Cerimònia de Segellat del Fèretre del Papa Francisco a la Santa Seu

Cerimònia de Segellat del Fèretre del Papa Francisco a la Santa Seu

Diversos cardenals i figures de la Santa Seu es reuniran hui per a segellar el fèretre del Papa Francisco, marcant un moment solemne en la història del Vaticà.

Este divendres, a les 20.00 hores, tindrà lloc la cerimònia de segellat del fèretre del Papa Francisco, un moment marcat pel respecte i la solemnitat, presidida pel cardenal Kevin Farrell, actual Camarlenc de la Santa Església Romana. Este ritu s’emmarca dins del procés de comiat al Pontífex, mort el 23 d’abril als 88 anys, que ha reunit milers de fidels en la Basílica de Sant Pere al Vaticà.

La cerimònia comptarà amb la presència de destacades figures eclesiàstiques, incloent diversos cardenals com el cardenal Giovanni Battista Re, Degà del Colegio Cardenalicio; el cardenal Roger Michael Mahony, Cardenal Prevere; i el cardenal Dominique Mamberti, Cardenal Protodiácono, entre d’altres. Aquesta selecció de representants de la Santa Seu evidencia la importància de l’esdeveniment.

La missa exequial per al Papa Francisco està programada per a demà, dissabte 26 d’abril, a les 10.00 hores, en la icònica Plaça de Sant Pere. La missa seguirà les pautes de l’Ordo Exsequiarum Romani Pontificis i serà presidida pel degà del Col·legi. A l’final de la missa, el fèretre del Papa serà traslladat a la Basílica Papal de Santa Maria la Major, on serà soterrat.

La tomba, elaborada amb marbre de la regió italiana de Ligúria, inclourà l’inscripció ‘Franciscus’, així com una reproducció de la seua creu pectoral. Esta localització ha estat escollida seguint el desig expressat pel Papa Francisco en el seu testament, en el qual va sol·licitar ser sepultat en una tomba senzilla, sense decoracions superflues, exclusivament amb la inscripció «Franciscus».

Pel que fa a les despeses associades al seu soterrament, el Papa va especificar en el seu testament que seran cobertes per la suma d’un benefactor, qui ha estat instruït a coordinar-se amb Mons. Rolandas Makrickas, Comissionat Extraordinari del Capítulo Liberiano. Això assegura que l’últim desig del Papa s’executi de manera respectuosa i conforme a les normes de la Santa Seu.

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.