13 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Catalá anuncia que 2025 serà un any informatiu i sense sancions en les ZBE per a planificar i donar-les a conèixer

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha anunciat el divendres, respecte a l’aprovació i entrada en vigor de les Zones i Baixes Emissions (ZBE) que s’han d’habilitar a la ciutat, que el pròxim any serà un període “informatiu” i “sense sancions” en els espais, per a donar-los a conèixer a tots els usuaris i ajudar-los a planificar. “Ho anem a fer de forma progressiva”, ha dit.

“L’any 2025 va a ser l’any en el qual no van a haver-hi sancions i va a ser només informatiu” a les Zones de Baixes Emissions, “perquè la gent a partir” de l’exercici “sàpia quins són les restriccions i com es van a anar incorporant” les restriccions previstes, ha assenyalat la primera edil, que ha apuntat que es farà “un calendari”.

Així mateix, ha afirmat que “la previsió és que la setmana que ve” el tema de les Zones de Baixes Emissions “vaja a la comissió –municipal corresponent–” i després “al pròxim ple” per a tirar endavant. Catalá s’ha pronunciat així en una entrevista en Cope València pel seu primer any com a màxima responsable municipal, preguntada per l’engegada de les ZBE a la capital valenciana i per si seran molt restrictives.

L’alcaldessa va indicar el dijous que l’Ajuntament ultima el document per a regular les ZBE a la ciutat. “Tenim ja un document sobre el qual estem treballant. Ara estem negociant i treballant en els últims serrells”, va apuntar, a més de ressaltar que València té el “compromís” de “regular la Zona de Baixes Emissions com correspon”.

María José Catalá ha manifestat esta jornada que la referida als espais “és una normativa que pretén complir amb la llei” i ha assenyalat que això és una cosa que “sempre” s’ha fet “des de València”. “No totes les ciutats espanyoles han complit amb la llei. Nosaltres tenim ja una zona de restricció del tràfic, la zona de l’APR de Ciutat Vella”, ha afegit.

Així, ha considerat que “no totes les ciutats, ni valencianes ni espanyoles, poden dir que han complit la llei en això”. “Nosaltres sí i, per descomptat, anem a complir amb la norma de la Zona de Baixes Emissions”, ha insistit. “València complix amb la seua obligació. Estem convençuts que anem a complir”, ha postil·lat.

“PLANIFICACIÓ PROGRESSIVA”

La responsable municipal ha remarcat que en esta ciutat s’avançarà en este assumpte “de forma progressiva”, tenint en compte que s’està davant d'”un procés en el qual la gent ha de poder planificar-se”.

“O pensem tots que qualsevol valencià o valenciana pot canviar-se el vehicle demà? Jo no li vaig a dir a una persona de València: l’any que ve vas a haver de canviar de vehicle. Això no ho vaig a fer Anem a fer una aplicació progressiva”, ha declarat.

María José Catalá ha destacat la idea de donar un “respir” el primer any, “per a informar i planificar l’economia de les famílies”, alguna cosa que ha considerat “important”.

SOCI “TOTALMENT LLEIAL”

L’alcaldessa ha reiterat que en l’actualitat el seu equip està “ultimant el treball” referit a les ZBE. “Estem negociant-ho amb els nostres socis de govern”, ha dit respecte a Vox, la formació que junt amb el PP integra l’executiu local que presidix.

Catalá ha comentat que el seu soci de govern “ha dit obertament que no està a favor de les Zones de Baixes Emissions”, però ha assegurat que “està sent totalment lleial a l’Administració i a la institució” per a avançar en este assumpte. “Sap que nosaltres ho necessitem. És una normativa que hem d’aprovar i estem treballant per a aprovar-la”, ha afirmat.

Últimes notícies

Ajornat el València Basket-Casademont Zaragoza per l’alerta de fortes pluges

La FEB ha ajornat el dol de Lliga Femenina previst en el Roig Arena per l'alerta meteorològica en la Comunitat. AEMET manté nivell roig per pluges.

Protecció Civil demana evitar desplaçaments per fortes pluges en el litoral de València

Un És-Alert remés a les 19.23 advertix de risc d'inundació des del diumenge al migdia en el litoral nord i sud de València. Aemet ha elevat l'avís a nivell roig.

Mascarell decidix amb un gol i una assistència i saca al Mallorca del descens: 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en el tram final van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i li van permetre eixir de la zona de descens. Muriqi va tancar el triomf amb una cabotada.

Aemet eleva a roig l’avís per pluges de 180 l/m² en 12 hores en el litoral de València

Aemet ha activat el nivell roig en el litoral nord i sud de València per acumulats de 180 l/m² en 12 hores. Es preveuen 36 hores molt adverses amb pluges persistents i localment torrencials.

Mascarell decidix al final i el Mallorca ix del descens amb un 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en els minuts finals van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i oxigen en la taula. Els il·licitans van resistir amb un autogol de Maffeo però a penes van inquietar.

3-1: Omar Mascarell es vist d’heroi i saca al Mallorca de la zona de descens

Omar Mascarell va resoldre el partit amb un gol i una assistència en els minuts finals i va donar al Mallorca un 3-1 clau davant l'Elx. L'equip ix del descens i suma 17 punts.

El PSOE activa l’expedient per a suspendre de militància a l’alcalde d’Almussafes

La Secretaria d'Organització del PSOE ha iniciat l'expedient de suspensió de militància de Toni González després de les acusacions d'assetjament. El PSPV li va demanar l'acta i el partit va avalar una gestora en l'agrupació local.

València suspén les activitats nadalenques municipals per l’alerta taronja de pluges

L'Ajuntament ha ampliat mesures davant previsió de precipitacions intenses i ratxes de vent: suspén actes a l'aire lliure i recomana cancel·lar esdeveniments privats.