15.7 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

CCOO exigeix un procés d’estatutització del personal del CHGUV amb garanties i consens

El sindicat CCOO ha manifestat la seua profunda preocupació per les actuacions de la Conselleria de Sanitat, afirmant que “incomplix les seues obligacions” en voler estatutari el personal del Consorci Hospital General Universitari de València (CHGUV) sense negociació amb el comitè d’empresa. Aquesta falta de diàleg provoca que els treballadors tinguen condicions laborals desiguals i dificulta la mobilitat entre els llocs de treball. Per aquest motiu, CCOO ha exigit que el procés siga consensuat i amb garanties.

En un comunicat, CCOO ha destacat que la Llei 1/2025 de la Generalitat Valenciana, coneguda com la Llei de la dna, inclou en la seua disposició addicional primera la possibilitat d’estatutaritzar el personal del CHGUV, una contribució que ja formava part del Estatut Marc des de l’any 2003. A més, el sindicat ha assenyalat que una esmena a la Llei de Mesures Fiscals preveu la dissolució dels consorcis, mentre que el conseller de Sanitat ha expressat preocupacions sobre el finançament.

CCOO ha recordat que quan l’actual govern va començar la seua etapa, ja existia un projecte de decret per a l’estatutització del personal del CHGUV, que havia estat degudament negociat amb el comitè d’empresa. No obstant això, el nou govern va optar per rebutjar aquest projecte i no va negociar amb la representació legal dels treballadors.

El sindicat, a més, ha criticat que la via de les disposicions addicionals en els pressupostos ha estat utilitzada per a estatuar places laborals vacants sense cap reserva de lloc, provocant un degoteig de llocs estatutaris ocupats per personal temporal, sense oferir l’opció de què el personal fix puga integrar-se en el règim estatutari. Aquesta circumstància dificulta la negociació amb els sindicats i genera un entorn de treball inestable.

CCOO ha ressaltat que, malgrat que el conseller afirma desitjar homogeneïtzar el règim jurídic de tot el personal, les seues decisions estan conduint a una heterogeneització de les condicions laborals al CHGUV. Això implica que, malgrat que el personal travaille en la mateixa categoria i unitat, es veuran afectats per normatives diferents pel que fa a permisos i vacances, una situació que comprometrà irremeiablement l’ambient de treball.

Últimes notícies

Els familiars de la jove assassinada de 18 punyalades demanen la màxima pena per a fer justícia

La família de la víctima d'Alcoi s'ha concentrat davant l'Audiència Provincial durant la tercera sessió del juí per a reclamar la pena màxima. Consideren clau la declaració d'una amiga que va traslladar missatges enviats mentres la jove era agredida.

Benidorm creu que pagar 350 milions pel sòl de Serra Gelada no serà la ruïna

L'alcalde ha garantit que acatarà la Justícia i que la indemnització pel APR-7 de Serra Gelada no abocarà al consistori a la ruïna ni a una intervenció estatal. L'Ajuntament estudia les seues opcions legals i com afrontar-lo sense pujar impostos.

Compromís demana canviar el nom de l’auditori Julio Iglesias de Benidorm

Compromís ha sol·licitat canviar de nom l'auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar altres honors a l'artista després d'obrir-se una investigació per presumpte assetjament i agressió sexual. PP i PSPV-PSOE demanen prudència i esperar als avanços judicials.

Montero negociarà amb tots els partits per a tirar avant el nou finançament autonòmic

La vicepresidenta primera i ministra d'Hisenda ha assegurat que obrirà converses amb tots els grups per a impulsar la llei que desenrotlle el nou model. Fixa un calendari per a aprovar-la abans de cap d'any i que entre en vigor en 2027.

Basset qualifica de ‘incomprensible’ el retard en l’enviament del Es-Alert

L'ex mane operatiu de bombers ha qualificat de 'incomprensible' el retard del Es-Alert per risc d'inundació. Assenyala que el text es va consensuar a les 18.13 i l'avís va arribar a les 20.11; també qüestiona la utilitat de la visita de la consellera a la zona afectada.

Benidorm afronta una indemnització de 350 milions per Serra Gelada després del revés del TC

El Constitucional ha inadmés l'empara del consistori i acosta l'execució d'una indemnització superior a 350 milions pel APR-7 de Serra Gelada. La xifra duplica el pressupost municipal i deriva de convenis subscrits des de 2003 i d'una cadena de decisions judicials.

Montero nega que el nou model de gestió pretenga trossejar l’Agència Tributària

Montero ha negat que el nou model de gestió tributària busque 'trossejar l'Agència Tributària' i ha defés un treball en xarxa per a millorar el servici i el control del frau.

Rovira acusa a Montero de no aportar dades noves sobre el finançament autonòmic

Rovira ha criticat que la reunió del CPFF no haja servit per a concretar la reforma del finançament autonòmic. Reivindica un fons transitori per a la Comunitat Valenciana.