Catarroja buida les campas de vehicles sinistrats per la dana

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

La localitat valenciana de Catarroja, una de les afectades per la dana del 29 d’octubre, ha aconseguit el buidatge de totes les campas de vehicles que hi havia dins del casc urbà.

«Esta retirada ha sigut assumida pel propi Ajuntament perquè les tasques per part de la direcció de l’emergència no donaven solucions i no eren efectives», remarca l’alcaldessa, Lorena Silvent, en un comunicat.

D’esta manera, en l’operativa municipal han actuat de manera coordinada el Consorci de Compensació d’Assegurances, desballestaments procedents de tota Espanya que podien realitzar aquest labors de retirada i efectius de Policia Local.

Més de 100.000 vehicles s’han vist afectats per la riuada que va devastar Catarroja i molts altres municipis del territori valencià. En concret, a Catarroja, segons dades oferides pel Consorci, es comptava amb més de 12.400 sinistres en el parc automobilístic local.

En esta retirada, cada vehicle inundat afectat per la dana ha sigut objecte de peritatge per part del Consorci de Compensació d’Assegurances, procedint al control i registre de matrícules i nombre de bastidor.

De manera que, una vegada havia sigut peritat com a sinistre total, era retirat pels centres autoritzats per al tractament de vehicles (CAT) que han col·laborat en l’operativa. Estos han sigut Tarragonesa de Metales, Desguace El Choque, Autodesguaces De Blas, Grupo López Soriano, Grupo Ortin Reciclados del Metal S.L, GBP Metal Group, Desguace José Jareño S.A, Desguace la Zorrilla, Desguace Mackintosh, Desguace Mudejar, Reciclaje Úbeda i Desguace UVI.

En estos moments queda netejar i higienizar els espais per a poder recuperar-los íntegrament, detalla el consistori, que apunta que l’última campa a buidar ha sigut la de l’avinguda Jaume I, que quan s’adecue serà un espai provisional d’aparcament.

El dispositiu de retirada de vehicles ha sigut, juntament amb la retirada de llots dels garatges i soterranis, els treballs en clavegueram i els treballs per a la recuperació de les vies públiques, prioritaris dins de les labors d’emergència en la localitat.

Últimes notícies

Morante emociona Alacant però se’n va a peu en una vesprada de revolució taurina

Morante de la Puebla ha firmat una actuació de somni amb dos orelles a Alacant, però ha eixit a peu per la permissivitat del palco amb Talavante en una gran correguda de Santiago Domecq.

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.