Catalá anuncia que 2025 serà un any informatiu i sense sancions en les ZBE per a planificar i donar-les a conèixer

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha anunciat el divendres, respecte a l’aprovació i entrada en vigor de les Zones i Baixes Emissions (ZBE) que s’han d’habilitar a la ciutat, que el pròxim any serà un període «informatiu» i «sense sancions» en els espais, per a donar-los a conèixer a tots els usuaris i ajudar-los a planificar. «Ho anem a fer de forma progressiva», ha dit.

«L’any 2025 va a ser l’any en el qual no van a haver-hi sancions i va a ser només informatiu» a les Zones de Baixes Emissions, «perquè la gent a partir» de l’exercici «sàpia quins són les restriccions i com es van a anar incorporant» les restriccions previstes, ha assenyalat la primera edil, que ha apuntat que es farà «un calendari».

Així mateix, ha afirmat que «la previsió és que la setmana que ve» el tema de les Zones de Baixes Emissions «vaja a la comissió –municipal corresponent–» i després «al pròxim ple» per a tirar endavant. Catalá s’ha pronunciat així en una entrevista en Cope València pel seu primer any com a màxima responsable municipal, preguntada per l’engegada de les ZBE a la capital valenciana i per si seran molt restrictives.

L’alcaldessa va indicar el dijous que l’Ajuntament ultima el document per a regular les ZBE a la ciutat. «Tenim ja un document sobre el qual estem treballant. Ara estem negociant i treballant en els últims serrells», va apuntar, a més de ressaltar que València té el «compromís» de «regular la Zona de Baixes Emissions com correspon».

María José Catalá ha manifestat esta jornada que la referida als espais «és una normativa que pretén complir amb la llei» i ha assenyalat que això és una cosa que «sempre» s’ha fet «des de València». «No totes les ciutats espanyoles han complit amb la llei. Nosaltres tenim ja una zona de restricció del tràfic, la zona de l’APR de Ciutat Vella», ha afegit.

Així, ha considerat que «no totes les ciutats, ni valencianes ni espanyoles, poden dir que han complit la llei en això». «Nosaltres sí i, per descomptat, anem a complir amb la norma de la Zona de Baixes Emissions», ha insistit. «València complix amb la seua obligació. Estem convençuts que anem a complir», ha postil·lat.

«PLANIFICACIÓ PROGRESSIVA»

La responsable municipal ha remarcat que en esta ciutat s’avançarà en este assumpte «de forma progressiva», tenint en compte que s’està davant d'»un procés en el qual la gent ha de poder planificar-se».

«O pensem tots que qualsevol valencià o valenciana pot canviar-se el vehicle demà? Jo no li vaig a dir a una persona de València: l’any que ve vas a haver de canviar de vehicle. Això no ho vaig a fer Anem a fer una aplicació progressiva», ha declarat.

María José Catalá ha destacat la idea de donar un «respir» el primer any, «per a informar i planificar l’economia de les famílies», alguna cosa que ha considerat «important».

SOCI «TOTALMENT LLEIAL»

L’alcaldessa ha reiterat que en l’actualitat el seu equip està «ultimant el treball» referit a les ZBE. «Estem negociant-ho amb els nostres socis de govern», ha dit respecte a Vox, la formació que junt amb el PP integra l’executiu local que presidix.

Catalá ha comentat que el seu soci de govern «ha dit obertament que no està a favor de les Zones de Baixes Emissions», però ha assegurat que «està sent totalment lleial a l’Administració i a la institució» per a avançar en este assumpte. «Sap que nosaltres ho necessitem. És una normativa que hem d’aprovar i estem treballant per a aprovar-la», ha afirmat.

Últimes notícies

Detinguts sis sospitosos per un butró en una nau d’Alcoi amb botí de 200.000 euros

La Policia Nacional ha detingut cinc hòmens i una dona per un robatori mitjançant butró en una nau industrial d’Alcoi, d’on presumptament han furtat material i maquinària valorats en uns 200.000 euros. Part del botí s’ha localitzat en una chatarreria de la mateixa ciutat.

Dos detinguts a Borriana per robar en una empresa amb unes claus furtades d’un cotxe

La Guàrdia Civil ha detingut a Borriana dos hòmens acusats de robar en una empresa després d’aconseguir una còpia de les claus d’un vehicle corporatiu. Al més jove també se li imputen delictes de receptació i contra la salut pública.

Així és Atenea, la intel·ligència artificial pròpia que ja usa Mercadona

Mercadona ha posat en marxa Atenea, una plataforma pròpia d’intel·ligència artificial que ja utilitzen 500 enginyers per a desenvolupar programari amb més rapidesa i qualitat, integrant el coneixement intern de l’empresa.

El Museu Sorolla de Madrid obrirà l’ampliació al públic el 15 d’octubre

El Museu Sorolla de Madrid posarà en marxa el nou edifici annex el 15 d’octubre, mentres continua la rehabilitació integral de la casa històrica.

Tallada una hora la línia 4 de Metrovalencia per l’incendi d’una vivenda pròxima

La línia 4 de Metrovalencia ha estat tallada quasi una hora entre Empalme i Florista per l’incendi d’una vivenda, encara que el servici ja s’ha normalitzat i la línia 6 cap a la zona universitària no s’ha vist afectada.

Aemet activa avís groc per fortes tronades a l’interior de València i Alacant

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís groc per tronades fortes a l’interior sud de València i a l’interior d’Alacant entre les 15.00 hores i la mitjanit.

Diversos veïns intoxicats per fum en l’incendi d’una vivenda en un novè pis a Benidorm

Diversos veïns han resultat intoxicats per fum en l’incendi d’una vivenda situada en un novè pis d’un edifici de 16 plantes a Benidorm. Els bombers han controlat el foc de matinada i els residents desallotjats ja han pogut tornar a casa.

Rescatada una persona del balcó d’una vivenda en flames a València

Els bombers han rescatat este dimecres de matí una persona atrapada al balcó d’una vivenda incendiada a la ciutat de València. El foc, declarat en un pis del carrer Florista, ja ha sigut extingit i la família rep atenció social.