Catalá, sobre l’anunci de Puente de l’inici de les obres d’ampliació del Port: ‘Ho sabíem tots’

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha assegurat que les previsions sobre l’inici de les obres per a la construcció de la terminal de contenidors de l’ampliació nord del port de València “ho sabíem totes” les institucions que formen part del Consell d’Administració de l’Autoritat Portuària, perquè “ja s’havia fet l’adjudicació” dels treballs i es tracta, per tant de “terminis administratius”.

Així ha reaccionat la primera edil, en declaracions als mitjans, després de participar en la presentació del càlcul i certificació de la petjada de carboni en els esdeveniments de la Capitalitat Verda, preguntada per l’anunci del ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, el dijous durant la clausura de l’assemblea general de l’Associació de Naviliers Espanyols (Anave), on va indicar que les obres per a ampliar el Port de la ciutat arrancaran després de l’estiu.

“Set mesos després de la meua presa de possessió com a ministre, puc dir que l’obra és a punt de començar. Si tot va bé, res més passada l’estiu s’iniciaran les obres de construcció d’aquest terminal, que tan important és per al sistema portuari espanyol”, va avançar el ministre.

No obstant això, la responsable municipal ha aclarit este divendres que la informació “la teníem tots i ho sabíem” les institucions que formen part del Consell d’Administració de l’Autoritat Portuària de València, entre elles el Govern d’Espanya, la Generalitat o l’Ajuntament de València.

En tot cas, ha valorat que s’estan “complint els terminis administratius” i ha indicat que l’empresa adjudicatària “va a començar l’obra”, que és “una gran iniciativa” gràcies a que, “finalment i després de molts anys esperant, el PSOE va veure l’oportunitat” i que “no podíem perdre uns mil milions d’inversió privada ni l’oportunitat de seguir amb la competitivitat del Port de València”.

En este punt, Catalá ha aprofitat per a assegurar que el Govern d’Espanya podria donar “un segon pas positiu” en la reunió per a abordar el soterrament de les vies de Serradora, prevista per a finals d’aquest mes. “Seria un bon pas també que ens tractaren amb igualtat respecte a Bilbao o a l’àrea metropolitana de Barcelona, on si s’estan fent a través de cofinançament este tipus d’inversions de soterrament”, ha expressat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.

El Consell reivindica la seua aposta per crear més i millor ocupació en la Comunitat Valenciana

La Generalitat subratlla el seu compromís amb una ocupació estable i de qualitat, amb especial atenció a jóvens i dones, i destaca la creació de més de 110.000 llocs de treball en l'últim any.

Agricultura i l’UJI assagen el control biològic contra la plaga que amenaça els cirerers

La Conselleria d'Agricultura i l'UJI proven la solta del parasitoide Ganaspis kimorum i reforcen l'ús d'insecticides biològics per a contindre la Drosophila suzukii en cirerers valencians.

Les tempestes deixen 16,4 litres per metre quadrat a Millares en la matinada de l’1 de maig

Les tempestes registrades de matinada han deixat 16,4 litres per metre quadrat a Millares i acumulats significatius en diversos municipis de l'interior de la Comunitat Valenciana, amb cel cobert i ruixats febles en la resta del territori.

Puente acusa la dreta de bloquejar la regularització d’immigrants per a no cedir en res

Óscar Puente defén la regularització extraordinària d'immigrants com a via per a reconéixer drets bàsics i critica que la dreta es negue a repetir processos que abans va aplicar. El ministre també descarta que existisca fonament en les especulacions sobre una candidatura per Alacant.

Vila-real busca la Champions i el Llevant s’aferra a la permanència en La Ceràmica

Vila-real necessita només un punt per a segellar la seua presència en la pròxima Lliga de Campions, mentres que el Llevant està obligat a guanyar per a continuar viu en la lluita per la permanència.

La Policia proposa sancionar al president del Panathinaikos per alterar la seguretat a la Fonteta

La Policia Nacional ha proposat sancionar al president del Panathinaikos, Dimitris Giannakopoulos, per una conducta que considera generadora d'una situació de risc al final del partit d'Eurolliga a València.

L’Audiència Nacional admet a tràmit el recurs de Castella-la Manxa pel transvasament Tajo-Segura

L'Audiència Nacional ha admés a tràmit el recurs de Castella-la Manxa contra el Govern per no adaptar encara les normes del transvasament Tajo-Segura a les sentències del Suprem i als cabals ecològics del Tajo.