15.7 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

CCOO exigeix un procés d’estatutització del personal del CHGUV amb garanties i consens

El sindicat CCOO ha manifestat la seua profunda preocupació per les actuacions de la Conselleria de Sanitat, afirmant que “incomplix les seues obligacions” en voler estatutari el personal del Consorci Hospital General Universitari de València (CHGUV) sense negociació amb el comitè d’empresa. Aquesta falta de diàleg provoca que els treballadors tinguen condicions laborals desiguals i dificulta la mobilitat entre els llocs de treball. Per aquest motiu, CCOO ha exigit que el procés siga consensuat i amb garanties.

En un comunicat, CCOO ha destacat que la Llei 1/2025 de la Generalitat Valenciana, coneguda com la Llei de la dna, inclou en la seua disposició addicional primera la possibilitat d’estatutaritzar el personal del CHGUV, una contribució que ja formava part del Estatut Marc des de l’any 2003. A més, el sindicat ha assenyalat que una esmena a la Llei de Mesures Fiscals preveu la dissolució dels consorcis, mentre que el conseller de Sanitat ha expressat preocupacions sobre el finançament.

CCOO ha recordat que quan l’actual govern va començar la seua etapa, ja existia un projecte de decret per a l’estatutització del personal del CHGUV, que havia estat degudament negociat amb el comitè d’empresa. No obstant això, el nou govern va optar per rebutjar aquest projecte i no va negociar amb la representació legal dels treballadors.

El sindicat, a més, ha criticat que la via de les disposicions addicionals en els pressupostos ha estat utilitzada per a estatuar places laborals vacants sense cap reserva de lloc, provocant un degoteig de llocs estatutaris ocupats per personal temporal, sense oferir l’opció de què el personal fix puga integrar-se en el règim estatutari. Aquesta circumstància dificulta la negociació amb els sindicats i genera un entorn de treball inestable.

CCOO ha ressaltat que, malgrat que el conseller afirma desitjar homogeneïtzar el règim jurídic de tot el personal, les seues decisions estan conduint a una heterogeneització de les condicions laborals al CHGUV. Això implica que, malgrat que el personal travaille en la mateixa categoria i unitat, es veuran afectats per normatives diferents pel que fa a permisos i vacances, una situació que comprometrà irremeiablement l’ambient de treball.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

106-108. Hezonja apaga el xou de Montero i fica al Reial Madrid en la final

Dos triples de Mario Hezonja en l'últim minut van voltejar un partit que Jean Montero havia incendiat amb 19 punts en l'últim quart. El Reial Madrid, que va arribar a anar 17 a baix, disputarà la final en el Roig Arena.

Campazzo: final de bojos i avís després de la patida semifinal de Copa

Campazzo va celebrar l'agònica victòria en semifinals davant València Basket i va subratllar que el Reial Madrid va creure fins al final. Així i tot, va advertir que han de corregir errors per a optar al títol.

Domingo amb cels buidats i pujada general de les temperatures

El diumenge arriba amb estabilitat per altes pressions, sense pluges i amb un ascens general de les temperatures. Hi haurà calitja a Canàries i boires matinals en diverses zones.

Un home ha resultat ferit en caure al fossat d’una tomba mentres reparava una làpida a Torrevieja

Un home ha caigut uns tres metres al fossat d'una tomba quan reparava una làpida en el cementeri de Torrevieja. Va ser rescatat amb escala i matalàs de buit i traslladat a l'hospital

Castro advertix: no és el millor moment per a mesurar-se al Barça

El tècnic del Llevant va alertar que el Barça arriba més concentrat després d'una derrota. Va detallar un pla per a minimitzar pèrdues, defendre junts i atacar els espais.

Corberán veu a la plantilla en un moment de forma i ambició molt positius

El tècnic del València va afirmar que l'equip arriba amb bona forma i ambició abans de visitar al Vila-real. Va insistir en la necessitat de sumar malgrat la rivalitat regional.

Pedri, al rescat d’un Barcelona tocat davant un Llevant que somia amb fer història

Pedri està recuperat i el Barcelona busca redreçar el rumb davant un Llevant penúltim que mai ha puntuat al Camp Nou. El dol, el diumenge a les 16.15 hores.

Dos morts en un xoc entre dos cotxes i una motocicleta a Los Montesinos

Dos persones han mort este dissabte en la CV-945, a l'altura del quilòmetre 5,8 de Los Montesinos, després d'un abast entre dos turismes i una motocicleta. Un home de 63 anys ha resultat ferit per policontusiones i ha sigut traslladat a l'Hospital Vega Baixa.