Catalá: ‘És moment d’invertir en la ciutat i en la província’

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha afirmat que “és que moment d’invertir en esta ciutat i en esta província”, ja que inicien ara “una tasca ingent de recuperació” després de la dana.

Catalá ha assenyalat que este treball es recolzarà en base “tres pilars fonamentals que són la seguretat, la sostenibilitat i la recuperació econòmica”. “Ho anem a fer recolzats en el talent, la ciència i la tecnologia de la mà de les universitats i del sector privat”, ha indicat.

Estes manifestacions les ha realitzat Catalá durant la inauguració de l’II Congrés Nacional de la Indústria de Semiconductors ChipNation a la qual han assistit la secretària general d’Innovació del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, Teresa Riesgo; el director general de la Societat Espanyola per a la Transformació Tecnològica, Javier Ponce; i el secretari autonòmic d’Indústria, Felip Carrasco.

En l’acte també han estat presentes la presidenta de València Silicon Cluster, Mayte Bacete; el president de l’Associació Espanyola de la Indústria de Semiconductors, Álvaro Pineda; i la regidora d’Innovació, Paula Llobet, entre altres, segons ha informat el consistori en un comunicat.

L’alcaldessa ha assenyalat que “estem molt contents per albergar este clúster tan potent en matèria d’innovació, ciència i coneixement, ja que el sector dels semiconductors és, sens dubte, un motor que impulsa el progrés en àmbits com la intel·ligència artificial, la robòtica, l’automatització, la biomedicina, la mobilitat i les telecomunicacions. I és en este camp on València ha decidit jugar un paper de lideratge”.

“CAPITAL DE TALENT, INNOVACIÓ I PROGRÉS”

Així mateix, la primera edil ha subratllat que “la nostra obstinació és que València siga la capital del talent, de la innovació i del progrés. Forma part del nostre model de ciutat, de la nostra estratègia per a la recuperació i com a palanca per a ajudar a la reconstrucció de l’àrea metropolitana”.

En este sentit, María José Catalá ha destacat els mesos de treball invertits per a engegar l’estratègia València Innovation Capital “amb l’objectiu de transformar la ciutat i traccionar inversió privada per cada euro d’inversió pública i hem aconseguit generar un impacte de més de 13 milions d’euros d’inversió privada en talent, innovació i coneixement”.

Esta concentració de talent i capacitat tecnològica situa a València com a principal pol de referència nacional i, segons ha explicat l’alcaldessa, “en aquesta estratègia s’emmarquen tres compromisos com són: la renovació del conveni amb València Silicon Clúster fins al 2027; la consolidació del València Silicon Fórum com a Fòrum Anual d’Especialització del Talent en Semiconductors, on ens centrarem en el disseny i en el talent com a motor d’innovació; i el suport a la implantació d’un Campus Internacional de semiconductors per a vertebrar i enfortir el teixit industrial i atendre les seues necessitats presents i futures”.

“MAJOR PROTAGONISME EN EL PERTE XIP”

Finalment en la seua intervenció, Catalá també ha reivindicat “una major atenció i protagonisme en el Perte del Xip que gestiona el govern espanyol. Els fons que han d’arribar d’Europa (12.000 milions d’euros assignats Espanya) han de ser proporcionals al paper que la Comunitat Valenciana té en este sector”.

“Per això, des de l’Ajuntament recolzem la petició de la constitució d’una taula de debat bilateral entre el Govern i la Generalitat perquè el sector valencià aconseguisca el protagonisme que mereix i puga incloure el Campus de Semiconductors a València en l’estructura del Perte”, ha indicat.

SEU D’INFRAESTRUCTURES DIGITALS

València és seu de dos dels huit consorcis europeus d’infraestructures digitals i és l’única ciutat espanyola i l’única a nivell europeu triada per la Comissió Europea per a albergar dos centres d’estes característiques, la qual cosa la situa a l’avantguarda de l’ús de la intel·ligència artificial.

La ciutat ja explica també amb una ordenança ‘Sandbox’ i l’any que ve serà una realitat la declaració com a Enclavament Tecnològic de la Marina i de tot el districte innovador que conforma junt amb la Farinera i Les Naus. A més, l’Ajuntament es va adherir al manifest “Un major protagonisme valencià en el Perte Xip”, promogut per València Silicon Clúster.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que no alleuja el descens

Mallorca i València empaten a Son Moix amb gols de Samu Costa i Sadiq en un partit gris que deixa als dos equips sense l'impuls que necessitaven en la lluita per la permanència.

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.