Catalá defensa la ‘diversitat’ i creu ‘molt dolent que només els governs d’esquerres celebraren l’Orgull’

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha fet el dilluns una «crida a la diversitat», per a reivindicar que com «l’ecologisme» i «el feminisme» és «de tots», i ha considerat que «seria molt dolent que només els governs d’esquerres pogueren celebrar el –Dia del– Orgull» LGTBI+.

«Seria molt dolent, seria molt mal missatge que un govern de diferent signe polític no poguera fer una celebració de l’Orgull. No seria, des del meu punt de vista, sa que només els governs d’esquerres pogueren celebrar l’Orgull», ha plantejat Catalá.

La responsable municipal i representant del PP s’ha pronunciat així en una entrevista en Radio València Cadena Ser coincidint amb el seu primera aniversari com a alcaldessa, preguntada per la celebració del Dia de l’Orgull LGTBI+ a la capital valenciana i per les crítiques a l’ajuntament d’algunes entitats que representen al col·lectiu i la seua desvinculació dels actes previstos pel consistori.

«No ha passat res», ha assegurat María José Catalá, que ha manifestat que l’administració local ha atès «totes les sol·licituds» que van fer els col·lectius a l’edil d’Igualtat, Rocío Gil. Com a excepció ha al·ludit a la referida a «la festa del Dia de l’Orgull» i ha apel·lat a la necessitat de complir l’Ordenança del Soroll.

«No ha passat res. Les sol·licituds que li van fer a Rocío –Gil– tots els col·lectius estaven ateses excepte una, que era en la festa del Dia de l’Orgull», ha dit la primera edil, alhora que ha assenyalat que no pot saltar-se «l’Ordenança de Soroll, que impedix que finalitzem a les 3.00 hores».

«Cal finalitzar a les 2.00 hores este tipus d’esdeveniments, els concerts i altres. No ens la podem saltar perquè no ens la hem saltat ni per al Festival de les Arts ni per res. Estem fent el que està contemplat legalment. No hem de saltar-nos nostra pròpia ordenança de soroll», ha agregat.

Després d’això, Catalá ha apuntat que «a partir d’ací», l'»únic missatge» que llança és que «seria dolent, seria molt dolent, que només els governs d’esquerres pogueren celebrar l’Orgull». «Seria molt dolent, seria molt mal missatge que no tot govern de diferent signe polític poguera fer una celebració de l’Orgull. No seria, des del meu punt de vista, sa que només els governs d’esquerres pogueren celebrar l’Orgull», ha insistit.

«PORTAREM CONFIANÇA»

La responsable municipal ha considerat que «el més sa de l’Orgull és que tot govern, de tot signe polític, reconega la diversitat, reconega la llibertat per a estimar i puga celebrar l’Orgull».

María José Catalá ha apuntat que això serà «un camí que caminarem amb tranquil·litat amb els col·lectius». «Ho farem, s’ho demostrem. Portarem confiança», ha remarcat l’alcaldessa enfront de la «desconfiança» que segons ha dit hi ha «respecte als governs de la Generalitat i de l’Ajuntament» actualment.

Així mateix, ha indicat que aquest és un «missatge» que va traslladar també al «comitè dels Gai Games –que se celebraran en la ciutat el 2026– quan va venir a València». «No té sentit que els Gai Games només se celebren a una ciutat que té un govern d’esquerres. I no té sentit que l’Orgull només se celebra si el govern de torn és d’esquerres», ha reiterat.

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.