CCOO denuncia davant d’Inspecció de Treball a l’empresa de neteja d’IES de València i Horta Sud i Nord

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

El sindicat CCOO ha denunciat davant de la Inspecció de Treball a l’empresa adjudicatària del servici de neteja dels instituts d’educació secundària (IES) de les zones de València i les comarques de l’Horta Sud i Nord per diverses «irregularitats i incompliments» amb la plantilla.

CCOO de l’Hàbitat del País Valencià explica, en un comunicat, que Serveo, adjudicatària d’estos servicis en els instituts de la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, ha incorregut en «unes irregularitats que han sigut abordades inicialment des dels comitès d’empresa dels centres, però de les quals no s’ha obtingut ni resposta ni solucions».

Així, l’organització sindical assegura que l’empresa «no ha lliurat la documentació sobre la finalització del període d’activitat laboral i les crides de les treballadores i treballadors fixos-discontinus, deixant en incertesa a la plantilla». En este punt, CCOO sol·licita la comprovació dels contractes temporals, celeritat en la correcció dels errors en les nòmines i el seu lliurament dins del termini i en la forma escaient.

A més, afig que la mercantil «ha decidit unilateralment deixar de prorratejar la paga extra de beneficis de març, sense informar ni consultar a la representació legal, obligació que assenyala el Conveni Col·lectiu de Neteja d’Edificis i Locals de la província de Valencia».

«A tot això, –continuen– se suma que no s’estan realitzant els lliuraments dels equips de protecció individual (EPI) necessaris, posant en perill la seguretat i salut de la plantilla. Un fet que s’agreuja en aquells instituts que han sigut afectats per la dana. Un altre dels incompliments de la normativa laboral ha sigut la contractació de persones treballadores com a temporals per a realitzar tasques permanents».

Per tot això, des de CCOO Hàbitat PV s’ha requerit a l’autoritat laboral la verificació d’estos fets mitjançant una inspecció i que «s’imposen sancions exemplars si es confirmen les irregularitats, per a fer complir a Serveo amb la llei i garantir els drets de les treballadores i els treballadors».

Últimes notícies

La Generalitat impulsa amb el port de Castelló la salvació d’una planta única al litoral valencià

La Generalitat i l’Autoritat Portuària de Castelló han intensificat els treballs de restauració ambiental per a protegir la planta autòctona Medicago citrina, l’única espècie valenciana en la llista ‘Top 50’ de la UICN i catalogada en perill d’extinció a Espanya.

La Comunitat Valenciana afronta un agost quasi ple en hotels, apartaments i càmpings

Turisme Comunitat Valenciana preveu per a agost un 83,9 % d’ocupació hotelera mitjana, amb xifres encara més altes en apartaments i càmpings i un clar lideratge de la província d’Alacant.

El CEAM detalla com la vegetació ha alimentat l’incendi de la Vall d’Uixó

Un informe del CEAM conclou que la ràpida dessecació de la vegetació entre abril i juliol ha incrementat la virulència de l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha cremat quasi 9.600 hectàrees, moltes dins de la Serra d’Espadà.

El PPCV reclama a Sánchez que pague el deute de dependència amb la Comunitat

El PPCV ha exigit al Govern de Pedro Sánchez que abone més de 4.000 milions d’euros que, segons el partit, deu a la Comunitat Valenciana en matèria de dependència, i que complisca el compromís de finançar el 50% del sistema.

El PSPV reclama reforçar ja els bombers forestals a Castelló per la seua seguretat

El PSPV-PSOE exigix a la Generalitat que reforçe de manera immediata les unitats de bombers forestals i millore les seues condicions de seguretat, després de la denúncia d’un bomber que ha afrontat quasi a soles l’incendi de Tírig.

Els esforços contra el foc es concentren a Tírig després de controlar l’incendi de Culla

Un total de 200 efectius terrestres i 17 mitjans aeris treballen hui als incendis de Tírig i Serra d’en Galceran, després de donar per controlat el foc de Culla i extingit el de Salzadella.

Aras de los Olmos es prepara per multiplicar per dotze la població pel dia de l’eclipsi solar

Aras de los Olmos, amb uns 400 habitants, es prepara per rebre fins a 5.000 persones per a veure l’eclipsi solar, amb mesures de seguretat especials i restriccions d’accessos. La Generalitat establirà el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis i tancarà diversos parcs naturals.

Nous mitjans aeris reforcen l’extinció dels incendis a la Serra d’en Galceran, Culla i Tírig

Un total de 18 mitjans aeris s’han incorporat este matí als incendis forestals de la Serra d’en Galceran, Culla i Tírig, on ja treballaven 150 efectius terrestres. Les flames han obligat a confinar la població i a desallotjar diverses masies, encara que l’evolució es considera positiva.
FILMOTECA D'ESTIU