Catalá, «molt satisfeta» davant unes Falles «molt exigents»

L’alcaldessa de València, María José Catalá, s’ha mostrat «molt satisfeta» amb el transcurs de les Falles 2024, que han sigut «molt exigents» des del punt de vista de l’organització perquè la ciutat ha rebut «prop d’un milió» de visitants.

Així s’ha pronunciat des de l’Ajuntament, en declaracions als mitjans, abans de presenciar l’última ‘mascletà’ de les Falles, a càrrec de la pirotècnia Mediterrani, este dimarts.

«Estem molt contents a l’Ajuntament de València de com han anat estes falles, molt satisfets de les nostres apostes per la neteja, per la seguretat. Hem detectat, evidentment, qüestions que analitzarem i que intentarem millorar, però la veritat és que jo crec que és un dia important perquè és un dia en què rematem el treball i l’esforç de tot un any», ha assenyalat l’alcaldessa.

Catalá ha destacat que els fallers i les comissions han sigut uns «alats immillorables» que «han ajudat moltíssim al fet que la situació de la ciutat, en unes Falles que han coincidit en cap de setmana, no es descontrolara en excés». En concret, ha reconegut la seua responsabilitat per a evitar el consum d’alcohol entre menors i mantindre la neteja en en entorn de les carpes i monuments, al costat dels seus avisos a la Policia Local quan hi ha situacions d’inseguretat.

Mancant les dades finals que es presentaran esta setmana, l’alcaldessa ha indicat que «han sigut unes falles molt exigents» amb «prop d’un milió de persones han vingut a la ciutat de València» i «això ha comportat una necessitat de reforç d’un 71% en el personal de neteja, d’un 40% en la maquinària de neteja».

També ha assenyalat el bon funcionament de la posada en marxa de la unitat ràpida d’atenció davant situacions com el botelló i ha agraït el llarg treball de la Policia Local.

Preguntada per què aspectes han de millorar l’any que ve, l’alcaldessa ha explicat que una de les qüestions que «més el preocupen» és «la presència d’un material explosiu que està introduint-se en els últims dos anys a la ciutat» per part de persones de turistes, «que no està controlat» i «ha originat uns problemes en la zona del riu».

«Abordaré conjuntament amb la resta de forces i cossos de seguretat de l’Estat com reforçar el control d’eixe material, que evidentment no s’embene de manera legal» i «suposa un risc per a les persones«, ha dit, abans de recalcar que no es referix als fallers sinó a «persones que venen de fora i venen amb un material que a més no s’embene legalment i que hem de controlar molt».

Catalá ha assenyalat que es revisarà com s’han aplicat les ordenances per a atallar l'»incivisme» de «persones que han atacat el patrimoni o la ciutat». «Esta ciutat ha de començar a aplicar una mà dura contra l’incívic», ha assegurat, abans d’afegir que, «si volem que les Falles siguen com són i com han de ser, hem d’aplicar les màximes sancions» i «ser molt contundents en la utilització del material de pirotècnia».

Catalá «desitja i espera» que la nit i la vesprada siguen «tranquil·les» i ha posat en valor la labor que realitzaran els bombers municipals durant la ‘cremà’, després d’uns dies en què «no els hem deixat quasi ni descansar».

Catalá atribuïx els retards en l’Ofrena a la seua participació «rècord»

D’altra banda, María José Catalá ha afirmat que els retards ocorreguts en el primer dia de l’Ofrena de les Falles 2024 es van deure al fet que és «un any rècord» de participació, amb 60.000 fallers i un 60% del cens faller desfilant eixa jornada.

D’esta manera, ha assegurat que l’Ofrena del dilluns «va ser el colofó final a una aposta clara per millorar, reforçar la il·luminació i per la rehabilitació del *cadafal, que per descomptat ha sigut un èxit».

«La verge estava preciosa i crec que hem de felicitar-nos els valencians perquè grans artistes han estat al capdavant d’eixa restauració», ha destacat.

Últimes notícies

La Generalitat alerta que la regularització d’immigrants pot impactar en tot l’espai europeu

La Generalitat Valenciana ha demanat al Tribunal Suprem que eleve al TJUE la regularització extraordinària d’immigrants aprovada per l’Estat, en considerar que pot afectar l’espai europeu de llibertat, seguretat i justícia i que s’ha fet sense coordinació amb la Unió Europea.

El TSJCV avala les delegacions d’obres d’Edificant acordades per un Consell en funcions

El TSJCV ha rebutjat els recursos de la Generalitat que buscaven anul·lar delegacions d’obres d’Edificant aprovades en 2023, en plena etapa de Consell en funcions, i confirma que eren gestió ordinària.

48 ajuntaments de la província de València reben 400.000 € per a fer front als danys de la dana

Un total de 48 ajuntaments de la província de València han rebut 400.000 euros del fons solidari del segur per a millorar l’accessibilitat i la resposta inclusiva davant emergències després de la dana del 24 d’octubre de 2024.

Catalá dona per fet que el PP tindrà candidat autonòmic abans del 18 de juliol

María José Catalá es mostra segura que el PP oficialitzarà les candidatures autonòmiques abans del 18 de juliol, data en què es proclamaran també els candidats a alcaldia de totes les capitals de província.

La Generalitat ingressa 882.000 euros en subhastar un edifici a València i una finca a Vila-real

La Conselleria d'Economia ha adjudicat en subhasta un edifici al centre de València i una finca rústica a Vila-real per 882.217,08 euros, dins de l’estratègia d’optimització del patrimoni autonòmic.

Vuit jugadors deixen el València CF en finalitzar el contracte este dimarts

Vuit futbolistes, quatre en propietat i quatre cedits, tanquen este dimarts la seua etapa al València CF en finalitzar els seus contractes i acords de cessió.

Un jove de 16 anys rep una envestida lleu als bous del Grau de Castelló

Un jove de 16 anys ha resultat ferit lleu este dimarts en el recinte taurí del Grau de Castelló durant els festejos de Sant Pere, sense necessitat de trasllat a l’hospital.

CCOO PV defensa que la regularització de migrants és una conquesta de drets i no una almoina

CCOO PV remarca que la regularització extraordinària de persones migrants és una conquesta de drets impulsada des de la societat civil i denuncia colls de botella en la tramitació i manca de recursos en les oficines d’estrangeria.