Cinema Jove confia en la il·lustradora xilena María Jesús Contreras per a la seua 40a edició

Cinema Jove ha encarregat el disseny de la imatge de la seua 40a edició a la il·lustradora xilena María Jesús Contreras, coneguda per la seua col·laboració setmanal amb The New York Times i pel seu treball amb marques de prestigi com Hermès, Gucci, Apple, Lush i Penguin Random House.

El cartell es presentarà el pròxim 22 de maig a l’edifici Rialto, mentre que el festival tindrà lloc del 19 al 28 de juny, segons ha comunicat la Generalitat. Contreras, en la seua obra, ha incorporat una estètica vintage modernitzada per a reflectir les quatre dècades d’història del festival.

En paraules d’Ada Díez, directora d’art del festival, “a través d’elements molt recognoscibles, Contreras ha creat un reflex fidel del que representa Cinema Jove: un festival amb una llarga trajectòria que valora la capacitat de la joventut per transformar i fer seus llenguatges clàssics, així com trobar noves vies narratives”.

El cartell dissenyat per la xilena plasma la seua excepcional capacitat de síntesi gràfica i la seua visió creativa, transitant per una primera línia entre la fantasia i el realisme. “Es tracta d’una carta de presentació gràfica on s’inclouen elements històricament vinculats a Cinema Jove: la lluna, el públic com a espectador i creador, i la gran pantalla com a reflex del que ha succeït”, ha explicat Díez.

Les il·lustracions de Contreras es caracteritzen per la seua gamma de colors intensos i saturats, així com per les emocions com la por i l’humor que inspiren la seua obra.

Actualment, la creadora xilena no només contribueix a The New York Times, on publica il·lustracions setmanals dins la columna del dissabte, sinó que també col·labora amb altres mitjans de comunicació de renom com The Washington Post, The New Yorker, Los Angeles Times i The Economist, entre d’altres.

El seu treball ha estat reconegut en diverses plataformes destacades com It’s Nice That, Domestika i Creative Boom. Contreras va guanyar el Premi YoungGuns de The One Club for Creativity el 2022, premi que reconeix professionals creatius menors de 30 anys a nivell mundial. El 2023, va ser distingida amb l’AI42 per l’American Illustration, preseleccionada als World Illustration Awards i convidada a formar part dels jurats de premis de prestigi.

A més, va ser reconeguda per la revista Forbes com una de les 50 dones més poderoses de Xile el 2024, consolidant així la seua posició com a referent dins del món de la il·lustració i la creativitat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Castro i Coudet mantenen la base en el Llevant-Alabés

Els dos entrenadors a penes toquen els seus onces per al dol del divendres en el Ciutat de València: tornen Raghouber i Moreno; entren Pacheco i Aleñá.

Fàtima Diame conquesta el seu octau títol de longitud amb un últim salt de 6,62

La valenciana es va imposar a Irati Mitxelena amb un últim intent de 6,62 m en els Nacionals sota sostre de València. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.

El Consell ha aprovat a València el primer Enclavament Tecnològic Urbà de la Comunitat

El Consell ha aprovat la classificació definitiva del '46 València Mediterranean Tech Hub', una àrea de 74.000 m² en la Marina, amb avantatges fiscals i tràmits àgils. L'enclavament busca concentrar empreses i talent per a atraure inversió i reforçar la innovació i la sostenibilitat.

Mor un ciclista de 65 anys després d’una caiguda a Benissa

Un home de 65 anys ha mort este divendres després de caure mentres circulava pel Camí Vella de Xaló, en una partida de Benissa. El SAMU ha intentat reanimar-lo sense èxit.