9.6 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

CCOO denuncia davant d’Inspecció de Treball a l’empresa de neteja d’IES de València i Horta Sud i Nord

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

El sindicat CCOO ha denunciat davant de la Inspecció de Treball a l’empresa adjudicatària del servici de neteja dels instituts d’educació secundària (IES) de les zones de València i les comarques de l’Horta Sud i Nord per diverses “irregularitats i incompliments” amb la plantilla.

CCOO de l’Hàbitat del País Valencià explica, en un comunicat, que Serveo, adjudicatària d’estos servicis en els instituts de la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, ha incorregut en “unes irregularitats que han sigut abordades inicialment des dels comitès d’empresa dels centres, però de les quals no s’ha obtingut ni resposta ni solucions”.

Així, l’organització sindical assegura que l’empresa “no ha lliurat la documentació sobre la finalització del període d’activitat laboral i les crides de les treballadores i treballadors fixos-discontinus, deixant en incertesa a la plantilla”. En este punt, CCOO sol·licita la comprovació dels contractes temporals, celeritat en la correcció dels errors en les nòmines i el seu lliurament dins del termini i en la forma escaient.

A més, afig que la mercantil “ha decidit unilateralment deixar de prorratejar la paga extra de beneficis de març, sense informar ni consultar a la representació legal, obligació que assenyala el Conveni Col·lectiu de Neteja d’Edificis i Locals de la província de Valencia”.

“A tot això, –continuen– se suma que no s’estan realitzant els lliuraments dels equips de protecció individual (EPI) necessaris, posant en perill la seguretat i salut de la plantilla. Un fet que s’agreuja en aquells instituts que han sigut afectats per la dana. Un altre dels incompliments de la normativa laboral ha sigut la contractació de persones treballadores com a temporals per a realitzar tasques permanents”.

Per tot això, des de CCOO Hàbitat PV s’ha requerit a l’autoritat laboral la verificació d’estos fets mitjançant una inspecció i que “s’imposen sancions exemplars si es confirmen les irregularitats, per a fer complir a Serveo amb la llei i garantir els drets de les treballadores i els treballadors”.

Últimes notícies

A presó per dos robatoris amb navaixa a Benicarló: dos ferits i més de 660 euros sostrets

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 32 anys per dos assalts amb arma blanca en la mateixa zona de Benicarló. El jutge ha ordenat el seu ingrés a la presó.

17 persones ateses per fum després de l’incendi d’una vivenda a Alaquàs

El foc s'ha declarat passades les 7.00 en una vivenda del carrer del Cid i ja ha sigut extingit. Només un afectat, de 40 anys, ha sigut traslladat a l'Hospital General.

El Govern demana la dimissió de Feijóo i l’acusa d’un any de mentides sobre la DANA

Elma Saiz ha reclamat la dimissió d'Alberto Núñez Feijóo per mentir durant un any sobre la DANA i per usar, al seu juí, el dolor de les víctimes.

Avís groc per nevades a l’interior nord de Castelló per damunt de 1.000 metres

Aemet ha activat l'avís groc per nevades a l'interior nord de Castelló, amb fins a 5 cm en 24 hores i probabilitat del 40-70%, vigent des de les 09.00 fins a mitjanit.

Pluges i fred marcaran l’últim cap de setmana de l’any en la Comunitat Valenciana

El divendres deixa núvols i ruixats febles, amb ascens tèrmic contingut. El dissabte baixen els termòmetres i el diumenge comença una lleugera recuperació, amb gelades a l'interior.

Alacant viu el seu Nadal més plujós en quasi un segle amb fins a 30 l/m²

La ciutat ha viscut el seu dia de Nadal més plujós en quasi un segle. La pluja feble i persistent ha deixat 28 l/m² en l'observatori i més de 30 a la Vega Baixa.

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.