Cinema Jove confia en la il·lustradora xilena María Jesús Contreras per a la seua 40a edició

Cinema Jove ha encarregat el disseny de la imatge de la seua 40a edició a la il·lustradora xilena María Jesús Contreras, coneguda per la seua col·laboració setmanal amb The New York Times i pel seu treball amb marques de prestigi com Hermès, Gucci, Apple, Lush i Penguin Random House.

El cartell es presentarà el pròxim 22 de maig a l’edifici Rialto, mentre que el festival tindrà lloc del 19 al 28 de juny, segons ha comunicat la Generalitat. Contreras, en la seua obra, ha incorporat una estètica vintage modernitzada per a reflectir les quatre dècades d’història del festival.

En paraules d’Ada Díez, directora d’art del festival, “a través d’elements molt recognoscibles, Contreras ha creat un reflex fidel del que representa Cinema Jove: un festival amb una llarga trajectòria que valora la capacitat de la joventut per transformar i fer seus llenguatges clàssics, així com trobar noves vies narratives”.

El cartell dissenyat per la xilena plasma la seua excepcional capacitat de síntesi gràfica i la seua visió creativa, transitant per una primera línia entre la fantasia i el realisme. “Es tracta d’una carta de presentació gràfica on s’inclouen elements històricament vinculats a Cinema Jove: la lluna, el públic com a espectador i creador, i la gran pantalla com a reflex del que ha succeït”, ha explicat Díez.

Les il·lustracions de Contreras es caracteritzen per la seua gamma de colors intensos i saturats, així com per les emocions com la por i l’humor que inspiren la seua obra.

Actualment, la creadora xilena no només contribueix a The New York Times, on publica il·lustracions setmanals dins la columna del dissabte, sinó que també col·labora amb altres mitjans de comunicació de renom com The Washington Post, The New Yorker, Los Angeles Times i The Economist, entre d’altres.

El seu treball ha estat reconegut en diverses plataformes destacades com It’s Nice That, Domestika i Creative Boom. Contreras va guanyar el Premi YoungGuns de The One Club for Creativity el 2022, premi que reconeix professionals creatius menors de 30 anys a nivell mundial. El 2023, va ser distingida amb l’AI42 per l’American Illustration, preseleccionada als World Illustration Awards i convidada a formar part dels jurats de premis de prestigi.

A més, va ser reconeguda per la revista Forbes com una de les 50 dones més poderoses de Xile el 2024, consolidant així la seua posició com a referent dins del món de la il·lustració i la creativitat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Raig rescata un 1-1 en l’afegit davant el Llevant amb deu

Un gol en el temps afegit de Pathé Ciss va donar un punt al Llamp després de jugar quasi tota la segona part amb deu per l'expulsió de Mendy. El Llevant es va avançar amb Carlos Espí i va deixar escapar una victòria que li acostava a la salvació, encara a cinc punts

1-1. El Raig salva un punt en l’últim sospir davant el Llevant

Pathé Ciss va empatar en el temps afegit i el Llamp va rescatar un 1-1 davant el Llevant després de jugar quasi tota la segona part amb deu. El Llevant va deixar escapar una victòria i seguix a cinc de la salvació.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo i disseny de Daniel Gómez. El podi l'han completat Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i Na Jordana, amb 200.000 i 185.000 euros de pressupost.

Convent Jerusalem, millor falla de 2026 amb la sàtira ‘Redimonis’

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo. La comissió repetix el títol de 2025; Monestir de Poblet i Na Jordana completen el podi.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026

Amb Redimonis, la comissió ha revalidat el triomf aconseguit en 2025. El jurat també ha reconegut a Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i a Na Jordana.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi d’Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026 amb 'Redimonis', de David Sánchez Llongo. La comissió, amb un monument de 260.000 euros dissenyat per Daniel Gómez, revalida el títol; Monestir i Na Jordana completen el podi.

El juí ràpid al regidor d’Altea se celebrarà a Benidorm en les pròximes setmanes

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpta agressió a la seua parella. El cas passa a Benidorm amb un juí ràpid per violència de gènere.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.