La Cavalcada de Reis tindrà un espai sense sorolls per als nens amb TEA a Vila-real

Els reis Melchor, Gaspar i Baltasar preparen la seua arribada a Vila-real, de la mà de la Joventut Antoniana, en una cavalcada que enguany serà més inclusiva que mai. En col·laboració amb Els Lluïsos, les regidories de Joventut i d'Educació habilitaran un espai en el recorregut de la desfilada de benvinguda als Reis Mags perquè tots els xiquets i xiquetes amb Trastorn de l'Espectre Autista (TEA) que ho desitgen puguen gaudir de l'espectacle sense la sobrecàrrega d'estímuls que pot suposar la Cavalcada. Per a això, es condicionarà la sala d'exposicions de l'edifici social de Els Lluïsos, un espai ampli i envidrat des d'on els nens amb hipersensibilitat auditiva o a altres estímuls com la llum puguen participar també de l'arribada dels Reis Mags amb major comoditat i tranquil·litat.

"La Cavalcada de Reis de Vila-real, declarada Festa d'Interés Turístic, ja destaca pel seu caràcter solidari, gràcies al treball de la Joventut Antoniana i a les aportacions de les famílies vila-realenses. Ara, volem fer un pas més i anar treballant, de nou de la mà de les nostres associacions, per a fer de la nostra Cavalcada una desfilada inclusiva, per a tots els xiquets i xiquetes de la ciutat", assenyala la regidora de Joventut, Anna Vicens, qui ha coordinat amb Els Lluïsos el dispositiu. La decisió d'habilitar este espai en la seu social de l'avinguda la Murà, acordada també amb la Joventut Antoniana, s'ha pres després de valorar altres opcions, com la possibilitat de delimitar un tram silenciós del recorregut dels Mags pels carrers de la ciutat. "No obstant això, en el cas de Vila-real disposem d'un espai immillorable en l'itinerari de la desfilada perquè els xiquets i xiquetes amb TEA puguen gaudir de l'espectacle en les millors condicions per a ells, sense exposar-se a la sobrecàrrega d'estímuls sensorials que poden suposar la música, llums o fins i tot la bullícia pròpia de la Cavalcada", assenyala Vicens.

Esta acció se suma a altres iniciatives recents per a fer de Vila-real una ciutat més inclusiva amb les persones amb Trastorns de l'Espectre Autista. En este sentit, recentment la Regidoria d'Educació ha retolat un total de 118 espais públics amb pictogrames que afavoreixen la identificació d'estos llocs, com poden ser col·legis, oficines administratives, bancs o seus culturals.

Últimes notícies

Deting a Paterna dos hores després d’atracar un hostal

La Policia Nacional ha detingut a Paterna un home acusat d’atracar un hostal, només dos hores després del robatori, gràcies a una telefonada prèvia al 091 que va permetre relacionar-lo amb una discussió familiar.

Dimarts assolellat i més calor a la Comunitat Valenciana

Dimarts estarà marcat per un cel poc nuvolós o ras i un augment de les temperatures, sobretot a València i al nord d’Alacant. Dimecres arribaran núvols i possibles ruixats amb tempesta a l’interior nord, especialment a Castelló.

Retards de fins a 50 minuts en Rodalia a València per una avaria ja reparada

Els trens de Rodalia que passen per l’Estació del Nord han patit este dimarts retards de fins a 50 minuts per una incidència tècnica registrada dilluns i reparada cap a les set del matí.

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.