Catalá planteja posar càmeres de seguretat a l’entorn de Torres de Serrans i les places de la Reina i la Verge

Demanarà permís al Govern per a col·locar-les, també a Sant Vicent, Mª Cristina i Ajuntament: “Este recorregut ens interessa controlar-ho”

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha manifestat este divendres la seua idea d’instal·lar càmeres de seguretat en diferents punts del centre de la ciutat com l’entorn de les Torres de Serrans, les places de la Verge i de la Reina i el tram de Sant Vicent, María Cristina i plaça de l’Ajuntament. Així ha indicat que, a través de la Delegació del Govern a la Comunitat Valenciana, demanarà a l’Executiu central autorització per a poder posar els equips en els citats espais.

“Tot este recorregut ens interessa controlar-ho molt. Vaig a sol·licitar al Govern d’Espanya que m’autoritze ací el tema de la seguretat a través de les càmeres”, ha exposat la primera edil en una entrevista a Cope València coincidint amb el seu primer any al capdavant de l’Alcaldia.

Preguntada per la seguretat a la capital valenciana, María José Catalá ha parlat de l'”esforç” fet pel seu equip per a reforçar la plantilla de la Policia Local, “incrementant l’oferta d’ocupació pública –d’ocupació– per a enguany en cent policies més; engegant la Unitat de Seguretat, Suport i Prevenció (USAP)” del cos municipal”, amb la instal·lació de càmeres en punts com Orriols, Benimàmet i La Punta.

La primera edil ha reiterat que “els avisos a la Policia Local en Orriols des de la instal·lació de les càmeres han disminuït un 30 per cent i en Benimàmet, un 20 per cent”, a més d’afirmar que “en La Punta hi ha hagut un canvi substancial” per a “tots els veïns i veïnes importantíssim” pel que respecta “a la sensació de seguretat”.

20 CÀMERES A LA SETMANA

“El de les càmeres ho tinc claríssim”, ha asseverat Catalá, que ha precisat que el consistori té previst instal·lar “vint càmeres aproximadament a la setmana des de ja”. “Això implica que en 26 setmanes anem a tenir 278 càmeres”, ha destacat l’alcaldessa, que ha assegurat que això provoca “un efecte dissuasiu que no està malament”.

“Llavors, com a qüestió per a la mobilitat especialment, però també per a la seguretat”, ha afegit María José Catalá sobre la funció dels dispositius.

Després d’això, ha anunciat que va a “sol·licitar al Govern d’Espanya, a través de la Delegació de Govern” autorització per a “la instal·lació de càmeres de seguretat” en una zona que, segons ha dit, li “interessa molt” com és la compresa entre “Torres de Serrans, Plaça de la Verge, Plaça de la Reina” i “Sant Vicent, María Cristina, Plaça de l’Ajuntament”.

“ADAPTANT-NOS”

Respecte a la seguretat ciutadana, la primera edil ha considerat que este és tema respecte al com “sempre anem a haver de fer un esforç, un sobresforç perquè els tipus delictius evolucionen i canvien”. “Per descomptat, hem d’anar adaptant-nos”, ha postil·lat.

Igualment, Catalá ha comentat que a València es partix d'”una plantilla molt escassa de la Policia Local”, després del que ha assenyalat l'”esforç important” per a reforçar-la i l'”esforç” del seu executiu en este sentit.

L’alcaldessa ha assegurat que “tot l’equip” de govern que presidix està “d’acord” en la qüestió. “Tots ho entenen”, en parlar de les necessitats de personal municipal, i saben “que cal prioritzar” en els referits a seguretat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.