11.2 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Catalá anuncia que 2025 serà un any informatiu i sense sancions en les ZBE per a planificar i donar-les a conèixer

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha anunciat el divendres, respecte a l’aprovació i entrada en vigor de les Zones i Baixes Emissions (ZBE) que s’han d’habilitar a la ciutat, que el pròxim any serà un període “informatiu” i “sense sancions” en els espais, per a donar-los a conèixer a tots els usuaris i ajudar-los a planificar. “Ho anem a fer de forma progressiva”, ha dit.

“L’any 2025 va a ser l’any en el qual no van a haver-hi sancions i va a ser només informatiu” a les Zones de Baixes Emissions, “perquè la gent a partir” de l’exercici “sàpia quins són les restriccions i com es van a anar incorporant” les restriccions previstes, ha assenyalat la primera edil, que ha apuntat que es farà “un calendari”.

Així mateix, ha afirmat que “la previsió és que la setmana que ve” el tema de les Zones de Baixes Emissions “vaja a la comissió –municipal corresponent–” i després “al pròxim ple” per a tirar endavant. Catalá s’ha pronunciat així en una entrevista en Cope València pel seu primer any com a màxima responsable municipal, preguntada per l’engegada de les ZBE a la capital valenciana i per si seran molt restrictives.

L’alcaldessa va indicar el dijous que l’Ajuntament ultima el document per a regular les ZBE a la ciutat. “Tenim ja un document sobre el qual estem treballant. Ara estem negociant i treballant en els últims serrells”, va apuntar, a més de ressaltar que València té el “compromís” de “regular la Zona de Baixes Emissions com correspon”.

María José Catalá ha manifestat esta jornada que la referida als espais “és una normativa que pretén complir amb la llei” i ha assenyalat que això és una cosa que “sempre” s’ha fet “des de València”. “No totes les ciutats espanyoles han complit amb la llei. Nosaltres tenim ja una zona de restricció del tràfic, la zona de l’APR de Ciutat Vella”, ha afegit.

Així, ha considerat que “no totes les ciutats, ni valencianes ni espanyoles, poden dir que han complit la llei en això”. “Nosaltres sí i, per descomptat, anem a complir amb la norma de la Zona de Baixes Emissions”, ha insistit. “València complix amb la seua obligació. Estem convençuts que anem a complir”, ha postil·lat.

“PLANIFICACIÓ PROGRESSIVA”

La responsable municipal ha remarcat que en esta ciutat s’avançarà en este assumpte “de forma progressiva”, tenint en compte que s’està davant d'”un procés en el qual la gent ha de poder planificar-se”.

“O pensem tots que qualsevol valencià o valenciana pot canviar-se el vehicle demà? Jo no li vaig a dir a una persona de València: l’any que ve vas a haver de canviar de vehicle. Això no ho vaig a fer Anem a fer una aplicació progressiva”, ha declarat.

María José Catalá ha destacat la idea de donar un “respir” el primer any, “per a informar i planificar l’economia de les famílies”, alguna cosa que ha considerat “important”.

SOCI “TOTALMENT LLEIAL”

L’alcaldessa ha reiterat que en l’actualitat el seu equip està “ultimant el treball” referit a les ZBE. “Estem negociant-ho amb els nostres socis de govern”, ha dit respecte a Vox, la formació que junt amb el PP integra l’executiu local que presidix.

Catalá ha comentat que el seu soci de govern “ha dit obertament que no està a favor de les Zones de Baixes Emissions”, però ha assegurat que “està sent totalment lleial a l’Administració i a la institució” per a avançar en este assumpte. “Sap que nosaltres ho necessitem. És una normativa que hem d’aprovar i estem treballant per a aprovar-la”, ha afirmat.

Últimes notícies

Detingut per maltractar i mutilar 19 galls de baralla a Crevillent

Un home de 40 anys ha sigut detingut a Crevillent per suposadament maltractar i mutilar 19 galls de baralla en la seua vivenda. La policia va trobar drogues i utensilis per a combats, i l'arrestat tenia una inhabilitació per a treballar amb animals.

Ciutadans demanarà suspendre la declaració telemàtica de Feijóo perquè acudisca al jutjat

L'advocada de Ciutadans Mamen Peris ha anunciat que sol·licitarà suspendre la declaració telemàtica d'Alberto Núñez Feijóo, prevista a les 09.30. Reclama la seua presència física davant el jutjat en la causa penal per la gestió de la DANA.

Feijóo afronta tranquil el seu deure de declarar davant la jutgessa per la gestió de la DANA

Feijóo ha afirmat que afronta absolutament tranquil la seua declaració, que realitzarà per videoconferència com a testimoni des del Congrés. La diligència se centra en els missatges del 29 d'octubre de 2024 amb Carlos Mazón, aportats voluntàriament a la causa.

Ha ingressat a la presó un encaputxat per l’atracament a una gasolinera a Novelda

Un home de 44 anys ha ingressat a la presó com a presumpte autor d'un atracament amb arma blanca en una gasolinera de Novelda. Va ser interceptat després de ser identificat i es va recuperar l'arma utilitzada.

Bombers intenten sufocar un incendi en una planta fragmentadora de ferralla de Sollana

El foc ha començat sobre les 2.28 i sis hores després seguia actiu. Set dotacions i comandaments coordinen relleus per a contindre-ho dins del recinte.

Cap de setmana postnadalenc estable en la Comunitat Valenciana, amb vent fort i poc canvi tèrmic

La Comunitat Valenciana afrontarà un cap de setmana estable i sense pluges. El vent deixarà ratxes molt fortes el divendres i el dissabte i les temperatures variaran poc.

Feijóo atesta este divendres davant la jutgessa de la DANA des del seu despatx del Congrés

Feijóo declara este divendres com a testimoni davant la jutgessa de Catarroja per la gestió de la DANA i ho farà per videoconferència des del Congrés. L'interrogatori se centrarà en els missatges que va intercanviar amb Carlos Mazón el 29 d'octubre de 2024, ja aportats a la causa.

Indonèsia posa fi a la busca del xiquet espanyol desaparegut després del naufragi en Komodo

Els equips de rescat van donar per conclòs l'operatiu per a localitzar al menor desaparegut després de l'enfonsament del 26 de desembre al Parc Nacional de Komodo. El sinistre s'ha saldat amb tres morts i dos supervivents.