‘Com del cel a la terra’, el lema dels quatre Mercats de l’Horta

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

Els quatre Mercats de l’Horta –celebrats a cel obert cada dissabte de 09.00 a 14.00 hores als barris de Benimaclet (pl. Benimaclet), Malilla (C/ Joaquim Benlloch), Castellar-l’Oliveral (pl. de la Figuereta) i Pla de Remei (simarts al C/ Martínez Ferrando)– arranquen la temporada amb una sèrie de dissenys “cridaners” publicats en les xarxes socials amb un llenguatge visual que evoca llum, terra, cor i cel.

Amb la intenció de destacar, sobretot, la llum que reflectix sobre els camps de l’Horta representada amb degradats; i el caixó de verdures, element característic de les parades d’este tipus de mercats, a través de formes geomètriques sintetitzades.

D’esta manera, es busca connectar emocionalment amb la ciutadania que encara no coneix estos punts de venda i fomentar així hàbits d’alimentació saludables i de consum sostenibles d’un producte d’una qualitat innegable.

Tot per tal de transmetre l’experiència que suposa consumir als nostres Mercats de l’Horta, “uns espais lliures d’intermediaris que t’apropen a les joies de l’Horta que envolta la ciutat, per a que les persones que s’acosten mengen amb la millor qualitat possible, de proximitat i amb el millor tracte”, expliquen els responsables de la iniciativa en un comunicat.

I així ho certifica Elías Dasca, president de l’Associació de Mercats de l’Horta i agricultor de taronja i advocat, qui recolza la campanya publicitària i reconeix la importància de donar a conéixer aquests mercats a totes les persones que vulguen donar suport a les quasi 50 persones productores i llauradores que han participat en algun moment amb els seus productes a la vintena de parades que actualment els conformen.

Per a Dasca enguany serà la tercera edició en la qual participa posant la seua parada a Castellar l’Oliveral els dissabtes i a Pla del Remei els dimarts, però no serà fins al mes que ve quan inicie la seua activitat perquè, com reconeix, les seues taronges encara estan madurant als arbres “per fer-se grossetes i amb sabor” i afegix: “Això és la diferència entre uns i d’altres que les agarren ja i les maduren a la cambra”.

CURES A LA GENT

L’actual president de l’associació va decidir inscriure’s i emplenar tota la paperassa necessària per a formar part dels Mercats de l’Horta durant l’època de la pandèmia, gràcies a la publicació de les bases a internet. “En aquella època de confinament, em vaig adonar que el més important eren les cures a la gent, l’alimentació i el transport”.

A més, Dasca reconeix que va ser quan va vendre les primeres taronges al comerç privat a un preu de 20 cèntims el quilo (a ell li costaven 40 de produir) el punt d’inflexió que el va fer apostar pels Mercats de l’Horta. On pot vendre el quilo de taronges al voltant de l’euro, un preu just tant per a les persones consumidores com per les llauradores i que sols és possible amb iniciatives d’este tipus.

Al mateix temps, Vicent Grau, llaurador de Benifaió qui conrea hortícoles i fruita als termes d’Alfarb (Horta Nord) i del seu poble i va iniciar el projecte agropecològic de ‘Frut de Llavor’, una analogia per explicar el producte que aconseguix gràcies a la lluita, també és paradista els dissabtes a Malilla i el dimarts al Pla del Remei des de la primera edició dels Mercats de l’Horta.

En esta última parada està Carme al comandament de ‘Frut de Llavor’, “treballadora donada d’alta amb tot en regla”, tal com assegura Grau, perquè la sostenibilitat que generen els preus justos dels Mercats de l’Horta també afavorix la millora de les condicions laborals a un sector, com l’agrari, on la precarietat i la il·legalitat predominen.

Els dos paradistes coincidixen en “l’ambient espectacular que hi ha als mercats”, més encara “entre els mateixos venedors”, com afirma el mateix Vicent Grau, “amb una clientela molt rebonica i molt conscienciada” que repartix la compra entre totes les parades segons la varietat que té cadascú.

“Ara no tenim molta collita, però hui anirà Carme a vendre el que tenim: taronges, albercocs, caquis i magranes”, finalitza així Vicent Grau convidant a tot el veïnat valencià que vulga participar d’aquesta iniciativa que ja va per la seua tercera edició i que, com apunta la campanya a xarxes, és tot llum, terra, cor i cel.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.

L’Acadèmia de Gastronomia reivindica el producte local i el talent jove en els seus premis

Més de 400 persones abrigallen a Castelló la gala de l'Acadèmia de Gastronomia de la Comunitat Valenciana, que estrena premis al producte local i reforça el suport al talent jove.

El xofer de Mazón s’acull a la seua declaració judicial i evita respondre en la comissió del Congrés sobre la dana

El conductor de Carlos Mazón durant la dana de València es nega a respondre en la comissió del Congrés i es limita a remetre les seues explicacions a la declaració que ja va prestar davant el jutjat de Catarroja.

Bernabé defén les obres en Rodalia malgrat els problemes puntuals en la C2

Pilar Bernabé reivindica la inversió en Rodalia i admet incidències com el caos en la línia C2, que atribuïx a les obres per a millorar la xarxa ferroviària.

Ampli desfasament en el seguiment de la vaga de metges en la Comunitat Valenciana

Sanitat situa el seguiment de la vaga de metges en la Comunitat Valenciana en el 7,43%, mentres que el sindicat CESMCV l'eleva fins al 90%, amb fortes diferències per províncies i condicionades pels servicis mínims.

Boies marines que convertixen dades del Mediterrani en art digital viu

El projecte Coneixement flotant transforma en temps real les dades de boies marines enfront d'Oropesa en art digital i escultures que conviden a reflexionar sobre el patrimoni natural i els anomenats temps liquidos.

Justícia i Fiscalia pacten 200 noves places de fiscals, 20 per a la Comunitat Valenciana

El Ministeri de Justícia i la Fiscalia General de l'Estat acorden el repartiment territorial de 200 noves places de fiscal. La Comunitat Valenciana suma 20 llocs i Madrid, Catalunya i Andalusia concentren el major reforç percentual i en números absoluts.

El Llevant es juga la permanència davant tres rivals europeus i dos finals en el Ciutat

El Llevant tancarà la temporada amb tres eixides davant equips en lluita per Europa i dos dols directes a casa que poden decidir la permanència en LaLiga.