Catalá, sobre l’anunci de Puente de l’inici de les obres d’ampliació del Port: ‘Ho sabíem tots’

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha assegurat que les previsions sobre l’inici de les obres per a la construcció de la terminal de contenidors de l’ampliació nord del port de València “ho sabíem totes” les institucions que formen part del Consell d’Administració de l’Autoritat Portuària, perquè “ja s’havia fet l’adjudicació” dels treballs i es tracta, per tant de “terminis administratius”.

Així ha reaccionat la primera edil, en declaracions als mitjans, després de participar en la presentació del càlcul i certificació de la petjada de carboni en els esdeveniments de la Capitalitat Verda, preguntada per l’anunci del ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, el dijous durant la clausura de l’assemblea general de l’Associació de Naviliers Espanyols (Anave), on va indicar que les obres per a ampliar el Port de la ciutat arrancaran després de l’estiu.

“Set mesos després de la meua presa de possessió com a ministre, puc dir que l’obra és a punt de començar. Si tot va bé, res més passada l’estiu s’iniciaran les obres de construcció d’aquest terminal, que tan important és per al sistema portuari espanyol”, va avançar el ministre.

No obstant això, la responsable municipal ha aclarit este divendres que la informació “la teníem tots i ho sabíem” les institucions que formen part del Consell d’Administració de l’Autoritat Portuària de València, entre elles el Govern d’Espanya, la Generalitat o l’Ajuntament de València.

En tot cas, ha valorat que s’estan “complint els terminis administratius” i ha indicat que l’empresa adjudicatària “va a començar l’obra”, que és “una gran iniciativa” gràcies a que, “finalment i després de molts anys esperant, el PSOE va veure l’oportunitat” i que “no podíem perdre uns mil milions d’inversió privada ni l’oportunitat de seguir amb la competitivitat del Port de València”.

En este punt, Catalá ha aprofitat per a assegurar que el Govern d’Espanya podria donar “un segon pas positiu” en la reunió per a abordar el soterrament de les vies de Serradora, prevista per a finals d’aquest mes. “Seria un bon pas també que ens tractaren amb igualtat respecte a Bilbao o a l’àrea metropolitana de Barcelona, on si s’estan fent a través de cofinançament este tipus d’inversions de soterrament”, ha expressat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Dos gols d'Iván Romero van donar la victòria al Llevant davant el Sevilla (2-0) i deixen al conjunt granota a només dos punts d'una permanència que marca el propi equip andalús.

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.

Iván Romero impulsa al Llevant cap a la salvació al descans davant el Sevilla

El Llevant marxa al descans 1-0 enfront del Sevilla gràcies a un potent gol d'Iván Romero que, de mantindre's el marcador, li acostaria a només dos punts de la permanència.

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.