Catalá, “molt satisfeta” davant unes Falles “molt exigents”

L’alcaldessa de València, María José Catalá, s’ha mostrat “molt satisfeta” amb el transcurs de les Falles 2024, que han sigut “molt exigents” des del punt de vista de l’organització perquè la ciutat ha rebut “prop d’un milió” de visitants.

Així s’ha pronunciat des de l’Ajuntament, en declaracions als mitjans, abans de presenciar l’última ‘mascletà’ de les Falles, a càrrec de la pirotècnia Mediterrani, este dimarts.

“Estem molt contents a l’Ajuntament de València de com han anat estes falles, molt satisfets de les nostres apostes per la neteja, per la seguretat. Hem detectat, evidentment, qüestions que analitzarem i que intentarem millorar, però la veritat és que jo crec que és un dia important perquè és un dia en què rematem el treball i l’esforç de tot un any”, ha assenyalat l’alcaldessa.

Catalá ha destacat que els fallers i les comissions han sigut uns “alats immillorables” que “han ajudat moltíssim al fet que la situació de la ciutat, en unes Falles que han coincidit en cap de setmana, no es descontrolara en excés”. En concret, ha reconegut la seua responsabilitat per a evitar el consum d’alcohol entre menors i mantindre la neteja en en entorn de les carpes i monuments, al costat dels seus avisos a la Policia Local quan hi ha situacions d’inseguretat.

Mancant les dades finals que es presentaran esta setmana, l’alcaldessa ha indicat que “han sigut unes falles molt exigents” amb “prop d’un milió de persones han vingut a la ciutat de València” i “això ha comportat una necessitat de reforç d’un 71% en el personal de neteja, d’un 40% en la maquinària de neteja”.

També ha assenyalat el bon funcionament de la posada en marxa de la unitat ràpida d’atenció davant situacions com el botelló i ha agraït el llarg treball de la Policia Local.

Preguntada per què aspectes han de millorar l’any que ve, l’alcaldessa ha explicat que una de les qüestions que “més el preocupen” és “la presència d’un material explosiu que està introduint-se en els últims dos anys a la ciutat” per part de persones de turistes, “que no està controlat” i “ha originat uns problemes en la zona del riu”.

“Abordaré conjuntament amb la resta de forces i cossos de seguretat de l’Estat com reforçar el control d’eixe material, que evidentment no s’embene de manera legal” i “suposa un risc per a les persones“, ha dit, abans de recalcar que no es referix als fallers sinó a “persones que venen de fora i venen amb un material que a més no s’embene legalment i que hem de controlar molt”.

Catalá ha assenyalat que es revisarà com s’han aplicat les ordenances per a atallar l'”incivisme” de “persones que han atacat el patrimoni o la ciutat”. “Esta ciutat ha de començar a aplicar una mà dura contra l’incívic”, ha assegurat, abans d’afegir que, “si volem que les Falles siguen com són i com han de ser, hem d’aplicar les màximes sancions” i “ser molt contundents en la utilització del material de pirotècnia”.

Catalá “desitja i espera” que la nit i la vesprada siguen “tranquil·les” i ha posat en valor la labor que realitzaran els bombers municipals durant la ‘cremà’, després d’uns dies en què “no els hem deixat quasi ni descansar”.

Catalá atribuïx els retards en l’Ofrena a la seua participació “rècord”

D’altra banda, María José Catalá ha afirmat que els retards ocorreguts en el primer dia de l’Ofrena de les Falles 2024 es van deure al fet que és “un any rècord” de participació, amb 60.000 fallers i un 60% del cens faller desfilant eixa jornada.

D’esta manera, ha assegurat que l’Ofrena del dilluns “va ser el colofó final a una aposta clara per millorar, reforçar la il·luminació i per la rehabilitació del *cadafal, que per descomptat ha sigut un èxit”.

“La verge estava preciosa i crec que hem de felicitar-nos els valencians perquè grans artistes han estat al capdavant d’eixa restauració”, ha destacat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Llevant queda pendent de les proves mèdiques de Carlos Álvarez, Iván Romero i Tunde

Carlos Álvarez, Iván Romero i Kareem Tunde van acabar lesionats en la golejada encaixada pel Llevant davant el Vila-real i estan pendents de proves mèdiques per a conéixer l'abast de les seues malalties.

L’Atlètic perdona al València en una primera part plena d’ocasions a Mestalla

L'Atlètic de Madrid firma una primera part molt superior a Mestalla, amb clares ocasions de Mendoza, Nahuel Molina i Rayane Belaid, però el dol arriba 0-0 al descans després d'un esglai de Ramazani al pal.

Marcelino celebra la classificació del Vila-real per a la Champions i ajorna la decisió sobre el seu futur

Marcelino destaca la brillant classificació matemàtica del Vila-real per a la pròxima Champions després del 5-1 al Llevant i assegura que el seu futur es decidirà en breu.

Mestalla homenatja a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla va rendir un emotiu homenatge a Pepe Claramunt abans del València-Atlètic de Madrid, en l'arrancada del Any Claramunt amb motiu del seu 80 aniversari.

Mestalla torna a rendir-se a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla homenatja de nou a Pepe Claramunt, històric capità del València, amb el servici d'honor davant l'Atlètic de Madrid i l'arrancada del Any Claramunt pel seu 80 aniversari.

El Vila-real festeja el seu passe a la Champions amb una volta d’honor i una graderia entregada

El Vila-real va celebrar la golejada davant el Llevant i la seua classificació matemàtica per a la Lliga de Campions amb una volta d'honor, l'himne de la competició i una graderia totalment entregada.

Mikautadze avança al Vila-real després de dominar al Llevant en La Ceràmica

Un gol de Georges Mikautadze, després d'un greu error defensiu del Llevant, avança al Vila-real en La Ceràmica després d'una primera part de clar domini local.

La Fiscalia demana 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual a dos pacients

La Fiscalia sol·licita huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a dos pacients a les quals va atendre com a metge digestiu en una clínica privada d'Alacant.