15 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Ciutat de la Llum penjarà el cartell de complet després d’estiu amb ‘noves superproduccions’

ALACANT, 17 (EUROPA PRESS)

El complex audiovisual de Ciutat de la Llum penjarà el cartell de complet després de l’estiu, amb “noves sèries i noves superproduccions”, segons ha avançat el president de la Generalitat, Carlos Mazón.

Així ho ha avançat aquest divendres, abans de visitar el rodatge de la pel·lícula ‘El Cautivo’, el nou film del director Alejandro Amenábar, que es troba actualment en els estudis de Ciutat de la Llum, a la ciutat d’Alacant.

“En Ciutat de la Llum anem a ser capaces de penjar el cartell de complet a la volta de l’estiu amb noves sèries, amb noves superproduccions. Estem tancant noves produccions importants, fa poc va venir una gran producció de Marvel, que s’estrenarà en breu”, ha ressaltat.

Aquestes noves produccions se sumarien als sis rodatges que ja estan prevists per als pròxims mesos i amb els quals es fregaria el 100% d’ocupació en el complex. Entre ells, està la pel·lícula ‘Tigres’ d’Alberto Rodríguez, la primera temporada d’una sèrie francesa que es rodarà de maig a juliol i una sèrie nacional al maig. També comptarà amb una producció amb segell valencià, un espot de televisió d’una marca premium al juny i una producció gallega en el mes de juliol.

Per això, Mazón ha sostingut que estan “d’enhorabona” i que han “recuperat el somni de Berlanga”. En aquest sentit, ha afirmat que estan convertint el complex audiovisual en “productiu” per a la Comunitat Valenciana, així com per l'”ecosistema de pimes, decoradors, maquilladores, assistents tècnics, cicles de FP d’audiovisual, pernoctacions en hotels, en càmpings, sector de restauració, turisme i per a la indústria del cinema i de la cultura, que ja veu com una referència de les millors europees”.

En la mateixa línia, ha recalcat que estan “aconseguint consolidar-ho” i ha posat en valor que un director com Amenábar haja decidit rodar a la Ciutat de la Llum, a més d’en altres enclavaments de la província d’Alacant i la Comunitat Valenciana.

“És molt positiu per a nosaltres. Anem a seguir amb el suport, anem a seguir amb les ajudes i, per descomptat, ja es va corrent la veu, no solament a Espanya, a Europa, fins i tot en les grans produccions nord-americanes pel que fa al que significa Ciutat de la Llum. Aquest somni de Berlanga que es va veure tallat i que estem recuperant amb moltíssima força. Jo em sent molt orgullós d’això”, ha emfatitzat.

Mazón ha realitzat un recorregut pel rodatge de la pel·lícula ‘El captiu’, que té lloc en el complex cinematogràfic alacantí fins al pròxim mes de juny, acompanyat per la consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes.

Ha posat l’accent que aquest film “ha rodat la gran majoria de les seues escenes a la Comunitat Valenciana”, ja que també ha filmat en el Castell de Santa Bàrbara i en el de Santa Pola. Aquesta pel·lícula d’Alejandro Amenábar, produïda per Mod Produccions i Misent Produccions del valencià Fernando Bovaira, suposarà un impacte econòmic d’aproximadament vuit milions d’euros a la Comunitat.

“Un exemple més de la dinamització d’aquestes instal·lacions i de la nova etapa que hem obert a La Ciutat de la Llum després dels recents rodatges de la super producció per a Colòmbia Pictures i la filmació de ‘Mala Influència’ per a la plataforma Netflix”, ha destacat.

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.