El Centenar de la Ploma corona a la Mare de Déu de les Victòries

El 9 de setembre de l’any 2018, l’Insigne Capítol de Cavallers del Centenar de la Ploma va fer entrega del facsímil de la imatge de la Mare Déu de les Victòries, obra de l’artesà En Vicent M. Martínez Aparici, en l’església de Sant Joan de la Creu, en testimoni del temps en la que va tindre baix la seua custòdia, fins al seu trasllat a la nova església de Sant Andreu.

Cal recordar que es tracta d’una còpia facsímil de la imatge que es conserva en la nova parròquia de Sant Andreu a la que fon desplaçada en canviar-la per dessacralització de l’anterior convertida en un magatzem en la guerra i hui restaurada en l’advocació de Sant Joan de la Creu.

Recordem que històricament el Centenar disposava de titularitat de capella privada baixe l’advocació de la Verge de les Victòries en l’església de Sant Jordi ubicada en el carrer dels Ballesters i en la que, per cert, existia un magnífic retaule del segle XV, atribuït al gran Mestre Marçal de Sax que hui es conserva en el Museu Victoria Alberto, de Londres.

Cada any des del 2018 esta entitat gloriosa, rendix tribut a la Mare de Déu de les Victòries el dia de la seua festivitat, el 8 de setembre, sent enguany un acte molt més emotiu que els anys anteriors, ja que ha sigut coronada.

El Centenar de la Ploma gràcies al seu treball altruista i la seua defensa a ultrança de les tradicions valencianes, ha aconseguit que està històrica Verge, de gran importància per als valencians, siga recuperada i coronada.

Últimes notícies

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.

Castelló mostra el privilegi que va permetre traslladar la ciutat a la Plana fa 775 anys

Castelló celebra el 775 aniversari amb l’exposició 'El privilegi d’existir 1251-2026', que exhibix el document amb què Jaume I va autoritzar el trasllat de la vila al pla. La mostra es convertix en l’acte central d’un programa commemoratiu que mira alhora al passat i al futur de la ciutat.