molest per als quals ho pateixen que algunes persones, que no poden superar la pressió psicològica a la qual estan sotmeses les 24 hores del dia, han arribat a suïcidar-se. 

La periodista ha explicat en Twitter que ha perdut quasi completament l’audició en la seua oïda dreta i que el so que escolta, d’alta freqüència, és constant, especialment durant el dia.

Les xarxes donen suport a Carme Chaparro

Després de compartir la publicació en Twitter i afirmar que també pateix esta dolència, les xarxes li han agraït el suport per a donar visibilitat a una malaltia molt poc coneguda però que pateixen moltes persones en el nostre país.

Alguns dels usuaris de la xarxa social van respondre a la seua publicació explicant la seua experiència amb esta malaltia, confirmant que és una molèstia incessant provocada per una hipertensió en el líquid de l’oïda interna, és a dir, quan el vestíbul té més líquid en el seu interior del normal. 

És llavors quan es produeix una xiuletada que mai desapareix i que a voltes pot vindre acompanyat de vertigen, marejos i pèrdua d’audició que s’incrementa amb l’edat.  Malgrat ser descobert fa 156 anys, la síndrome de Ménière encara no té cap cura coneguda i és una malaltia de la qual hi ha moltes més preguntes que respostes.

 

Problemes psicològics, depressió i suïcidi

De fet, molts dels quals pateixen la malaltia es queixen que no hi haja cap tipus de tractament mèdic i que els experts els aconsellen «acostumar-se» als seus símptomes, a pesar que puguen suposar un autèntic obstacle per al dia a dia de qui ho pateix. 

Falta de somni, estrès, dificultat per a relaxar-se i per a socialitzar amb altres persones poden acabar desenvolupant en els malalts problemes psicològics i fins i tot depressió, motiu que ha portat a algunes persones que la patien a llevar-se la vida.

Tinnitus, malaltia derivada de la síndrome de Ménière, en la pel·lícula ‘Baby Driver’

Imagen promocional de la película 'Baby Driver'

Imatge promocional de la pel·lícula ‘Baby Driver’ | cedida

Encara que la majoria de població no està habituada a esta malaltia, a la qual es coneix majoritàriament quan es coneix a algú que la pateix, va aparèixer recentment en la pel·lícula ‘Baby Driver’, en la qual el seu protagonista la pateix. 

Protagonitzada per Ansel Elgort, el film se centra en un jove que va tenir un accident quan era xicotet. En eixe succés van morir els seus pares i ell va quedar amb la malaltia anomenada tinnitus, derivada de la síndrome de Ménière, per la qual escolta una xiuletada constant que només pot rebaixar gràcies a la música. 

L’observació del comportament del personatge de Elgort dona una lleugera impressió sobre com ha de ser el dia a dia de les persones que pateixen esta malaltia, que en alguns casos pot arribar a ser molt complicat. Una de les respostes a la seua publicació, de fet, li pregunta i recomana el visionat de la pel·lícula.

Últimes notícies

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha aportat tota la informació sobre les vivendes públiques de Les Naus i critica la gestió del PSOE a Alcoi en un cas d’irregularitats administratives.

Villar defensa que a Alacant hi ha transparència en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP està col·laborant amb transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de Sant Joan, i ha comparat esta actitud amb la del cas d'Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus i assenyala el PSOE dAlcoi per la gestió dun expedient disciplinari. El cas ha obert un enfrontament polític entre PP i esquerra al voltant de la transparència en ladministració local.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP ha actuat amb transparència i col·laboració en la comissió municipal que investiga la promoció de vivendes públiques de Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant Manuel Villar defensa que el govern del PP està aportant tota la informació en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la platja de San Juan, i compara esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha complit amb la transparència i la col·laboració en la comissió que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de San Juan, i compara esta actuació amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre Les Naus i critica el PSPV-PSOE per l'expedient a una tècnica a Alcoy.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la documentació sobre la promoció de Les Naus i rebutja les crítiques de falta de transparència, comparant la gestió amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.