CCOO denuncia davant d’Inspecció de Treball a l’empresa de neteja d’IES de València i Horta Sud i Nord

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

El sindicat CCOO ha denunciat davant de la Inspecció de Treball a l’empresa adjudicatària del servici de neteja dels instituts d’educació secundària (IES) de les zones de València i les comarques de l’Horta Sud i Nord per diverses “irregularitats i incompliments” amb la plantilla.

CCOO de l’Hàbitat del País Valencià explica, en un comunicat, que Serveo, adjudicatària d’estos servicis en els instituts de la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, ha incorregut en “unes irregularitats que han sigut abordades inicialment des dels comitès d’empresa dels centres, però de les quals no s’ha obtingut ni resposta ni solucions”.

Així, l’organització sindical assegura que l’empresa “no ha lliurat la documentació sobre la finalització del període d’activitat laboral i les crides de les treballadores i treballadors fixos-discontinus, deixant en incertesa a la plantilla”. En este punt, CCOO sol·licita la comprovació dels contractes temporals, celeritat en la correcció dels errors en les nòmines i el seu lliurament dins del termini i en la forma escaient.

A més, afig que la mercantil “ha decidit unilateralment deixar de prorratejar la paga extra de beneficis de març, sense informar ni consultar a la representació legal, obligació que assenyala el Conveni Col·lectiu de Neteja d’Edificis i Locals de la província de Valencia”.

“A tot això, –continuen– se suma que no s’estan realitzant els lliuraments dels equips de protecció individual (EPI) necessaris, posant en perill la seguretat i salut de la plantilla. Un fet que s’agreuja en aquells instituts que han sigut afectats per la dana. Un altre dels incompliments de la normativa laboral ha sigut la contractació de persones treballadores com a temporals per a realitzar tasques permanents”.

Per tot això, des de CCOO Hàbitat PV s’ha requerit a l’autoritat laboral la verificació d’estos fets mitjançant una inspecció i que “s’imposen sancions exemplars si es confirmen les irregularitats, per a fer complir a Serveo amb la llei i garantir els drets de les treballadores i els treballadors”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nteka decidix un triomf clau del Raig davant un Elx en inferioritat

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar al Rayo Vallecano una victòria patida davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i es complica la seua lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.

Dituro assenyala l’expulsió de Bigas com a clau en la derrota de l’Elx davant el Raig

Matías Dituro va considerar que l'expulsió de Pedro Bigas va ser determinant en la derrota de l'Elx davant el Rayo Vallecano per 1-0, i va admetre que l'equip queda en una situació delicada en la lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat numèrica

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar la victòria al Rayo Vallecano davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i veu complicar-se encara més la seua lluita per la salvació.

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.