Catalá planteja posar càmeres de seguretat a l’entorn de Torres de Serrans i les places de la Reina i la Verge

Demanarà permís al Govern per a col·locar-les, també a Sant Vicent, Mª Cristina i Ajuntament: «Este recorregut ens interessa controlar-ho»

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha manifestat este divendres la seua idea d’instal·lar càmeres de seguretat en diferents punts del centre de la ciutat com l’entorn de les Torres de Serrans, les places de la Verge i de la Reina i el tram de Sant Vicent, María Cristina i plaça de l’Ajuntament. Així ha indicat que, a través de la Delegació del Govern a la Comunitat Valenciana, demanarà a l’Executiu central autorització per a poder posar els equips en els citats espais.

«Tot este recorregut ens interessa controlar-ho molt. Vaig a sol·licitar al Govern d’Espanya que m’autoritze ací el tema de la seguretat a través de les càmeres», ha exposat la primera edil en una entrevista a Cope València coincidint amb el seu primer any al capdavant de l’Alcaldia.

Preguntada per la seguretat a la capital valenciana, María José Catalá ha parlat de l'»esforç» fet pel seu equip per a reforçar la plantilla de la Policia Local, «incrementant l’oferta d’ocupació pública –d’ocupació– per a enguany en cent policies més; engegant la Unitat de Seguretat, Suport i Prevenció (USAP)» del cos municipal», amb la instal·lació de càmeres en punts com Orriols, Benimàmet i La Punta.

La primera edil ha reiterat que «els avisos a la Policia Local en Orriols des de la instal·lació de les càmeres han disminuït un 30 per cent i en Benimàmet, un 20 per cent», a més d’afirmar que «en La Punta hi ha hagut un canvi substancial» per a «tots els veïns i veïnes importantíssim» pel que respecta «a la sensació de seguretat».

20 CÀMERES A LA SETMANA

«El de les càmeres ho tinc claríssim», ha asseverat Catalá, que ha precisat que el consistori té previst instal·lar «vint càmeres aproximadament a la setmana des de ja». «Això implica que en 26 setmanes anem a tenir 278 càmeres», ha destacat l’alcaldessa, que ha assegurat que això provoca «un efecte dissuasiu que no està malament».

«Llavors, com a qüestió per a la mobilitat especialment, però també per a la seguretat», ha afegit María José Catalá sobre la funció dels dispositius.

Després d’això, ha anunciat que va a «sol·licitar al Govern d’Espanya, a través de la Delegació de Govern» autorització per a «la instal·lació de càmeres de seguretat» en una zona que, segons ha dit, li «interessa molt» com és la compresa entre «Torres de Serrans, Plaça de la Verge, Plaça de la Reina» i «Sant Vicent, María Cristina, Plaça de l’Ajuntament».

«ADAPTANT-NOS»

Respecte a la seguretat ciutadana, la primera edil ha considerat que este és tema respecte al com «sempre anem a haver de fer un esforç, un sobresforç perquè els tipus delictius evolucionen i canvien». «Per descomptat, hem d’anar adaptant-nos», ha postil·lat.

Igualment, Catalá ha comentat que a València es partix d'»una plantilla molt escassa de la Policia Local», després del que ha assenyalat l'»esforç important» per a reforçar-la i l'»esforç» del seu executiu en este sentit.

L’alcaldessa ha assegurat que «tot l’equip» de govern que presidix està «d’acord» en la qüestió. «Tots ho entenen», en parlar de les necessitats de personal municipal, i saben «que cal prioritzar» en els referits a seguretat.

Últimes notícies

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.