Cinc detinguts per la mort de dos guàrdies civils envestits per una narcollanxa a Barbate

Ejemplo de shortcode con estilo
L'Associació Unificada de Guàrdies Civils (AUGC) ha demanat la dimissió del ministre de l'Interior, Fernando Grande Marlaska

La Guàrdia Civil ha detingut aquest dissabte a cinc persones per la seva presumpta implicació en la mort de dos agents de la Benmereixent el patruller de la qual va ser envestida el divendres per una narcollanxa en el port de Barbate (Cadis).

Tres dels detinguts són tripulants de la narcollanxa i altres dues persones que els van anar a recollir. Els dos guàrdies civils van morir després que l’embarcació dels narcotraficants els envestís mentre feien tasques de patrulla en el port de Barbate.

Demanen la dimissió de Marlaska

Davant aquest succés, l’Associació Unificada de Guàrdies Civils (AUGC) ha demanat la dimissió del ministre de l’Interior, Fernando Grande Marlaska, per la falta de seguretat dels efectius que van dur a terme aquest divendres el dispositiu contra el narcotràfic en el port de Barbate.

«AUGC sol·licita la dimissió del ministre per l’abandó i la pèssima gestió de la seguretat ciutadana en el Camp de Gibraltar», assenyalen en un comunicat emès aquest matí. Relaten que per dues ocasions, una de les embarcacions d’alta velocitat dels narcotraficants ha envestit de manera intencionada al patruller del GEAS de la Guàrdia Civil. Una embarcació, assenyalen, que no està preparada per a aquesta mena d’operacions i que era ocupada per sis agents, dels quals lamentablement han mort dos a conseqüència de la col·lisió.

L’Ajuntament de Barbate ha decretat tres dies de dol oficial per aquestes morts i ha convocat per a aquest migdia una concentració.

«Un adeu adolorit als nostres companys morts avui en acte de servei en ser envestida bruscament la seva embarcació per una narcollanxa en el Port de Barbate», expressen en xarxes socials des de la Guàrdia Civil.

Últimes notícies

Paiporta ajorna l’acte per les víctimes de la dana després de l’accident ferroviari

L’Associació de Víctimes DANA 29 de Octubre trasllada al 5 de novembre l’homenatge previst a Paiporta. Les altres marxes es mantenen.

Boluda Shipping adquirirà Samskip i potenciarà el transport marítim al nord d’Europa

Boluda Shipping ha firmat un acord amb Samskip per a adquirir la totalitat de la companyia, inclosos tots els seus actius i operacions, amb l’objectiu d’oferir als clients més connexions, més capacitat i servicis més eficients i fiables. Està previst que l’operació es tanque l’1 de gener de 2027, subjecta a l’aprovació de les autoritats competents i al compliment de les condicions acordades.

Ferit greu un home apunyalat per l’esquena al nord d’Alacant

Un home de 47 anys ha sigut ingressat greu a l’Hospital de San Juan després de rebre una punyalada per l’esquena al nord d’Alacant.

Detenen a València un menor per incitar a disturbis i saquejos dissabte que ve

La Policia Nacional ha detingut a València un menor de 17 anys per incitar en les xarxes socials a causar disturbis i saquejos durant la celebració de Halloween dissabte que ve.

L’exdirectora de l’Institut de les Dones nega irregularitats en contractes dels Punts Violeta

Isabel García i Elisabeth García han negat davant un jutjat de Mislata haver comés irregularitats en contractes municipals per a gestionar Punts Violeta.

Baixa la incidència de les infeccions respiratòries per grip i covid a la Comunitat

La incidència de les infeccions respiratòries agudes per grip ha baixat a 6,7 casos per cada 100.000 habitants, davant dels 22 de la setmana anterior. També ha descendit la incidència de la covid-19, mentre que la incidència conjunta de les infeccions respiratòries i els ingressos hospitalaris greus han augmentat.

L’aniversari de la dana pot reactivar el dolor emocional de les persones afectades

El COPCV alerta que el segon aniversari de la dana pot reactivar emocions i records traumàtics. Demana escoltar i acompanyar les persones afectades.

Familiars dels dos desapareguts de la dana esperen que hi haja responsabilitats polítiques

Familiars de Francisco i Elisabeth, desapareguts en la dana de 2024, reclamen responsabilitats polítiques i continuen esperant trobar-ne els cossos.