Impedeixen des de Castelló la fugida a França d’un atracador de gasolineres

L’Equip de Policia Judicial d’Orpesa en col·laboració amb la Guàrdia Civil a la Jonquera (G) ha detingut a una persona que presumptament havia comés el robatori d’un vehicle per a perpetrar dos atracaments en gasolineres mentre fugia a França.

El passat 30 d’agost un home va intimidar treballador d’un viver en el polígon d’Almussafes (V) mentre tancava el comerç, per a sostraure-li el seu vehicle amb el qual posteriorment cometria dos atracaments.

L’endemà esta persona va assaltar a una gasolinera a Quart de Poblet (V) on va amenaçar violentament a la dependenta, forcejant fins a causar-li un tall a la seua mà dreta pel qual va haver de ser hospitalitzada i afortunadament, donada d’alta al cap de pocs dies, fent-se amb els diners de la caixa registradora.

Posteriorment esta persona va consumar un altre atracament en una gasolinera a la Ribera de Cabanes, esgrimint un ganivet de grans dimensions alhora que acoquinava a la dependenta i agafava la recaptació de la caixa.

En la fugida va ser localitzat per diverses patrulles de la Guàrdia Civil de Castelló durant la realització d’un control, conduint de manera temerària arribant a col·lidir amb un altre vehicle i continuant l’escapada a peu a través del camp a l’altura de la Vilavella.

L’Equip de Policia Judicial d’Orpesa va iniciar una àrdua investigació on van realitzar una inspecció tècnica ocular al vehicle abandonat, i van recaptar diverses proves i vestigis amb els quals van poder esbrinar la identitat del presumpte autor dels fets.

Finalment, amb l’anàlisi de les dades recaptades i les proves obtingudes en el marc de l’operació, els guàrdies civils investigadors van detectar que l’atracador viatjava amb autobús des de Barcelona a Perpinyà (França) la matinada de l’11 de setembre; pel que amb la col·laboració de la Secció Fiscal de la Guàrdia Civil a la Jonquera va ser interceptat, detingut i lloc a disposició judicial del Jutjat de Guàrdia de Figueres (Girona), qui va decretar el seu ingrés a la presó preventiva.

La investigació s’ha desenvolupat per l’Equip de Policia Judicial d’Orpesa, treballant conjuntament amb la Guàrdia Civil d’Almussafes, Aldaia i amb la col·laboració de la Secció Fiscal de la Guàrdia Civil a la Jonquera.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU