Catalá, «molt satisfeta» davant unes Falles «molt exigents»

L’alcaldessa de València, María José Catalá, s’ha mostrat «molt satisfeta» amb el transcurs de les Falles 2024, que han sigut «molt exigents» des del punt de vista de l’organització perquè la ciutat ha rebut «prop d’un milió» de visitants.

Així s’ha pronunciat des de l’Ajuntament, en declaracions als mitjans, abans de presenciar l’última ‘mascletà’ de les Falles, a càrrec de la pirotècnia Mediterrani, este dimarts.

«Estem molt contents a l’Ajuntament de València de com han anat estes falles, molt satisfets de les nostres apostes per la neteja, per la seguretat. Hem detectat, evidentment, qüestions que analitzarem i que intentarem millorar, però la veritat és que jo crec que és un dia important perquè és un dia en què rematem el treball i l’esforç de tot un any», ha assenyalat l’alcaldessa.

Catalá ha destacat que els fallers i les comissions han sigut uns «alats immillorables» que «han ajudat moltíssim al fet que la situació de la ciutat, en unes Falles que han coincidit en cap de setmana, no es descontrolara en excés». En concret, ha reconegut la seua responsabilitat per a evitar el consum d’alcohol entre menors i mantindre la neteja en en entorn de les carpes i monuments, al costat dels seus avisos a la Policia Local quan hi ha situacions d’inseguretat.

Mancant les dades finals que es presentaran esta setmana, l’alcaldessa ha indicat que «han sigut unes falles molt exigents» amb «prop d’un milió de persones han vingut a la ciutat de València» i «això ha comportat una necessitat de reforç d’un 71% en el personal de neteja, d’un 40% en la maquinària de neteja».

També ha assenyalat el bon funcionament de la posada en marxa de la unitat ràpida d’atenció davant situacions com el botelló i ha agraït el llarg treball de la Policia Local.

Preguntada per què aspectes han de millorar l’any que ve, l’alcaldessa ha explicat que una de les qüestions que «més el preocupen» és «la presència d’un material explosiu que està introduint-se en els últims dos anys a la ciutat» per part de persones de turistes, «que no està controlat» i «ha originat uns problemes en la zona del riu».

«Abordaré conjuntament amb la resta de forces i cossos de seguretat de l’Estat com reforçar el control d’eixe material, que evidentment no s’embene de manera legal» i «suposa un risc per a les persones«, ha dit, abans de recalcar que no es referix als fallers sinó a «persones que venen de fora i venen amb un material que a més no s’embene legalment i que hem de controlar molt».

Catalá ha assenyalat que es revisarà com s’han aplicat les ordenances per a atallar l'»incivisme» de «persones que han atacat el patrimoni o la ciutat». «Esta ciutat ha de començar a aplicar una mà dura contra l’incívic», ha assegurat, abans d’afegir que, «si volem que les Falles siguen com són i com han de ser, hem d’aplicar les màximes sancions» i «ser molt contundents en la utilització del material de pirotècnia».

Catalá «desitja i espera» que la nit i la vesprada siguen «tranquil·les» i ha posat en valor la labor que realitzaran els bombers municipals durant la ‘cremà’, després d’uns dies en què «no els hem deixat quasi ni descansar».

Catalá atribuïx els retards en l’Ofrena a la seua participació «rècord»

D’altra banda, María José Catalá ha afirmat que els retards ocorreguts en el primer dia de l’Ofrena de les Falles 2024 es van deure al fet que és «un any rècord» de participació, amb 60.000 fallers i un 60% del cens faller desfilant eixa jornada.

D’esta manera, ha assegurat que l’Ofrena del dilluns «va ser el colofó final a una aposta clara per millorar, reforçar la il·luminació i per la rehabilitació del *cadafal, que per descomptat ha sigut un èxit».

«La verge estava preciosa i crec que hem de felicitar-nos els valencians perquè grans artistes han estat al capdavant d’eixa restauració», ha destacat.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana ja supera els 3,3 milions de vivendes i acumula 62.632 pisos nous buits

La Comunitat Valenciana ha tancat 2025 amb 3.332.698 vivendes i 62.632 pisos nous sense vendre, l’1,8 % del parc total, en un context de demanda creixent i falta d’oferta assequible a tot l’Estat.

La química valenciana concentra quasi tot el negoci del sector amb 7.000 milions

Quimacova agrupa 261 empreses que concentren el 90% de la facturació del sector químic valencià, amb quasi 7.000 milions de negoci i una forta aposta per la innovació i l’ocupació.

Catalá reclama que la polarització no embrute la defensa de l’Albufera com a reserva de la Biosfera

María José Catalá demana al Govern d’Espanya un suport clar a la candidatura de l’Albufera com a reserva de la Biosfera i alerta que la polarització política no ha de contaminar este consens social.

Cues de fins a 5 quilòmetres a l’A-7 a Manises i Moncada per una avaria i un accident

L’A-7 patix este dijous retencions de fins a cinc quilòmetres a Manises i Moncada per una avaria en un camió i un accident, mentre que un altre sinistre a la V-31 a Sedaví ha causat cues de quasi tres quilòmetres.

Quatre detinguts per una sèrie de robatoris en àrees de servici de l’AP-7 entre la Comunitat Valenciana i Múrcia

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup que presumptament robava en àrees de servici de l’AP-7 a Castelló, València, Alacant i Múrcia, amb quatre hòmens detinguts de 35 a 45 anys.

Així és la nova equipació del Valencia CF amb detalls en roig Torino per a l’últim any a Mestalla

El Valencia CF i Puma han presentat la camiseta de la temporada 2026-27, que combina el blanc tradicional amb detalls en roig Torino i pantaló i mitjons negres, com a homenatge al Camp de Mestalla en la seua temporada de comiat.

Nacho Mañó nega maltractament o assetjament a Lydia Rodríguez i denuncia un dany irreparable a la seua imatge

El músic valencià Nacho Mañó, exmembre de Presuntos Implicados, ha difós un comunicat on nega haver maltractat o assetjat Lydia Rodríguez i assegura que les acusacions li provoquen un profund dolor i un dany irreparable a la seua imatge.

L’home detingut per l’homicidi d’Aldaia passarà a disposició judicial este divendres

L’home detingut per la mort d’un altre home en una baralla amb armes blanques a Aldaia passarà este divendres a disposició del jutjat número 3 de Torrent. La Guàrdia Civil investiga el cas com un possible crim relacionat amb una disputa entre residents d’una nau als afores del municipi.