Catarroja buida les campas de vehicles sinistrats per la dana

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

La localitat valenciana de Catarroja, una de les afectades per la dana del 29 d’octubre, ha aconseguit el buidatge de totes les campas de vehicles que hi havia dins del casc urbà.

«Esta retirada ha sigut assumida pel propi Ajuntament perquè les tasques per part de la direcció de l’emergència no donaven solucions i no eren efectives», remarca l’alcaldessa, Lorena Silvent, en un comunicat.

D’esta manera, en l’operativa municipal han actuat de manera coordinada el Consorci de Compensació d’Assegurances, desballestaments procedents de tota Espanya que podien realitzar aquest labors de retirada i efectius de Policia Local.

Més de 100.000 vehicles s’han vist afectats per la riuada que va devastar Catarroja i molts altres municipis del territori valencià. En concret, a Catarroja, segons dades oferides pel Consorci, es comptava amb més de 12.400 sinistres en el parc automobilístic local.

En esta retirada, cada vehicle inundat afectat per la dana ha sigut objecte de peritatge per part del Consorci de Compensació d’Assegurances, procedint al control i registre de matrícules i nombre de bastidor.

De manera que, una vegada havia sigut peritat com a sinistre total, era retirat pels centres autoritzats per al tractament de vehicles (CAT) que han col·laborat en l’operativa. Estos han sigut Tarragonesa de Metales, Desguace El Choque, Autodesguaces De Blas, Grupo López Soriano, Grupo Ortin Reciclados del Metal S.L, GBP Metal Group, Desguace José Jareño S.A, Desguace la Zorrilla, Desguace Mackintosh, Desguace Mudejar, Reciclaje Úbeda i Desguace UVI.

En estos moments queda netejar i higienizar els espais per a poder recuperar-los íntegrament, detalla el consistori, que apunta que l’última campa a buidar ha sigut la de l’avinguda Jaume I, que quan s’adecue serà un espai provisional d’aparcament.

El dispositiu de retirada de vehicles ha sigut, juntament amb la retirada de llots dels garatges i soterranis, els treballs en clavegueram i els treballs per a la recuperació de les vies públiques, prioritaris dins de les labors d’emergència en la localitat.

Últimes notícies

Mercadona estrena en Guadalajara la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa amb una inversió de 2,9 milions

Mercadona ha reformat un supermercat de Guadalajara amb 2,9 milions d’euros per convertir-lo en la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa, amb més espai per a frescos i estalvi d’energia i aigua. La cadena preveu arribar a 60 establiments d’este nou model a Espanya abans que acabe 2026.

Josep Puerto rebaixa la pressió al València Basket: Les expectatives són cosa dels altres

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha assegurat en l’inici dels entrenaments que l’equip se centra en treballar i competir, i que les expectatives pel triplet de la passada temporada corresponen a l’entorn.

Arcadi España insta el PP a revisar la jurisprudència del Suprem sobre l’expulsió de menors

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el PP a llegir la jurisprudència del Tribunal Suprem sobre expulsions de menors després del recurs presentat pels populars pel plant dels ministres al Senat. Ha defensat que el Govern actuarà dins de l’Estat de dret amb criteris humanitaris davant la crisi migratòria de Ceuta.

El Villarreal afronta l’Atlético pendent de la cessió de Kambwala i amb la baixa de Diatta

El Villarreal prepara el partit de diumenge contra l’Atlético de Madrid amb la baixa per sanció d’Alassane Diatta i a l’espera de concretar la cessió de Willy Kambwala, amb Osasuna i el Como com a opcions.

Arcadi España defensa l’enviament de trens vells de Madrid a València com una millora necessària

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, defensa que l’enviament de trens de Madrid a València permetrà augmentar la capacitat de les línies de Cercanies, i qualifica les critiques d’altres partits de ‘conflicte i soroll’.

Mestalla enceta la seua última temporada com a casa del València CF

Mestalla viu esta temporada 2026-27 la seua última campanya com a estadi del València CF, abans del trasllat definitiu al Nou Mestalla previst per a l’estiu de 2027.

L’aeroport de Castelló bat rècord d’operacions fins juliol amb una pujada del 14 %

L’aeroport de Castelló ha registrat 8.535 operacions entre gener i juliol, un 14 % més que fa un any, i marca també xifres rècord de passatgers.

Segona rèplica de l’incendi de la Vall d’Uixó obliga a mobilitzar mitjans a Tales

Mitjans aeris i terrestres s’han desplegat a Tales per una possible reproducció de l’incendi originat en la Vall d’Uixó en juliol, que ja va arrasar més de 9.500 hectàrees i va obligar a desallotjar 15.000 persones.