Catalá planteja posar càmeres de seguretat a l’entorn de Torres de Serrans i les places de la Reina i la Verge

Ejemplo de shortcode con estilo
L'alcaldessa de València, María José Catalá, ha proposat instal·lar càmeres de seguretat en zones clau com Torres de Serrans i les places de la Verge i la Reina, entre altres, per incrementar la seguretat i controlar millor el centre de la ciutat.

Demanarà permís al Govern per a col·locar-les, també a Sant Vicent, Mª Cristina i Ajuntament: «Este recorregut ens interessa controlar-ho»

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha manifestat este divendres la seua idea d’instal·lar càmeres de seguretat en diferents punts del centre de la ciutat com l’entorn de les Torres de Serrans, les places de la Verge i de la Reina i el tram de Sant Vicent, María Cristina i plaça de l’Ajuntament. Així ha indicat que, a través de la Delegació del Govern a la Comunitat Valenciana, demanarà a l’Executiu central autorització per a poder posar els equips en els citats espais.

«Tot este recorregut ens interessa controlar-ho molt. Vaig a sol·licitar al Govern d’Espanya que m’autoritze ací el tema de la seguretat a través de les càmeres», ha exposat la primera edil en una entrevista a Cope València coincidint amb el seu primer any al capdavant de l’Alcaldia.

Preguntada per la seguretat a la capital valenciana, María José Catalá ha parlat de l'»esforç» fet pel seu equip per a reforçar la plantilla de la Policia Local, «incrementant l’oferta d’ocupació pública –d’ocupació– per a enguany en cent policies més; engegant la Unitat de Seguretat, Suport i Prevenció (USAP)» del cos municipal», amb la instal·lació de càmeres en punts com Orriols, Benimàmet i La Punta.

La primera edil ha reiterat que «els avisos a la Policia Local en Orriols des de la instal·lació de les càmeres han disminuït un 30 per cent i en Benimàmet, un 20 per cent», a més d’afirmar que «en La Punta hi ha hagut un canvi substancial» per a «tots els veïns i veïnes importantíssim» pel que respecta «a la sensació de seguretat».

20 CÀMERES A LA SETMANA

«El de les càmeres ho tinc claríssim», ha asseverat Catalá, que ha precisat que el consistori té previst instal·lar «vint càmeres aproximadament a la setmana des de ja». «Això implica que en 26 setmanes anem a tenir 278 càmeres», ha destacat l’alcaldessa, que ha assegurat que això provoca «un efecte dissuasiu que no està malament».

«Llavors, com a qüestió per a la mobilitat especialment, però també per a la seguretat», ha afegit María José Catalá sobre la funció dels dispositius.

Després d’això, ha anunciat que va a «sol·licitar al Govern d’Espanya, a través de la Delegació de Govern» autorització per a «la instal·lació de càmeres de seguretat» en una zona que, segons ha dit, li «interessa molt» com és la compresa entre «Torres de Serrans, Plaça de la Verge, Plaça de la Reina» i «Sant Vicent, María Cristina, Plaça de l’Ajuntament».

«ADAPTANT-NOS»

Respecte a la seguretat ciutadana, la primera edil ha considerat que este és tema respecte al com «sempre anem a haver de fer un esforç, un sobresforç perquè els tipus delictius evolucionen i canvien». «Per descomptat, hem d’anar adaptant-nos», ha postil·lat.

Igualment, Catalá ha comentat que a València es partix d'»una plantilla molt escassa de la Policia Local», després del que ha assenyalat l'»esforç important» per a reforçar-la i l'»esforç» del seu executiu en este sentit.

L’alcaldessa ha assegurat que «tot l’equip» de govern que presidix està «d’acord» en la qüestió. «Tots ho entenen», en parlar de les necessitats de personal municipal, i saben «que cal prioritzar» en els referits a seguretat.

Últimes notícies

Quatre dones detingudes a Alacant per furtar en una perfumeria

La Policia Nacional ha detingut quatre dones d’entre 29 i 43 anys a Alacant. Presumptament, furtaven perfums mentre ocultaven la seua identitat amb roba d’aparença àrab.

La dana de 2024 se agravó por crecidas simultáneas en varios barrancos

La UPV concluye que las crecidas casi simultáneas de varios barrancos, los sedimentos y la urbanització de zones inundables van agreujar la dana de 2024 a l’Horta Sud.

Presó per deu atracaments a gasolineres de l’Horta Nord

Un home de 52 anys ha ingressat en presó preventiva per deu atracaments amb arma blanca a gasolineres de l’Horta Nord. Les estacions estaven ateses per dones que es trobaven soles.

Cheste reclama obras contra inundaciones más rápidas y alertas eficaces

José Morell reclama agilitzar les obres municipals pendents després de la dana de 2024 i repensar els sistemes d’emergències. A Cheste, les pluges encara generen por.

La reconstrucció després de la dana avança, però falta recuperar la confiança

Raúl Mérida afirma que més d’un centenar de mesures del Pla Endavant ja s’han completat. També reclama més diàleg i treball conjunt.

Les víctimes de la dana recorden el 29 d’octubre i reclamen més faena

Les associacions de víctimes recorden les 233 persones mortes en la dana de 2024 i alerten que encara queden reparació, justícia i prevenció.

Vent fort de matinada al nord interior de Castelló este dissabte

La Comunitat Valenciana tindrà cel poc nuvolós i núvols alts. A més, poden bufar ratxes molt fortes de matinada al nord interior de Castelló.

El Valencia continúa sin puntuar tras caer 4-0 ante el Atlético

El Valencia ha perdido 4-0 ante el Atlético de Madrid en la octava jornada de Liga F y continúa sin puntuar. El equipo madrileño ha subido provisionalmente al tercer puesto.