El Centenar de la Ploma corona a la Mare de Déu de les Victòries

El 9 de setembre de l’any 2018, l’Insigne Capítol de Cavallers del Centenar de la Ploma va fer entrega del facsímil de la imatge de la Mare Déu de les Victòries, obra de l’artesà En Vicent M. Martínez Aparici, en l’església de Sant Joan de la Creu, en testimoni del temps en la que va tindre baix la seua custòdia, fins al seu trasllat a la nova església de Sant Andreu.

Cal recordar que es tracta d’una còpia facsímil de la imatge que es conserva en la nova parròquia de Sant Andreu a la que fon desplaçada en canviar-la per dessacralització de l’anterior convertida en un magatzem en la guerra i hui restaurada en l’advocació de Sant Joan de la Creu.

Recordem que històricament el Centenar disposava de titularitat de capella privada baixe l’advocació de la Verge de les Victòries en l’església de Sant Jordi ubicada en el carrer dels Ballesters i en la que, per cert, existia un magnífic retaule del segle XV, atribuït al gran Mestre Marçal de Sax que hui es conserva en el Museu Victoria Alberto, de Londres.

Cada any des del 2018 esta entitat gloriosa, rendix tribut a la Mare de Déu de les Victòries el dia de la seua festivitat, el 8 de setembre, sent enguany un acte molt més emotiu que els anys anteriors, ja que ha sigut coronada.

El Centenar de la Ploma gràcies al seu treball altruista i la seua defensa a ultrança de les tradicions valencianes, ha aconseguit que està històrica Verge, de gran importància per als valencians, siga recuperada i coronada.

Últimes notícies

La major mostra del Museu de l’Or de Bogotà arriba al Marq amb 300 peces úniques

El Marq d’Alacant acull fins al 2 de maig de 2027 la mostra més gran del Museu de l’Or de Bogotà, amb 291 objectes arqueològics i creacions indígenes actuals que exploren la connexió entre l’or, els rituals i l’univers.

Barrachina viatja a Brussel·les per a defensar el regadiu valencià davant la Unió Europea

El conseller Miguel Barrachina viatjarà dilluns i dimarts a Brussel·les junt amb Fecoreva per a defensar el paper clau del regadiu mediterrani en la seguretat alimentària, la competitivitat agrària i l equilibri territorial. La delegació es reunirà amb institucions europees i participarà en una mesa redona al Parlament Europeu.

Els equips de rescat d’USAR13 aconseguixen vol per a viatjar a Veneçuela hui mateix

L’ONG USAR13, amb seu en la Nucia, ha aconseguit finalment un vol especial des de Madrid per a desplaçar el seu equip de rescat a Veneçuela després del doble terratrémol i d’un primer intent frustrat el cap de setmana passat.

Les Urgències de l’Hospital General de València entren en l’última fase de la gran reforma

El servei d’Urgències de l’Hospital General de València afronta l’última fase d’una reforma integral de 4,8 milions que modernitzarà més de 2.000 metres quadrats i augmentarà la capacitat assistencial.

Un capellà d’Alacant perd l’estat clerical per negar l’autoritat del Papa

El Papa León XIV ha ordenat l’expulsió de l’estat clerical del sacerdot alacantí Francisco José Vegara Cerezo per la seua negativa reiterada a reconéixer l’autoritat del papa Francesc i de l’actual pontífex.

Les 156 esmenes del PP als pressupostos busquen més ajudes socials i previndre catàstrofes

El PP ha registrat 156 esmenes als Pressupostos de la Generalitat per a 2026 per reforçar la despesa social, ampliar ajudes a llogaters i propietaris en risc de desnonament i invertir en sistemes d’alerta en barrancs.

Sara Sorribes se planta en segona ronda de Wimbledon i iguala el seu millor resultat

La tennista de la Vall d'Uixó, número 252 del rànquing WTA, ha debutat a Wimbledon amb una victòria clara davant l'andorrana Victoria Jiménez Kasintseva i s'ha classificat per a segona ronda, on es veurà les cares amb la número 4 mundial, Jessica Pegula.

Més seguretat este estiu a Alacant amb 287 policies nacionals reforçant la província

La Policia Nacional ha activat el pla Operació Estiu 2026 a la província d'Alacant amb 287 agents més, molts d'ells destinats a zones turístiques, el port i l'aeroport Alicante-Elche Miguel Hernández.