Catalá: ‘És moment d’invertir en la ciutat i en la província’

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha afirmat que «és que moment d’invertir en esta ciutat i en esta província», ja que inicien ara «una tasca ingent de recuperació» després de la dana.

Catalá ha assenyalat que este treball es recolzarà en base «tres pilars fonamentals que són la seguretat, la sostenibilitat i la recuperació econòmica». «Ho anem a fer recolzats en el talent, la ciència i la tecnologia de la mà de les universitats i del sector privat», ha indicat.

Estes manifestacions les ha realitzat Catalá durant la inauguració de l’II Congrés Nacional de la Indústria de Semiconductors ChipNation a la qual han assistit la secretària general d’Innovació del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, Teresa Riesgo; el director general de la Societat Espanyola per a la Transformació Tecnològica, Javier Ponce; i el secretari autonòmic d’Indústria, Felip Carrasco.

En l’acte també han estat presentes la presidenta de València Silicon Cluster, Mayte Bacete; el president de l’Associació Espanyola de la Indústria de Semiconductors, Álvaro Pineda; i la regidora d’Innovació, Paula Llobet, entre altres, segons ha informat el consistori en un comunicat.

L’alcaldessa ha assenyalat que «estem molt contents per albergar este clúster tan potent en matèria d’innovació, ciència i coneixement, ja que el sector dels semiconductors és, sens dubte, un motor que impulsa el progrés en àmbits com la intel·ligència artificial, la robòtica, l’automatització, la biomedicina, la mobilitat i les telecomunicacions. I és en este camp on València ha decidit jugar un paper de lideratge».

«CAPITAL DE TALENT, INNOVACIÓ I PROGRÉS»

Així mateix, la primera edil ha subratllat que «la nostra obstinació és que València siga la capital del talent, de la innovació i del progrés. Forma part del nostre model de ciutat, de la nostra estratègia per a la recuperació i com a palanca per a ajudar a la reconstrucció de l’àrea metropolitana».

En este sentit, María José Catalá ha destacat els mesos de treball invertits per a engegar l’estratègia València Innovation Capital «amb l’objectiu de transformar la ciutat i traccionar inversió privada per cada euro d’inversió pública i hem aconseguit generar un impacte de més de 13 milions d’euros d’inversió privada en talent, innovació i coneixement».

Esta concentració de talent i capacitat tecnològica situa a València com a principal pol de referència nacional i, segons ha explicat l’alcaldessa, «en aquesta estratègia s’emmarquen tres compromisos com són: la renovació del conveni amb València Silicon Clúster fins al 2027; la consolidació del València Silicon Fórum com a Fòrum Anual d’Especialització del Talent en Semiconductors, on ens centrarem en el disseny i en el talent com a motor d’innovació; i el suport a la implantació d’un Campus Internacional de semiconductors per a vertebrar i enfortir el teixit industrial i atendre les seues necessitats presents i futures».

«MAJOR PROTAGONISME EN EL PERTE XIP»

Finalment en la seua intervenció, Catalá també ha reivindicat «una major atenció i protagonisme en el Perte del Xip que gestiona el govern espanyol. Els fons que han d’arribar d’Europa (12.000 milions d’euros assignats Espanya) han de ser proporcionals al paper que la Comunitat Valenciana té en este sector».

«Per això, des de l’Ajuntament recolzem la petició de la constitució d’una taula de debat bilateral entre el Govern i la Generalitat perquè el sector valencià aconseguisca el protagonisme que mereix i puga incloure el Campus de Semiconductors a València en l’estructura del Perte», ha indicat.

SEU D’INFRAESTRUCTURES DIGITALS

València és seu de dos dels huit consorcis europeus d’infraestructures digitals i és l’única ciutat espanyola i l’única a nivell europeu triada per la Comissió Europea per a albergar dos centres d’estes característiques, la qual cosa la situa a l’avantguarda de l’ús de la intel·ligència artificial.

La ciutat ja explica també amb una ordenança ‘Sandbox’ i l’any que ve serà una realitat la declaració com a Enclavament Tecnològic de la Marina i de tot el districte innovador que conforma junt amb la Farinera i Les Naus. A més, l’Ajuntament es va adherir al manifest «Un major protagonisme valencià en el Perte Xip», promogut per València Silicon Clúster.

Últimes notícies

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.