Catalá: ‘És moment d’invertir en la ciutat i en la província’

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha afirmat que «és que moment d’invertir en esta ciutat i en esta província», ja que inicien ara «una tasca ingent de recuperació» després de la dana.

Catalá ha assenyalat que este treball es recolzarà en base «tres pilars fonamentals que són la seguretat, la sostenibilitat i la recuperació econòmica». «Ho anem a fer recolzats en el talent, la ciència i la tecnologia de la mà de les universitats i del sector privat», ha indicat.

Estes manifestacions les ha realitzat Catalá durant la inauguració de l’II Congrés Nacional de la Indústria de Semiconductors ChipNation a la qual han assistit la secretària general d’Innovació del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, Teresa Riesgo; el director general de la Societat Espanyola per a la Transformació Tecnològica, Javier Ponce; i el secretari autonòmic d’Indústria, Felip Carrasco.

En l’acte també han estat presentes la presidenta de València Silicon Cluster, Mayte Bacete; el president de l’Associació Espanyola de la Indústria de Semiconductors, Álvaro Pineda; i la regidora d’Innovació, Paula Llobet, entre altres, segons ha informat el consistori en un comunicat.

L’alcaldessa ha assenyalat que «estem molt contents per albergar este clúster tan potent en matèria d’innovació, ciència i coneixement, ja que el sector dels semiconductors és, sens dubte, un motor que impulsa el progrés en àmbits com la intel·ligència artificial, la robòtica, l’automatització, la biomedicina, la mobilitat i les telecomunicacions. I és en este camp on València ha decidit jugar un paper de lideratge».

«CAPITAL DE TALENT, INNOVACIÓ I PROGRÉS»

Així mateix, la primera edil ha subratllat que «la nostra obstinació és que València siga la capital del talent, de la innovació i del progrés. Forma part del nostre model de ciutat, de la nostra estratègia per a la recuperació i com a palanca per a ajudar a la reconstrucció de l’àrea metropolitana».

En este sentit, María José Catalá ha destacat els mesos de treball invertits per a engegar l’estratègia València Innovation Capital «amb l’objectiu de transformar la ciutat i traccionar inversió privada per cada euro d’inversió pública i hem aconseguit generar un impacte de més de 13 milions d’euros d’inversió privada en talent, innovació i coneixement».

Esta concentració de talent i capacitat tecnològica situa a València com a principal pol de referència nacional i, segons ha explicat l’alcaldessa, «en aquesta estratègia s’emmarquen tres compromisos com són: la renovació del conveni amb València Silicon Clúster fins al 2027; la consolidació del València Silicon Fórum com a Fòrum Anual d’Especialització del Talent en Semiconductors, on ens centrarem en el disseny i en el talent com a motor d’innovació; i el suport a la implantació d’un Campus Internacional de semiconductors per a vertebrar i enfortir el teixit industrial i atendre les seues necessitats presents i futures».

«MAJOR PROTAGONISME EN EL PERTE XIP»

Finalment en la seua intervenció, Catalá també ha reivindicat «una major atenció i protagonisme en el Perte del Xip que gestiona el govern espanyol. Els fons que han d’arribar d’Europa (12.000 milions d’euros assignats Espanya) han de ser proporcionals al paper que la Comunitat Valenciana té en este sector».

«Per això, des de l’Ajuntament recolzem la petició de la constitució d’una taula de debat bilateral entre el Govern i la Generalitat perquè el sector valencià aconseguisca el protagonisme que mereix i puga incloure el Campus de Semiconductors a València en l’estructura del Perte», ha indicat.

SEU D’INFRAESTRUCTURES DIGITALS

València és seu de dos dels huit consorcis europeus d’infraestructures digitals i és l’única ciutat espanyola i l’única a nivell europeu triada per la Comissió Europea per a albergar dos centres d’estes característiques, la qual cosa la situa a l’avantguarda de l’ús de la intel·ligència artificial.

La ciutat ja explica també amb una ordenança ‘Sandbox’ i l’any que ve serà una realitat la declaració com a Enclavament Tecnològic de la Marina i de tot el districte innovador que conforma junt amb la Farinera i Les Naus. A més, l’Ajuntament es va adherir al manifest «Un major protagonisme valencià en el Perte Xip», promogut per València Silicon Clúster.

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.