Com arribar a València des de Madrid després dels estralls de la DANA

Arribar a València aquest dijous des de Madrid només és possible per avió, per carretera o via Alacant, encara que amb limitacions, perquè la dana ha deixat danys severs en carreteres i vies de tren que inhabiliten les comunicacions.

No obstant això, tant els serveis d’emergències com els de mobilitat desaconsellen vivament els desplaçaments que no siguen estrictament indispensables, tal com ha dit en una roda de premsa el ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente.

Les millors opcions per a arribar a la capital valenciana des de Madrid són l’avió o bé el tren fins a Alacant per a seguir viatge per carretera.

Es pot anar a Alacant amb tren i des d’allí seguir amb cotxe per l’AP7 fins a enllaçar a l’entorn de Silla amb la V31 (una de les circumval·lacions de València).

Els serveis de carreteres estan habilitant les circumval·lacions de València, V30 i V31, com a alternativa a l’A7, molt afectada. La V30 està oberta en tots dos sentits i en la V31 aquest matí s’han obert dos carrils, un per sentit.

L’aeroport de València ha romàs operatiu en tot moment i té previstos entre aquest dijous i el diumenge 878 vols: 219 vols per a hui; 234 per al divendres, dia 1 de novembre; 194 més per al dissabte i 231 per al diumenge.

Des d’Aena, insisteixen que els viatgers han de contactar amb les aerolínies per a comprovar l’estat dels seus vols i consultar l’estat de les carreteres en fonts oficials.

El dimarts es van desviar 30 vols i altres 49 es van cancel·lar i el dimecres l’operativa ja va ser l’habitual, encara que els problemes estaven en l’accés a l’aeroport, a causa dels danys en les carreteres.

Transit València -el compte oficial del Centre de Gestió del Trànsit de l’Ajuntament de València- ha detallat que la carretera A3 fins a la seua arribada a l’aeroport ja està operativa.

La xarxa d’alta velocitat ferroviària entre Madrid i València no està operativa perquè hi ha dos túnels molt afectats per les pluges (el de Xiva i el de Torrent) i no estarà en funcionament almenys en les 2-3 pròximes setmanes, segons ha explicat el ministre.

També hi ha limitacions molt severes en el trànsit per carretera, especialment en l’A7 pel col·lapse d’un pont prop de l’encreuament amb l’A3, un punt crític perquè està en la circumval·lació de València i pel volum de trànsit (uns 100.000 vehicles al dia).

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El porter del Llevant Álex Primo passarà per quiròfan per una lesió en el muscle dret

Álex Primo, tercer porter del Llevant de 21 anys, serà operat en les pròximes setmanes d'una luxació en el muscle dret amb lesió de labrum després de lesionar-se en un entrenament.

El València Basket busca reacció davant el Panathinaikos per a viatjar amb avantatge a Atenes

El València Basket rep de nou al Panathinaikos amb l'obligació de reaccionar en el Roig Arena després de perdre el primer partit i sense marge per a fallar abans de viatjar a Atenes.

Josep Puerto apel·la a la motivació del València Basket després de l’ajustada derrota davant Panathinaikos

Josep Puerto ressalta que la forma en què Panathinaikos va celebrar la victòria per un punt reforça la motivació del València Basket per a lluitar el segon partit de quarts de l'Eurolliga en el Roig Arena.

El PSOE recorrerà al Suprem per a frenar les acusacions de Aldama

El PSOE anuncia que tornarà a demanar empara al Tribunal Suprem per a respondre a les acusacions de Víctor de Aldama i nega qualsevol finançament il·legal en el partit.

Pérez Llorca reclama esperar a la investigació sobre la contractació de la seua parella abans de jutjar

Juanfran Pérez Llorca demana deixar treballar a l'Agència Antifrau en la investigació sobre la plaça adjudicada a la seua parella en la Diputació de València abans de traure conclusions polítiques.

Pérez Llorca acusa el Govern de discriminar la Comunitat i limitar-la a l’endeutament

Pérez Llorca acusa el Govern central de mantindre la discriminació econòmica amb la Comunitat Valenciana i de limitar la seua resposta a permetre més deute en lloc d'aportar recursos directes.

El Govern i el PSOE es desmarquen de Aldama després de les seues acusacions en el juí del cas Koldo

El Govern afirma estar tranquil i tatxa a Víctor de Aldama de gran mentider, mentres el PSOE anuncia que demanarà empara al Suprem davant el que considera injúries en el juí del cas Koldo.

Dos anys de presó per provocar un incendi a Vinaròs durant una suposada broma

L'Audiència de Castelló condemna a dos anys de presó a un home que va originar un incendi en una vivenda de Vinaròs en prendre alcohol sanitari amb un encenedor a mode de broma, causant danys en diverses cases.