Celebració de l’Ofrena a la Verge dels Desemparats i la Nit del Foc en plena pluja a València

La celebració de la segona jornada de l’Ofrena a la Verge dels Desemparats i la Nit del Foc ha continuat aquest dimarts malgrat les inclemències meteorològiques que ha portat la pluja a la capital valenciana. Els actes festius, que formen part fonamental de les Falles, han rebut el suport del regidor de Falles, Santiago Ballester, qui ha confirmat que, després d’una reunió amb els cossos de seguretat i d’informes de l’Aemet, s’ha decidit mantenir les celebracions, destacant la importància de preservar les nostres tradicions.

L’Ajuntament de València i la Junta Central Fallera (JCF) havien informat de la possibilitat d’ajornar els actes a primera hora del matí, però finalment, l’optimisme i la passió dels fallers han prevalgut. Així, la tradicional mascletà ha tingut lloc a les 14:00 hores a la Plaça de l’Ajuntament, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, amb un disseny adaptat a les condicions meteorològiques. Cada any, aquesta exhibició pirotècnica serveix com a obertura de les celebracions, que apleguen milers de visitants tant locals com turistes.

La Nit del Foc, coneguda per la seua espectacularitat, s’ha mantingut com un dels atractius principals de les festes falleres. Els mateixos veïns i visitants, vestits amb els tradicionals trages fallers, han contribuït a fer més vibrant aquesta jornada, demostrant que la festivitat i la cultura són resistents davant de l’adversitat climàtica.

En moments de temporal, la unió i solidaritat entre fallers ressalten el valor de la festivitat, que és molt més que simples actes; és una celebració d’identitat i de patrimoni cultural. L’Ofrena i la Nit del Foc, a més de ser una manifestació de devoció a la patrona de València, simbolitzen un moment de cohesió social i històrica.

Així, la festa continua i ens recorda que, amb cada detonació de la mascletà, s’encén la passió i l’emoció que caracteritzen les Falles.

Últimes notícies

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.