‘Cita mèdica en un màxim de 72 hores’: l’objectiu sense data de la Direcció d’Atenció Primària

Eliminar burocràcia que no aporte valor sanitari, tractar d’atendre el pacient que arriba a un centre de salut derivant-lo a la part administrativa o mèdica de la manera més eficient o millorar les condicions dels professionals per pal·liar “amb imaginació” l’alarmant minvament de metges, són alguns dels eixos marcats des d’Atenció Primària i en què s’està treballant des de la Conselleria.

Ho ha explicat la directora d’Atenció PrimàriaEva Suárez, qui ha fet valoració dels primers 100 primers dies, en el marc d’un esmorzar informatiu organitzat per diferents societats mèdiques de la Comunitat Valenciana.

Suárez ha incidit que els objectius que es persegueixen i sobre els quals ja s’ha treballat en estos tres primers mesos aposten per atorgar més temps al metge “eliminant tots estos tràmits que es poden fer des de l’administració i que no aporten res a l’àmbit sanitari”.

Per això, “ordenar la gestió” i establir el que s’anomena “gestió compartida”, és a dir “que no siga necessari que et veja el teu metge quan acudeixes al centre de salut si el que necessites és un informe o una altra gestió que es pot assumir des d’un altre departament”, ha explicat.

Així, l’objectiu, que “no el compromís”, segons ha matisat la directora d’atenció primària, és que “en un màxim de 72 hores qualsevol pacient puga tindre cita al seu centre de salut”.

El repte és altament complex perquè suposa reorganitzar i respondre als complexos entramats del funcionament dels centres de Salut i especialment a una sobrecàrrega denunciada en infinitat de vegades per Atenció Primària i Pediatria. Especialitat esta, l’experiència de la qual de més de 20 anys per part de l’actual directora, no només la fan empatitzar amb els problemes que ella mateixa ha viscut sinó reconéixer públicament el complex d’aturar unes mancances que “urgeixen solució” pel desgast que suposen tant per a professionals com per a pacients.

Menys burocràcia sense valor per a l’atenció sanitària

“Els metges no estem per fer tasques burocràtiques”. Amb esta contundència i amb la negativa futura que molts dels tràmits que ara assumeixen els metges d’atenció primària “no es faran”, els professionals han qüestionat totes les funcions addicionals que resten temps de consulta mèdica real.

Per això, sobre la taula s’han plantejat també altres factors com la necessitat de més personal d’administració i serveis, però també els horaris, no només d’atenció als pacients sinó també “buits a les grans ciutats en què molts centres tanquen a les 15:00 mentre que les urgències no obren fins a les 17:00 hores”. Una cosa que passa a Castelló, València o Alacant, encara que no en altres municipis.

Millors condicions per “retindre” els metges

D’altra banda, la jornada de 35 hores, de dilluns a divendres, les contractacions d’almenys tres anys, als nous metges o a esta “gestió compartida de la Demanda” que agilitze els processos i augmente l’eficiència de l’Atenció Primària, tant per als professionals com per a qui acudeix als centres, són altres dels fronts oberts.

«Quan un pacient arriba a un centre de salut no sempre ha de ser atés pel metge, de vegades el que necessita és una altra gestió i cal establir unes pautes i directrius», ha explicat Suárez. Per això, i amb esta premissa que ja es va presentar la setmana passada, a diferents departaments i que es començarà a implementar com a prova, es tractarà d’aconseguir este canvi.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.