Cinc detinguts per la mort de dos guàrdies civils envestits per una narcollanxa a Barbate

La Guàrdia Civil ha detingut aquest dissabte a cinc persones per la seva presumpta implicació en la mort de dos agents de la Benmereixent el patruller de la qual va ser envestida el divendres per una narcollanxa en el port de Barbate (Cadis).

Tres dels detinguts són tripulants de la narcollanxa i altres dues persones que els van anar a recollir. Els dos guàrdies civils van morir després que l’embarcació dels narcotraficants els envestís mentre feien tasques de patrulla en el port de Barbate.

Demanen la dimissió de Marlaska

Davant aquest succés, l’Associació Unificada de Guàrdies Civils (AUGC) ha demanat la dimissió del ministre de l’Interior, Fernando Grande Marlaska, per la falta de seguretat dels efectius que van dur a terme aquest divendres el dispositiu contra el narcotràfic en el port de Barbate.

«AUGC sol·licita la dimissió del ministre per l’abandó i la pèssima gestió de la seguretat ciutadana en el Camp de Gibraltar», assenyalen en un comunicat emès aquest matí. Relaten que per dues ocasions, una de les embarcacions d’alta velocitat dels narcotraficants ha envestit de manera intencionada al patruller del GEAS de la Guàrdia Civil. Una embarcació, assenyalen, que no està preparada per a aquesta mena d’operacions i que era ocupada per sis agents, dels quals lamentablement han mort dos a conseqüència de la col·lisió.

L’Ajuntament de Barbate ha decretat tres dies de dol oficial per aquestes morts i ha convocat per a aquest migdia una concentració.

«Un adeu adolorit als nostres companys morts avui en acte de servei en ser envestida bruscament la seva embarcació per una narcollanxa en el Port de Barbate», expressen en xarxes socials des de la Guàrdia Civil.

Últimes notícies

El Valencia començarà la Lliga contra el Celta el dissabte 22 d’agost a les 19.30 hores

LaLiga ha confirmat que el Valencia debutarà en la segona jornada de LaLiga EA Sports 2025-2026, el dissabte 22 d’agost a Mestalla contra el Celta a les 19.30 hores, després de l’ajornament del partit inicial davant el Betis. Villarreal, Elche i Levante també tenen definits els seus horaris per a la segona i tercera jornada.

El València debutarà en Lliga el 22 d’agost a Mestalla contra el Celta

LaLiga ha confirmat que el València s’estrenarà en la Lliga 2025-2026 el dissabte 22 d’agost a les 19.30 hores davant el Celta, després de l’ajornament del seu partit de la primera jornada contra el Betis. Villarreal, Elx i Llevant també tenen ja definits els seus horaris per a la segona i tercera jornada.

Pau Navarro seguirà al Villarreal fins a 2031 després de renovar el seu contracte

El defensa de la Vilavella Pau Navarro ha ampliat el seu contracte amb el Villarreal CF fins a juny de 2031. El central, clau en la tercera plaça de LaLiga, suma 46 partits oficials amb el primer equip groguet.

Com s’organitzarà la seguretat per vore l’eclipsi solar del 12 d’agost a la Comunitat Valenciana

El Govern central s’ha oferit a la Generalitat per reforçar la protecció civil i la seguretat ciutadana als nou punts clau d’observació de l’eclipsi solar del 12 d’agost a la Comunitat Valenciana.

Catalá defensa davant la jutgessa que València no va rebre cap avís previ de la DANA

María José Catalá ha assegurat davant la jutgessa que València no va rebre cap avís del desbordament del barranco del Poyo i ha justificat que la ciutat no figurava com a municipi afectat en la fitxa de conca.

Catalá defensa davant la jutgessa que València no va rebre avisos previs del desbordament en la DANA

María José Catalá ha declarat com a testimoni que l’Ajuntament de València no va rebre cap avís específic sobre el desbordament del barranc del Poyo durant la DANA i ha assegurat que només va tindre constància de la gravetat quan La Torre ja estava totalment inundada.

Temperatures de fins a 42 graus posen en avís roig el litoral de València este dimecres

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís roig al litoral de València per màximes de 42 graus al prelitoral, i manté diversos avisos taronja i grocs per calor extrema i tempestes a tota la Comunitat Valenciana.

El Valencia CF començarà la Lliga una setmana més tard per l’ajornament contra el Betis

El Valencia CF iniciarà LaLiga EA Sports 2026-27 una setmana més tard del previst per l’ajornament del partit de la primera jornada contra el Betis, que s’ha reprogramat per al 25 d’agost a Mestalla.