Celebració de l’Ofrena a la Verge dels Desemparats i la Nit del Foc en plena pluja a València

La celebració de la segona jornada de l’Ofrena a la Verge dels Desemparats i la Nit del Foc ha continuat aquest dimarts malgrat les inclemències meteorològiques que ha portat la pluja a la capital valenciana. Els actes festius, que formen part fonamental de les Falles, han rebut el suport del regidor de Falles, Santiago Ballester, qui ha confirmat que, després d’una reunió amb els cossos de seguretat i d’informes de l’Aemet, s’ha decidit mantenir les celebracions, destacant la importància de preservar les nostres tradicions.

L’Ajuntament de València i la Junta Central Fallera (JCF) havien informat de la possibilitat d’ajornar els actes a primera hora del matí, però finalment, l’optimisme i la passió dels fallers han prevalgut. Així, la tradicional mascletà ha tingut lloc a les 14:00 hores a la Plaça de l’Ajuntament, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, amb un disseny adaptat a les condicions meteorològiques. Cada any, aquesta exhibició pirotècnica serveix com a obertura de les celebracions, que apleguen milers de visitants tant locals com turistes.

La Nit del Foc, coneguda per la seua espectacularitat, s’ha mantingut com un dels atractius principals de les festes falleres. Els mateixos veïns i visitants, vestits amb els tradicionals trages fallers, han contribuït a fer més vibrant aquesta jornada, demostrant que la festivitat i la cultura són resistents davant de l’adversitat climàtica.

En moments de temporal, la unió i solidaritat entre fallers ressalten el valor de la festivitat, que és molt més que simples actes; és una celebració d’identitat i de patrimoni cultural. L’Ofrena i la Nit del Foc, a més de ser una manifestació de devoció a la patrona de València, simbolitzen un moment de cohesió social i històrica.

Així, la festa continua i ens recorda que, amb cada detonació de la mascletà, s’encén la passió i l’emoció que caracteritzen les Falles.

Últimes notícies

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.