6.2 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

CCOO denuncia davant d’Inspecció de Treball a l’empresa de neteja d’IES de València i Horta Sud i Nord

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

El sindicat CCOO ha denunciat davant de la Inspecció de Treball a l’empresa adjudicatària del servici de neteja dels instituts d’educació secundària (IES) de les zones de València i les comarques de l’Horta Sud i Nord per diverses “irregularitats i incompliments” amb la plantilla.

CCOO de l’Hàbitat del País Valencià explica, en un comunicat, que Serveo, adjudicatària d’estos servicis en els instituts de la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, ha incorregut en “unes irregularitats que han sigut abordades inicialment des dels comitès d’empresa dels centres, però de les quals no s’ha obtingut ni resposta ni solucions”.

Així, l’organització sindical assegura que l’empresa “no ha lliurat la documentació sobre la finalització del període d’activitat laboral i les crides de les treballadores i treballadors fixos-discontinus, deixant en incertesa a la plantilla”. En este punt, CCOO sol·licita la comprovació dels contractes temporals, celeritat en la correcció dels errors en les nòmines i el seu lliurament dins del termini i en la forma escaient.

A més, afig que la mercantil “ha decidit unilateralment deixar de prorratejar la paga extra de beneficis de març, sense informar ni consultar a la representació legal, obligació que assenyala el Conveni Col·lectiu de Neteja d’Edificis i Locals de la província de Valencia”.

“A tot això, –continuen– se suma que no s’estan realitzant els lliuraments dels equips de protecció individual (EPI) necessaris, posant en perill la seguretat i salut de la plantilla. Un fet que s’agreuja en aquells instituts que han sigut afectats per la dana. Un altre dels incompliments de la normativa laboral ha sigut la contractació de persones treballadores com a temporals per a realitzar tasques permanents”.

Per tot això, des de CCOO Hàbitat PV s’ha requerit a l’autoritat laboral la verificació d’estos fets mitjançant una inspecció i que “s’imposen sancions exemplars si es confirmen les irregularitats, per a fer complir a Serveo amb la llei i garantir els drets de les treballadores i els treballadors”.

Últimes notícies

Dimecres amb núvols alts, poques variacions tèrmiques i vent fluix en la Comunitat

Jornada estable amb cel poc nuvolós i intervals de núvols alts. El vent bufarà fluix de l'oest i el dijous es mantindrà el mateix patró.

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.