12.7 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

CCOO exigeix un procés d’estatutització del personal del CHGUV amb garanties i consens

El sindicat CCOO ha manifestat la seua profunda preocupació per les actuacions de la Conselleria de Sanitat, afirmant que “incomplix les seues obligacions” en voler estatutari el personal del Consorci Hospital General Universitari de València (CHGUV) sense negociació amb el comitè d’empresa. Aquesta falta de diàleg provoca que els treballadors tinguen condicions laborals desiguals i dificulta la mobilitat entre els llocs de treball. Per aquest motiu, CCOO ha exigit que el procés siga consensuat i amb garanties.

En un comunicat, CCOO ha destacat que la Llei 1/2025 de la Generalitat Valenciana, coneguda com la Llei de la dna, inclou en la seua disposició addicional primera la possibilitat d’estatutaritzar el personal del CHGUV, una contribució que ja formava part del Estatut Marc des de l’any 2003. A més, el sindicat ha assenyalat que una esmena a la Llei de Mesures Fiscals preveu la dissolució dels consorcis, mentre que el conseller de Sanitat ha expressat preocupacions sobre el finançament.

CCOO ha recordat que quan l’actual govern va començar la seua etapa, ja existia un projecte de decret per a l’estatutització del personal del CHGUV, que havia estat degudament negociat amb el comitè d’empresa. No obstant això, el nou govern va optar per rebutjar aquest projecte i no va negociar amb la representació legal dels treballadors.

El sindicat, a més, ha criticat que la via de les disposicions addicionals en els pressupostos ha estat utilitzada per a estatuar places laborals vacants sense cap reserva de lloc, provocant un degoteig de llocs estatutaris ocupats per personal temporal, sense oferir l’opció de què el personal fix puga integrar-se en el règim estatutari. Aquesta circumstància dificulta la negociació amb els sindicats i genera un entorn de treball inestable.

CCOO ha ressaltat que, malgrat que el conseller afirma desitjar homogeneïtzar el règim jurídic de tot el personal, les seues decisions estan conduint a una heterogeneització de les condicions laborals al CHGUV. Això implica que, malgrat que el personal travaille en la mateixa categoria i unitat, es veuran afectats per normatives diferents pel que fa a permisos i vacances, una situació que comprometrà irremeiablement l’ambient de treball.

Últimes notícies

Compromís acusa el PP de pagar el silenci de l’excap de gabinet de Mazón amb un altre càrrec

Compromís ha denunciat el nomenament de José Manuel Cuenca com a assessor en l'oficina del expresident i ha acusat el PP de pagar el seu silenci. La formació ha assenyalat el salari, superior a 58.000 euros, i ha advertit sobre la seua pròxima declaració en la comissió de la dana.

Maccabi Tel Aviv, multat amb 10.000 euros per càntics contra el València i Pedro Martínez

L'Eurolliga ha imposat una multa de 10.000 euros al Maccabi per càntics ofensius contra el València Basket i Pedro Martínez, després de la denúncia del club espanyol. La resolució, publicada este dimarts, situa la conducta com a infracció menor segons l'article 29.2.f del codi disciplinari.

La Generalitat impulsa el parc públic municipal amb 5,9 milions per a 68 vivendes

La Generalitat concedix 5,9 milions a 14 ajuntaments per a incorporar 68 vivendes al parc públic dins del Pla ADHA. Les cases es destinaran a lloguer o cessió d'ús durant almenys 50 anys.

La Comunitat Valenciana lidera el comerç minorista al novembre amb un 8,2% més

Les vendes minoristes van repuntar un 3,7% interanual al novembre i van encadenar 17 mesos a l'alça. La Comunitat Valenciana va encapçalar l'avanç amb un 8,2%.

AVA aplaudix el control de senglars de la Generalitat i exigix actuar fora dels vedats

AVA-ASAJA recolza les ajudes de la Generalitat per a controlar senglars com a prevenció enfront de la PPA i reclama mesures fermes també fora dels vedats.

Detingut a Torrent per agressió sexual a la companya de pis de la seua parella i per maltractament

La Policia Nacional ha detingut a Torrent a un home de 37 anys per realitzar tocaments sense consentiment a l'amiga de la seua parella i agredir i amenaçar a la seua núvia. Va ser posat a disposició judicial.

El DOGV publica la reforma del reglament de Les Corts que elimina el llenguatge inclusiu

El DOGV publica la reforma del reglament de Les Corts que suprimix el llenguatge inclusiu i reordena diverses comissions. El canvi es va aprovar amb PP i Vox i l'oposició va anunciar recurs davant el Constitucional.

Cauen dos grups de tràfic de drogues amb punts de venda a Benetússer i Catarroja

La Guàrdia Civil ha detingut a 13 persones i ha desarticulat dos organitzacions que venien haixixs i cocaïna a Benetússer i Catarroja. Tres capitostos han ingressat a la presó preventiva.