12.6 C
València
Diumenge, 4 gener, 2026

Catalá, sobre l’anunci de Puente de l’inici de les obres d’ampliació del Port: ‘Ho sabíem tots’

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha assegurat que les previsions sobre l’inici de les obres per a la construcció de la terminal de contenidors de l’ampliació nord del port de València “ho sabíem totes” les institucions que formen part del Consell d’Administració de l’Autoritat Portuària, perquè “ja s’havia fet l’adjudicació” dels treballs i es tracta, per tant de “terminis administratius”.

Així ha reaccionat la primera edil, en declaracions als mitjans, després de participar en la presentació del càlcul i certificació de la petjada de carboni en els esdeveniments de la Capitalitat Verda, preguntada per l’anunci del ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, el dijous durant la clausura de l’assemblea general de l’Associació de Naviliers Espanyols (Anave), on va indicar que les obres per a ampliar el Port de la ciutat arrancaran després de l’estiu.

“Set mesos després de la meua presa de possessió com a ministre, puc dir que l’obra és a punt de començar. Si tot va bé, res més passada l’estiu s’iniciaran les obres de construcció d’aquest terminal, que tan important és per al sistema portuari espanyol”, va avançar el ministre.

No obstant això, la responsable municipal ha aclarit este divendres que la informació “la teníem tots i ho sabíem” les institucions que formen part del Consell d’Administració de l’Autoritat Portuària de València, entre elles el Govern d’Espanya, la Generalitat o l’Ajuntament de València.

En tot cas, ha valorat que s’estan “complint els terminis administratius” i ha indicat que l’empresa adjudicatària “va a començar l’obra”, que és “una gran iniciativa” gràcies a que, “finalment i després de molts anys esperant, el PSOE va veure l’oportunitat” i que “no podíem perdre uns mil milions d’inversió privada ni l’oportunitat de seguir amb la competitivitat del Port de València”.

En este punt, Catalá ha aprofitat per a assegurar que el Govern d’Espanya podria donar “un segon pas positiu” en la reunió per a abordar el soterrament de les vies de Serradora, prevista per a finals d’aquest mes. “Seria un bon pas també que ens tractaren amb igualtat respecte a Bilbao o a l’àrea metropolitana de Barcelona, on si s’estan fent a través de cofinançament este tipus d’inversions de soterrament”, ha expressat.

Últimes notícies

El Vila-real recupera la pegada i tomba l’invicte de l’Elx a casa (1-3)

El Vila-real ha guanyat 1-3 en el Martínez Valero amb punts de Moleiro, Mikautadze i Pedraza i ha posat fi a l'invicte de l'Elx com a local. L'equip franjiverde va reaccionar després del 0-2, però li va faltar ullal en la segona part.

El Vila-real recupera la pegada i tomba l’invicte de l’Elx a casa (1-3)

Victoria 1-3 del Vila-real en el Martínez Valero que posa fi a l'invicte local de l'Elx. Dos gols en 13 minuts i sentència de Pedraza van marcar el derbi.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra el suposat colp d’estat a Veneçuela

Quasi un centenar s'ha concentrat enfront del consolat dels Estats Units a València per a denunciar el que consideren ingerència i un suposat colp d'estat a Veneçuela.

Els bombers han rescatat a un home ferit en la rocalla de la cala de Finestrat (Alacant)

Un home ha sigut rescatat després de quedar atrapat en la rocalla de la cala de Finestrat. L'operatiu ha durat quasi tres hores i ha culminat amb evacuació per mar.

1-3: el Vila-real recupera la pegada i acaba amb l’invicte de l’Elx com a local

El Vila-real es va imposar 1-3 en el Martínez Valero i va tallar la ratxa de l'Elx a casa. Un inici fulminant i la sentència de Pedraza van decidir el derbi

1-3: El Vila-real acaba amb la ratxa invicta de l’Elx en el seu estadi

El Vila-real ha trencat l'invicte de l'Elx com a local amb un 1-3 consolidat en dos colps inicials de Moleiro i Mikautadze i una sentència final de Pedraza. Martin Neto va acostar al conjunt il·licità abans del descans, però després de la represa a penes va generar perill clar.

Cavalcada de Reis a València bat rècord amb 1.300 participants i repartiment de llum, caramels i peluixos

València prepara una Cavalcada de Reis històrica amb 1.300 participants i un fort reforç artístic. Hi haurà repartiment de pals de llum, corones, caramels sense glútens i 3.000 peluixos.

El Vila-real colpeja prompte i s’avança davant l’Elx al descans (1-2)

Dos gols en tretze minuts permeten al Vila-real anar-se amb avantatge davant l'Elx; Martim Net retalla i el quadre local acaba fregant l'empat abans del descans.