Celebració de l’Ofrena a la Verge dels Desemparats i la Nit del Foc en plena pluja a València

La celebració de la segona jornada de l’Ofrena a la Verge dels Desemparats i la Nit del Foc ha continuat aquest dimarts malgrat les inclemències meteorològiques que ha portat la pluja a la capital valenciana. Els actes festius, que formen part fonamental de les Falles, han rebut el suport del regidor de Falles, Santiago Ballester, qui ha confirmat que, després d’una reunió amb els cossos de seguretat i d’informes de l’Aemet, s’ha decidit mantenir les celebracions, destacant la importància de preservar les nostres tradicions.

L’Ajuntament de València i la Junta Central Fallera (JCF) havien informat de la possibilitat d’ajornar els actes a primera hora del matí, però finalment, l’optimisme i la passió dels fallers han prevalgut. Així, la tradicional mascletà ha tingut lloc a les 14:00 hores a la Plaça de l’Ajuntament, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, amb un disseny adaptat a les condicions meteorològiques. Cada any, aquesta exhibició pirotècnica serveix com a obertura de les celebracions, que apleguen milers de visitants tant locals com turistes.

La Nit del Foc, coneguda per la seua espectacularitat, s’ha mantingut com un dels atractius principals de les festes falleres. Els mateixos veïns i visitants, vestits amb els tradicionals trages fallers, han contribuït a fer més vibrant aquesta jornada, demostrant que la festivitat i la cultura són resistents davant de l’adversitat climàtica.

En moments de temporal, la unió i solidaritat entre fallers ressalten el valor de la festivitat, que és molt més que simples actes; és una celebració d’identitat i de patrimoni cultural. L’Ofrena i la Nit del Foc, a més de ser una manifestació de devoció a la patrona de València, simbolitzen un moment de cohesió social i històrica.

Així, la festa continua i ens recorda que, amb cada detonació de la mascletà, s’encén la passió i l’emoció que caracteritzen les Falles.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU