Comença a Albacete el judici contra el jove acusat d’apunyalar el seu pare per demanar-li que es posara a estudiar

La Secció Segona de l'Audiència Provincial d'Albacete jutjarà este dimarts, 19 de desembre, un acusat d'un presumpte intent d'assassinat al seu pare. En este sentit, el Ministeri Fiscal demana per a ell una pena de cinc anys i huit mesos de presó. Segons recull l'escrit d'acusació de la Fiscalia, els fets van tenir lloc poc després de les sis de la tarda del 16 d'agost de 2016 al domicili familiar, al municipi d'Albacete.

  

  

  

  

En els dies previs, el pare i víctima dels fets li havia insistit al seu fill que es posara a estudiar per als exàmens que tenia al setembre, per superar el mòdul de Jardineria que estava estudiant. Per això, es va dirigir a l'habitació del seu fill i el va trobar berenant i jugant a l'ordinador. A continuació, li va exigir que es posara estudiar d'una vegada i que deixés de jugar, mentre que l'agressor li va respondre que el deixés acabar la partida.

 

«Amb ganes de causar-li la mort»

El pare li va demanar que deixés de «prendre-li el pel», i que si no volia estudiar, no ho fes, però que l'ordinador no el tocaria, i a continuació es va ajupir per agafar el cable de l'equip i desconnectar-lo. En aquell moment, l'acusat, amb la intenció de causar-li la mort, va agafar el ganivet amb el que havia estat berenant, d'uns 18,5 centímetres dels que 8,5 corresponien a la fulla, i li va propinar un fort cop al seu pare, agafant-lo desprevingut. 

 

Per evitar que continués agredint-lo, el pare va agafar el seu fill per la mà, i va ser llavors quan es va adonar que tenia el ganivet, reclamant-li que el soltés, uns crits que van fer que la mare vingués alarmada a l'habitació. A continuació, la filla de la família va avisar els serveis d'emergència, que van atendre el pare, que després el van traslladar a l'Hospital General, on va haver de ser intervingut. 

  

 

 

Lesions que li posaven la vida en perill

Com a conseqüència dels fets, l'agredit va patir lesions a l'hipocondri dret, amb aponeurosi anterior i posterior del múscul recte dret, i altres lesions a l'intestí, de les quals es va curar 30 dies després. L'home va passar 30 dies a l'hospital, i 15 sense poder seguir amb la seva vida normal. 

  

 

Les lesions li van tocar el múscul subjacent i, una vegada la fulla del ganivet va entrar a la cavitat abdominal, va lesionar l'intestí prim i va provocar un hematoma amb sagnat actiu, que posava en perill la vida de l'afectat si no hagués estat intervingut quirúrgicament. 

 

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.