Com arribar a València des de Madrid després dels estralls de la DANA

Arribar a València aquest dijous des de Madrid només és possible per avió, per carretera o via Alacant, encara que amb limitacions, perquè la dana ha deixat danys severs en carreteres i vies de tren que inhabiliten les comunicacions.

No obstant això, tant els serveis d’emergències com els de mobilitat desaconsellen vivament els desplaçaments que no siguen estrictament indispensables, tal com ha dit en una roda de premsa el ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente.

Les millors opcions per a arribar a la capital valenciana des de Madrid són l’avió o bé el tren fins a Alacant per a seguir viatge per carretera.

Es pot anar a Alacant amb tren i des d’allí seguir amb cotxe per l’AP7 fins a enllaçar a l’entorn de Silla amb la V31 (una de les circumval·lacions de València).

Els serveis de carreteres estan habilitant les circumval·lacions de València, V30 i V31, com a alternativa a l’A7, molt afectada. La V30 està oberta en tots dos sentits i en la V31 aquest matí s’han obert dos carrils, un per sentit.

L’aeroport de València ha romàs operatiu en tot moment i té previstos entre aquest dijous i el diumenge 878 vols: 219 vols per a hui; 234 per al divendres, dia 1 de novembre; 194 més per al dissabte i 231 per al diumenge.

Des d’Aena, insisteixen que els viatgers han de contactar amb les aerolínies per a comprovar l’estat dels seus vols i consultar l’estat de les carreteres en fonts oficials.

El dimarts es van desviar 30 vols i altres 49 es van cancel·lar i el dimecres l’operativa ja va ser l’habitual, encara que els problemes estaven en l’accés a l’aeroport, a causa dels danys en les carreteres.

Transit València -el compte oficial del Centre de Gestió del Trànsit de l’Ajuntament de València- ha detallat que la carretera A3 fins a la seua arribada a l’aeroport ja està operativa.

La xarxa d’alta velocitat ferroviària entre Madrid i València no està operativa perquè hi ha dos túnels molt afectats per les pluges (el de Xiva i el de Torrent) i no estarà en funcionament almenys en les 2-3 pròximes setmanes, segons ha explicat el ministre.

També hi ha limitacions molt severes en el trànsit per carretera, especialment en l’A7 pel col·lapse d’un pont prop de l’encreuament amb l’A3, un punt crític perquè està en la circumval·lació de València i pel volum de trànsit (uns 100.000 vehicles al dia).

Últimes notícies

La cremà de 180 fogueres tanca unes festes d’Alacant amb quasi dos milions de visitants

La cremà dels més de 180 monuments foguerers ha posat punt final unes Fogueres d’Alacant 2026 marcades per quasi dos milions de visitants i per una nit de Sant Joan multitudinària i sense incidències greus.

La festa del títol del València Basket pot acabar amb comiat de Montero, De Larrea i Key

El València Basket ha tancat una temporada històrica amb la Lliga Endesa, però la celebració pot suposar l’adéu de Jean Montero, Sergio De Larrea o Braxton Key, pretendits pels grans clubs europeus i per la NBA.

L’afició taronja viu ‘el naixement d’una estrella’ amb Jean Montero campió de Lliga

El Valencia Basket ha aconseguit la seua segona Lliga ACB i el base dominicà Jean Montero ha sigut elegit millor jugador de la final, en una temporada que Pedro Martínez descriu com ‘el naixement d’una estrella’. L’entrenador també ha ressaltat el treball col·lectiu i la constància del grup durant dos temporades.

L’explosió de Sergio De Larrea: triat al draft NBA i campió de l’ACB en només 20 hores

El base vallisoletà Sergio De Larrea, de 20 anys, ha sigut triat en la primera ronda del draft de l’NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB amb el València Basket amb només 20 hores de diferència.

La nit més llarga de Sergio de Larrea: campió de Lliga Endesa després del seu somni NBA

Sergio de Larrea ha conquistat la Lliga Endesa amb el Valencia Basket hores després de ser elegit en el lloc 25 del draft de la NBA, i ha admés que ha arribat al quart partit contra el Barça pràcticament sense dormir.

Pascual assumix la superioritat del València Basket en la final de la Lliga Endesa

Xavi Pascual admet que el València Basket ha sigut superior en la final de la Lliga Endesa després del clar triomf taronja al Palau Blaugrana (84-108) i reivindica la competitivitat del seu equip malgrat les limitacions.

Explosió d’alegria taronja al Palau Blaugrana per la segona Lliga del València Basket

El València Basket ha conquistat la seua segona Lliga Endesa després de guanyar el Barça (84-108) al quart partit de la final, en una nit històrica al Palau Blaugrana marcada per la festa de l’afició taronja.

Porta gran per a El Cid i Manuel Escribano en una completa correguda de Victorino Martín a Alacant

El Cid i Manuel Escribano han eixit per la porta gran de la Plaça d'Alacant amb una exigent i completa correguda de Victorino Martín, en una vesprada en què José María Manzanares ha signat una actuació sòlida davant els seus paisans.