Anuncios

‘Com del cel a la terra’, el lema dels quatre Mercats de l’Horta

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

Els quatre Mercats de l’Horta –celebrats a cel obert cada dissabte de 09.00 a 14.00 hores als barris de Benimaclet (pl. Benimaclet), Malilla (C/ Joaquim Benlloch), Castellar-l’Oliveral (pl. de la Figuereta) i Pla de Remei (simarts al C/ Martínez Ferrando)– arranquen la temporada amb una sèrie de dissenys “cridaners” publicats en les xarxes socials amb un llenguatge visual que evoca llum, terra, cor i cel.

Anuncios

Amb la intenció de destacar, sobretot, la llum que reflectix sobre els camps de l’Horta representada amb degradats; i el caixó de verdures, element característic de les parades d’este tipus de mercats, a través de formes geomètriques sintetitzades.

D’esta manera, es busca connectar emocionalment amb la ciutadania que encara no coneix estos punts de venda i fomentar així hàbits d’alimentació saludables i de consum sostenibles d’un producte d’una qualitat innegable.

Tot per tal de transmetre l’experiència que suposa consumir als nostres Mercats de l’Horta, “uns espais lliures d’intermediaris que t’apropen a les joies de l’Horta que envolta la ciutat, per a que les persones que s’acosten mengen amb la millor qualitat possible, de proximitat i amb el millor tracte”, expliquen els responsables de la iniciativa en un comunicat.

I així ho certifica Elías Dasca, president de l’Associació de Mercats de l’Horta i agricultor de taronja i advocat, qui recolza la campanya publicitària i reconeix la importància de donar a conéixer aquests mercats a totes les persones que vulguen donar suport a les quasi 50 persones productores i llauradores que han participat en algun moment amb els seus productes a la vintena de parades que actualment els conformen.

Per a Dasca enguany serà la tercera edició en la qual participa posant la seua parada a Castellar l’Oliveral els dissabtes i a Pla del Remei els dimarts, però no serà fins al mes que ve quan inicie la seua activitat perquè, com reconeix, les seues taronges encara estan madurant als arbres “per fer-se grossetes i amb sabor” i afegix: “Això és la diferència entre uns i d’altres que les agarren ja i les maduren a la cambra”.

CURES A LA GENT

L’actual president de l’associació va decidir inscriure’s i emplenar tota la paperassa necessària per a formar part dels Mercats de l’Horta durant l’època de la pandèmia, gràcies a la publicació de les bases a internet. “En aquella època de confinament, em vaig adonar que el més important eren les cures a la gent, l’alimentació i el transport”.

A més, Dasca reconeix que va ser quan va vendre les primeres taronges al comerç privat a un preu de 20 cèntims el quilo (a ell li costaven 40 de produir) el punt d’inflexió que el va fer apostar pels Mercats de l’Horta. On pot vendre el quilo de taronges al voltant de l’euro, un preu just tant per a les persones consumidores com per les llauradores i que sols és possible amb iniciatives d’este tipus.

Al mateix temps, Vicent Grau, llaurador de Benifaió qui conrea hortícoles i fruita als termes d’Alfarb (Horta Nord) i del seu poble i va iniciar el projecte agropecològic de ‘Frut de Llavor’, una analogia per explicar el producte que aconseguix gràcies a la lluita, també és paradista els dissabtes a Malilla i el dimarts al Pla del Remei des de la primera edició dels Mercats de l’Horta.

En esta última parada està Carme al comandament de ‘Frut de Llavor’, “treballadora donada d’alta amb tot en regla”, tal com assegura Grau, perquè la sostenibilitat que generen els preus justos dels Mercats de l’Horta també afavorix la millora de les condicions laborals a un sector, com l’agrari, on la precarietat i la il·legalitat predominen.

Els dos paradistes coincidixen en “l’ambient espectacular que hi ha als mercats”, més encara “entre els mateixos venedors”, com afirma el mateix Vicent Grau, “amb una clientela molt rebonica i molt conscienciada” que repartix la compra entre totes les parades segons la varietat que té cadascú.

“Ara no tenim molta collita, però hui anirà Carme a vendre el que tenim: taronges, albercocs, caquis i magranes”, finalitza així Vicent Grau convidant a tot el veïnat valencià que vulga participar d’aquesta iniciativa que ja va per la seua tercera edició i que, com apunta la campanya a xarxes, és tot llum, terra, cor i cel.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Controlen un incendi en una fàbrica de teules d’Agost sense causar ferits

Un incendi declarat en una fàbrica de teules d'Agost, al costat de la CV-820, evoluciona de manera favorable i no ha causat ferits, segons el Consorci Provincial de Bombers.

Román aconseguix una orella insuficient davant un gran bou de Conde de Mayalde a San Isidro

Román només va obtindre una orella considerada curta enfront del millor bou de Conde de Mayalde en una llarga vesprada de San Isidro marcada per la lesió de David Galván i per fins a cinc avisos.

Pedro Martínez destaca la reacció del València Basket malgrat la derrota davant Baskonia

Pedro Martínez ressalta l'actitud competitiva de València Basket després de remuntar catorze punts i fregar la victòria davant Baskonia abans d'un decisiu dol d'Eurolliga.

Segon PCR negatiu descarta ara com ara hantavirus en la dona aïllada a Alacant

La dona aïllada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu en una segona PCR, encara que Sanitat manté l'aïllament i repetirà la prova en 48 hores.

El Baskonia assalta el Roig Arena i s’enganxa a la lluita per la zona alta

El Baskonia es va imposar 86-88 al València Basket en el Roig Arena després d'un dol ple d'alternatives, aprofitant el desgast europeu del quadre taronja malgrat la remuntada final local.

Gayá reivindica al València després de guanyar en San Mamés: hem demostrat que no ens rendim

José Luis Gayá celebra el triomf del València en San Mamés, destaca que l'equip no es rendix i defén a Hugo Duro i Dimitrievski després d'un partit clau per a aconseguir els 42 punts en LaLiga.

Empat sense gols al descans en San Mamés després del penal fallat d’Hugo Duro i la lesió de Nico Williams

Athletic i València arriben al descans amb 0-0 en San Mamés després d'un penal al travesser d'Hugo Duro i la lesió muscular de Nico Williams, substituït per Iñaki.

Les llargues cues en les firmes coronen l’èxit de la 61 Fira del Llibre de València

La 61 Fira del Llibre de València tanca edició amb més d'un milió d'euros de facturació, augment d'expositors i llargues cues en les firmes, especialment d'autores juvenils.
Anuncios