Catarroja buida les campas de vehicles sinistrats per la dana

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

La localitat valenciana de Catarroja, una de les afectades per la dana del 29 d’octubre, ha aconseguit el buidatge de totes les campas de vehicles que hi havia dins del casc urbà.

«Esta retirada ha sigut assumida pel propi Ajuntament perquè les tasques per part de la direcció de l’emergència no donaven solucions i no eren efectives», remarca l’alcaldessa, Lorena Silvent, en un comunicat.

D’esta manera, en l’operativa municipal han actuat de manera coordinada el Consorci de Compensació d’Assegurances, desballestaments procedents de tota Espanya que podien realitzar aquest labors de retirada i efectius de Policia Local.

Més de 100.000 vehicles s’han vist afectats per la riuada que va devastar Catarroja i molts altres municipis del territori valencià. En concret, a Catarroja, segons dades oferides pel Consorci, es comptava amb més de 12.400 sinistres en el parc automobilístic local.

En esta retirada, cada vehicle inundat afectat per la dana ha sigut objecte de peritatge per part del Consorci de Compensació d’Assegurances, procedint al control i registre de matrícules i nombre de bastidor.

De manera que, una vegada havia sigut peritat com a sinistre total, era retirat pels centres autoritzats per al tractament de vehicles (CAT) que han col·laborat en l’operativa. Estos han sigut Tarragonesa de Metales, Desguace El Choque, Autodesguaces De Blas, Grupo López Soriano, Grupo Ortin Reciclados del Metal S.L, GBP Metal Group, Desguace José Jareño S.A, Desguace la Zorrilla, Desguace Mackintosh, Desguace Mudejar, Reciclaje Úbeda i Desguace UVI.

En estos moments queda netejar i higienizar els espais per a poder recuperar-los íntegrament, detalla el consistori, que apunta que l’última campa a buidar ha sigut la de l’avinguda Jaume I, que quan s’adecue serà un espai provisional d’aparcament.

El dispositiu de retirada de vehicles ha sigut, juntament amb la retirada de llots dels garatges i soterranis, els treballs en clavegueram i els treballs per a la recuperació de les vies públiques, prioritaris dins de les labors d’emergència en la localitat.

Últimes notícies

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.

Així serà el calendari escolar 2026-2027 a la Comunitat Valenciana

El curs 2026-2027 començarà el 9 de setembre en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i FP i acabarà el 18 de juny, amb 179 dies lectius i més flexibilitat per als ajuntaments.

València estrena 245 bombers nous i el major consorci provincial d’Espanya

El Consorci Provincial de Bombers de València ha incorporat 245 professionals nous i es convertix en el consorci provincial amb més efectius d’Espanya, després d’una inversió històrica de la Diputació.

Un informe interna de la Guàrdia Civil assenyala sobrecostos en obres gestionades per un tinent coronel a la Comunitat

Un informe del Servei d'Assumptes Interns de la Guàrdia Civil assenyala un tinent coronel de la Unitat de Gestió Econòmica a la Comunitat Valenciana per presumptes sobrecostos en obres adjudicades a empreses amb què hauria obtingut beneficis il·lícits des de fons públics.

Un informe interna de la Guàrdia Civil assenyala sobrecostos en obres d’un tinent coronel a la Comunitat Valenciana

Un informe del Servei d’Assumptes Interns de la Guàrdia Civil assenyala que un tinent coronel hauria adjudicat obres amb forts sobrecostos en casernes de la Comunitat Valenciana per a enriquir-se. També investiga un empresari que hauria facturat fins a un milió d’euros entre 2008 i 2022.

Morant reclama que Mazón siga expulsat del partit per la gestió de la dana amb 230 morts

La dirigent del PSPV i ministra de Ciència, Diana Morant, ha demanat al president Juafran Pérez Llorca que expulse Carlos Mazón del partit i deixe de protegir-lo, perquè el considera responsable de les 230 morts durant la dana.

Mor un home de 54 anys atropellat a la CV-649 en el terme de Vallada

Un home de 54 anys ha mort atropellat este dijous migdia a la carretera CV-649, al terme municipal de Vallada, malgrat la ràpida actuació dels servicis sanitaris.