7.8 C
València
Dissabte, 10 gener, 2026

Catalá anuncia que 2025 serà un any informatiu i sense sancions en les ZBE per a planificar i donar-les a conèixer

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha anunciat el divendres, respecte a l’aprovació i entrada en vigor de les Zones i Baixes Emissions (ZBE) que s’han d’habilitar a la ciutat, que el pròxim any serà un període “informatiu” i “sense sancions” en els espais, per a donar-los a conèixer a tots els usuaris i ajudar-los a planificar. “Ho anem a fer de forma progressiva”, ha dit.

“L’any 2025 va a ser l’any en el qual no van a haver-hi sancions i va a ser només informatiu” a les Zones de Baixes Emissions, “perquè la gent a partir” de l’exercici “sàpia quins són les restriccions i com es van a anar incorporant” les restriccions previstes, ha assenyalat la primera edil, que ha apuntat que es farà “un calendari”.

Així mateix, ha afirmat que “la previsió és que la setmana que ve” el tema de les Zones de Baixes Emissions “vaja a la comissió –municipal corresponent–” i després “al pròxim ple” per a tirar endavant. Catalá s’ha pronunciat així en una entrevista en Cope València pel seu primer any com a màxima responsable municipal, preguntada per l’engegada de les ZBE a la capital valenciana i per si seran molt restrictives.

L’alcaldessa va indicar el dijous que l’Ajuntament ultima el document per a regular les ZBE a la ciutat. “Tenim ja un document sobre el qual estem treballant. Ara estem negociant i treballant en els últims serrells”, va apuntar, a més de ressaltar que València té el “compromís” de “regular la Zona de Baixes Emissions com correspon”.

María José Catalá ha manifestat esta jornada que la referida als espais “és una normativa que pretén complir amb la llei” i ha assenyalat que això és una cosa que “sempre” s’ha fet “des de València”. “No totes les ciutats espanyoles han complit amb la llei. Nosaltres tenim ja una zona de restricció del tràfic, la zona de l’APR de Ciutat Vella”, ha afegit.

Així, ha considerat que “no totes les ciutats, ni valencianes ni espanyoles, poden dir que han complit la llei en això”. “Nosaltres sí i, per descomptat, anem a complir amb la norma de la Zona de Baixes Emissions”, ha insistit. “València complix amb la seua obligació. Estem convençuts que anem a complir”, ha postil·lat.

“PLANIFICACIÓ PROGRESSIVA”

La responsable municipal ha remarcat que en esta ciutat s’avançarà en este assumpte “de forma progressiva”, tenint en compte que s’està davant d'”un procés en el qual la gent ha de poder planificar-se”.

“O pensem tots que qualsevol valencià o valenciana pot canviar-se el vehicle demà? Jo no li vaig a dir a una persona de València: l’any que ve vas a haver de canviar de vehicle. Això no ho vaig a fer Anem a fer una aplicació progressiva”, ha declarat.

María José Catalá ha destacat la idea de donar un “respir” el primer any, “per a informar i planificar l’economia de les famílies”, alguna cosa que ha considerat “important”.

SOCI “TOTALMENT LLEIAL”

L’alcaldessa ha reiterat que en l’actualitat el seu equip està “ultimant el treball” referit a les ZBE. “Estem negociant-ho amb els nostres socis de govern”, ha dit respecte a Vox, la formació que junt amb el PP integra l’executiu local que presidix.

Catalá ha comentat que el seu soci de govern “ha dit obertament que no està a favor de les Zones de Baixes Emissions”, però ha assegurat que “està sent totalment lleial a l’Administració i a la institució” per a avançar en este assumpte. “Sap que nosaltres ho necessitem. És una normativa que hem d’aprovar i estem treballant per a aprovar-la”, ha afirmat.

Últimes notícies

Ximo Puig defén que el nou finançament és una oportunitat històrica per a la Comunitat

El expresident ha qualificat la proposta d'Hisenda com una oportunitat històrica per a la Comunitat Valenciana i ha reclamat rigor, responsabilitat i voluntat política per a tancar-la amb un gran acord.

Demanen presó per a una viuda que va cobrar set anys la pensió del seu marit mort

La Fiscalia sol·licita quatre anys de presó per a una dona que va mantindre durant quasi set anys el cobrament de la pensió d'incapacitat absoluta del seu marit mort. El juí està fixat per al dijous 15 en l'Audiència Provincial d'Alacant.

Dissabte amb cels poc nuvolosos i ratxes molt fortes a l’interior de Castelló

Ratxes molt fortes de nord-oest afectaran hui l'interior de Castelló, mentres la resta de la Comunitat tindrà cels poc nuvolosos amb núvols alts. Les temperatures baixaran lleugerament, amb màximes de 16 i mínimes de 8 en les capitals.

La UPV reproduïx la inundació de la DANA a l’Horta Sud i obri noves vies per a emergències

La UPV ha reproduït amb modelatge hidràulic 2D la inundació provocada per la DANA del 29 d'octubre de 2024 a l'Horta Sud. El treball valguda simulacions quasi en temps real i aporta ferramentes per a busques i revisió d'infraestructures.

Salomé Pradas afronta el dilluns un acarament per la DANA amb l’excap de gabinet de Mazón

La jutgessa ha citat a Salomé Pradas i a José Manuel Cuenca a un acarament per a aclarir suposades contradiccions sobre la gestió de la DANA. Un informe de l'Advocacia detalla anomenades en les quals es va abordar el possible confinament.

El PSOE demanarà que Feijóo comparega el 27 de gener en la comissió de la DANA del Congrés

El Grup Socialista va anunciar que reclamarà la compareixença d'Alberto Núñez Feijóo el 27 de gener en la comissió sobre la DANA. Diana Morant li va exigir donar explicacions.

Marc Márquez reapareix en el Aspar Circuit quasi cent dies després de la seua lesió

Marc Márquez va reaparéixer en el Aspar Circuit de Guadassuar quasi cent dies després de la seua caiguda a Indonèsia. Va completar dos jornades privades amb una Ducati Panigale V2S sota la supervisió de Davide Tardozzi i al costat de diversos pilots mundialistes, com a part de la seua preparació per a 2026.

Morant defén el nou model de finançament i acusa el Consell de buscar objeccions

Diana Morant ha defés que el nou model de finançament autonòmic és el millor per als valencians i ha acusat el Consell de buscar objeccions. Ha destacat que la proposta del Govern duplica la plantejada per Pérez Llorca i ha reclamat suport en la reunió del pròxim dimecres.