Comença a Albacete el judici contra el jove acusat d’apunyalar el seu pare per demanar-li que es posara a estudiar

La Secció Segona de l'Audiència Provincial d'Albacete jutjarà este dimarts, 19 de desembre, un acusat d'un presumpte intent d'assassinat al seu pare. En este sentit, el Ministeri Fiscal demana per a ell una pena de cinc anys i huit mesos de presó. Segons recull l'escrit d'acusació de la Fiscalia, els fets van tenir lloc poc després de les sis de la tarda del 16 d'agost de 2016 al domicili familiar, al municipi d'Albacete.

  

  

  

  

En els dies previs, el pare i víctima dels fets li havia insistit al seu fill que es posara a estudiar per als exàmens que tenia al setembre, per superar el mòdul de Jardineria que estava estudiant. Per això, es va dirigir a l'habitació del seu fill i el va trobar berenant i jugant a l'ordinador. A continuació, li va exigir que es posara estudiar d'una vegada i que deixés de jugar, mentre que l'agressor li va respondre que el deixés acabar la partida.

 

«Amb ganes de causar-li la mort»

El pare li va demanar que deixés de «prendre-li el pel», i que si no volia estudiar, no ho fes, però que l'ordinador no el tocaria, i a continuació es va ajupir per agafar el cable de l'equip i desconnectar-lo. En aquell moment, l'acusat, amb la intenció de causar-li la mort, va agafar el ganivet amb el que havia estat berenant, d'uns 18,5 centímetres dels que 8,5 corresponien a la fulla, i li va propinar un fort cop al seu pare, agafant-lo desprevingut. 

 

Per evitar que continués agredint-lo, el pare va agafar el seu fill per la mà, i va ser llavors quan es va adonar que tenia el ganivet, reclamant-li que el soltés, uns crits que van fer que la mare vingués alarmada a l'habitació. A continuació, la filla de la família va avisar els serveis d'emergència, que van atendre el pare, que després el van traslladar a l'Hospital General, on va haver de ser intervingut. 

  

 

 

Lesions que li posaven la vida en perill

Com a conseqüència dels fets, l'agredit va patir lesions a l'hipocondri dret, amb aponeurosi anterior i posterior del múscul recte dret, i altres lesions a l'intestí, de les quals es va curar 30 dies després. L'home va passar 30 dies a l'hospital, i 15 sense poder seguir amb la seva vida normal. 

  

 

Les lesions li van tocar el múscul subjacent i, una vegada la fulla del ganivet va entrar a la cavitat abdominal, va lesionar l'intestí prim i va provocar un hematoma amb sagnat actiu, que posava en perill la vida de l'afectat si no hagués estat intervingut quirúrgicament. 

 

Últimes notícies

Aemet activa avís groc al litoral per temperatures de fins a 38 graus este dissabte

Aemet ha activat per a este dissabte a la vesprada l’avís groc per calor al litoral de la Comunitat Valenciana, on s’esperen màximes de fins a 38 graus.

Ana Barceló renuncia a repetir com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027

Ana Barceló, portaveu del PSPV-PSOE a l’Ajuntament d’Alacant i exconsellera de Sanitat, ha anunciat que no tornarà a ser candidata a l’alcaldia en 2027. Continuarà com a portaveu fins als pròxims comicis municipals, una decisió que qualifica de personal i que va traslladar al partit en 2025.

València encadena 12 nits tòrrides seguides amb 27,5 graus de mínima

València ha encadenat 12 nits tòrrides consecutives amb una mínima de 27,5 graus i bat rècord al seu aeroport, mentre altres punts de la Comunitat Valenciana també pateixen mínimes sofocants.

El Castelló busca mesurar forces davant el València en un clàssic d’estiu a Paterna

El CD Castelló visita este dissabte la ciutat esportiva de Paterna per enfrontar-se al València CF en el segon amistós de la pretemporada, marcat per la greu lesió del central Fabrizio Brignani i el possible debut de diversos reforços albinegres.

Els hotels valencians superen els 3,2 milions de pernoctacions en juny i augmenten la facturació

Els hotels de la Comunitat Valenciana han sumat 3.247.155 pernoctacions en juny, amb una estada mitjana de 3,25 nits i un augment de la facturació del 3,4 %.

Cinc detinguts per una onada d’atracos amb ganivet en locals de València i Burjassot

La Policia Nacional ha detingut cinc hòmens a València i Màlaga acusats de quatre atracos violents en salons de joc, restaurants ràpids i joieries, tots amb motos robades.

La Comunitat Valenciana ja suma més de 420.000 esportistes federats després de tres anys d’alça

La Comunitat Valenciana ha arribat en 2025 a 420.725 llicències federatives i 5.818 clubs, un 0,86 % més que l’any anterior, i encadena tres exercicis de creixement sostingut.

Deting a Torrellano un fugit buscant per Polònia per falsificar contractes de cotxes

La Policia Nacional ha detingut a Torrellano un home de 48 anys reclamat per Polònia per falsificar contractes de compravenda de vehicles entre 2014 i 2017. L’arrestat també tenia una prohibició d’acostar-se al lloc on ha sigut localitzat.