Com arribar a València des de Madrid després dels estralls de la DANA

Arribar a València aquest dijous des de Madrid només és possible per avió, per carretera o via Alacant, encara que amb limitacions, perquè la dana ha deixat danys severs en carreteres i vies de tren que inhabiliten les comunicacions.

No obstant això, tant els serveis d’emergències com els de mobilitat desaconsellen vivament els desplaçaments que no siguen estrictament indispensables, tal com ha dit en una roda de premsa el ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente.

Les millors opcions per a arribar a la capital valenciana des de Madrid són l’avió o bé el tren fins a Alacant per a seguir viatge per carretera.

Es pot anar a Alacant amb tren i des d’allí seguir amb cotxe per l’AP7 fins a enllaçar a l’entorn de Silla amb la V31 (una de les circumval·lacions de València).

Els serveis de carreteres estan habilitant les circumval·lacions de València, V30 i V31, com a alternativa a l’A7, molt afectada. La V30 està oberta en tots dos sentits i en la V31 aquest matí s’han obert dos carrils, un per sentit.

L’aeroport de València ha romàs operatiu en tot moment i té previstos entre aquest dijous i el diumenge 878 vols: 219 vols per a hui; 234 per al divendres, dia 1 de novembre; 194 més per al dissabte i 231 per al diumenge.

Des d’Aena, insisteixen que els viatgers han de contactar amb les aerolínies per a comprovar l’estat dels seus vols i consultar l’estat de les carreteres en fonts oficials.

El dimarts es van desviar 30 vols i altres 49 es van cancel·lar i el dimecres l’operativa ja va ser l’habitual, encara que els problemes estaven en l’accés a l’aeroport, a causa dels danys en les carreteres.

Transit València -el compte oficial del Centre de Gestió del Trànsit de l’Ajuntament de València- ha detallat que la carretera A3 fins a la seua arribada a l’aeroport ja està operativa.

La xarxa d’alta velocitat ferroviària entre Madrid i València no està operativa perquè hi ha dos túnels molt afectats per les pluges (el de Xiva i el de Torrent) i no estarà en funcionament almenys en les 2-3 pròximes setmanes, segons ha explicat el ministre.

També hi ha limitacions molt severes en el trànsit per carretera, especialment en l’A7 pel col·lapse d’un pont prop de l’encreuament amb l’A3, un punt crític perquè està en la circumval·lació de València i pel volum de trànsit (uns 100.000 vehicles al dia).

Últimes notícies

La denunciant de Rafa Mir manté en el juí que va patir dos agressions sexuals en la mateixa nit

La dona que va denunciar a Rafa Mir ha ratificat davant l'Audiència de València que el futbolista la va agredir sexualment dos vegades a la seua casa, mentres la defensa insistix que tot va ser consentit.

Mor una dona en cadira de rodes atrapada en el muntacàrregues del seu xalet a Xàbia

Una dona alemanya de 76 anys que es desplaçava en cadira de rodes mor a Xàbia en quedar atrapada en el muntacàrregues que donava accés al seu xalet després de tornar de menjar en un restaurant.

Educació garantix la constitució dels tribunals de la PAU malgrat l’anunci de vaga

Educació assegura que els 55 tribunals de la PAU en la Comunitat Valenciana s'estan constituint amb normalitat i que la vaga del professorat no afectarà els exàmens ni a la seua correcció.

La Fiscalia obri una investigació a la Confraria de Sagunt per vetar a les dones en la processó

La Fiscalia ha obert diligències contra la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt per impedir que les dones participen en la processó, després d'una denúncia del Ministeri d'Igualtat. El Govern també tramita la retirada del títol de festa d'interés turístic nacional a la Setmana Santa saguntina.

El Consell aprovarà el divendres la nova regulació de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana

El Consell té previst aprovar este divendres el decret llei que regularà el servici de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana, després de mesos de protestes i xoc entre els dos sectors.

Dos agents denuncien falta de vigilància en barrancs de la CHJ a les vesprades

Dos agents mediambientals de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer expliquen davant el jutjat que els barrancs queden sense vigilància a les vesprades i detallen com van viure l'augment de cabal durant la dana.

Educació enviarà el dilluns la seua nova proposta per a intentar frenar la vaga indefinida del professorat

Educació remetrà el dilluns un nou document als sindicats docents per a tractar de desconvocar la vaga indefinida i negociar el detall de les reivindicacions en taules sectorials temàtiques.

València es prepara per a ser capital del circ contemporani amb el festival Contorsions

València acollirà del 18 al 21 de juny la novena edició del festival Contorsions, que omplirà la ciutat de circ contemporani amb propostes gratuïtes i a l'aire lliure. El certamen reunirà companyies nacionals i internacionals i combinarà espectacles, tallers i mediació cultural.