Cinema Jove confia en la il·lustradora xilena María Jesús Contreras per a la seua 40a edició

Cinema Jove ha encarregat el disseny de la imatge de la seua 40a edició a la il·lustradora xilena María Jesús Contreras, coneguda per la seua col·laboració setmanal amb The New York Times i pel seu treball amb marques de prestigi com Hermès, Gucci, Apple, Lush i Penguin Random House.

El cartell es presentarà el pròxim 22 de maig a l’edifici Rialto, mentre que el festival tindrà lloc del 19 al 28 de juny, segons ha comunicat la Generalitat. Contreras, en la seua obra, ha incorporat una estètica vintage modernitzada per a reflectir les quatre dècades d’història del festival.

En paraules d’Ada Díez, directora d’art del festival, «a través d’elements molt recognoscibles, Contreras ha creat un reflex fidel del que representa Cinema Jove: un festival amb una llarga trajectòria que valora la capacitat de la joventut per transformar i fer seus llenguatges clàssics, així com trobar noves vies narratives».

El cartell dissenyat per la xilena plasma la seua excepcional capacitat de síntesi gràfica i la seua visió creativa, transitant per una primera línia entre la fantasia i el realisme. «Es tracta d’una carta de presentació gràfica on s’inclouen elements històricament vinculats a Cinema Jove: la lluna, el públic com a espectador i creador, i la gran pantalla com a reflex del que ha succeït», ha explicat Díez.

Les il·lustracions de Contreras es caracteritzen per la seua gamma de colors intensos i saturats, així com per les emocions com la por i l’humor que inspiren la seua obra.

Actualment, la creadora xilena no només contribueix a The New York Times, on publica il·lustracions setmanals dins la columna del dissabte, sinó que també col·labora amb altres mitjans de comunicació de renom com The Washington Post, The New Yorker, Los Angeles Times i The Economist, entre d’altres.

El seu treball ha estat reconegut en diverses plataformes destacades com It’s Nice That, Domestika i Creative Boom. Contreras va guanyar el Premi YoungGuns de The One Club for Creativity el 2022, premi que reconeix professionals creatius menors de 30 anys a nivell mundial. El 2023, va ser distingida amb l’AI42 per l’American Illustration, preseleccionada als World Illustration Awards i convidada a formar part dels jurats de premis de prestigi.

A més, va ser reconeguda per la revista Forbes com una de les 50 dones més poderoses de Xile el 2024, consolidant així la seua posició com a referent dins del món de la il·lustració i la creativitat.

Últimes notícies

Bernabé defensa que el 29N es vota la ‘política útil’ i els drets socials

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, afirma que les eleccions generals del 29 de novembre són una crida a votar la ‘política útil’ i a triar entre ‘drets o negocis’ i ‘democràcia o crispació’, en referència a les crítiques de PP i Vox. Situa la vivenda i la revalorització de les pensions com a exemples d’eixa política que ‘escolta i fa que les coses passen’.

Bernabé defensa que la Policia Nacional garantix la seguretat davant l’acampada per la vivenda

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, remarca que la Policia Nacional està per a garantir la seguretat davant l’acampada per la vivenda a la plaça de l’Ajuntament de València, i no per a ‘canviar realitats’, en plena preparació dels actes del 9 d’Octubre.

Les víctimes de la dana de València viuen amb por cada alerta taronja i reclamen avisos més precisos

Les associacions d’afectats per la dana de València de 2024 expliquen que cada nova alerta taronja reobri la por i la desconfiança. Reclamen que els avisos per pluja estiguen ben mesurats, siguen encertats i s’expliquen millor a la ciutadania.

El Valencia Basket rebrà rivals israelians amb públic i entrada nominativa al Roig Arena

El Valencia Basket ha anunciat que els duels d’Euroliga davant Hapoel Tel Aviv i Maccabi Tel Aviv es jugaran amb públic, però amb accés totalment nominatiu i un dispositiu especial de seguretat al Roig Arena.

L’acampada per l’habitatge a València vol resistir fins després del 9 d’Octubre

L’acampada per l’habitatge a la plaça de l’Ajuntament de València, que enceta la quarta jornada, es declara indefinida i assegura que intentarà mantindre’s més enllà del 9 d’Octubre mentre no s’atenguen les seues exigències.

Fins quan durarà la inestabilitat? Espanya encara té 48 hores de pluges i tronades intenses

Espanya encara té per davant dimarts i dimecres amb ruixats i tronades fortes o molt fortes, també al Mediterrani, abans que dijous comence a imposar-se un oratge més estable.

Absoldos 11 activistes de Greenpeace per bloquejar un gaser a Sagunt

Un jutjat de València ha absolt els 11 activistes de Greenpeace acusats de desordes per bloquejar en 2021 l’entrada d’un vaixell gaser al Port de Sagunt, en no apreciar-se actes violents ni intimidatoris greus.

L’Elx arriba al duel amb el Celta reforçat per l’últim triomf al Martínez Valero

L’Elx rep esta jornada el Celta de Vigo després d’haver-se imposat 2-1 en l’últim enfrontament entre tots dos al Martínez Valero, jugat en setembre passat, i amb un balanç històric favorable en Primera Divisió.