Celebració de l’Ofrena a la Verge dels Desemparats i la Nit del Foc en plena pluja a València

La celebració de la segona jornada de l’Ofrena a la Verge dels Desemparats i la Nit del Foc ha continuat aquest dimarts malgrat les inclemències meteorològiques que ha portat la pluja a la capital valenciana. Els actes festius, que formen part fonamental de les Falles, han rebut el suport del regidor de Falles, Santiago Ballester, qui ha confirmat que, després d’una reunió amb els cossos de seguretat i d’informes de l’Aemet, s’ha decidit mantenir les celebracions, destacant la importància de preservar les nostres tradicions.

L’Ajuntament de València i la Junta Central Fallera (JCF) havien informat de la possibilitat d’ajornar els actes a primera hora del matí, però finalment, l’optimisme i la passió dels fallers han prevalgut. Així, la tradicional mascletà ha tingut lloc a les 14:00 hores a la Plaça de l’Ajuntament, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, amb un disseny adaptat a les condicions meteorològiques. Cada any, aquesta exhibició pirotècnica serveix com a obertura de les celebracions, que apleguen milers de visitants tant locals com turistes.

La Nit del Foc, coneguda per la seua espectacularitat, s’ha mantingut com un dels atractius principals de les festes falleres. Els mateixos veïns i visitants, vestits amb els tradicionals trages fallers, han contribuït a fer més vibrant aquesta jornada, demostrant que la festivitat i la cultura són resistents davant de l’adversitat climàtica.

En moments de temporal, la unió i solidaritat entre fallers ressalten el valor de la festivitat, que és molt més que simples actes; és una celebració d’identitat i de patrimoni cultural. L’Ofrena i la Nit del Foc, a més de ser una manifestació de devoció a la patrona de València, simbolitzen un moment de cohesió social i històrica.

Així, la festa continua i ens recorda que, amb cada detonació de la mascletà, s’encén la passió i l’emoció que caracteritzen les Falles.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez valora la remuntada del València Basket davant el Armani Milà i el passe a quarts

Pedro Martínez ressalta el treball coral i la mentalitat del València Basket per a remuntar 14 punts davant el Armani Milà i segellar el passe a quarts de l'Eurolliga.

Montero impulsa al València Basket cap als quarts de l’Eurolliga després de remuntar 14 punts

El València Basket remunta 14 punts davant el Armani Milà, s'assegura els quarts de final de l'Eurolliga i s'aferma en el top 4 amb un partit encés per Jean Montero i Papi Badio.

Gandia acomiada entre aplaudiments i emoció a l’escriptor i poeta Josep Piera

Centenars de persones de l'àmbit cultural, social i polític assistixen en el Palau Ducal de Gandia al comiat cívic de l'escriptor i poeta Josep Piera, fill predilecte de la ciutat.

Es retiren els mitjans aeris de l’incendi de Tibi per falta de llum solar

Els mitjans aeris s'han retirat de l'incendi forestal de Tibi per la falta de llum solar, mentres continuen en la zona dotacions de bombers i unitats forestals des de terra.

Presó provisional per a un home acusat d’intentar matar a la seua veïna a Silla

La jutgessa de guàrdia de Carlet decreta presó provisional sense fiança per a un home acusat d'intentar matar a la seua veïna a Silla després de tirar-la per les escales. La víctima, de 64 anys, roman hospitalitzada en coma des de l'1 d'abril.

Desplegament de mitjans aeris i terrestres per a frenar un incendi en la serra del Maigmó a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a un ampli desplegament de mitjans aeris i terrestres per a tractar de frenar l'avanç del foc.

Incendi forestal en les faldes del Maigmó mobilitza nombrosos mitjans a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a desplegar un ampli dispositiu de mitjans aeris i terrestres per a frenar l'avanç de les flames.

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.