Com arribar a València des de Madrid després dels estralls de la DANA

Arribar a València aquest dijous des de Madrid només és possible per avió, per carretera o via Alacant, encara que amb limitacions, perquè la dana ha deixat danys severs en carreteres i vies de tren que inhabiliten les comunicacions.

No obstant això, tant els serveis d’emergències com els de mobilitat desaconsellen vivament els desplaçaments que no siguen estrictament indispensables, tal com ha dit en una roda de premsa el ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente.

Les millors opcions per a arribar a la capital valenciana des de Madrid són l’avió o bé el tren fins a Alacant per a seguir viatge per carretera.

Es pot anar a Alacant amb tren i des d’allí seguir amb cotxe per l’AP7 fins a enllaçar a l’entorn de Silla amb la V31 (una de les circumval·lacions de València).

Els serveis de carreteres estan habilitant les circumval·lacions de València, V30 i V31, com a alternativa a l’A7, molt afectada. La V30 està oberta en tots dos sentits i en la V31 aquest matí s’han obert dos carrils, un per sentit.

L’aeroport de València ha romàs operatiu en tot moment i té previstos entre aquest dijous i el diumenge 878 vols: 219 vols per a hui; 234 per al divendres, dia 1 de novembre; 194 més per al dissabte i 231 per al diumenge.

Des d’Aena, insisteixen que els viatgers han de contactar amb les aerolínies per a comprovar l’estat dels seus vols i consultar l’estat de les carreteres en fonts oficials.

El dimarts es van desviar 30 vols i altres 49 es van cancel·lar i el dimecres l’operativa ja va ser l’habitual, encara que els problemes estaven en l’accés a l’aeroport, a causa dels danys en les carreteres.

Transit València -el compte oficial del Centre de Gestió del Trànsit de l’Ajuntament de València- ha detallat que la carretera A3 fins a la seua arribada a l’aeroport ja està operativa.

La xarxa d’alta velocitat ferroviària entre Madrid i València no està operativa perquè hi ha dos túnels molt afectats per les pluges (el de Xiva i el de Torrent) i no estarà en funcionament almenys en les 2-3 pròximes setmanes, segons ha explicat el ministre.

També hi ha limitacions molt severes en el trànsit per carretera, especialment en l’A7 pel col·lapse d’un pont prop de l’encreuament amb l’A3, un punt crític perquè està en la circumval·lació de València i pel volum de trànsit (uns 100.000 vehicles al dia).

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.