La Cavalcada de Reis tindrà un espai sense sorolls per als nens amb TEA a Vila-real

Els reis Melchor, Gaspar i Baltasar preparen la seua arribada a Vila-real, de la mà de la Joventut Antoniana, en una cavalcada que enguany serà més inclusiva que mai. En col·laboració amb Els Lluïsos, les regidories de Joventut i d'Educació habilitaran un espai en el recorregut de la desfilada de benvinguda als Reis Mags perquè tots els xiquets i xiquetes amb Trastorn de l'Espectre Autista (TEA) que ho desitgen puguen gaudir de l'espectacle sense la sobrecàrrega d'estímuls que pot suposar la Cavalcada. Per a això, es condicionarà la sala d'exposicions de l'edifici social de Els Lluïsos, un espai ampli i envidrat des d'on els nens amb hipersensibilitat auditiva o a altres estímuls com la llum puguen participar també de l'arribada dels Reis Mags amb major comoditat i tranquil·litat.

"La Cavalcada de Reis de Vila-real, declarada Festa d'Interés Turístic, ja destaca pel seu caràcter solidari, gràcies al treball de la Joventut Antoniana i a les aportacions de les famílies vila-realenses. Ara, volem fer un pas més i anar treballant, de nou de la mà de les nostres associacions, per a fer de la nostra Cavalcada una desfilada inclusiva, per a tots els xiquets i xiquetes de la ciutat", assenyala la regidora de Joventut, Anna Vicens, qui ha coordinat amb Els Lluïsos el dispositiu. La decisió d'habilitar este espai en la seu social de l'avinguda la Murà, acordada també amb la Joventut Antoniana, s'ha pres després de valorar altres opcions, com la possibilitat de delimitar un tram silenciós del recorregut dels Mags pels carrers de la ciutat. "No obstant això, en el cas de Vila-real disposem d'un espai immillorable en l'itinerari de la desfilada perquè els xiquets i xiquetes amb TEA puguen gaudir de l'espectacle en les millors condicions per a ells, sense exposar-se a la sobrecàrrega d'estímuls sensorials que poden suposar la música, llums o fins i tot la bullícia pròpia de la Cavalcada", assenyala Vicens.

Esta acció se suma a altres iniciatives recents per a fer de Vila-real una ciutat més inclusiva amb les persones amb Trastorns de l'Espectre Autista. En este sentit, recentment la Regidoria d'Educació ha retolat un total de 118 espais públics amb pictogrames que afavoreixen la identificació d'estos llocs, com poden ser col·legis, oficines administratives, bancs o seus culturals.

Últimes notícies

Sánchez veu el València amb fam i creu que pot guanyar a Vitòria

L’entrenador interí del València, Óscar Sánchez, destaca la il·lusió i la passió del vestidor abans de visitar l’Alavés a Mendizorroza, i assegura que l’equip té nivell per a traure un triomf a Vitòria.

Ingressa a presó per apunyalar una dona en un camp de Carcaixent

Un home de 44 anys ha ingressat a presó acusat d’intentar assassinar una dona colombiana en una zona aïllada de Carcaixent després d’oferir-li una faena de cuidadora. La víctima va patir múltiples ganivetades en zones vitals però va ser auxiliada per conductors que passaven per allí.

Les ajudes per a autònoms i empreses de Ceuta començaran a cobrar-se en octubre

Les ajudes extraordinàries per a autònoms i empreses de Ceuta afectades per la crisi migratòria poden demanar-se des d’este dilluns i es cobraran a principis d’octubre. El ministre Arcadi España destaca que ja s’han presentat moltes sol·licituds davant l’Agència Tributària.

Detinguda a Borriana per furtar 20.000 euros i joies de la vivenda on l’havien acollida

La Guàrdia Civil ha detingut a Borriana una dona de 34 anys acusada de furtar 20.000 euros en efectiu i joies de la vivenda on estava acollida. Part de les joies sostretes s'haurien venut posteriorment en establiments de compravenda d'or de la mateixa localitat.

UGT-PV defensa les ajudes de la Generalitat al congrés de 2021 i es mostra sorpresa per la investigació

UGT-PV ha defensat la legalitat de les subvencions rebudes de la Generalitat per al 43 Congrés Confederal de 2021 a València i s’ha mostrat sorpresa per la investigació anunciada per l’Agència Antifrau, tot reivindicant la seua transparència i independència sindical.

La jutgessa de la DANA amplia sis mesos la investigació penal a Catarroja

La jutgessa de Catarroja ha acordat allargar sis mesos la investigació penal sobre la gestió de la DANA, amb el suport de la Fiscalia, per acabar declaracions i informes pendents. També ha rebutjat incloure com a víctima mortal una dona de 93 anys, en no vore’s relació directa entre la riada i la seua mort.

El PP assegura que Pérez Llorca no necessita ‘xapeta’ per a demostrar la seua faena

El síndic del PP, Nando Pastor, ha defensat que Juanfran Pérez Llorca no necessita ser proclamat formalment candidat per a revalidar la Presidència i ha carregat contra Diana Morant i Joan Baldoví.

Autònoms i empreses de Ceuta començaran a cobrar les ajudes a l’octubre

Les ajudes per la crisi migratòria a autònoms i empreses de Ceuta ja es poden demanar i es començaran a abonar a principis d’octubre. El ministre d’Hisenda, Arcadi España, també ha defensat el dret de vot dels espanyols afectats per la coneguda com a Llei de Néts.