Cinema Jove confia en la il·lustradora xilena María Jesús Contreras per a la seua 40a edició

Cinema Jove ha encarregat el disseny de la imatge de la seua 40a edició a la il·lustradora xilena María Jesús Contreras, coneguda per la seua col·laboració setmanal amb The New York Times i pel seu treball amb marques de prestigi com Hermès, Gucci, Apple, Lush i Penguin Random House.

El cartell es presentarà el pròxim 22 de maig a l’edifici Rialto, mentre que el festival tindrà lloc del 19 al 28 de juny, segons ha comunicat la Generalitat. Contreras, en la seua obra, ha incorporat una estètica vintage modernitzada per a reflectir les quatre dècades d’història del festival.

En paraules d’Ada Díez, directora d’art del festival, “a través d’elements molt recognoscibles, Contreras ha creat un reflex fidel del que representa Cinema Jove: un festival amb una llarga trajectòria que valora la capacitat de la joventut per transformar i fer seus llenguatges clàssics, així com trobar noves vies narratives”.

El cartell dissenyat per la xilena plasma la seua excepcional capacitat de síntesi gràfica i la seua visió creativa, transitant per una primera línia entre la fantasia i el realisme. “Es tracta d’una carta de presentació gràfica on s’inclouen elements històricament vinculats a Cinema Jove: la lluna, el públic com a espectador i creador, i la gran pantalla com a reflex del que ha succeït”, ha explicat Díez.

Les il·lustracions de Contreras es caracteritzen per la seua gamma de colors intensos i saturats, així com per les emocions com la por i l’humor que inspiren la seua obra.

Actualment, la creadora xilena no només contribueix a The New York Times, on publica il·lustracions setmanals dins la columna del dissabte, sinó que també col·labora amb altres mitjans de comunicació de renom com The Washington Post, The New Yorker, Los Angeles Times i The Economist, entre d’altres.

El seu treball ha estat reconegut en diverses plataformes destacades com It’s Nice That, Domestika i Creative Boom. Contreras va guanyar el Premi YoungGuns de The One Club for Creativity el 2022, premi que reconeix professionals creatius menors de 30 anys a nivell mundial. El 2023, va ser distingida amb l’AI42 per l’American Illustration, preseleccionada als World Illustration Awards i convidada a formar part dels jurats de premis de prestigi.

A més, va ser reconeguda per la revista Forbes com una de les 50 dones més poderoses de Xile el 2024, consolidant així la seua posició com a referent dins del món de la il·lustració i la creativitat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mercadona ha elevat el seu benefici un 24,9% en 2025 fins a 1.729 milions

Mercadona ha guanyat 1.729 milions d'euros en 2025, un 24,9% més, amb vendes de 41.900 milions i una quota del 28,5% a Espanya. El canal en línia va facturar 1.061 milions i la companyia obrirà un sèptim buc a Madrid amb 400 contractacions.

Tres victòries del Llevant a Vallecas, l’última en 2022

El Llevant visita este dilluns al Llamp amb un balanç de tres triomfs en set partits a Vallecas. El més recent va ser el 2-4 de maig de 2022.

El Vila-real no gana en Mendizorroza des de 2020 i encadena quatre visites sense véncer

L'equip groc visita a l'Alabés en la jornada 28 amb un balanç advers a Vitòria: 3 triomfs en 13 dols i quatre desplaçaments recents sense guanyar.

El València només va guanyar 7 de 38 visites a l’Oviedo i no venç en Primera allí des de fa més de trenta anys

El València visita a l'Oviedo en la jornada 28 amb un balanç molt desfavorable en el Carlos Tartiere: 7 victòries en 38 partits i més de trenta anys sense guanyar en Primera.

L’Elx visita el Bernabéu amb un historial sense victòries i un 4-0 com a últim precedent

L'Elx torna al Bernabéu després del 4-0 encaixat al febrer de 2023 i sense haver guanyat mai allí. En 24 visites només ha sumat quatre empats i va patir golejades històriques.

El Peníscola expulsa a dos abonats per la invasió de pista davant el Noia

El club ha retirat l'abonament a dos aficionats que van irrompre en la pista després del dol davant Noia: vetos de 5 i 2 anys i multa de 12.000 euros. L'entitat va anunciar que instarà la repetició de la sanció i va lamentar el mal esportiu, econòmic i reputacional.

Detingut un conductor drogat després d’atropellar a dos ciclistes quan fugia a Orihuela

Un jove de 22 anys va donar positiu en THC i va ser arrestat després d'atropellar a dos ciclistes en fugir d'una patrulla en la N-340, a l'altura d'Orihuela. Un dels ferits va rebre l'alta; l'altre seguix ingressat sense risc vital.

Tempestes molt fortes descarreguen més de 30 l/m² en una hora en el sud d’Alacant

El sud d'Alacant registra tempestes d'intensitat molt forta amb més de 30 l/m² en una hora, acumulats destacats a Elx i 270 llamps. La província està en avís groc.