‘Cita mèdica en un màxim de 72 hores’: l’objectiu sense data de la Direcció d’Atenció Primària

Eliminar burocràcia que no aporte valor sanitari, tractar d’atendre el pacient que arriba a un centre de salut derivant-lo a la part administrativa o mèdica de la manera més eficient o millorar les condicions dels professionals per pal·liar “amb imaginació” l’alarmant minvament de metges, són alguns dels eixos marcats des d’Atenció Primària i en què s’està treballant des de la Conselleria.

Ho ha explicat la directora d’Atenció PrimàriaEva Suárez, qui ha fet valoració dels primers 100 primers dies, en el marc d’un esmorzar informatiu organitzat per diferents societats mèdiques de la Comunitat Valenciana.

Suárez ha incidit que els objectius que es persegueixen i sobre els quals ja s’ha treballat en estos tres primers mesos aposten per atorgar més temps al metge “eliminant tots estos tràmits que es poden fer des de l’administració i que no aporten res a l’àmbit sanitari”.

Per això, “ordenar la gestió” i establir el que s’anomena “gestió compartida”, és a dir “que no siga necessari que et veja el teu metge quan acudeixes al centre de salut si el que necessites és un informe o una altra gestió que es pot assumir des d’un altre departament”, ha explicat.

Així, l’objectiu, que “no el compromís”, segons ha matisat la directora d’atenció primària, és que “en un màxim de 72 hores qualsevol pacient puga tindre cita al seu centre de salut”.

El repte és altament complex perquè suposa reorganitzar i respondre als complexos entramats del funcionament dels centres de Salut i especialment a una sobrecàrrega denunciada en infinitat de vegades per Atenció Primària i Pediatria. Especialitat esta, l’experiència de la qual de més de 20 anys per part de l’actual directora, no només la fan empatitzar amb els problemes que ella mateixa ha viscut sinó reconéixer públicament el complex d’aturar unes mancances que “urgeixen solució” pel desgast que suposen tant per a professionals com per a pacients.

Menys burocràcia sense valor per a l’atenció sanitària

“Els metges no estem per fer tasques burocràtiques”. Amb esta contundència i amb la negativa futura que molts dels tràmits que ara assumeixen els metges d’atenció primària “no es faran”, els professionals han qüestionat totes les funcions addicionals que resten temps de consulta mèdica real.

Per això, sobre la taula s’han plantejat també altres factors com la necessitat de més personal d’administració i serveis, però també els horaris, no només d’atenció als pacients sinó també “buits a les grans ciutats en què molts centres tanquen a les 15:00 mentre que les urgències no obren fins a les 17:00 hores”. Una cosa que passa a Castelló, València o Alacant, encara que no en altres municipis.

Millors condicions per “retindre” els metges

D’altra banda, la jornada de 35 hores, de dilluns a divendres, les contractacions d’almenys tres anys, als nous metges o a esta “gestió compartida de la Demanda” que agilitze els processos i augmente l’eficiència de l’Atenció Primària, tant per als professionals com per a qui acudeix als centres, són altres dels fronts oberts.

«Quan un pacient arriba a un centre de salut no sempre ha de ser atés pel metge, de vegades el que necessita és una altra gestió i cal establir unes pautes i directrius», ha explicat Suárez. Per això, i amb esta premissa que ja es va presentar la setmana passada, a diferents departaments i que es començarà a implementar com a prova, es tractarà d’aconseguir este canvi.

Últimes notícies

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.
FILMOTECA D'ESTIU