10.2 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Catalá demana col·laboració ciutadana per a localitzar al conductor escapolit després d’atropellar a un xiquet

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS TELEVISIÓ)

L’alcaldessa de València, Mª José Catalá, ha fet una trucada a la col·laboració ciutadana per a trobar al conductor que es va donar a la fugida després d’atropellar aquest diumenge a un menor de 8 anys, que continua ingressat en “situació crítica”. “Esperem que prompte siga detingut i, sobretot, que complisca amb les conseqüències d’aquest fet que per descomptat és absolutament reprovable”, ha declarat.

La Policia Local continua cercant al conductor que va atropellar al xiquet quan creuava un pas de vianants amb el semàfor en verd per als vianants, aquest diumenge a la vesprada en l’avinguda Germans Machado amb camí de Montcada. L’escapolit es va marxar en direcció a la V-30 amb la pista d’Ademús a bord del seu vehicle, un BMW serie 3 de color gris amb un retrovisor trencat.

Catalá, després d’una visita a la pedania de la Punta, ha explicat que l’Ajuntament està utilitzant totes les vies al seu abast per a localitzar al conductor. A més, ha remarcat que la Policia Local disposa d’una imatge del vehicle en la qual no s’aprecia la matrícula.

Sobre si es planteja adoptar mesures davant de la velocitat que prenen els vehicles a la Ronda Nord, la primera edil ha anunciat que analitzaran “què ha passat” i quines accions es poden implantar. “A voltes no fallen els serveis públics, no falla la senyalètica, no falla res; simplement el que falla és el civisme ciutadà i la conducta cívica”, ha puntualitzat.

En qualsevol cas, ha advocat per “intentar donar-li una pensada a la velocitat que s’agafa a la Ronda Nord”, que “evidentment és un nucli de població molt consolidat i preocupa moltíssim que s’agafen aquest velocitats i, sobretot, que hi haja aquesta sensació de falta de seguretat”.

Últimes notícies

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.