Catalá, sobre el recurs pels cabals de l’Albufera: ‘Sánchez va a haver d’aportar l’aigua que mereix’

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha valorat «molt positivament» l’admissió a tràmit per part de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) del recurs contenciós-administratiu presentat per l’Ajuntament contra la falta d’aportació de cabals hídrics al llac de l’Albufera i ha considerat que es tracta d’una «molt bona notícia».

Amb esta decisió, ha expressat en declaracions als mitjans durant el ple municipal d’este dimarts, el president del Govern, Pedro Sánchez, «va a haver d’aportar l’aigua que mereix» el llac valencià. En este context, ha aprofitat per a acusar al Govern d’Espanya d’estar «incomplint permanentment amb la ciutat de València».

La responsable municipal ha incidit que resulta «absolutament incoherent» que l’esquerra a Espanya «vaja de verd quan el primer que fa és incomplir una cosa tan important com l’aportació hídrica que mereix l’Albufera» per a «mantenir la seua salut com un dels principals aiguamolls de la ciutat i de tota Espanya».

Davant d’esta situació, ha garantit que tant l’Ajuntament de València com la Generalitat van a arribar «fins a on faça falta» per a exigir l’aportació hídrica per al llac. «Pedro Sánchez va a haver d’aportar l’aigua que mereix i no anem a parar fins que l’Albufera tinga l’aigua que mereix», ha assegurat la primera edil.

Últimes notícies

L’1 de setembre arriba amb núvols i oratge més fresc en la Comunitat Valenciana

El primer dia de setembre arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, poc risc de pluja febla amb fang al sud i màximes en descens o sense canvis. Dimarts farà més calor i augmenta el risc de tronades a l’interior de Castelló.

PLD Space alça 288 milions per a industrialitzar el coet Miura 5

PLD Space ha ampliat la seua ronda de finançament Sèrie C amb 108 milions addicionals, fins als 288 milions, per impulsar la industrialització del coet Miura 5 i l’inici de les operacions comercials.

Tallada l’A-3 cap a València per l’incendi d’un vehicle a Requena

L’A-3 roman tallada en sentit València a l’altura de Requena des de les 05.41 hores per l’incendi d’un vehicle, amb desviament per la N-III.

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.