Catalá: ‘És moment d’invertir en la ciutat i en la província’

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha afirmat que «és que moment d’invertir en esta ciutat i en esta província», ja que inicien ara «una tasca ingent de recuperació» després de la dana.

Catalá ha assenyalat que este treball es recolzarà en base «tres pilars fonamentals que són la seguretat, la sostenibilitat i la recuperació econòmica». «Ho anem a fer recolzats en el talent, la ciència i la tecnologia de la mà de les universitats i del sector privat», ha indicat.

Estes manifestacions les ha realitzat Catalá durant la inauguració de l’II Congrés Nacional de la Indústria de Semiconductors ChipNation a la qual han assistit la secretària general d’Innovació del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, Teresa Riesgo; el director general de la Societat Espanyola per a la Transformació Tecnològica, Javier Ponce; i el secretari autonòmic d’Indústria, Felip Carrasco.

En l’acte també han estat presentes la presidenta de València Silicon Cluster, Mayte Bacete; el president de l’Associació Espanyola de la Indústria de Semiconductors, Álvaro Pineda; i la regidora d’Innovació, Paula Llobet, entre altres, segons ha informat el consistori en un comunicat.

L’alcaldessa ha assenyalat que «estem molt contents per albergar este clúster tan potent en matèria d’innovació, ciència i coneixement, ja que el sector dels semiconductors és, sens dubte, un motor que impulsa el progrés en àmbits com la intel·ligència artificial, la robòtica, l’automatització, la biomedicina, la mobilitat i les telecomunicacions. I és en este camp on València ha decidit jugar un paper de lideratge».

«CAPITAL DE TALENT, INNOVACIÓ I PROGRÉS»

Així mateix, la primera edil ha subratllat que «la nostra obstinació és que València siga la capital del talent, de la innovació i del progrés. Forma part del nostre model de ciutat, de la nostra estratègia per a la recuperació i com a palanca per a ajudar a la reconstrucció de l’àrea metropolitana».

En este sentit, María José Catalá ha destacat els mesos de treball invertits per a engegar l’estratègia València Innovation Capital «amb l’objectiu de transformar la ciutat i traccionar inversió privada per cada euro d’inversió pública i hem aconseguit generar un impacte de més de 13 milions d’euros d’inversió privada en talent, innovació i coneixement».

Esta concentració de talent i capacitat tecnològica situa a València com a principal pol de referència nacional i, segons ha explicat l’alcaldessa, «en aquesta estratègia s’emmarquen tres compromisos com són: la renovació del conveni amb València Silicon Clúster fins al 2027; la consolidació del València Silicon Fórum com a Fòrum Anual d’Especialització del Talent en Semiconductors, on ens centrarem en el disseny i en el talent com a motor d’innovació; i el suport a la implantació d’un Campus Internacional de semiconductors per a vertebrar i enfortir el teixit industrial i atendre les seues necessitats presents i futures».

«MAJOR PROTAGONISME EN EL PERTE XIP»

Finalment en la seua intervenció, Catalá també ha reivindicat «una major atenció i protagonisme en el Perte del Xip que gestiona el govern espanyol. Els fons que han d’arribar d’Europa (12.000 milions d’euros assignats Espanya) han de ser proporcionals al paper que la Comunitat Valenciana té en este sector».

«Per això, des de l’Ajuntament recolzem la petició de la constitució d’una taula de debat bilateral entre el Govern i la Generalitat perquè el sector valencià aconseguisca el protagonisme que mereix i puga incloure el Campus de Semiconductors a València en l’estructura del Perte», ha indicat.

SEU D’INFRAESTRUCTURES DIGITALS

València és seu de dos dels huit consorcis europeus d’infraestructures digitals i és l’única ciutat espanyola i l’única a nivell europeu triada per la Comissió Europea per a albergar dos centres d’estes característiques, la qual cosa la situa a l’avantguarda de l’ús de la intel·ligència artificial.

La ciutat ja explica també amb una ordenança ‘Sandbox’ i l’any que ve serà una realitat la declaració com a Enclavament Tecnològic de la Marina i de tot el districte innovador que conforma junt amb la Farinera i Les Naus. A més, l’Ajuntament es va adherir al manifest «Un major protagonisme valencià en el Perte Xip», promogut per València Silicon Clúster.

Últimes notícies

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.