Cerimònia de Segellat del Fèretre del Papa Francisco a la Santa Seu

Cerimònia de Segellat del Fèretre del Papa Francisco a la Santa Seu

Diversos cardenals i figures de la Santa Seu es reuniran hui per a segellar el fèretre del Papa Francisco, marcant un moment solemne en la història del Vaticà.

Este divendres, a les 20.00 hores, tindrà lloc la cerimònia de segellat del fèretre del Papa Francisco, un moment marcat pel respecte i la solemnitat, presidida pel cardenal Kevin Farrell, actual Camarlenc de la Santa Església Romana. Este ritu s’emmarca dins del procés de comiat al Pontífex, mort el 23 d’abril als 88 anys, que ha reunit milers de fidels en la Basílica de Sant Pere al Vaticà.

La cerimònia comptarà amb la presència de destacades figures eclesiàstiques, incloent diversos cardenals com el cardenal Giovanni Battista Re, Degà del Colegio Cardenalicio; el cardenal Roger Michael Mahony, Cardenal Prevere; i el cardenal Dominique Mamberti, Cardenal Protodiácono, entre d’altres. Aquesta selecció de representants de la Santa Seu evidencia la importància de l’esdeveniment.

La missa exequial per al Papa Francisco està programada per a demà, dissabte 26 d’abril, a les 10.00 hores, en la icònica Plaça de Sant Pere. La missa seguirà les pautes de l’Ordo Exsequiarum Romani Pontificis i serà presidida pel degà del Col·legi. A l’final de la missa, el fèretre del Papa serà traslladat a la Basílica Papal de Santa Maria la Major, on serà soterrat.

La tomba, elaborada amb marbre de la regió italiana de Ligúria, inclourà l’inscripció ‘Franciscus’, així com una reproducció de la seua creu pectoral. Esta localització ha estat escollida seguint el desig expressat pel Papa Francisco en el seu testament, en el qual va sol·licitar ser sepultat en una tomba senzilla, sense decoracions superflues, exclusivament amb la inscripció «Franciscus».

Pel que fa a les despeses associades al seu soterrament, el Papa va especificar en el seu testament que seran cobertes per la suma d’un benefactor, qui ha estat instruït a coordinar-se amb Mons. Rolandas Makrickas, Comissionat Extraordinari del Capítulo Liberiano. Això assegura que l’últim desig del Papa s’executi de manera respectuosa i conforme a les normes de la Santa Seu.

Últimes notícies

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.

Sánchez visita la nova fàbrica centenària de condiments Carmencita a Novelda

Pedro Sánchez ha visitat a Novelda la nova fàbrica de l’empresa centenària de condiments Carmencita, que culmina estos dies el trasllat des de les antigues instal·lacions. El recorregut ha inclòs diverses àrees de producció i laboratori, amb explicacions detallades del procés de les espècies.

PLD Space presenta el coet Miura 9 en el seu 15é aniversari

PLD Space ha anunciat el seu nou coet reutilitzable Miura 9, amb el triple de capacitat de càrrega que el Miura 5, coincidint amb el 15é aniversari de la seua fundació a Elx.

Descobrixen a l’Eliana un refugi de la Guerra Civil durant unes obres al centre

Les obres de reordenació del centre de l’Eliana han tret a la llum un refugi antiaeri de la Guerra Civil, que ara s’estudiarà i es protegirà com a part del patrimoni històric del municipi.

Més de 500.000 alumnes valencians patixen les tempestes del 2025, segons Unicef

Un informe d'Unicef assenyala que més de 500.000 estudiants de la Comunitat Valenciana es van vore afectats per les tempestes del 2025 i que la calor extrema va obligar a parar classes en diferents zones d'Espanya.

Les universitats públiques valencianes rebran 1.097 milions de la Generalitat en 2026

La Generalitat ha previst 1.097 milions d’euros en transferències per a les universitats públiques dins dels pressupostos de 2026, la xifra més alta fins ara, i reforça les beques, la gratuïtat de la primera matrícula i el suport a la investigació.

The Terminal Hub destinarà 3 milions a rehabilitar la base del Victory a la Marina de València

The Terminal Hub ha anunciat una inversió de quasi 3 milions d’euros per a rehabilitar l’antiga base del Victory Challenge a la Marina de València i convertir-la en un nou hub tecnològic internacional.

El PSPV exigirà reprovar Mompó en Les Corts i la Diputació pels seus insults a Diana Morant

El PSPV-PSOE presentarà iniciatives en Les Corts i en la Diputació de València per reprovar el president provincial, Vicent Mompó, després dels que qualifica d'insults masclistes cap a la ministra Diana Morant.