‘Cita mèdica en un màxim de 72 hores’: l’objectiu sense data de la Direcció d’Atenció Primària

Eliminar burocràcia que no aporte valor sanitari, tractar d’atendre el pacient que arriba a un centre de salut derivant-lo a la part administrativa o mèdica de la manera més eficient o millorar les condicions dels professionals per pal·liar “amb imaginació” l’alarmant minvament de metges, són alguns dels eixos marcats des d’Atenció Primària i en què s’està treballant des de la Conselleria.

Ho ha explicat la directora d’Atenció PrimàriaEva Suárez, qui ha fet valoració dels primers 100 primers dies, en el marc d’un esmorzar informatiu organitzat per diferents societats mèdiques de la Comunitat Valenciana.

Suárez ha incidit que els objectius que es persegueixen i sobre els quals ja s’ha treballat en estos tres primers mesos aposten per atorgar més temps al metge “eliminant tots estos tràmits que es poden fer des de l’administració i que no aporten res a l’àmbit sanitari”.

Per això, “ordenar la gestió” i establir el que s’anomena “gestió compartida”, és a dir “que no siga necessari que et veja el teu metge quan acudeixes al centre de salut si el que necessites és un informe o una altra gestió que es pot assumir des d’un altre departament”, ha explicat.

Així, l’objectiu, que “no el compromís”, segons ha matisat la directora d’atenció primària, és que “en un màxim de 72 hores qualsevol pacient puga tindre cita al seu centre de salut”.

El repte és altament complex perquè suposa reorganitzar i respondre als complexos entramats del funcionament dels centres de Salut i especialment a una sobrecàrrega denunciada en infinitat de vegades per Atenció Primària i Pediatria. Especialitat esta, l’experiència de la qual de més de 20 anys per part de l’actual directora, no només la fan empatitzar amb els problemes que ella mateixa ha viscut sinó reconéixer públicament el complex d’aturar unes mancances que “urgeixen solució” pel desgast que suposen tant per a professionals com per a pacients.

Menys burocràcia sense valor per a l’atenció sanitària

“Els metges no estem per fer tasques burocràtiques”. Amb esta contundència i amb la negativa futura que molts dels tràmits que ara assumeixen els metges d’atenció primària “no es faran”, els professionals han qüestionat totes les funcions addicionals que resten temps de consulta mèdica real.

Per això, sobre la taula s’han plantejat també altres factors com la necessitat de més personal d’administració i serveis, però també els horaris, no només d’atenció als pacients sinó també “buits a les grans ciutats en què molts centres tanquen a les 15:00 mentre que les urgències no obren fins a les 17:00 hores”. Una cosa que passa a Castelló, València o Alacant, encara que no en altres municipis.

Millors condicions per “retindre” els metges

D’altra banda, la jornada de 35 hores, de dilluns a divendres, les contractacions d’almenys tres anys, als nous metges o a esta “gestió compartida de la Demanda” que agilitze els processos i augmente l’eficiència de l’Atenció Primària, tant per als professionals com per a qui acudeix als centres, són altres dels fronts oberts.

«Quan un pacient arriba a un centre de salut no sempre ha de ser atés pel metge, de vegades el que necessita és una altra gestió i cal establir unes pautes i directrius», ha explicat Suárez. Per això, i amb esta premissa que ja es va presentar la setmana passada, a diferents departaments i que es començarà a implementar com a prova, es tractarà d’aconseguir este canvi.

Últimes notícies

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.

El PSPV porta a Fiscalia Massó per dir que Sánchez és ‘capo de la màfia corrupta’

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia davant la Fiscalia Provincial de València contra la presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), per un presumpte delicte d’injúries amb publicitat després d’haver qualificat Pedro Sánchez de ‘capo de la màfia corrupta’ en la xarxa social X.

Més de 2.700 jóvens ja tenen aval de la Generalitat per a comprar la seua primera vivenda

La Generalitat ha avalat 2.718 jóvens de la Comunitat Valenciana en set mesos de 2026 per a comprar 1.812 vivendes, amb més de 39 milions en garanties i finançament de fins al 100 % del preu.