Catarroja buida les campas de vehicles sinistrats per la dana

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

La localitat valenciana de Catarroja, una de les afectades per la dana del 29 d’octubre, ha aconseguit el buidatge de totes les campas de vehicles que hi havia dins del casc urbà.

“Esta retirada ha sigut assumida pel propi Ajuntament perquè les tasques per part de la direcció de l’emergència no donaven solucions i no eren efectives”, remarca l’alcaldessa, Lorena Silvent, en un comunicat.

D’esta manera, en l’operativa municipal han actuat de manera coordinada el Consorci de Compensació d’Assegurances, desballestaments procedents de tota Espanya que podien realitzar aquest labors de retirada i efectius de Policia Local.

Més de 100.000 vehicles s’han vist afectats per la riuada que va devastar Catarroja i molts altres municipis del territori valencià. En concret, a Catarroja, segons dades oferides pel Consorci, es comptava amb més de 12.400 sinistres en el parc automobilístic local.

En esta retirada, cada vehicle inundat afectat per la dana ha sigut objecte de peritatge per part del Consorci de Compensació d’Assegurances, procedint al control i registre de matrícules i nombre de bastidor.

De manera que, una vegada havia sigut peritat com a sinistre total, era retirat pels centres autoritzats per al tractament de vehicles (CAT) que han col·laborat en l’operativa. Estos han sigut Tarragonesa de Metales, Desguace El Choque, Autodesguaces De Blas, Grupo López Soriano, Grupo Ortin Reciclados del Metal S.L, GBP Metal Group, Desguace José Jareño S.A, Desguace la Zorrilla, Desguace Mackintosh, Desguace Mudejar, Reciclaje Úbeda i Desguace UVI.

En estos moments queda netejar i higienizar els espais per a poder recuperar-los íntegrament, detalla el consistori, que apunta que l’última campa a buidar ha sigut la de l’avinguda Jaume I, que quan s’adecue serà un espai provisional d’aparcament.

El dispositiu de retirada de vehicles ha sigut, juntament amb la retirada de llots dels garatges i soterranis, els treballs en clavegueram i els treballs per a la recuperació de les vies públiques, prioritaris dins de les labors d’emergència en la localitat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’arquitecte que cus indumentària fallera a la seua família i ara l’ensenya en el casal

Javier Sebastiá, arquitecte i faller, va aprendre des de zero a cosir per a vestir la seua filla i hui impartix un taller gratuït en el casal on compartix mètode i patrons.

Mor un home de 59 anys per un tret al balcó de la seua casa a Alacant

Un home de 59 anys ha mort després de rebre un tret quan era al balcó de la seua vivenda, a Carolines Altes (Alacant). La Policia investiga sense detencions.

Emergències desplega hui un simulacre per pluges torrencials en la presa de Buseo

El Centre de Coordinació d'Emergències prova hui la resposta davant pluges torrencials entorn de la presa de Buseo. Hi haurà sirenes i vehicles en sis municipis, sense risc real

El temps continuarà estable en la Comunitat Valenciana, amb màximes a l’alça

La Comunitat Valenciana afronta jornades estables i més sol, amb màximes en ascens generalitzat i vents fluixos, només moderats en el nord de Castelló.

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.