L’Hospital Clínic de València comença a realitzar trasplantaments renals

L’Hospital Clínic Universitari de València ha realitzat el seu primer trasplantament renal després que obtinguera l’oportuna autorització com a centre trasplantador. Suposa una fita per al centre valencià que se suma així als dos hospitals de la ciutat de València que ja realitzaven aquest tipus de trasplantaments, l’Hospital la Fe i l’Hospital Doctor Peset. La incorporació d’aquesta activitat de trasplantament renal suposarà millorar les xifres i, amb això, la supervivència i qualitat de vida de moltes persones.

L’Hospital Clínic porta realitzant trasplantaments d’òrgans des de l’any 1980, una activitat que s’ha incrementat un 200% des de l’any 2015. A més, l’hospital ha sigut pioner implantant la donació en asistòlia controlada (DAC) mitjançant el dispositiu ECMO (oxigenació per membrana extracorpòria). També porta desenvolupant des de l’any 2018, juntament amb l’Hospital La Fe, el programa d’ECMO mòbil per a donació en asistòlia controlada, un programa en el qual equips de tots dos centres es desplacen a qualsevol centre de la Comunitat per a poder dur a terme aquest tipus de donació.

«Estem molt satisfets i orgullosos que l’Hospital Clínic de València passe a augmentar la llista dels centres trasplantadores de la Comunitat i permeta incrementar encara més les bones dades de trasplantaments d’òrgans que ja registrem. Suposa a més un reconeixement al treball dut a terme per part de tots els professionals durant tots aquests anys quant a donació i trasplantament» ha explicat Rafael Badenes, coordinador de trasplantaments de l’Hospital Clínic i cap de secció del Servei d’Anestesiologia i Reanimació del mateix centre.

Per part seua, José Luis Górriz, cap de Servei de Nefrologia de l’Hospital Clínic de València ha explicat «Espanya és el país amb major taxa de donació d’òrgans en el món i amb major taxa de realització de trasplantaments renals. Però cada vegada se sumen nous reptes per a mantindre aqueix primer lloc mundial. El primer repte és aconseguir optimitzar els òrgans en un sistema en el qual la donació en asistòlia suposa el 35% de les donacions«.

«En aquesta situació, l’escurçament del temps que passa des que s’extrau l’òrgan i s’implanta és crucial per als resultats del trasplantament renal. En aquest context, una adequada estratègia logística i de col·laboració entre centres trasplantadores permetrà un millor aprofitament dels òrgans a la Comunitat Valenciana» ha afegit José Luis Górriz.

De la mateixa manera ha posat l’accent en la importància del treball conjunt entre centres: «Aquest treball conjunt entre hospitals és necessari per a mantindre un continu creixement en la donació i trasplantaments i millorar en les llistes d’espera de pacients pendents d’un òrgan«.

«La realització de trasplantament renal a l’Hospital Clínic Universitari de València implica que ha existit un treball conjunt i reeixit de múltiples serveis i tots els estaments sanitaris de l’hospital per a poder oferir resultats òptims als pacients amb malaltia renal» ha explicat José Luis Górriz.

Un 42,8% més de trasplantaments en el primer trimestre en la Comunitat

La incorporació de l’hospital Clínic Universitari als hospitals que realitzen trasplantament renal i les noves estratègies plantejades per la Conselleria de Sanitat i Salut Pública tenen l’objectiu de millorar la taxa de trasplantament renal en la Comunitat.

Durant els tres primers mesos d’enguany, la Comunitat Valenciana ha incrementat la seua activitat trasplantadora en un 42,8% i s’ha registrat un 12,2% més de donants d’òrgans respecte al primer trimestre de 2021.

En aquest sentit, de gener a març, els hospitals valencians han realitzat 79 trasplantaments de renyó, 32 hepàtics, 12 cardíacs, 15 de pulmó i 2 de pàncrees.

Últimes notícies

Corberán assume la responsabilitat i busca una reacció del València a Vitòria

Carlos Corberán admet que és el màxim responsable dels mals resultats del València, cuer amb un punt, i apel·la a reaccionar dimarts a Vitòria després de la derrota contra el Sevilla.

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.