Catalá defensa la ‘diversitat’ i creu ‘molt dolent que només els governs d’esquerres celebraren l’Orgull’

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha fet el dilluns una «crida a la diversitat», per a reivindicar que com «l’ecologisme» i «el feminisme» és «de tots», i ha considerat que «seria molt dolent que només els governs d’esquerres pogueren celebrar el –Dia del– Orgull» LGTBI+.

«Seria molt dolent, seria molt mal missatge que un govern de diferent signe polític no poguera fer una celebració de l’Orgull. No seria, des del meu punt de vista, sa que només els governs d’esquerres pogueren celebrar l’Orgull», ha plantejat Catalá.

La responsable municipal i representant del PP s’ha pronunciat així en una entrevista en Radio València Cadena Ser coincidint amb el seu primera aniversari com a alcaldessa, preguntada per la celebració del Dia de l’Orgull LGTBI+ a la capital valenciana i per les crítiques a l’ajuntament d’algunes entitats que representen al col·lectiu i la seua desvinculació dels actes previstos pel consistori.

«No ha passat res», ha assegurat María José Catalá, que ha manifestat que l’administració local ha atès «totes les sol·licituds» que van fer els col·lectius a l’edil d’Igualtat, Rocío Gil. Com a excepció ha al·ludit a la referida a «la festa del Dia de l’Orgull» i ha apel·lat a la necessitat de complir l’Ordenança del Soroll.

«No ha passat res. Les sol·licituds que li van fer a Rocío –Gil– tots els col·lectius estaven ateses excepte una, que era en la festa del Dia de l’Orgull», ha dit la primera edil, alhora que ha assenyalat que no pot saltar-se «l’Ordenança de Soroll, que impedix que finalitzem a les 3.00 hores».

«Cal finalitzar a les 2.00 hores este tipus d’esdeveniments, els concerts i altres. No ens la podem saltar perquè no ens la hem saltat ni per al Festival de les Arts ni per res. Estem fent el que està contemplat legalment. No hem de saltar-nos nostra pròpia ordenança de soroll», ha agregat.

Després d’això, Catalá ha apuntat que «a partir d’ací», l'»únic missatge» que llança és que «seria dolent, seria molt dolent, que només els governs d’esquerres pogueren celebrar l’Orgull». «Seria molt dolent, seria molt mal missatge que no tot govern de diferent signe polític poguera fer una celebració de l’Orgull. No seria, des del meu punt de vista, sa que només els governs d’esquerres pogueren celebrar l’Orgull», ha insistit.

«PORTAREM CONFIANÇA»

La responsable municipal ha considerat que «el més sa de l’Orgull és que tot govern, de tot signe polític, reconega la diversitat, reconega la llibertat per a estimar i puga celebrar l’Orgull».

María José Catalá ha apuntat que això serà «un camí que caminarem amb tranquil·litat amb els col·lectius». «Ho farem, s’ho demostrem. Portarem confiança», ha remarcat l’alcaldessa enfront de la «desconfiança» que segons ha dit hi ha «respecte als governs de la Generalitat i de l’Ajuntament» actualment.

Així mateix, ha indicat que aquest és un «missatge» que va traslladar també al «comitè dels Gai Games –que se celebraran en la ciutat el 2026– quan va venir a València». «No té sentit que els Gai Games només se celebren a una ciutat que té un govern d’esquerres. I no té sentit que l’Orgull només se celebra si el govern de torn és d’esquerres», ha reiterat.

Últimes notícies

Un expert extern assumirà la reestructuració de la matriu de Finetwork a petició de Vodafone

El Tribunal dInstància dAlacant ha designat FTI & Partners com a expert extern per a la reestructuració de Wewi Mobile, matriu de Finetwork, després que la Audiència Provincial anul·lara el pla anterior impulsat per Vodafone.

Una nova quimioteràpia combinada mostra resultats positius en càncer de mama i d’ovari agressius

Un estudi preclínic liderat per la Universitat de València i Incliva ha provat amb èxit una combinació de carboplatí i eprenetapopt en càncer de mama triple negatiu i carcinoma serós d’ovari d’alt grau, molt agressius i resistents a tractaments.

Ingressa en presó a Ceutí el sospitós del tiroteig amb un ferit greu a la Vila Joiosa

Un home de 65 anys ha sigut detingut a Ceutí com a presumpte autor del tiroteig de març de 2025 a la Vila Joiosa, en què un conductor va resultar ferit greu. El jutge ha ordenat el seu ingrés en presó provisional i s’analitza una pistola decomissada.

Deting a Ceutí un sospitós del tiroteig de 2025 a la Vila Joiosa amb un ferit greu

Un home de 65 anys ha sigut detingut a Ceutí com a presumpte autor del tiroteig de març de 2025 a la Vila Joiosa, en què un conductor va resultar ferit greu. El jutge ha ordenat el seu ingrés a la presó provisional.

Ingressa en presó a Ceutí l’home detingut pel tiroteig amb un ferit greu a la Vila Joiosa

Un home de 65 anys ha sigut detingut a Ceutí com a presumpte autor del tiroteig de març de 2025 a la Vila Joiosa, en què un conductor va resultar ferit greu. El jutge ha decretat el seu ingrés en presó provisional mentre es determinen les seues responsabilitats.

Detingut a la Plana Baixa per diversos robatoris de gasoil i coure i per fingir que li havien furtat el camió

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 42 anys relacionat amb robatoris de gasoil i cable de coure a Burriana i Onda, i amb una denúncia falsa pel suposat robatori del seu camió.

Desarticulada una xarxa xinesa de prostitució amb 16 detinguts i 26 dones alliberades

La Policia Nacional ha detingut 16 integrants d'una xarxa xinesa de prostitució i ha alliberat 26 dones explotades sexualment en sis províncies, entre elles València, on s'han produït quatre arrestos i s'han clausurat onze prostíbuls.

Dos anys de presó per agredir sexualment una dona coneguda a través d’una app a Busot

Un home de 43 anys ha sigut condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment una dona que havia conegut per una aplicació de contactes i a la qual va obligar a mantindre relacions sexuals en contra de la seua voluntat al domicili d’ella, a Busot (Alacant). La pena queda en suspens durant dos anys i inclou una indemnització de 8.000 euros, llibertat vigilada i ordre d’allunyament.