Catalá, sobre el recurs pels cabals de l’Albufera: ‘Sánchez va a haver d’aportar l’aigua que mereix’

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha valorat «molt positivament» l’admissió a tràmit per part de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) del recurs contenciós-administratiu presentat per l’Ajuntament contra la falta d’aportació de cabals hídrics al llac de l’Albufera i ha considerat que es tracta d’una «molt bona notícia».

Amb esta decisió, ha expressat en declaracions als mitjans durant el ple municipal d’este dimarts, el president del Govern, Pedro Sánchez, «va a haver d’aportar l’aigua que mereix» el llac valencià. En este context, ha aprofitat per a acusar al Govern d’Espanya d’estar «incomplint permanentment amb la ciutat de València».

La responsable municipal ha incidit que resulta «absolutament incoherent» que l’esquerra a Espanya «vaja de verd quan el primer que fa és incomplir una cosa tan important com l’aportació hídrica que mereix l’Albufera» per a «mantenir la seua salut com un dels principals aiguamolls de la ciutat i de tota Espanya».

Davant d’esta situació, ha garantit que tant l’Ajuntament de València com la Generalitat van a arribar «fins a on faça falta» per a exigir l’aportació hídrica per al llac. «Pedro Sánchez va a haver d’aportar l’aigua que mereix i no anem a parar fins que l’Albufera tinga l’aigua que mereix», ha assegurat la primera edil.

Últimes notícies

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.