El Centenar de la Ploma corona a la Mare de Déu de les Victòries

El 9 de setembre de l’any 2018, l’Insigne Capítol de Cavallers del Centenar de la Ploma va fer entrega del facsímil de la imatge de la Mare Déu de les Victòries, obra de l’artesà En Vicent M. Martínez Aparici, en l’església de Sant Joan de la Creu, en testimoni del temps en la que va tindre baix la seua custòdia, fins al seu trasllat a la nova església de Sant Andreu.

Cal recordar que es tracta d’una còpia facsímil de la imatge que es conserva en la nova parròquia de Sant Andreu a la que fon desplaçada en canviar-la per dessacralització de l’anterior convertida en un magatzem en la guerra i hui restaurada en l’advocació de Sant Joan de la Creu.

Recordem que històricament el Centenar disposava de titularitat de capella privada baixe l’advocació de la Verge de les Victòries en l’església de Sant Jordi ubicada en el carrer dels Ballesters i en la que, per cert, existia un magnífic retaule del segle XV, atribuït al gran Mestre Marçal de Sax que hui es conserva en el Museu Victoria Alberto, de Londres.

Cada any des del 2018 esta entitat gloriosa, rendix tribut a la Mare de Déu de les Victòries el dia de la seua festivitat, el 8 de setembre, sent enguany un acte molt més emotiu que els anys anteriors, ja que ha sigut coronada.

El Centenar de la Ploma gràcies al seu treball altruista i la seua defensa a ultrança de les tradicions valencianes, ha aconseguit que està històrica Verge, de gran importància per als valencians, siga recuperada i coronada.

Últimes notícies

Municipis afectats per la dana i ConELA reben la Creu d’Or per la solidaritat social

El Ministeri de Drets Socials ha concedit la Creu d'Or de l'Orde Civil de la Solidaritat Social als municipis afectats per la dana, a la junta directiva de ConELA, a Cermi Mujeres, a la Fundació Gomaespuma i, a títol pòstum, a Óscar Moral, per la seua tasca en defensa del benestar i la cohesió social.

Pérez Llorca explicarà en Les Corts la situació de la Comunitat i els acords dels Pressupostos de 2026

Juanfran Pérez Llorca ha d’afrontar esta setmana en Les Corts una sessió de control clau on explicarà la situació política, econòmica i social de la Comunitat Valenciana i el compliment dels acords del Pressupost de 2026.

El dispositiu de prevenció i extinció d’incendis de la Generalitat compta amb 1.700 efectius

724 professionals formen part de l’equip per a la província de València, 470 per a Castelló i 434 per a Alacant, a més d’altres 65 que operen en el conjunt de la Comunitat Valenciana.

Tres detinguts per una estafa massiva amb SMS falsos de bancs a València i altres províncies

Tres hòmens de 24 a 28 anys han sigut detinguts a Torrevieja per integrar, presumptament, un grup que enviava SMS falsos de bancs i telefonava a les víctimes per obtindre les seues claus i estafar-les, amb afectats a València i altres set províncies.

Enganyen una comunitat de veïns amb una falsa retirada d’amiant i estafen 12.500 euros

Un administrador de finques i el gerent d’una constructora han sigut detinguts per organitzar una retirada il·legal d’amiant en una finca de València, enganyar la comunitat de propietaris i estafar 12.500 euros.

Un matrimoni s’enfronta a 3 anys de presó per tindre quasi tota la plantilla sense alta en la Seguretat Social

Un matrimoni que dirigia una empresa de neteja a Alacant s’enfronta a tres anys de presó per tindre 24 dels 27 empleats sense alta en la Seguretat Social, fet que suposa el 88% de la plantilla.

Refugis climàtics i més coordinació a València davant l’arribada de calor extrem

El PSPV de la Diputació de València ha proposat activar un Cecopi i impulsar una xarxa de refugis climàtics i espais públics climatitzats per a protegir la població davant possibles episodis de calor extrem.

Retencions de fins a 7 km a l’A-7 per un accident a Torrent i un camió averiat a Riba-roja

Un accident sense ferits a Torrent i un camió averiat a Riba-roja de Túria en la A-7 estan provocant prop de set quilòmetres de retencions en l’àrea metropolitana de València.