Carme Chaparro confessa que pateix la síndrome o vertigen de Ménière, una malaltia que provoca un soroll constant en l’oïda

Carme Chaparro, emocionada en su despedida

Carme Chaparro, emocionada en la seua acomiadamant dels informatius de Telecinco | Telecinco

La periodista Carme Chaparro ha confessat a través de les seues xarxes socials que pateix la denominada síndrome o vertigen de Ménière, una malaltia que provoca una xiuletada constant en l’oïda i que a dia de hui no té una cura coneguda. 

Chaparro va confessar la seua dolència a partir d’un article de ‘El Confidencial’ en el qual parlen d’esta malaltia que a Espanya pateixen 3 de cada 1.000 persones que tenen entre 25 i 65 anys. 

Este síndrome és tan molest per als quals ho pateixen que algunes persones, que no poden superar la pressió psicològica a la qual estan sotmeses les 24 hores del dia, han arribat a suïcidar-se. 

La periodista ha explicat en Twitter que ha perdut quasi completament l’audició en la seua oïda dreta i que el so que escolta, d’alta freqüència, és constant, especialment durant el dia.

Les xarxes donen suport a Carme Chaparro

Després de compartir la publicació en Twitter i afirmar que també pateix esta dolència, les xarxes li han agraït el suport per a donar visibilitat a una malaltia molt poc coneguda però que pateixen moltes persones en el nostre país.

Alguns dels usuaris de la xarxa social van respondre a la seua publicació explicant la seua experiència amb esta malaltia, confirmant que és una molèstia incessant provocada per una hipertensió en el líquid de l’oïda interna, és a dir, quan el vestíbul té més líquid en el seu interior del normal. 

És llavors quan es produeix una xiuletada que mai desapareix i que a voltes pot vindre acompanyat de vertigen, marejos i pèrdua d’audició que s’incrementa amb l’edat.  Malgrat ser descobert fa 156 anys, la síndrome de Ménière encara no té cap cura coneguda i és una malaltia de la qual hi ha moltes més preguntes que respostes.

 

Problemes psicològics, depressió i suïcidi

De fet, molts dels quals pateixen la malaltia es queixen que no hi haja cap tipus de tractament mèdic i que els experts els aconsellen «acostumar-se» als seus símptomes, a pesar que puguen suposar un autèntic obstacle per al dia a dia de qui ho pateix. 

Falta de somni, estrès, dificultat per a relaxar-se i per a socialitzar amb altres persones poden acabar desenvolupant en els malalts problemes psicològics i fins i tot depressió, motiu que ha portat a algunes persones que la patien a llevar-se la vida.

Tinnitus, malaltia derivada de la síndrome de Ménière, en la pel·lícula ‘Baby Driver’

Imagen promocional de la película 'Baby Driver'

Imatge promocional de la pel·lícula ‘Baby Driver’ | cedida

Encara que la majoria de població no està habituada a esta malaltia, a la qual es coneix majoritàriament quan es coneix a algú que la pateix, va aparèixer recentment en la pel·lícula ‘Baby Driver’, en la qual el seu protagonista la pateix. 

Protagonitzada per Ansel Elgort, el film se centra en un jove que va tenir un accident quan era xicotet. En eixe succés van morir els seus pares i ell va quedar amb la malaltia anomenada tinnitus, derivada de la síndrome de Ménière, per la qual escolta una xiuletada constant que només pot rebaixar gràcies a la música. 

L’observació del comportament del personatge de Elgort dona una lleugera impressió sobre com ha de ser el dia a dia de les persones que pateixen esta malaltia, que en alguns casos pot arribar a ser molt complicat. Una de les respostes a la seua publicació, de fet, li pregunta i recomana el visionat de la pel·lícula.

Últimes notícies

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.

Mercadona estrena en Guadalajara la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa amb una inversió de 2,9 milions

Mercadona ha reformat un supermercat de Guadalajara amb 2,9 milions d’euros per convertir-lo en la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa, amb més espai per a frescos i estalvi d’energia i aigua. La cadena preveu arribar a 60 establiments d’este nou model a Espanya abans que acabe 2026.