7.9 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

Catalá anuncia que 2025 serà un any informatiu i sense sancions en les ZBE per a planificar i donar-les a conèixer

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha anunciat el divendres, respecte a l’aprovació i entrada en vigor de les Zones i Baixes Emissions (ZBE) que s’han d’habilitar a la ciutat, que el pròxim any serà un període “informatiu” i “sense sancions” en els espais, per a donar-los a conèixer a tots els usuaris i ajudar-los a planificar. “Ho anem a fer de forma progressiva”, ha dit.

“L’any 2025 va a ser l’any en el qual no van a haver-hi sancions i va a ser només informatiu” a les Zones de Baixes Emissions, “perquè la gent a partir” de l’exercici “sàpia quins són les restriccions i com es van a anar incorporant” les restriccions previstes, ha assenyalat la primera edil, que ha apuntat que es farà “un calendari”.

Així mateix, ha afirmat que “la previsió és que la setmana que ve” el tema de les Zones de Baixes Emissions “vaja a la comissió –municipal corresponent–” i després “al pròxim ple” per a tirar endavant. Catalá s’ha pronunciat així en una entrevista en Cope València pel seu primer any com a màxima responsable municipal, preguntada per l’engegada de les ZBE a la capital valenciana i per si seran molt restrictives.

L’alcaldessa va indicar el dijous que l’Ajuntament ultima el document per a regular les ZBE a la ciutat. “Tenim ja un document sobre el qual estem treballant. Ara estem negociant i treballant en els últims serrells”, va apuntar, a més de ressaltar que València té el “compromís” de “regular la Zona de Baixes Emissions com correspon”.

María José Catalá ha manifestat esta jornada que la referida als espais “és una normativa que pretén complir amb la llei” i ha assenyalat que això és una cosa que “sempre” s’ha fet “des de València”. “No totes les ciutats espanyoles han complit amb la llei. Nosaltres tenim ja una zona de restricció del tràfic, la zona de l’APR de Ciutat Vella”, ha afegit.

Així, ha considerat que “no totes les ciutats, ni valencianes ni espanyoles, poden dir que han complit la llei en això”. “Nosaltres sí i, per descomptat, anem a complir amb la norma de la Zona de Baixes Emissions”, ha insistit. “València complix amb la seua obligació. Estem convençuts que anem a complir”, ha postil·lat.

“PLANIFICACIÓ PROGRESSIVA”

La responsable municipal ha remarcat que en esta ciutat s’avançarà en este assumpte “de forma progressiva”, tenint en compte que s’està davant d'”un procés en el qual la gent ha de poder planificar-se”.

“O pensem tots que qualsevol valencià o valenciana pot canviar-se el vehicle demà? Jo no li vaig a dir a una persona de València: l’any que ve vas a haver de canviar de vehicle. Això no ho vaig a fer Anem a fer una aplicació progressiva”, ha declarat.

María José Catalá ha destacat la idea de donar un “respir” el primer any, “per a informar i planificar l’economia de les famílies”, alguna cosa que ha considerat “important”.

SOCI “TOTALMENT LLEIAL”

L’alcaldessa ha reiterat que en l’actualitat el seu equip està “ultimant el treball” referit a les ZBE. “Estem negociant-ho amb els nostres socis de govern”, ha dit respecte a Vox, la formació que junt amb el PP integra l’executiu local que presidix.

Catalá ha comentat que el seu soci de govern “ha dit obertament que no està a favor de les Zones de Baixes Emissions”, però ha assegurat que “està sent totalment lleial a l’Administració i a la institució” per a avançar en este assumpte. “Sap que nosaltres ho necessitem. És una normativa que hem d’aprovar i estem treballant per a aprovar-la”, ha afirmat.

Últimes notícies

Héctor Fort serà baixa a l’Elx després de ser operat del muscle

El lateral cedit pel Barcelona es perdrà els pròxims partits després d'una intervenció exitosa en el muscle esquerre. El termini dependrà de la seua evolució.

El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València

La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.