El Centenar de la Ploma corona a la Mare de Déu de les Victòries

El 9 de setembre de l’any 2018, l’Insigne Capítol de Cavallers del Centenar de la Ploma va fer entrega del facsímil de la imatge de la Mare Déu de les Victòries, obra de l’artesà En Vicent M. Martínez Aparici, en l’església de Sant Joan de la Creu, en testimoni del temps en la que va tindre baix la seua custòdia, fins al seu trasllat a la nova església de Sant Andreu.

Cal recordar que es tracta d’una còpia facsímil de la imatge que es conserva en la nova parròquia de Sant Andreu a la que fon desplaçada en canviar-la per dessacralització de l’anterior convertida en un magatzem en la guerra i hui restaurada en l’advocació de Sant Joan de la Creu.

Recordem que històricament el Centenar disposava de titularitat de capella privada baixe l’advocació de la Verge de les Victòries en l’església de Sant Jordi ubicada en el carrer dels Ballesters i en la que, per cert, existia un magnífic retaule del segle XV, atribuït al gran Mestre Marçal de Sax que hui es conserva en el Museu Victoria Alberto, de Londres.

Cada any des del 2018 esta entitat gloriosa, rendix tribut a la Mare de Déu de les Victòries el dia de la seua festivitat, el 8 de setembre, sent enguany un acte molt més emotiu que els anys anteriors, ja que ha sigut coronada.

El Centenar de la Ploma gràcies al seu treball altruista i la seua defensa a ultrança de les tradicions valencianes, ha aconseguit que està històrica Verge, de gran importància per als valencians, siga recuperada i coronada.

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU