Catalá planteja posar càmeres de seguretat a l’entorn de Torres de Serrans i les places de la Reina i la Verge

Demanarà permís al Govern per a col·locar-les, també a Sant Vicent, Mª Cristina i Ajuntament: “Este recorregut ens interessa controlar-ho”

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha manifestat este divendres la seua idea d’instal·lar càmeres de seguretat en diferents punts del centre de la ciutat com l’entorn de les Torres de Serrans, les places de la Verge i de la Reina i el tram de Sant Vicent, María Cristina i plaça de l’Ajuntament. Així ha indicat que, a través de la Delegació del Govern a la Comunitat Valenciana, demanarà a l’Executiu central autorització per a poder posar els equips en els citats espais.

“Tot este recorregut ens interessa controlar-ho molt. Vaig a sol·licitar al Govern d’Espanya que m’autoritze ací el tema de la seguretat a través de les càmeres”, ha exposat la primera edil en una entrevista a Cope València coincidint amb el seu primer any al capdavant de l’Alcaldia.

Preguntada per la seguretat a la capital valenciana, María José Catalá ha parlat de l'”esforç” fet pel seu equip per a reforçar la plantilla de la Policia Local, “incrementant l’oferta d’ocupació pública –d’ocupació– per a enguany en cent policies més; engegant la Unitat de Seguretat, Suport i Prevenció (USAP)” del cos municipal”, amb la instal·lació de càmeres en punts com Orriols, Benimàmet i La Punta.

La primera edil ha reiterat que “els avisos a la Policia Local en Orriols des de la instal·lació de les càmeres han disminuït un 30 per cent i en Benimàmet, un 20 per cent”, a més d’afirmar que “en La Punta hi ha hagut un canvi substancial” per a “tots els veïns i veïnes importantíssim” pel que respecta “a la sensació de seguretat”.

20 CÀMERES A LA SETMANA

“El de les càmeres ho tinc claríssim”, ha asseverat Catalá, que ha precisat que el consistori té previst instal·lar “vint càmeres aproximadament a la setmana des de ja”. “Això implica que en 26 setmanes anem a tenir 278 càmeres”, ha destacat l’alcaldessa, que ha assegurat que això provoca “un efecte dissuasiu que no està malament”.

“Llavors, com a qüestió per a la mobilitat especialment, però també per a la seguretat”, ha afegit María José Catalá sobre la funció dels dispositius.

Després d’això, ha anunciat que va a “sol·licitar al Govern d’Espanya, a través de la Delegació de Govern” autorització per a “la instal·lació de càmeres de seguretat” en una zona que, segons ha dit, li “interessa molt” com és la compresa entre “Torres de Serrans, Plaça de la Verge, Plaça de la Reina” i “Sant Vicent, María Cristina, Plaça de l’Ajuntament”.

“ADAPTANT-NOS”

Respecte a la seguretat ciutadana, la primera edil ha considerat que este és tema respecte al com “sempre anem a haver de fer un esforç, un sobresforç perquè els tipus delictius evolucionen i canvien”. “Per descomptat, hem d’anar adaptant-nos”, ha postil·lat.

Igualment, Catalá ha comentat que a València es partix d'”una plantilla molt escassa de la Policia Local”, després del que ha assenyalat l'”esforç important” per a reforçar-la i l'”esforç” del seu executiu en este sentit.

L’alcaldessa ha assegurat que “tot l’equip” de govern que presidix està “d’acord” en la qüestió. “Tots ho entenen”, en parlar de les necessitats de personal municipal, i saben “que cal prioritzar” en els referits a seguretat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla