Troben centenars de tombes en un internat per a xiquets

 

Un grup indígena canadenc ha anunciat el descobriment de centenars de tombes sense identificar en els terrenys d’una antiga residència escolar en la qual van ser internats a la força milers de xiquets durant quasi un segle.

El grup indígena cowessess, a la província de Saskatchewan, en l’oest del Canadà, va dir que ha descobert les tombes en els terrenys de l’escola residencial Marieval, que va estar en funcionament entre 1899 i 1997, uns 2.500 quilòmetres al nord-oest de Toronto.

És el segon descobriment de centenars de tombes no senyalitzades en terrenys d’antigues residències escolars canadenques en les últimes setmanes.

El passat 28 de maig, Rosanne Casimir, cap dels tk’emlúps et secwépemc, un grup indígena de la província de la Columbia Britànica, també en l’oest del Canadà, va informar del descobriment de les restes de 215 xiquets aborígens enterrats en tombes no marcades en la residència escolar de Kamloops.

 

«Tràgic, però no sorprenent»

 

En tots dos casos, les tombes han sigut descobertes utilitzant radar de penetració de terreny.

El cap de l’Assemblea de Primeres Nacions (AFN per les seues sigles en anglés), el grup que representa als diferents grups indígenes del país va assenyalar en Twitter que «les notícies del descobriment de centenars de tombes sense marcar en la primera nació cowessess és absolutament tràgic però no sorprenent».

«Sol·licite a tots els canadencs a estar al costat dels indígenes en estos moments extremadament difícils i emocionals», va afegir.

Per part seua, la Federació de Nacions Indígenes Sobiranes (FSIN) de Saskatchewan, que representa als 74 grups indígenes de la província, va assenyalar que és més que probable que en els pròxims dies apareguen nombroses noves tombes sense identificar en altres residències escolars.

FSIN ha iniciat una cerca sistemàtica en la majoria de les escoles residencials situades en Saskatchewan, més de 20, des que es va anunciar el descobriment de les restes humanes en Kamloops.

Últimes notícies

L’incendi forestal de Castelló es concentra en dos fronts a Catí i Tírig

Els efectius contra l’incendi de Castelló treballen hui en dos fronts a Catí i Tírig, amb 300 professionals i 19 mitjans aeris mobilitzats.

Diakhaby demana a l’afició del València més unitat amb el club i la plantilla

Mouctar Diakhaby reclama després del Trofeu Taronja que l’afició del València CF es tanque files amb el club i l’equip en un any que considera clau. El central també analitza l’expulsió de Gayà i explica com es troba després de set mesos de baixa.

La pressió per l’impacte científic resta felicitat al personal investigador

Una recerca d’Ingenio, la UPV i la UV conclou que la pressió per aconseguir impacte científic pot reduir la satisfacció del personal investigador, tot i el reconeixement acadèmic.

Els mitjans aeris s’incorporen a l’extinció de l’incendi de Tírig, agreujat pel relleu

Els mitjans aeris s’han sumat este diumenge de matí a les tasques d’extinció de l’incendi forestal de Tírig, que ha obligat a confinar Catí i ja ha afectat unes 244 hectàrees. Altres tres incendis a l’interior de Castelló estan controlats, estabilitzats o extingits.

Ruixats a l’interior i desplom de les màximes al litoral sud de València

La jornada d’este diumenge ve marcada per intervals de núvols baixos, ruixats dispersos a l’interior i un descens notable de les màximes al litoral sud de València. Dilluns s’esperen tempestes que poden ser fortes o molt fortes en punts de Castelló i València, amb granís i ratxes de vent molt intenses.

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.