Catalá planteja posar càmeres de seguretat a l’entorn de Torres de Serrans i les places de la Reina i la Verge

Demanarà permís al Govern per a col·locar-les, també a Sant Vicent, Mª Cristina i Ajuntament: “Este recorregut ens interessa controlar-ho”

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha manifestat este divendres la seua idea d’instal·lar càmeres de seguretat en diferents punts del centre de la ciutat com l’entorn de les Torres de Serrans, les places de la Verge i de la Reina i el tram de Sant Vicent, María Cristina i plaça de l’Ajuntament. Així ha indicat que, a través de la Delegació del Govern a la Comunitat Valenciana, demanarà a l’Executiu central autorització per a poder posar els equips en els citats espais.

“Tot este recorregut ens interessa controlar-ho molt. Vaig a sol·licitar al Govern d’Espanya que m’autoritze ací el tema de la seguretat a través de les càmeres”, ha exposat la primera edil en una entrevista a Cope València coincidint amb el seu primer any al capdavant de l’Alcaldia.

Preguntada per la seguretat a la capital valenciana, María José Catalá ha parlat de l'”esforç” fet pel seu equip per a reforçar la plantilla de la Policia Local, “incrementant l’oferta d’ocupació pública –d’ocupació– per a enguany en cent policies més; engegant la Unitat de Seguretat, Suport i Prevenció (USAP)” del cos municipal”, amb la instal·lació de càmeres en punts com Orriols, Benimàmet i La Punta.

La primera edil ha reiterat que “els avisos a la Policia Local en Orriols des de la instal·lació de les càmeres han disminuït un 30 per cent i en Benimàmet, un 20 per cent”, a més d’afirmar que “en La Punta hi ha hagut un canvi substancial” per a “tots els veïns i veïnes importantíssim” pel que respecta “a la sensació de seguretat”.

20 CÀMERES A LA SETMANA

“El de les càmeres ho tinc claríssim”, ha asseverat Catalá, que ha precisat que el consistori té previst instal·lar “vint càmeres aproximadament a la setmana des de ja”. “Això implica que en 26 setmanes anem a tenir 278 càmeres”, ha destacat l’alcaldessa, que ha assegurat que això provoca “un efecte dissuasiu que no està malament”.

“Llavors, com a qüestió per a la mobilitat especialment, però també per a la seguretat”, ha afegit María José Catalá sobre la funció dels dispositius.

Després d’això, ha anunciat que va a “sol·licitar al Govern d’Espanya, a través de la Delegació de Govern” autorització per a “la instal·lació de càmeres de seguretat” en una zona que, segons ha dit, li “interessa molt” com és la compresa entre “Torres de Serrans, Plaça de la Verge, Plaça de la Reina” i “Sant Vicent, María Cristina, Plaça de l’Ajuntament”.

“ADAPTANT-NOS”

Respecte a la seguretat ciutadana, la primera edil ha considerat que este és tema respecte al com “sempre anem a haver de fer un esforç, un sobresforç perquè els tipus delictius evolucionen i canvien”. “Per descomptat, hem d’anar adaptant-nos”, ha postil·lat.

Igualment, Catalá ha comentat que a València es partix d'”una plantilla molt escassa de la Policia Local”, després del que ha assenyalat l'”esforç important” per a reforçar-la i l'”esforç” del seu executiu en este sentit.

L’alcaldessa ha assegurat que “tot l’equip” de govern que presidix està “d’acord” en la qüestió. “Tots ho entenen”, en parlar de les necessitats de personal municipal, i saben “que cal prioritzar” en els referits a seguretat.

Últimes notícies

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la Confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia el veto a les dones en la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt i revisarà la seua inscripció com a entitat religiosa, en considerar que vulnera drets constitucionals.

Paunovic confia en el pla de Luis de la Font per a la porteria d’Espanya

El seleccionador de Sèrbia, Velljko Paunovic, assegura que Luis de la Font té un pla clar per a la porteria d'Espanya i considera a la Roja candidata al Mundial pel seu estil i continuïtat.

Álex Baena viu com un orgull el seu retorn a Vila-real amb la selecció espanyola

Álex Baena afronta com un partit molt especial l'amistós España-Sèrbia, el seu primer retorn a l'Estadi de la Ceràmica des de la seua eixida del Vila-real, i confia a consolidar-se per al Mundial malgrat els pocs minuts en l'Atlètic.

De la Font reivindica la seua porteria abans de l’Espanya-Sèrbia amistós

Luis de la Font assegura que Espanya compta amb quatre dels deu millors porters del món i afronta els amistosos davant Sèrbia i Egipte com si ja estiguera jugant el Mundial.

Ana Redondo reclama la dimissió de Susana Camarero després dels seus insults al Govern

La ministra d'Igualtat, Ana Redondo, reclama la dimissió de la vicepresidenta valenciana Susana Camarero en considerar insuficients les seues disculpes per dir prostitutes al Govern d'Espanya.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, en considerar que vulnera drets fonamentals i manté una discriminació injustificada.

Camarero es disculpa per la seua frase sobre les prostitutes i l’atribuïx a un lapsus

Susana Camarero demana disculpes per afirmar en Les Corts que el Govern està 'ple de prostitutes', sosté que va ser un lapsus corregit al moment i acusa l'oposició de manipular les seues paraules.

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per dir prostitutes a les ministres

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per afirmar que el Govern d'Espanya estava ple de prostitutes i sosté que la vicepresidenta valenciana ha dit el que realment pensa.