11.2 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

Catalá planteja posar càmeres de seguretat a l’entorn de Torres de Serrans i les places de la Reina i la Verge

Demanarà permís al Govern per a col·locar-les, també a Sant Vicent, Mª Cristina i Ajuntament: “Este recorregut ens interessa controlar-ho”

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha manifestat este divendres la seua idea d’instal·lar càmeres de seguretat en diferents punts del centre de la ciutat com l’entorn de les Torres de Serrans, les places de la Verge i de la Reina i el tram de Sant Vicent, María Cristina i plaça de l’Ajuntament. Així ha indicat que, a través de la Delegació del Govern a la Comunitat Valenciana, demanarà a l’Executiu central autorització per a poder posar els equips en els citats espais.

“Tot este recorregut ens interessa controlar-ho molt. Vaig a sol·licitar al Govern d’Espanya que m’autoritze ací el tema de la seguretat a través de les càmeres”, ha exposat la primera edil en una entrevista a Cope València coincidint amb el seu primer any al capdavant de l’Alcaldia.

Preguntada per la seguretat a la capital valenciana, María José Catalá ha parlat de l'”esforç” fet pel seu equip per a reforçar la plantilla de la Policia Local, “incrementant l’oferta d’ocupació pública –d’ocupació– per a enguany en cent policies més; engegant la Unitat de Seguretat, Suport i Prevenció (USAP)” del cos municipal”, amb la instal·lació de càmeres en punts com Orriols, Benimàmet i La Punta.

La primera edil ha reiterat que “els avisos a la Policia Local en Orriols des de la instal·lació de les càmeres han disminuït un 30 per cent i en Benimàmet, un 20 per cent”, a més d’afirmar que “en La Punta hi ha hagut un canvi substancial” per a “tots els veïns i veïnes importantíssim” pel que respecta “a la sensació de seguretat”.

20 CÀMERES A LA SETMANA

“El de les càmeres ho tinc claríssim”, ha asseverat Catalá, que ha precisat que el consistori té previst instal·lar “vint càmeres aproximadament a la setmana des de ja”. “Això implica que en 26 setmanes anem a tenir 278 càmeres”, ha destacat l’alcaldessa, que ha assegurat que això provoca “un efecte dissuasiu que no està malament”.

“Llavors, com a qüestió per a la mobilitat especialment, però també per a la seguretat”, ha afegit María José Catalá sobre la funció dels dispositius.

Després d’això, ha anunciat que va a “sol·licitar al Govern d’Espanya, a través de la Delegació de Govern” autorització per a “la instal·lació de càmeres de seguretat” en una zona que, segons ha dit, li “interessa molt” com és la compresa entre “Torres de Serrans, Plaça de la Verge, Plaça de la Reina” i “Sant Vicent, María Cristina, Plaça de l’Ajuntament”.

“ADAPTANT-NOS”

Respecte a la seguretat ciutadana, la primera edil ha considerat que este és tema respecte al com “sempre anem a haver de fer un esforç, un sobresforç perquè els tipus delictius evolucionen i canvien”. “Per descomptat, hem d’anar adaptant-nos”, ha postil·lat.

Igualment, Catalá ha comentat que a València es partix d'”una plantilla molt escassa de la Policia Local”, després del que ha assenyalat l'”esforç important” per a reforçar-la i l'”esforç” del seu executiu en este sentit.

L’alcaldessa ha assegurat que “tot l’equip” de govern que presidix està “d’acord” en la qüestió. “Tots ho entenen”, en parlar de les necessitats de personal municipal, i saben “que cal prioritzar” en els referits a seguretat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.