Catalá planteja posar càmeres de seguretat a l’entorn de Torres de Serrans i les places de la Reina i la Verge

Demanarà permís al Govern per a col·locar-les, també a Sant Vicent, Mª Cristina i Ajuntament: «Este recorregut ens interessa controlar-ho»

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha manifestat este divendres la seua idea d’instal·lar càmeres de seguretat en diferents punts del centre de la ciutat com l’entorn de les Torres de Serrans, les places de la Verge i de la Reina i el tram de Sant Vicent, María Cristina i plaça de l’Ajuntament. Així ha indicat que, a través de la Delegació del Govern a la Comunitat Valenciana, demanarà a l’Executiu central autorització per a poder posar els equips en els citats espais.

«Tot este recorregut ens interessa controlar-ho molt. Vaig a sol·licitar al Govern d’Espanya que m’autoritze ací el tema de la seguretat a través de les càmeres», ha exposat la primera edil en una entrevista a Cope València coincidint amb el seu primer any al capdavant de l’Alcaldia.

Preguntada per la seguretat a la capital valenciana, María José Catalá ha parlat de l'»esforç» fet pel seu equip per a reforçar la plantilla de la Policia Local, «incrementant l’oferta d’ocupació pública –d’ocupació– per a enguany en cent policies més; engegant la Unitat de Seguretat, Suport i Prevenció (USAP)» del cos municipal», amb la instal·lació de càmeres en punts com Orriols, Benimàmet i La Punta.

La primera edil ha reiterat que «els avisos a la Policia Local en Orriols des de la instal·lació de les càmeres han disminuït un 30 per cent i en Benimàmet, un 20 per cent», a més d’afirmar que «en La Punta hi ha hagut un canvi substancial» per a «tots els veïns i veïnes importantíssim» pel que respecta «a la sensació de seguretat».

20 CÀMERES A LA SETMANA

«El de les càmeres ho tinc claríssim», ha asseverat Catalá, que ha precisat que el consistori té previst instal·lar «vint càmeres aproximadament a la setmana des de ja». «Això implica que en 26 setmanes anem a tenir 278 càmeres», ha destacat l’alcaldessa, que ha assegurat que això provoca «un efecte dissuasiu que no està malament».

«Llavors, com a qüestió per a la mobilitat especialment, però també per a la seguretat», ha afegit María José Catalá sobre la funció dels dispositius.

Després d’això, ha anunciat que va a «sol·licitar al Govern d’Espanya, a través de la Delegació de Govern» autorització per a «la instal·lació de càmeres de seguretat» en una zona que, segons ha dit, li «interessa molt» com és la compresa entre «Torres de Serrans, Plaça de la Verge, Plaça de la Reina» i «Sant Vicent, María Cristina, Plaça de l’Ajuntament».

«ADAPTANT-NOS»

Respecte a la seguretat ciutadana, la primera edil ha considerat que este és tema respecte al com «sempre anem a haver de fer un esforç, un sobresforç perquè els tipus delictius evolucionen i canvien». «Per descomptat, hem d’anar adaptant-nos», ha postil·lat.

Igualment, Catalá ha comentat que a València es partix d'»una plantilla molt escassa de la Policia Local», després del que ha assenyalat l'»esforç important» per a reforçar-la i l'»esforç» del seu executiu en este sentit.

L’alcaldessa ha assegurat que «tot l’equip» de govern que presidix està «d’acord» en la qüestió. «Tots ho entenen», en parlar de les necessitats de personal municipal, i saben «que cal prioritzar» en els referits a seguretat.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.