Cinema Jove confia en la il·lustradora xilena María Jesús Contreras per a la seua 40a edició

Cinema Jove ha encarregat el disseny de la imatge de la seua 40a edició a la il·lustradora xilena María Jesús Contreras, coneguda per la seua col·laboració setmanal amb The New York Times i pel seu treball amb marques de prestigi com Hermès, Gucci, Apple, Lush i Penguin Random House.

El cartell es presentarà el pròxim 22 de maig a l’edifici Rialto, mentre que el festival tindrà lloc del 19 al 28 de juny, segons ha comunicat la Generalitat. Contreras, en la seua obra, ha incorporat una estètica vintage modernitzada per a reflectir les quatre dècades d’història del festival.

En paraules d’Ada Díez, directora d’art del festival, «a través d’elements molt recognoscibles, Contreras ha creat un reflex fidel del que representa Cinema Jove: un festival amb una llarga trajectòria que valora la capacitat de la joventut per transformar i fer seus llenguatges clàssics, així com trobar noves vies narratives».

El cartell dissenyat per la xilena plasma la seua excepcional capacitat de síntesi gràfica i la seua visió creativa, transitant per una primera línia entre la fantasia i el realisme. «Es tracta d’una carta de presentació gràfica on s’inclouen elements històricament vinculats a Cinema Jove: la lluna, el públic com a espectador i creador, i la gran pantalla com a reflex del que ha succeït», ha explicat Díez.

Les il·lustracions de Contreras es caracteritzen per la seua gamma de colors intensos i saturats, així com per les emocions com la por i l’humor que inspiren la seua obra.

Actualment, la creadora xilena no només contribueix a The New York Times, on publica il·lustracions setmanals dins la columna del dissabte, sinó que també col·labora amb altres mitjans de comunicació de renom com The Washington Post, The New Yorker, Los Angeles Times i The Economist, entre d’altres.

El seu treball ha estat reconegut en diverses plataformes destacades com It’s Nice That, Domestika i Creative Boom. Contreras va guanyar el Premi YoungGuns de The One Club for Creativity el 2022, premi que reconeix professionals creatius menors de 30 anys a nivell mundial. El 2023, va ser distingida amb l’AI42 per l’American Illustration, preseleccionada als World Illustration Awards i convidada a formar part dels jurats de premis de prestigi.

A més, va ser reconeguda per la revista Forbes com una de les 50 dones més poderoses de Xile el 2024, consolidant així la seua posició com a referent dins del món de la il·lustració i la creativitat.

Últimes notícies

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.

Obres d’emergència al tram urbà del riu Magre a Utiel després de la DANA

El Consell ha avalat la declaració d’emergència per reparar amb 4,7 milions el tram urbà del riu Magre al seu pas per Utiel, molt afectat per la DANA del 29 d’octubre de 2024, i millorar-ne el funcionament hidràulic.