‘Com del cel a la terra’, el lema dels quatre Mercats de l’Horta

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

Els quatre Mercats de l’Horta –celebrats a cel obert cada dissabte de 09.00 a 14.00 hores als barris de Benimaclet (pl. Benimaclet), Malilla (C/ Joaquim Benlloch), Castellar-l’Oliveral (pl. de la Figuereta) i Pla de Remei (simarts al C/ Martínez Ferrando)– arranquen la temporada amb una sèrie de dissenys “cridaners” publicats en les xarxes socials amb un llenguatge visual que evoca llum, terra, cor i cel.

Amb la intenció de destacar, sobretot, la llum que reflectix sobre els camps de l’Horta representada amb degradats; i el caixó de verdures, element característic de les parades d’este tipus de mercats, a través de formes geomètriques sintetitzades.

D’esta manera, es busca connectar emocionalment amb la ciutadania que encara no coneix estos punts de venda i fomentar així hàbits d’alimentació saludables i de consum sostenibles d’un producte d’una qualitat innegable.

Tot per tal de transmetre l’experiència que suposa consumir als nostres Mercats de l’Horta, “uns espais lliures d’intermediaris que t’apropen a les joies de l’Horta que envolta la ciutat, per a que les persones que s’acosten mengen amb la millor qualitat possible, de proximitat i amb el millor tracte”, expliquen els responsables de la iniciativa en un comunicat.

I així ho certifica Elías Dasca, president de l’Associació de Mercats de l’Horta i agricultor de taronja i advocat, qui recolza la campanya publicitària i reconeix la importància de donar a conéixer aquests mercats a totes les persones que vulguen donar suport a les quasi 50 persones productores i llauradores que han participat en algun moment amb els seus productes a la vintena de parades que actualment els conformen.

Per a Dasca enguany serà la tercera edició en la qual participa posant la seua parada a Castellar l’Oliveral els dissabtes i a Pla del Remei els dimarts, però no serà fins al mes que ve quan inicie la seua activitat perquè, com reconeix, les seues taronges encara estan madurant als arbres “per fer-se grossetes i amb sabor” i afegix: “Això és la diferència entre uns i d’altres que les agarren ja i les maduren a la cambra”.

CURES A LA GENT

L’actual president de l’associació va decidir inscriure’s i emplenar tota la paperassa necessària per a formar part dels Mercats de l’Horta durant l’època de la pandèmia, gràcies a la publicació de les bases a internet. “En aquella època de confinament, em vaig adonar que el més important eren les cures a la gent, l’alimentació i el transport”.

A més, Dasca reconeix que va ser quan va vendre les primeres taronges al comerç privat a un preu de 20 cèntims el quilo (a ell li costaven 40 de produir) el punt d’inflexió que el va fer apostar pels Mercats de l’Horta. On pot vendre el quilo de taronges al voltant de l’euro, un preu just tant per a les persones consumidores com per les llauradores i que sols és possible amb iniciatives d’este tipus.

Al mateix temps, Vicent Grau, llaurador de Benifaió qui conrea hortícoles i fruita als termes d’Alfarb (Horta Nord) i del seu poble i va iniciar el projecte agropecològic de ‘Frut de Llavor’, una analogia per explicar el producte que aconseguix gràcies a la lluita, també és paradista els dissabtes a Malilla i el dimarts al Pla del Remei des de la primera edició dels Mercats de l’Horta.

En esta última parada està Carme al comandament de ‘Frut de Llavor’, “treballadora donada d’alta amb tot en regla”, tal com assegura Grau, perquè la sostenibilitat que generen els preus justos dels Mercats de l’Horta també afavorix la millora de les condicions laborals a un sector, com l’agrari, on la precarietat i la il·legalitat predominen.

Els dos paradistes coincidixen en “l’ambient espectacular que hi ha als mercats”, més encara “entre els mateixos venedors”, com afirma el mateix Vicent Grau, “amb una clientela molt rebonica i molt conscienciada” que repartix la compra entre totes les parades segons la varietat que té cadascú.

“Ara no tenim molta collita, però hui anirà Carme a vendre el que tenim: taronges, albercocs, caquis i magranes”, finalitza així Vicent Grau convidant a tot el veïnat valencià que vulga participar d’aquesta iniciativa que ja va per la seua tercera edició i que, com apunta la campanya a xarxes, és tot llum, terra, cor i cel.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.