Celebració de l’Ofrena a la Verge dels Desemparats i la Nit del Foc en plena pluja a València

La celebració de la segona jornada de l’Ofrena a la Verge dels Desemparats i la Nit del Foc ha continuat aquest dimarts malgrat les inclemències meteorològiques que ha portat la pluja a la capital valenciana. Els actes festius, que formen part fonamental de les Falles, han rebut el suport del regidor de Falles, Santiago Ballester, qui ha confirmat que, després d’una reunió amb els cossos de seguretat i d’informes de l’Aemet, s’ha decidit mantenir les celebracions, destacant la importància de preservar les nostres tradicions.

L’Ajuntament de València i la Junta Central Fallera (JCF) havien informat de la possibilitat d’ajornar els actes a primera hora del matí, però finalment, l’optimisme i la passió dels fallers han prevalgut. Així, la tradicional mascletà ha tingut lloc a les 14:00 hores a la Plaça de l’Ajuntament, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, amb un disseny adaptat a les condicions meteorològiques. Cada any, aquesta exhibició pirotècnica serveix com a obertura de les celebracions, que apleguen milers de visitants tant locals com turistes.

La Nit del Foc, coneguda per la seua espectacularitat, s’ha mantingut com un dels atractius principals de les festes falleres. Els mateixos veïns i visitants, vestits amb els tradicionals trages fallers, han contribuït a fer més vibrant aquesta jornada, demostrant que la festivitat i la cultura són resistents davant de l’adversitat climàtica.

En moments de temporal, la unió i solidaritat entre fallers ressalten el valor de la festivitat, que és molt més que simples actes; és una celebració d’identitat i de patrimoni cultural. L’Ofrena i la Nit del Foc, a més de ser una manifestació de devoció a la patrona de València, simbolitzen un moment de cohesió social i històrica.

Així, la festa continua i ens recorda que, amb cada detonació de la mascletà, s’encén la passió i l’emoció que caracteritzen les Falles.

Últimes notícies

Villar defensa que a Alacant hi ha transparència en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP està col·laborant amb transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de Sant Joan, i ha comparat esta actitud amb la del cas d'Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus i assenyala el PSOE dAlcoi per la gestió dun expedient disciplinari. El cas ha obert un enfrontament polític entre PP i esquerra al voltant de la transparència en ladministració local.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP ha actuat amb transparència i col·laboració en la comissió municipal que investiga la promoció de vivendes públiques de Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant Manuel Villar defensa que el govern del PP està aportant tota la informació en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la platja de San Juan, i compara esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha complit amb la transparència i la col·laboració en la comissió que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de San Juan, i compara esta actuació amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre Les Naus i critica el PSPV-PSOE per l'expedient a una tècnica a Alcoy.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la documentació sobre la promoció de Les Naus i rebutja les crítiques de falta de transparència, comparant la gestió amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha oferit tota la informació en temps real sobre la investigació de les vivendes públiques de Les Naus i retreta a l’esquerra les seues crítiques, comparant el cas amb l’Ajuntament d’Alcoi.