Com arribar a València des de Madrid després dels estralls de la DANA

Arribar a València aquest dijous des de Madrid només és possible per avió, per carretera o via Alacant, encara que amb limitacions, perquè la dana ha deixat danys severs en carreteres i vies de tren que inhabiliten les comunicacions.

No obstant això, tant els serveis d’emergències com els de mobilitat desaconsellen vivament els desplaçaments que no siguen estrictament indispensables, tal com ha dit en una roda de premsa el ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente.

Les millors opcions per a arribar a la capital valenciana des de Madrid són l’avió o bé el tren fins a Alacant per a seguir viatge per carretera.

Es pot anar a Alacant amb tren i des d’allí seguir amb cotxe per l’AP7 fins a enllaçar a l’entorn de Silla amb la V31 (una de les circumval·lacions de València).

Els serveis de carreteres estan habilitant les circumval·lacions de València, V30 i V31, com a alternativa a l’A7, molt afectada. La V30 està oberta en tots dos sentits i en la V31 aquest matí s’han obert dos carrils, un per sentit.

L’aeroport de València ha romàs operatiu en tot moment i té previstos entre aquest dijous i el diumenge 878 vols: 219 vols per a hui; 234 per al divendres, dia 1 de novembre; 194 més per al dissabte i 231 per al diumenge.

Des d’Aena, insisteixen que els viatgers han de contactar amb les aerolínies per a comprovar l’estat dels seus vols i consultar l’estat de les carreteres en fonts oficials.

El dimarts es van desviar 30 vols i altres 49 es van cancel·lar i el dimecres l’operativa ja va ser l’habitual, encara que els problemes estaven en l’accés a l’aeroport, a causa dels danys en les carreteres.

Transit València -el compte oficial del Centre de Gestió del Trànsit de l’Ajuntament de València- ha detallat que la carretera A3 fins a la seua arribada a l’aeroport ja està operativa.

La xarxa d’alta velocitat ferroviària entre Madrid i València no està operativa perquè hi ha dos túnels molt afectats per les pluges (el de Xiva i el de Torrent) i no estarà en funcionament almenys en les 2-3 pròximes setmanes, segons ha explicat el ministre.

També hi ha limitacions molt severes en el trànsit per carretera, especialment en l’A7 pel col·lapse d’un pont prop de l’encreuament amb l’A3, un punt crític perquè està en la circumval·lació de València i pel volum de trànsit (uns 100.000 vehicles al dia).

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.