CCOO exigeix un procés d’estatutització del personal del CHGUV amb garanties i consens

El sindicat CCOO ha manifestat la seua profunda preocupació per les actuacions de la Conselleria de Sanitat, afirmant que “incomplix les seues obligacions” en voler estatutari el personal del Consorci Hospital General Universitari de València (CHGUV) sense negociació amb el comitè d’empresa. Aquesta falta de diàleg provoca que els treballadors tinguen condicions laborals desiguals i dificulta la mobilitat entre els llocs de treball. Per aquest motiu, CCOO ha exigit que el procés siga consensuat i amb garanties.

En un comunicat, CCOO ha destacat que la Llei 1/2025 de la Generalitat Valenciana, coneguda com la Llei de la dna, inclou en la seua disposició addicional primera la possibilitat d’estatutaritzar el personal del CHGUV, una contribució que ja formava part del Estatut Marc des de l’any 2003. A més, el sindicat ha assenyalat que una esmena a la Llei de Mesures Fiscals preveu la dissolució dels consorcis, mentre que el conseller de Sanitat ha expressat preocupacions sobre el finançament.

CCOO ha recordat que quan l’actual govern va començar la seua etapa, ja existia un projecte de decret per a l’estatutització del personal del CHGUV, que havia estat degudament negociat amb el comitè d’empresa. No obstant això, el nou govern va optar per rebutjar aquest projecte i no va negociar amb la representació legal dels treballadors.

El sindicat, a més, ha criticat que la via de les disposicions addicionals en els pressupostos ha estat utilitzada per a estatuar places laborals vacants sense cap reserva de lloc, provocant un degoteig de llocs estatutaris ocupats per personal temporal, sense oferir l’opció de què el personal fix puga integrar-se en el règim estatutari. Aquesta circumstància dificulta la negociació amb els sindicats i genera un entorn de treball inestable.

CCOO ha ressaltat que, malgrat que el conseller afirma desitjar homogeneïtzar el règim jurídic de tot el personal, les seues decisions estan conduint a una heterogeneització de les condicions laborals al CHGUV. Això implica que, malgrat que el personal travaille en la mateixa categoria i unitat, es veuran afectats per normatives diferents pel que fa a permisos i vacances, una situació que comprometrà irremeiablement l’ambient de treball.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Guàrdia Civil intenta identificar un cadàver trobat en un penya-segat al costat del cap de la Nau

La Guàrdia Civil manté oberta una investigació per a identificar el cadàver trobat en un penya-segat pròxim al cap de la Nau, en el terme municipal de Xàbia.

València defén que limitar els Rodalia en Falles va ser una bona mesura de seguretat

L'Ajuntament de València considera que la restricció de trens de Rodalia a l'Estació del Nord en hores punta de Falles 2026 ha contribuït a unes festes més tranquil·les i sense incidents greus.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià després d’ennuegar-se en un restaurant de Cullera

Dos agents de la Guàrdia Civil reanimen a un home de 86 anys que es va ennuegar mentres menjava en un restaurant de Cullera i el mantenen amb vida fins al seu trasllat a l'hospital.

Vetusta Morla anuncia gira de tornada per set ciutats i actuarà a València el 9 d’octubre

Vetusta Morla posa fi a la seua aturada de dos anys amb una gira de tornada per set grans ciutats espanyoles, que arrancarà a Barcelona el 2 d'octubre i passarà per València el dia 9.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià ennuegat en un restaurant de Cullera

Dos guàrdies civils reanimen a un home de 86 anys que va deixar de respirar després d'ennuegar-se mentres menjava en un restaurant de Cullera. L'ús ràpid de la maniobra de Heimlich va permetre que l'ancià expulsara el menjar i recuperara la respiració abans de ser traslladat a l'hospital.

Cinc persones ateses per inhalació de fum en un incendi en una vivenda de Pedralba

Un incendi declarat de matinada en una vivenda de Pedralba ha obligat a atendre cinc persones per inhalació de fum, una d'elles traslladada a l'Hospital de Llíria.

Obres entre Puçol i Vila-real obliguen a Renfe a substituir 72 trens per autobusos este diumenge

Les obres d'Adif entre Puçol i Vila-real tallaran la circulació ferroviària des de la nit del dissabte fins al migdia del diumenge, i Renfe substituirà 72 trens per autobusos en Rodalia i Mitjana distància.

L’hostaleria de València eleva un 7,8% la seua facturació en les Falles 2026 i millora les previsions

Els bars i restaurants de València tanquen les Falles 2026 amb un increment mitjà de facturació del 7,78% respecte a 2025 i un balanç millor del que es preveu pel sector.