Catarroja buida les campas de vehicles sinistrats per la dana

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

La localitat valenciana de Catarroja, una de les afectades per la dana del 29 d’octubre, ha aconseguit el buidatge de totes les campas de vehicles que hi havia dins del casc urbà.

“Esta retirada ha sigut assumida pel propi Ajuntament perquè les tasques per part de la direcció de l’emergència no donaven solucions i no eren efectives”, remarca l’alcaldessa, Lorena Silvent, en un comunicat.

D’esta manera, en l’operativa municipal han actuat de manera coordinada el Consorci de Compensació d’Assegurances, desballestaments procedents de tota Espanya que podien realitzar aquest labors de retirada i efectius de Policia Local.

Més de 100.000 vehicles s’han vist afectats per la riuada que va devastar Catarroja i molts altres municipis del territori valencià. En concret, a Catarroja, segons dades oferides pel Consorci, es comptava amb més de 12.400 sinistres en el parc automobilístic local.

En esta retirada, cada vehicle inundat afectat per la dana ha sigut objecte de peritatge per part del Consorci de Compensació d’Assegurances, procedint al control i registre de matrícules i nombre de bastidor.

De manera que, una vegada havia sigut peritat com a sinistre total, era retirat pels centres autoritzats per al tractament de vehicles (CAT) que han col·laborat en l’operativa. Estos han sigut Tarragonesa de Metales, Desguace El Choque, Autodesguaces De Blas, Grupo López Soriano, Grupo Ortin Reciclados del Metal S.L, GBP Metal Group, Desguace José Jareño S.A, Desguace la Zorrilla, Desguace Mackintosh, Desguace Mudejar, Reciclaje Úbeda i Desguace UVI.

En estos moments queda netejar i higienizar els espais per a poder recuperar-los íntegrament, detalla el consistori, que apunta que l’última campa a buidar ha sigut la de l’avinguda Jaume I, que quan s’adecue serà un espai provisional d’aparcament.

El dispositiu de retirada de vehicles ha sigut, juntament amb la retirada de llots dels garatges i soterranis, els treballs en clavegueram i els treballs per a la recuperació de les vies públiques, prioritaris dins de les labors d’emergència en la localitat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València frustra el debut de Quique amb una remuntada agònica en el 99 (3-2)

Hugo Duro va decidir de penal en el 99 després de dos punts de Boyé i els empats de Javi Guerra i Cömert. El triomf va allunyar set punts el perill del descens.

3-2: El València remunta en el 99, amarga el debut de Quique i s’allunya del descens

El València va voltejar dos punts de Lucas Boyé i va decidir en el 99 amb un penal d'Hugo Duro, per a prendre aire i posar terra pel mig amb el descens.

El València firma la remuntada 3-2 davant l’Alabés amb un penal d’Hugo Duro en el 97

El València va guanyar 3-2 a l'Alabés a Mestalla amb un penal d'Hugo Duro en el 97 després d'empatar en el 90 amb Cömert. Boyé havia marcat dos per als visitants.

Un penal de Boyé en el 3 avança a l’Alabés a Mestalla (0-1)

Lucas Boyé va avançar a l'Alabés des del punt de penal en el minut 3 a Mestalla. El València, incòmode, va disposar d'ocasions per a igualar i no va encertar.

Ginés Marín i Aaron Palacio tallen una orella en una vesprada d’actitud a Castelló

Ginés Marín i Aaron Palacio han obert el capítol de trofeus en la Fira de la Magdalena amb una orella cada un. La correguda de La Quinta va resultar molt desigual i Javier Zulueta es va anar de buit.

El 8M a València rebutja la violència masclista i diu no a les guerres

Milers de persones han marxat a València en el 8M per a exigir igualtat real i mesures efectives contra la violència masclista, amb un missatge clar de no a les guerres.

Pedro Martínez subratlla l’equilibri del València Basket i refreda l’eufòria

El tècnic va valorar la folgada victòria davant UCAM Murcia i, després d'una altra bona imatge en Eurolliga, va demanar prudència: 'hem trobat l'equilibri, però no hi ha fórmula màgica'

110-84: el València Basket atropella al UCAM Murcia amb un Montero decisiu

El València Basket va dominar de principi a fi i va guanyar 110-84 al UCAM Murcia en el Roig Arena, impulsat pels 23 punts i 6 assistències de Jean Montero. Els taronja van arribar a manar per 30 i es van ensenyorir també del basket average.