Catalá: ‘És moment d’invertir en la ciutat i en la província’

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha afirmat que “és que moment d’invertir en esta ciutat i en esta província”, ja que inicien ara “una tasca ingent de recuperació” després de la dana.

Catalá ha assenyalat que este treball es recolzarà en base “tres pilars fonamentals que són la seguretat, la sostenibilitat i la recuperació econòmica”. “Ho anem a fer recolzats en el talent, la ciència i la tecnologia de la mà de les universitats i del sector privat”, ha indicat.

Estes manifestacions les ha realitzat Catalá durant la inauguració de l’II Congrés Nacional de la Indústria de Semiconductors ChipNation a la qual han assistit la secretària general d’Innovació del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, Teresa Riesgo; el director general de la Societat Espanyola per a la Transformació Tecnològica, Javier Ponce; i el secretari autonòmic d’Indústria, Felip Carrasco.

En l’acte també han estat presentes la presidenta de València Silicon Cluster, Mayte Bacete; el president de l’Associació Espanyola de la Indústria de Semiconductors, Álvaro Pineda; i la regidora d’Innovació, Paula Llobet, entre altres, segons ha informat el consistori en un comunicat.

L’alcaldessa ha assenyalat que “estem molt contents per albergar este clúster tan potent en matèria d’innovació, ciència i coneixement, ja que el sector dels semiconductors és, sens dubte, un motor que impulsa el progrés en àmbits com la intel·ligència artificial, la robòtica, l’automatització, la biomedicina, la mobilitat i les telecomunicacions. I és en este camp on València ha decidit jugar un paper de lideratge”.

“CAPITAL DE TALENT, INNOVACIÓ I PROGRÉS”

Així mateix, la primera edil ha subratllat que “la nostra obstinació és que València siga la capital del talent, de la innovació i del progrés. Forma part del nostre model de ciutat, de la nostra estratègia per a la recuperació i com a palanca per a ajudar a la reconstrucció de l’àrea metropolitana”.

En este sentit, María José Catalá ha destacat els mesos de treball invertits per a engegar l’estratègia València Innovation Capital “amb l’objectiu de transformar la ciutat i traccionar inversió privada per cada euro d’inversió pública i hem aconseguit generar un impacte de més de 13 milions d’euros d’inversió privada en talent, innovació i coneixement”.

Esta concentració de talent i capacitat tecnològica situa a València com a principal pol de referència nacional i, segons ha explicat l’alcaldessa, “en aquesta estratègia s’emmarquen tres compromisos com són: la renovació del conveni amb València Silicon Clúster fins al 2027; la consolidació del València Silicon Fórum com a Fòrum Anual d’Especialització del Talent en Semiconductors, on ens centrarem en el disseny i en el talent com a motor d’innovació; i el suport a la implantació d’un Campus Internacional de semiconductors per a vertebrar i enfortir el teixit industrial i atendre les seues necessitats presents i futures”.

“MAJOR PROTAGONISME EN EL PERTE XIP”

Finalment en la seua intervenció, Catalá també ha reivindicat “una major atenció i protagonisme en el Perte del Xip que gestiona el govern espanyol. Els fons que han d’arribar d’Europa (12.000 milions d’euros assignats Espanya) han de ser proporcionals al paper que la Comunitat Valenciana té en este sector”.

“Per això, des de l’Ajuntament recolzem la petició de la constitució d’una taula de debat bilateral entre el Govern i la Generalitat perquè el sector valencià aconseguisca el protagonisme que mereix i puga incloure el Campus de Semiconductors a València en l’estructura del Perte”, ha indicat.

SEU D’INFRAESTRUCTURES DIGITALS

València és seu de dos dels huit consorcis europeus d’infraestructures digitals i és l’única ciutat espanyola i l’única a nivell europeu triada per la Comissió Europea per a albergar dos centres d’estes característiques, la qual cosa la situa a l’avantguarda de l’ús de la intel·ligència artificial.

La ciutat ja explica també amb una ordenança ‘Sandbox’ i l’any que ve serà una realitat la declaració com a Enclavament Tecnològic de la Marina i de tot el districte innovador que conforma junt amb la Farinera i Les Naus. A més, l’Ajuntament es va adherir al manifest “Un major protagonisme valencià en el Perte Xip”, promogut per València Silicon Clúster.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Cremà infantil convertix en cendra més de 380 minifallas plenes de jocs, riures i somnis

Més de 380 falles infantils de València han cremat en la Cremà, culminant un any de treball artístic i emocions per a milers de xiquets, amb la secció Especial i la falla municipal com a grans focus.

Emilio de Just curta l’última orella de la fira de Falles en una vesprada amb opcions de major triomf

Emilio de Justo va tallar l'última orella de la fira de Falles de València després d'una seriosa correguda de Núñez del Cuvillo, marcada pel vent i per bous amb opcions de major èxit.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.