CCOO denuncia davant d’Inspecció de Treball a l’empresa de neteja d’IES de València i Horta Sud i Nord

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

El sindicat CCOO ha denunciat davant de la Inspecció de Treball a l’empresa adjudicatària del servici de neteja dels instituts d’educació secundària (IES) de les zones de València i les comarques de l’Horta Sud i Nord per diverses “irregularitats i incompliments” amb la plantilla.

CCOO de l’Hàbitat del País Valencià explica, en un comunicat, que Serveo, adjudicatària d’estos servicis en els instituts de la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, ha incorregut en “unes irregularitats que han sigut abordades inicialment des dels comitès d’empresa dels centres, però de les quals no s’ha obtingut ni resposta ni solucions”.

Així, l’organització sindical assegura que l’empresa “no ha lliurat la documentació sobre la finalització del període d’activitat laboral i les crides de les treballadores i treballadors fixos-discontinus, deixant en incertesa a la plantilla”. En este punt, CCOO sol·licita la comprovació dels contractes temporals, celeritat en la correcció dels errors en les nòmines i el seu lliurament dins del termini i en la forma escaient.

A més, afig que la mercantil “ha decidit unilateralment deixar de prorratejar la paga extra de beneficis de març, sense informar ni consultar a la representació legal, obligació que assenyala el Conveni Col·lectiu de Neteja d’Edificis i Locals de la província de Valencia”.

“A tot això, –continuen– se suma que no s’estan realitzant els lliuraments dels equips de protecció individual (EPI) necessaris, posant en perill la seguretat i salut de la plantilla. Un fet que s’agreuja en aquells instituts que han sigut afectats per la dana. Un altre dels incompliments de la normativa laboral ha sigut la contractació de persones treballadores com a temporals per a realitzar tasques permanents”.

Per tot això, des de CCOO Hàbitat PV s’ha requerit a l’autoritat laboral la verificació d’estos fets mitjançant una inspecció i que “s’imposen sancions exemplars si es confirmen les irregularitats, per a fer complir a Serveo amb la llei i garantir els drets de les treballadores i els treballadors”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.