Catalá defensa la ‘diversitat’ i creu ‘molt dolent que només els governs d’esquerres celebraren l’Orgull’

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha fet el dilluns una «crida a la diversitat», per a reivindicar que com «l’ecologisme» i «el feminisme» és «de tots», i ha considerat que «seria molt dolent que només els governs d’esquerres pogueren celebrar el –Dia del– Orgull» LGTBI+.

«Seria molt dolent, seria molt mal missatge que un govern de diferent signe polític no poguera fer una celebració de l’Orgull. No seria, des del meu punt de vista, sa que només els governs d’esquerres pogueren celebrar l’Orgull», ha plantejat Catalá.

La responsable municipal i representant del PP s’ha pronunciat així en una entrevista en Radio València Cadena Ser coincidint amb el seu primera aniversari com a alcaldessa, preguntada per la celebració del Dia de l’Orgull LGTBI+ a la capital valenciana i per les crítiques a l’ajuntament d’algunes entitats que representen al col·lectiu i la seua desvinculació dels actes previstos pel consistori.

«No ha passat res», ha assegurat María José Catalá, que ha manifestat que l’administració local ha atès «totes les sol·licituds» que van fer els col·lectius a l’edil d’Igualtat, Rocío Gil. Com a excepció ha al·ludit a la referida a «la festa del Dia de l’Orgull» i ha apel·lat a la necessitat de complir l’Ordenança del Soroll.

«No ha passat res. Les sol·licituds que li van fer a Rocío –Gil– tots els col·lectius estaven ateses excepte una, que era en la festa del Dia de l’Orgull», ha dit la primera edil, alhora que ha assenyalat que no pot saltar-se «l’Ordenança de Soroll, que impedix que finalitzem a les 3.00 hores».

«Cal finalitzar a les 2.00 hores este tipus d’esdeveniments, els concerts i altres. No ens la podem saltar perquè no ens la hem saltat ni per al Festival de les Arts ni per res. Estem fent el que està contemplat legalment. No hem de saltar-nos nostra pròpia ordenança de soroll», ha agregat.

Després d’això, Catalá ha apuntat que «a partir d’ací», l'»únic missatge» que llança és que «seria dolent, seria molt dolent, que només els governs d’esquerres pogueren celebrar l’Orgull». «Seria molt dolent, seria molt mal missatge que no tot govern de diferent signe polític poguera fer una celebració de l’Orgull. No seria, des del meu punt de vista, sa que només els governs d’esquerres pogueren celebrar l’Orgull», ha insistit.

«PORTAREM CONFIANÇA»

La responsable municipal ha considerat que «el més sa de l’Orgull és que tot govern, de tot signe polític, reconega la diversitat, reconega la llibertat per a estimar i puga celebrar l’Orgull».

María José Catalá ha apuntat que això serà «un camí que caminarem amb tranquil·litat amb els col·lectius». «Ho farem, s’ho demostrem. Portarem confiança», ha remarcat l’alcaldessa enfront de la «desconfiança» que segons ha dit hi ha «respecte als governs de la Generalitat i de l’Ajuntament» actualment.

Així mateix, ha indicat que aquest és un «missatge» que va traslladar també al «comitè dels Gai Games –que se celebraran en la ciutat el 2026– quan va venir a València». «No té sentit que els Gai Games només se celebren a una ciutat que té un govern d’esquerres. I no té sentit que l’Orgull només se celebra si el govern de torn és d’esquerres», ha reiterat.

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.