Catalá anuncia que 2025 serà un any informatiu i sense sancions en les ZBE per a planificar i donar-les a conèixer

Ejemplo de shortcode con estilo
L'alcaldessa de València, María José Catalá, ha declarat que el 2025 serà un any informatiu i sense sancions en les Zones de Baixes Emissions (ZBE) per ajudar a la ciutadania a conèixer i planificar les restriccions que s'implementaran progressivament.

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha anunciat el divendres, respecte a l’aprovació i entrada en vigor de les Zones i Baixes Emissions (ZBE) que s’han d’habilitar a la ciutat, que el pròxim any serà un període «informatiu» i «sense sancions» en els espais, per a donar-los a conèixer a tots els usuaris i ajudar-los a planificar. «Ho anem a fer de forma progressiva», ha dit.

«L’any 2025 va a ser l’any en el qual no van a haver-hi sancions i va a ser només informatiu» a les Zones de Baixes Emissions, «perquè la gent a partir» de l’exercici «sàpia quins són les restriccions i com es van a anar incorporant» les restriccions previstes, ha assenyalat la primera edil, que ha apuntat que es farà «un calendari».

Així mateix, ha afirmat que «la previsió és que la setmana que ve» el tema de les Zones de Baixes Emissions «vaja a la comissió –municipal corresponent–» i després «al pròxim ple» per a tirar endavant. Catalá s’ha pronunciat així en una entrevista en Cope València pel seu primer any com a màxima responsable municipal, preguntada per l’engegada de les ZBE a la capital valenciana i per si seran molt restrictives.

L’alcaldessa va indicar el dijous que l’Ajuntament ultima el document per a regular les ZBE a la ciutat. «Tenim ja un document sobre el qual estem treballant. Ara estem negociant i treballant en els últims serrells», va apuntar, a més de ressaltar que València té el «compromís» de «regular la Zona de Baixes Emissions com correspon».

María José Catalá ha manifestat esta jornada que la referida als espais «és una normativa que pretén complir amb la llei» i ha assenyalat que això és una cosa que «sempre» s’ha fet «des de València». «No totes les ciutats espanyoles han complit amb la llei. Nosaltres tenim ja una zona de restricció del tràfic, la zona de l’APR de Ciutat Vella», ha afegit.

Així, ha considerat que «no totes les ciutats, ni valencianes ni espanyoles, poden dir que han complit la llei en això». «Nosaltres sí i, per descomptat, anem a complir amb la norma de la Zona de Baixes Emissions», ha insistit. «València complix amb la seua obligació. Estem convençuts que anem a complir», ha postil·lat.

«PLANIFICACIÓ PROGRESSIVA»

La responsable municipal ha remarcat que en esta ciutat s’avançarà en este assumpte «de forma progressiva», tenint en compte que s’està davant d'»un procés en el qual la gent ha de poder planificar-se».

«O pensem tots que qualsevol valencià o valenciana pot canviar-se el vehicle demà? Jo no li vaig a dir a una persona de València: l’any que ve vas a haver de canviar de vehicle. Això no ho vaig a fer Anem a fer una aplicació progressiva», ha declarat.

María José Catalá ha destacat la idea de donar un «respir» el primer any, «per a informar i planificar l’economia de les famílies», alguna cosa que ha considerat «important».

SOCI «TOTALMENT LLEIAL»

L’alcaldessa ha reiterat que en l’actualitat el seu equip està «ultimant el treball» referit a les ZBE. «Estem negociant-ho amb els nostres socis de govern», ha dit respecte a Vox, la formació que junt amb el PP integra l’executiu local que presidix.

Catalá ha comentat que el seu soci de govern «ha dit obertament que no està a favor de les Zones de Baixes Emissions», però ha assegurat que «està sent totalment lleial a l’Administració i a la institució» per a avançar en este assumpte. «Sap que nosaltres ho necessitem. És una normativa que hem d’aprovar i estem treballant per a aprovar-la», ha afirmat.

Últimes notícies

Iñigo Pérez assenyala la falta de contundència després del 4-3 a Liverpool

Iñigo Pérez ha atribuït la derrota del Villarreal per 4-3 a Anfield a una nova falta de contundència defensiva en moments clau. El tècnic ha lamentat especialment l’empat del Liverpool just abans del descans.

Comesaña admet que l’empat del Liverpool abans del descans va ser clau

Santi Comesaña ha reconegut que l’empat del Liverpool en l’última jugada abans del descans i el tercer gol a l’inici de la represa han sigut decisius en la derrota 4-3 del Villarreal en Champions.

El Villarreal acaricia l’empat però cau 4-3 davant el Liverpool a la Champions

El Villarreal ha encadenat la segona derrota en la Lliga de Campions després de deixar escapar un 0-2 a Anfield i perdre 4-3 contra el Liverpool.

Ajuda inicial de 23,5 milions per a les víctimes de la dana Adam

La Generalitat ha aprovat un primer paquet d’ajudes directes de 23,5 milions d’euros per a reparar vivendes, reposar estris i facilitar el reallotjament de les persones que han perdut la seua casa per la dana Adam.

Set canvis de Iñigo Pérez en el Villarreal per a visitar el Liverpool amb Araújo de titular

Iñigo Pérez ha renovat l’onze del Villarreal amb set canvis respecte a la Lliga per a enfrontar-se al Liverpool, que ix amb Ronald Araújo en la defensa.

Argentina i Suècia, grans favorites en la Nacra Cup València de Nacra 17

La Nacra Cup València reunirà del 21 al 24 d’octubre 24 tripulacions de 17 països, amb Argentina i Suècia com a grans favorites en la classe olímpica Nacra 17.

El Rally Ciutat de València arriba amb Fuster buscant el seu seté títol d’Espanya

El Rally Ciutat de València-Memorial Javi Sanz afronta la seua 26a edició el pròxim cap de setmana, amb Miguel Fuster jugant-se el seu seté títol nacional. La prova compta amb un fort suport institucional i un programa que combina projecció estatal i arrelament als municipis valencians.

Chloe Bibby apuntala el joc interior del Valencia Basket amb un contracte de dos mesos

El Valencia Basket ha tancat la incorporació temporal de l’ala-pívot australiana Chloe Bibby per dos mesos, pendent de la revisió mèdica. La jugadora arriba després de brillar amb el Spar Girona i de passar per la WNBA amb Minnesota Lynx.