Catalá, “molt satisfeta” davant unes Falles “molt exigents”

L’alcaldessa de València, María José Catalá, s’ha mostrat “molt satisfeta” amb el transcurs de les Falles 2024, que han sigut “molt exigents” des del punt de vista de l’organització perquè la ciutat ha rebut “prop d’un milió” de visitants.

Així s’ha pronunciat des de l’Ajuntament, en declaracions als mitjans, abans de presenciar l’última ‘mascletà’ de les Falles, a càrrec de la pirotècnia Mediterrani, este dimarts.

“Estem molt contents a l’Ajuntament de València de com han anat estes falles, molt satisfets de les nostres apostes per la neteja, per la seguretat. Hem detectat, evidentment, qüestions que analitzarem i que intentarem millorar, però la veritat és que jo crec que és un dia important perquè és un dia en què rematem el treball i l’esforç de tot un any”, ha assenyalat l’alcaldessa.

Catalá ha destacat que els fallers i les comissions han sigut uns “alats immillorables” que “han ajudat moltíssim al fet que la situació de la ciutat, en unes Falles que han coincidit en cap de setmana, no es descontrolara en excés”. En concret, ha reconegut la seua responsabilitat per a evitar el consum d’alcohol entre menors i mantindre la neteja en en entorn de les carpes i monuments, al costat dels seus avisos a la Policia Local quan hi ha situacions d’inseguretat.

Mancant les dades finals que es presentaran esta setmana, l’alcaldessa ha indicat que “han sigut unes falles molt exigents” amb “prop d’un milió de persones han vingut a la ciutat de València” i “això ha comportat una necessitat de reforç d’un 71% en el personal de neteja, d’un 40% en la maquinària de neteja”.

També ha assenyalat el bon funcionament de la posada en marxa de la unitat ràpida d’atenció davant situacions com el botelló i ha agraït el llarg treball de la Policia Local.

Preguntada per què aspectes han de millorar l’any que ve, l’alcaldessa ha explicat que una de les qüestions que “més el preocupen” és “la presència d’un material explosiu que està introduint-se en els últims dos anys a la ciutat” per part de persones de turistes, “que no està controlat” i “ha originat uns problemes en la zona del riu”.

“Abordaré conjuntament amb la resta de forces i cossos de seguretat de l’Estat com reforçar el control d’eixe material, que evidentment no s’embene de manera legal” i “suposa un risc per a les persones“, ha dit, abans de recalcar que no es referix als fallers sinó a “persones que venen de fora i venen amb un material que a més no s’embene legalment i que hem de controlar molt”.

Catalá ha assenyalat que es revisarà com s’han aplicat les ordenances per a atallar l'”incivisme” de “persones que han atacat el patrimoni o la ciutat”. “Esta ciutat ha de començar a aplicar una mà dura contra l’incívic”, ha assegurat, abans d’afegir que, “si volem que les Falles siguen com són i com han de ser, hem d’aplicar les màximes sancions” i “ser molt contundents en la utilització del material de pirotècnia”.

Catalá “desitja i espera” que la nit i la vesprada siguen “tranquil·les” i ha posat en valor la labor que realitzaran els bombers municipals durant la ‘cremà’, després d’uns dies en què “no els hem deixat quasi ni descansar”.

Catalá atribuïx els retards en l’Ofrena a la seua participació “rècord”

D’altra banda, María José Catalá ha afirmat que els retards ocorreguts en el primer dia de l’Ofrena de les Falles 2024 es van deure al fet que és “un any rècord” de participació, amb 60.000 fallers i un 60% del cens faller desfilant eixa jornada.

D’esta manera, ha assegurat que l’Ofrena del dilluns “va ser el colofó final a una aposta clara per millorar, reforçar la il·luminació i per la rehabilitació del *cadafal, que per descomptat ha sigut un èxit”.

“La verge estava preciosa i crec que hem de felicitar-nos els valencians perquè grans artistes han estat al capdavant d’eixa restauració”, ha destacat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Laia Codina veu un grup ajustat després del 3-0 a Islàndia

Espanya va debutar amb un 3-0 davant Islàndia en la fase de classificació al Mundial 2027. Laia Codina va valorar un grup competitiu després del 1-6 d'Anglaterra a Ucraïna.

La Comunitat va exportar 2.106,5 milions als EUA i va importar 1.696,6 en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 un superàvit comercial amb els EUA en vendre per 2.106,5 milions i importar 1.696,6. L'intercanvi es va contraure respecte a 2024.

Bermúdez, després del 3-0 a Islàndia: ‘Podíem haver fet algun gol més, l’exigència és ací’

Espanya va véncer 3-0 a Islàndia en l'arrancada cap al Mundial 2027. Bermúdez va valorar els tres punts i va remarcar que sumar més gols serà clau davant Anglaterra.

3-0 d’Espanya a Islàndia: Pina firma un doblet i Edna Imade sentència

Espanya es va imposar 3-0 a Islàndia en la seua estrena cap al Mundial 2027 amb un doblet de Claudia Pina i una cabotada de Edna Imade. La portera Cecilia Rúnarsdóttir va evitar una golejada major i Espanya és segona del Grup A3, empatada amb Anglaterra.

3-0: Espanya complix en el seu debut classificatori davant Islàndia liderada per Pina

Espanya va arrancar la classificació al Mundial 2027 amb un 3-0 sobre Islàndia, sostinguda per la seua portera. Claudia Pina va firmar un doblet i Edna Imade va completar la victòria.

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022