Cerimònia de Segellat del Fèretre del Papa Francisco a la Santa Seu

Cerimònia de Segellat del Fèretre del Papa Francisco a la Santa Seu

Diversos cardenals i figures de la Santa Seu es reuniran hui per a segellar el fèretre del Papa Francisco, marcant un moment solemne en la història del Vaticà.

Este divendres, a les 20.00 hores, tindrà lloc la cerimònia de segellat del fèretre del Papa Francisco, un moment marcat pel respecte i la solemnitat, presidida pel cardenal Kevin Farrell, actual Camarlenc de la Santa Església Romana. Este ritu s’emmarca dins del procés de comiat al Pontífex, mort el 23 d’abril als 88 anys, que ha reunit milers de fidels en la Basílica de Sant Pere al Vaticà.

La cerimònia comptarà amb la presència de destacades figures eclesiàstiques, incloent diversos cardenals com el cardenal Giovanni Battista Re, Degà del Colegio Cardenalicio; el cardenal Roger Michael Mahony, Cardenal Prevere; i el cardenal Dominique Mamberti, Cardenal Protodiácono, entre d’altres. Aquesta selecció de representants de la Santa Seu evidencia la importància de l’esdeveniment.

La missa exequial per al Papa Francisco està programada per a demà, dissabte 26 d’abril, a les 10.00 hores, en la icònica Plaça de Sant Pere. La missa seguirà les pautes de l’Ordo Exsequiarum Romani Pontificis i serà presidida pel degà del Col·legi. A l’final de la missa, el fèretre del Papa serà traslladat a la Basílica Papal de Santa Maria la Major, on serà soterrat.

La tomba, elaborada amb marbre de la regió italiana de Ligúria, inclourà l’inscripció ‘Franciscus’, així com una reproducció de la seua creu pectoral. Esta localització ha estat escollida seguint el desig expressat pel Papa Francisco en el seu testament, en el qual va sol·licitar ser sepultat en una tomba senzilla, sense decoracions superflues, exclusivament amb la inscripció “Franciscus”.

Pel que fa a les despeses associades al seu soterrament, el Papa va especificar en el seu testament que seran cobertes per la suma d’un benefactor, qui ha estat instruït a coordinar-se amb Mons. Rolandas Makrickas, Comissionat Extraordinari del Capítulo Liberiano. Això assegura que l’últim desig del Papa s’executi de manera respectuosa i conforme a les normes de la Santa Seu.

Últimes notícies

Anderson decidix sobre la botzina la quarta lliga seguida del València Basket

Una canastra sobre la botzina de Yvonne Anderson va donar al València Basket el seu quart títol consecutiu de la Lliga Femenina després de remuntar davant un Casademont Zaragoza que va dominar quasi tot el partit. La vella guàrdia taronja, amb Leticia Romero i Queralt Casas, va liderar la reacció en un final decidit per xicotets detalls.

La Generalitat reobri el termini d’ajudes al lloguer per a famílies afectades per la dana de 2024

La Generalitat ha obert un nou termini fins al 30 de setembre per a demanar ajudes al lloguer destinades a famílies la vivenda de les quals va quedar inhabitable després de la dana d'octubre de 2024.

Pérez Llorca se suma a la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, Festa d’Interés Turístic Provincial

Juanfran Pérez Llorca participa en la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, a Monforte del Cid, una cita religiosa i popular declarada Festa d'Interés Turístic Provincial.

Les Corts fixen el pla per a investigar les VPP d’Alacant i afronten un ple marcat per la taxa turística

Les Corts Valencianes votaran la setmana vinent el pla de treball de la comissió que investiga les VPP d'Alacant i celebraran un ple amb debats sobre la taxa turística, el domini públic hidràulic i el sector citrícola, a més de la sessió de control al president.

Les dones aïllades per hantavirus a Barcelona i Alacant podran seguir la quarantena a casa si donen negatiu

Les dos dones aïllades en hospitals de Barcelona i Alacant per contacte amb hantavirus podran rebre visites i, si les pròximes PCR es mantenen negatives, completar la quarantena en els seus domicilis.

Demanen 5 anys de presó a un home per arrancar part de l’orella a un altre en una baralla per un aparcament

Un home s'enfronta a 5 anys de presó acusat d'arrancar part de l'orella a un altre després d'una discussió per una plaça d'aparcament en el port d'Alacant i d'agredir després a dos policies.

Mor un home en un accident de trànsit en l’A-3 a l’altura de Caudete de las Fuentes

Un home de 53 anys ha mort i un altre de 46 ha resultat ferit després d'eixir-se de la via un turisme en el quilòmetre 268 de la A-3, en direcció a València.

El general Fernández de Llum destaca la insistència de la Guàrdia Civil en la busca de víctimes i en la lluita contra el crim

El general José Antonio Fernández de Llum subratlla la persistència de la Guàrdia Civil en la busca de les víctimes de la dana i alerta de l'auge de la ciberdelinqüència, la violència masclista i el crim organitzat en la Comunitat Valenciana.