6.7 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Carmen Sevilla, hospitalitzada en estat greu als 92 anys

La presentadora, cantant i actriu Carmen Sevilla va ser traslladada ahir a l’hospital madrileny de ‘Puerta de Hierro’ des de la residència geriàtrica en la qual viu per complicacions en el seu estat de salut.

Segons algunes fonts el seu estat és greu i la situació és preocupant, degut tant al seu historial i el seu delicat estat com a la seua edat, 92 anys.

L’artista es va retirar de la vida pública poc després que li diagnosticaren Alzheimer, i el programa que presentava, ‘Cine de barrio’, va començar una nova etapa de la mà de Concha Velasco, que la va substituir al capdavant del mateix en 2010.

Dos anys després, en 2012, la seua malaltia es va fer pública, i Carmen Sevilla va ingressar en una residència on totes les seues necessitats serien cobertes.

La seua malaltia, amb el pas dels anys, ha anat a més i en 2015 va haver de ser ingressada en una de les residències més exclusives de Madrid perquè ja no es valia per si mateixa.

‘La novia de España’, que porta més de 10 anys allunyada dels focus mediàtics, mai ha deixat de rebre l’afecte de la gent. De fet, el seu fill, en l’entrevista de setembre de l’any passat, va voler posar l’accent en el llegat de Carmen Sevilla: “La meua mare és una gran artista i ha deixat un llegat importantíssim al cinema. Ha rodat pel·lícules durant més de quatre dècades”.

En una entrevista a la revista ‘Diez Minutos’ del setembre passat, Algueró va afirmar que l’estat de la seua mare era “complicat, però estable dins de la seua situació”, i que la seua mare ja no li reconeixia, la qual cosa era una situació “dura i difícil per a tots”, però que, així i tot, ella “rep les mostres d’afecte i afecte” dels seus familiars.

Així i tot, va assegurar que la família ho portava tan bé com siga possible, tenint en compte que Carmen portava molt de temps malalta. 

Carmen Sevilla, el nom real del qual és María del Carmen García Galisteo, va nàixer el 16 d’octubre de 1930, i ja des de xiqueta va mostrar grans dots per a l’espectacle. El seu carisma, la seua simpatia i el seu somriure la van convertir, durant anys, en ‘La novia de España‘. Un afecte públic que es manté des de llavors, sent un rostre del cinema i la televisió molt volgut.

Últimes notícies

Atzeneta del Maestrat ha registrat ratxes de 63 km/h i Morella de 56 km/h

L'interior de Castelló ha concentrat les ratxes més intenses de la jornada, amb 63 km/h a Atzeneta del Maestrat i 56 km/h a Morella. L'avís groc per vent del nord-oest seguix actiu fins al matí del dijous en diferents punts de la província.

La dana d’octubre va disparar en 2024 la factura per catàstrofes a Espanya fins a 11.330 milions

La factura per catàstrofes a Espanya va ascendir en 2024 a 11.330 milions, més del doble que en 2023, per l'impacte de la dana d'octubre. El cost assegurat es va disparar i el colp econòmic va aconseguir també al PIB i a les emergències.

Controlat l’incendi sense ferits a l’hospital Saint Lucia de Cartagena; demanen auditar la seua façana ventilada

El foc s'ha iniciat en una terrassa, s'ha propagat per la façana pel vent i s'ha controlat en 20 minutos, sense ferits. S'han evacuat 113 pacients i sindicats i PSOE han demanat auditories i retirada de materials inflamables.

El Consorci de Compensació d’Assegurances supera els 4.000 milions en indemnitzacions per la DANA

El Consorci de Compensació d'Assegurances ha superat els 4.000 milions en pagaments per la DANA. Ha gestionat el 98,3% de 250.946 sol·licituds i manté 4.276 pendents.

Robo i trobo

Leo Giménez es lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa el valencià viu i tradicional, reivindica paraules autèntiques que alguns sectors han qualificat erròniament de vulgars o castellanitzants, i critica una visió purista que se separa de la parla

Braxton Key evita una lesió greu de genoll i estarà diversos dies al marge

Les proves van descartar danys importants en el genoll de l'ala pivot del València Basket, que seguirà uns dies apartat mentres completa rehabilitació.

Aldaia se suma a un projecte per a atendre les persones sense llar afectades per la DANA

Aldaia s'ha sumat a una iniciativa per a analitzar l'impacte de la DANA en el sensellarisme i orientar respostes públiques. Este dijous 27 hi haurà un recompte nocturn amb l'equip municipal i voluntariat, també en onze municipis pròxims.

Braxton Key evita una lesió greu de genoll però estarà diversos dies apartat

L'ala pivot del València Basket va caure en l'últim quart davant el Bayern i les proves van descartar una lesió de gravetat. Seguirà rehabilitació i el seu retorn dependrà de l'evolució.