Cerimònia de Segellat del Fèretre del Papa Francisco a la Santa Seu

Cerimònia de Segellat del Fèretre del Papa Francisco a la Santa Seu

Diversos cardenals i figures de la Santa Seu es reuniran hui per a segellar el fèretre del Papa Francisco, marcant un moment solemne en la història del Vaticà.

Este divendres, a les 20.00 hores, tindrà lloc la cerimònia de segellat del fèretre del Papa Francisco, un moment marcat pel respecte i la solemnitat, presidida pel cardenal Kevin Farrell, actual Camarlenc de la Santa Església Romana. Este ritu s’emmarca dins del procés de comiat al Pontífex, mort el 23 d’abril als 88 anys, que ha reunit milers de fidels en la Basílica de Sant Pere al Vaticà.

La cerimònia comptarà amb la presència de destacades figures eclesiàstiques, incloent diversos cardenals com el cardenal Giovanni Battista Re, Degà del Colegio Cardenalicio; el cardenal Roger Michael Mahony, Cardenal Prevere; i el cardenal Dominique Mamberti, Cardenal Protodiácono, entre d’altres. Aquesta selecció de representants de la Santa Seu evidencia la importància de l’esdeveniment.

La missa exequial per al Papa Francisco està programada per a demà, dissabte 26 d’abril, a les 10.00 hores, en la icònica Plaça de Sant Pere. La missa seguirà les pautes de l’Ordo Exsequiarum Romani Pontificis i serà presidida pel degà del Col·legi. A l’final de la missa, el fèretre del Papa serà traslladat a la Basílica Papal de Santa Maria la Major, on serà soterrat.

La tomba, elaborada amb marbre de la regió italiana de Ligúria, inclourà l’inscripció ‘Franciscus’, així com una reproducció de la seua creu pectoral. Esta localització ha estat escollida seguint el desig expressat pel Papa Francisco en el seu testament, en el qual va sol·licitar ser sepultat en una tomba senzilla, sense decoracions superflues, exclusivament amb la inscripció «Franciscus».

Pel que fa a les despeses associades al seu soterrament, el Papa va especificar en el seu testament que seran cobertes per la suma d’un benefactor, qui ha estat instruït a coordinar-se amb Mons. Rolandas Makrickas, Comissionat Extraordinari del Capítulo Liberiano. Això assegura que l’últim desig del Papa s’executi de manera respectuosa i conforme a les normes de la Santa Seu.

Últimes notícies

Anselmi explica quin Elx vol: agressiu, valent i sempre mirant la porteria rival

L argentí Martín Anselmi definix el seu model per a l Elx: un equip agressiu, solidari, dinàmic i molt connectat en atac i pressió.

Judici oral a un jove per injuriar Carlos Mazón en xarxes mig any després de la dana

Una jutgessa de València ha obert judici oral contra un jove de 21 anys que, en abril de 2025, va insultar en obert l’aleshores president de la Generalitat, Carlos Mazón, a la xarxa social X. La Fiscalia demana una multa de 3.000 euros per un presumpte delicte d’injúries contra autoritat.

El relat més íntim de Ferran Torres: quan va pensar a deixar el futbol

Ferran Torres, heroi de la segona estrela d’Espanya, ha revelat que va arribar a perdre la il·lusió pel futbol i va pensar a deixar-lo per la pressió i les crítiques, fins que va demanar ajuda psicològica.

El xofer de Pradas diu que no recorda converses ni telefonades el dia de la DANA

El xofer de l’exconsellera Salomé Pradas ha declarat al jutjat de Catarroja que no recorda ni converses ni telefonades durant els desplaçaments del dia de la DANA perquè, segons ha explicat, anava pendent de la carretera. Ha detallat el recorregut d’aquella jornada i ha remarcat que va tindre poques interaccions amb la resta de càrrecs presents.

Fins a 41 graus: avís taronja per calor extrema en set comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana

Set comunitats, entre elles la Comunitat Valenciana, han activat l’avís taronja per una nova onada de calor amb màximes de fins a 41 graus, segons Aemet.

Una nova ‘calculadora’ permetrà personalitzar el risc de càncer de mama en dones d’Espanya

El projecte MamoRisk analitzarà 10.000 dones de 14 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana, per predir el risc individual de càncer de mama a 2 i 5 anys.

La signatura d’hipoteques cau un 11,5 % al maig a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat al maig una caiguda del 11,5 % en hipoteques per a vivenda, fins a 4.825 operacions, en un context de desacceleració del mercat hipotecari a Espanya.

Nou decàleg del turista responsable a València per a reforçar la convivència amb els veïns

L'Ajuntament de València ha impulsat, a través de la Fundació Visit València, un Decàleg del Turista Responsable per a fomentar un comportament cívic, respectuós i sostenible entre els visitants i millorar la convivència amb el veïnat.