Cinc detinguts per la mort de dos guàrdies civils envestits per una narcollanxa a Barbate

La Guàrdia Civil ha detingut aquest dissabte a cinc persones per la seva presumpta implicació en la mort de dos agents de la Benmereixent el patruller de la qual va ser envestida el divendres per una narcollanxa en el port de Barbate (Cadis).

Tres dels detinguts són tripulants de la narcollanxa i altres dues persones que els van anar a recollir. Els dos guàrdies civils van morir després que l’embarcació dels narcotraficants els envestís mentre feien tasques de patrulla en el port de Barbate.

Demanen la dimissió de Marlaska

Davant aquest succés, l’Associació Unificada de Guàrdies Civils (AUGC) ha demanat la dimissió del ministre de l’Interior, Fernando Grande Marlaska, per la falta de seguretat dels efectius que van dur a terme aquest divendres el dispositiu contra el narcotràfic en el port de Barbate.

“AUGC sol·licita la dimissió del ministre per l’abandó i la pèssima gestió de la seguretat ciutadana en el Camp de Gibraltar”, assenyalen en un comunicat emès aquest matí. Relaten que per dues ocasions, una de les embarcacions d’alta velocitat dels narcotraficants ha envestit de manera intencionada al patruller del GEAS de la Guàrdia Civil. Una embarcació, assenyalen, que no està preparada per a aquesta mena d’operacions i que era ocupada per sis agents, dels quals lamentablement han mort dos a conseqüència de la col·lisió.

L’Ajuntament de Barbate ha decretat tres dies de dol oficial per aquestes morts i ha convocat per a aquest migdia una concentració.

“Un adeu adolorit als nostres companys morts avui en acte de servei en ser envestida bruscament la seva embarcació per una narcollanxa en el Port de Barbate”, expressen en xarxes socials des de la Guàrdia Civil.

Últimes notícies

La Generalitat permet usar la llana d’ovella i cabra com a nou fertilitzant agrícola

La Generalitat autoritza que la llana d'ovelles i cabres, fins ara sense valor comercial i costosa de retirar, puga tractar-se i utilitzar-se com a fertilitzant en sòls agrícoles, alleujant costos i millorant la gestió de residus ramaders.

Primal Scream i Röyksopp lideren un Deleste 2026 més electrònic i amb rècord a la vista

L'edició 2026 del Deleste Festival convertix de nou els Jardins de Vivers de València en focus de música independent, amb dos jornades diferenciades i rècord de públic en l'horitzó.

La Guàrdia Civil investiga l’agressió sexual a una menor en un club de futbol de Faura

La Guàrdia Civil manté obertes diligències per una presumpta agressió sexual a una xiqueta de 13 anys, atribuïda al fisioterapeuta de l'equip de futbol femení de Faura durant una sessió de tractament.

Psiquiatres reclamen abordar la depressió persistent sense banalitzar-la ni culpar al pacient

Especialistes en salut mental defenen un abordatge integral i psicosocial de la depressió persistent i els trastorns de la personalitat, amb més formació, recursos i humanitat en l'atenció, sense culpabilitzar al pacient.

Els metges valencians afronten una altra setmana de vaga i preparen una gran manifestació el dia 20

Els metges de la Comunitat Valenciana encadenen una nova setmana de vaga entre el 18 i el 22 de maig i preparen manifestacions i concentracions per a denunciar la precarietat i la sobrecàrrega assistencial.

Un estudi revela com els mitjans influïxen en la visió ciutadana de la gestió forestal

Un estudi de la UPV mostra que l'enfocament dels mitjans condiciona la percepció social de la gestió forestal sostenible i genera una visió centrada en crisi i incendis.

Detingut a Beniparrell amb quatre botelles d’òxid nitrós i més de 2.500 euros en el cotxe

La Guàrdia Civil deté a Beniparrell a un jove de 21 anys a què intervenen quatre botelles d'òxid nitrós, gran quantitat de globus i 2.510 euros en efectiu.

Dissabte de cels buidats i ratxes molt fortes de vent a l’interior de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte de temps estable i majorment buidat, amb descens de les mínimes i ratxes de vent molt forts a l'interior nord de Castelló durant la primera mitat del dia.