Catalá defensa la ‘diversitat’ i creu ‘molt dolent que només els governs d’esquerres celebraren l’Orgull’

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha fet el dilluns una «crida a la diversitat», per a reivindicar que com «l’ecologisme» i «el feminisme» és «de tots», i ha considerat que «seria molt dolent que només els governs d’esquerres pogueren celebrar el –Dia del– Orgull» LGTBI+.

«Seria molt dolent, seria molt mal missatge que un govern de diferent signe polític no poguera fer una celebració de l’Orgull. No seria, des del meu punt de vista, sa que només els governs d’esquerres pogueren celebrar l’Orgull», ha plantejat Catalá.

La responsable municipal i representant del PP s’ha pronunciat així en una entrevista en Radio València Cadena Ser coincidint amb el seu primera aniversari com a alcaldessa, preguntada per la celebració del Dia de l’Orgull LGTBI+ a la capital valenciana i per les crítiques a l’ajuntament d’algunes entitats que representen al col·lectiu i la seua desvinculació dels actes previstos pel consistori.

«No ha passat res», ha assegurat María José Catalá, que ha manifestat que l’administració local ha atès «totes les sol·licituds» que van fer els col·lectius a l’edil d’Igualtat, Rocío Gil. Com a excepció ha al·ludit a la referida a «la festa del Dia de l’Orgull» i ha apel·lat a la necessitat de complir l’Ordenança del Soroll.

«No ha passat res. Les sol·licituds que li van fer a Rocío –Gil– tots els col·lectius estaven ateses excepte una, que era en la festa del Dia de l’Orgull», ha dit la primera edil, alhora que ha assenyalat que no pot saltar-se «l’Ordenança de Soroll, que impedix que finalitzem a les 3.00 hores».

«Cal finalitzar a les 2.00 hores este tipus d’esdeveniments, els concerts i altres. No ens la podem saltar perquè no ens la hem saltat ni per al Festival de les Arts ni per res. Estem fent el que està contemplat legalment. No hem de saltar-nos nostra pròpia ordenança de soroll», ha agregat.

Després d’això, Catalá ha apuntat que «a partir d’ací», l'»únic missatge» que llança és que «seria dolent, seria molt dolent, que només els governs d’esquerres pogueren celebrar l’Orgull». «Seria molt dolent, seria molt mal missatge que no tot govern de diferent signe polític poguera fer una celebració de l’Orgull. No seria, des del meu punt de vista, sa que només els governs d’esquerres pogueren celebrar l’Orgull», ha insistit.

«PORTAREM CONFIANÇA»

La responsable municipal ha considerat que «el més sa de l’Orgull és que tot govern, de tot signe polític, reconega la diversitat, reconega la llibertat per a estimar i puga celebrar l’Orgull».

María José Catalá ha apuntat que això serà «un camí que caminarem amb tranquil·litat amb els col·lectius». «Ho farem, s’ho demostrem. Portarem confiança», ha remarcat l’alcaldessa enfront de la «desconfiança» que segons ha dit hi ha «respecte als governs de la Generalitat i de l’Ajuntament» actualment.

Així mateix, ha indicat que aquest és un «missatge» que va traslladar també al «comitè dels Gai Games –que se celebraran en la ciutat el 2026– quan va venir a València». «No té sentit que els Gai Games només se celebren a una ciutat que té un govern d’esquerres. I no té sentit que l’Orgull només se celebra si el govern de torn és d’esquerres», ha reiterat.

Últimes notícies

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.

Detinguts quatre lladres per 72 robatoris d’informàtica en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana

Els Mossos i la Guàrdia Civil han detingut a Barcelona quatre hòmens acusats de 72 robatoris de material informàtic en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana, valorats en 700.000 euros. L’Audiència d’Instrucció número 1 de Monzón s’encarrega del cas.

Noves ajudes de 2,5 milions per a programes de família i infància el 2026

La Conselleria de Serveis Socials ha convocat 2,5 milions en subvencions per a programes de família, infància i adolescència el 2026, dirigits a ajuntaments i entitats socials. Les ajudes prioritzaran la prevenció de la violència, el bon tracte, l’acolliment familiar i el suport a famílies vulnerables i municipis en risc de despoblament.

La Fe es consolida com a centre capdavanter en tractaments respiratoris mínimament invasius

El Ministeri de Sanitat ha acreditat la Unitat de Neumologia Intervencionista i Endoscòpia d'Adults de La Fe com a CSUR, fet que la convertix en un dels huit centres de referència a Espanya en patologies respiratòries complexes. El reconeixement es basa en l'alta activitat assistencial, la qualitat dels procediments i la seua intensa tasca investigadora i docent.