Cinc detinguts per la mort de dos guàrdies civils envestits per una narcollanxa a Barbate

La Guàrdia Civil ha detingut aquest dissabte a cinc persones per la seva presumpta implicació en la mort de dos agents de la Benmereixent el patruller de la qual va ser envestida el divendres per una narcollanxa en el port de Barbate (Cadis).

Tres dels detinguts són tripulants de la narcollanxa i altres dues persones que els van anar a recollir. Els dos guàrdies civils van morir després que l’embarcació dels narcotraficants els envestís mentre feien tasques de patrulla en el port de Barbate.

Demanen la dimissió de Marlaska

Davant aquest succés, l’Associació Unificada de Guàrdies Civils (AUGC) ha demanat la dimissió del ministre de l’Interior, Fernando Grande Marlaska, per la falta de seguretat dels efectius que van dur a terme aquest divendres el dispositiu contra el narcotràfic en el port de Barbate.

“AUGC sol·licita la dimissió del ministre per l’abandó i la pèssima gestió de la seguretat ciutadana en el Camp de Gibraltar”, assenyalen en un comunicat emès aquest matí. Relaten que per dues ocasions, una de les embarcacions d’alta velocitat dels narcotraficants ha envestit de manera intencionada al patruller del GEAS de la Guàrdia Civil. Una embarcació, assenyalen, que no està preparada per a aquesta mena d’operacions i que era ocupada per sis agents, dels quals lamentablement han mort dos a conseqüència de la col·lisió.

L’Ajuntament de Barbate ha decretat tres dies de dol oficial per aquestes morts i ha convocat per a aquest migdia una concentració.

“Un adeu adolorit als nostres companys morts avui en acte de servei en ser envestida bruscament la seva embarcació per una narcollanxa en el Port de Barbate”, expressen en xarxes socials des de la Guàrdia Civil.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El València Basket firma una segona plaça històrica en Eurolliga després de véncer al Dubai Basketball

El València Basket tanca una fase regular històrica en Eurolliga amb 25 victòries, assegura la segona plaça després de guanyar 85-95 al Dubai Basketball i tindrà factor pista en quarts, on es mesurarà al guanyador de l'encreuament entre Panathinaikos i Mònaco.

Catalá veu interessant que el jutge aclarisca si Cacsa pot albergar festivals amb menys soroll

L'alcaldessa de València considera clau que el jutge precise si els festivals a la Ciutat de les Arts i les Ciències poden mantindre's amb mesures correctores que reduïsquen el soroll i respecten l'ordenança acústica.

Un intern de Fontcalent provoca un incendi en la seua cel·la i ha de ser assistit

Un pres preventiu del centre penitenciari d'Alacant I, en Fontcalent, provoca un incendi en la seua cel·la de matinada i ha de ser assistit, mentres el sindicat TAMPM denuncia fallades d'alarma i masificacion en la carcel.

València recorrerà la sentència sobre pisos turístics en considerar que hi ha només una discrepància tècnica

L'Ajuntament de València estudiarà recórrer davant el Suprem la sentència del TSJCV sobre vivendes turístiques, que atribuïx a una discrepància tècnic-jurídica i no de fons sobre la suspensió de llicències.

Bernabé acusa a la Generalitat de rebutjar el Pla de Vivenda per perdre el seu quiosquet

Pilar Bernabé sosté que a la Generalitat no li agrada el Pla Estatal de Vivenda 2026-2030 perquè ordena el mercat i impedix que es facen negocis al marge del nou marc. Defén a més l'impuls a la Ciutat de la Industrialització de la Construcció al costat de les universitats valencianes.

Pedro Delgado assenyala a Juan Ayuso com el gran potencial del ciclisme espanyol

Pedro Delgado considera que Juan Ayuso és, per potencial, el millor corredor espanyol actual, destaca el seu caràcter competitiu i advertix de la pressió i la creixent competència internacional.

Núñez acusa el Consell de no saber interpretar les alertes de la DANA del 29 d’octubre

El cap de Climatologia de Aemet en la Comunitat Valenciana sosté en el Congrés que va haver-hi informació suficient i precisa abans de la DANA del 29 d'octubre, però que el Consell no la va interpretar a temps per a prendre mesures preventives.

IVACE+i impulsa un sistema amb intel·ligència artificial per a diagnosticar i rehabilitar lesions articulars

IVACE+i finança KINESSENSOR, un sistema portàtil amb sensors i algorismes d'intel·ligència artificial per a millorar el diagnòstic, seguiment i rehabilitació de malalties musculoesquelètiques.