Cinc detinguts per la mort de dos guàrdies civils envestits per una narcollanxa a Barbate

La Guàrdia Civil ha detingut aquest dissabte a cinc persones per la seva presumpta implicació en la mort de dos agents de la Benmereixent el patruller de la qual va ser envestida el divendres per una narcollanxa en el port de Barbate (Cadis).

Tres dels detinguts són tripulants de la narcollanxa i altres dues persones que els van anar a recollir. Els dos guàrdies civils van morir després que l’embarcació dels narcotraficants els envestís mentre feien tasques de patrulla en el port de Barbate.

Demanen la dimissió de Marlaska

Davant aquest succés, l’Associació Unificada de Guàrdies Civils (AUGC) ha demanat la dimissió del ministre de l’Interior, Fernando Grande Marlaska, per la falta de seguretat dels efectius que van dur a terme aquest divendres el dispositiu contra el narcotràfic en el port de Barbate.

“AUGC sol·licita la dimissió del ministre per l’abandó i la pèssima gestió de la seguretat ciutadana en el Camp de Gibraltar”, assenyalen en un comunicat emès aquest matí. Relaten que per dues ocasions, una de les embarcacions d’alta velocitat dels narcotraficants ha envestit de manera intencionada al patruller del GEAS de la Guàrdia Civil. Una embarcació, assenyalen, que no està preparada per a aquesta mena d’operacions i que era ocupada per sis agents, dels quals lamentablement han mort dos a conseqüència de la col·lisió.

L’Ajuntament de Barbate ha decretat tres dies de dol oficial per aquestes morts i ha convocat per a aquest migdia una concentració.

“Un adeu adolorit als nostres companys morts avui en acte de servei en ser envestida bruscament la seva embarcació per una narcollanxa en el Port de Barbate”, expressen en xarxes socials des de la Guàrdia Civil.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia busca a l’autor dels trets que han matat a un home a Alacant

La Policia Nacional continua la busca del responsable dels tirs que anit van posar fi a la vida d'un home de 59 anys en el barri del Pla. La investigació continua oberta i no es descarta una bala perduda en un tiroteig pròxim.

Dos detinguts a Torrevieja amb un cotxe robat al Regne Unit i un ferit en intentar fugir

Dos lituans de 32 i 36 anys han sigut detinguts a Torrevieja a bord d'un vehicle d'alta gamma robat al Regne Unit. El copilot, amb una orde europea de detenció, va resultar ferit en intentar escapar.

La Policia Nacional reforça la seguretat de les Falles amb VIPA 6×6 i control antidrons

La Policia Nacional desplega un operatiu especial per a les Falles 2026 amb reforços i tecnologia per a vigilar aglomeracions i neutralitzar drons. El pla suma 6.000 efectius entre forces estatals i Policia Local.

La Generalitat posarà llançadores d’Albal a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat reforçarà Metrobús i posarà en marxa llançadores entre Albal, Torrent Avinguda i La Torre per a connectar als viatgers de Rodalia durant les mascletaes. El servici cobrirà la franja en la qual els trens només arribaran fins a Albal, amb eixides aproximades de 13.10 a 14.40.

València demana concretar les mesures per a portar C-1 i C-2 de Rodalia a l’Estació del Nord

València s'ha mostrat disposada a estudiar que les línies C-1 i C-2 de Rodalia arriben a l'Estació del Nord, però ha exigit mesures concretes i un informe del CNP. El Consistori ha recordat els 105 atesos de l'any passat i ha demanat reunions tècniques encara no celebrades.

Tellado acusa a Sánchez de centrar-se en les misèries del seu Govern i no donar mesures davant la guerra

El secretari general del PP ha retret al Govern la seua tardança davant el conflicte a Orient Mitjà i ha detallat un paquet fiscal i energètic per a contindre preus.

PP lamenta la polèmica i PSPV demana garanties per l’accés amb tren a València en la mascletà

La interrupció parcial de l'accés de Rodalia a l'Estació del Nord per la mascletà ha deslligat retrets entre Govern i Ajuntament. PP, PSPV, Compromís i Vox han fixat posicions i reclamen solucions sense renunciar a la seguretat.

Alabés i Vila-real es juguen permanència i Champions en el debut de Quique Sánchez Flores

Mendizorroza obri la jornada 28 amb un dol d'objectius oposats: l'Alabés busca oxigen per a la salvació i el Vila-real vol afermar-se en la zona Champions.