Comencen les obres de pacificació del tràfic del camí de Montcada al seu pas per Benifaraig

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

La Diputació de València inicia aquest dilluns les obres de pacificació de la CV-315, coneguda com el camí de Montcada, al seu pas per Benifaraig, amb l’objectiu d’aportar una major seguretat vial, reduir l’impacte acústic i millorar la sostenibilitat en la carretera.

El president de la corporació, Vicent Mompó, i la diputada d’Infraestructures, Reme Mazzolari, han visitat aquest divendres la pedania de València junt amb l’alcaldessa, Mª José Catalá, i la responsable pedánea de Benifaraig, Mari Carmen Barat, ha informat la institució provincial en un comunicat.

Durant la visita per a conèixer les actuacions que ambdues administracions tenen en marxa o projectades, Mompó ha destacat la coordinació entre la Diputació i l’Ajuntament de València per a executar les millores que, en aquest cas, “necessita la pedania, com fem amb altres ajuntaments per a millorar la qualitat de vida en els pobles i ciutats de la província”. “Volem que els protagonistes siguen les veïnes i veïns, i per a ells les administracions hem de seguir treballant conjuntament per a donar resposta a les seues necessitats”, ha afegit.

Les obres, que realitza la Diputació amb un pressupost de 215.000 euros, permetran un increment de la seguretat vial a través de l’estrenyiment dels carrils de circulació i la creació d’un pas de vianants. A més, es reduirà a 30 km/h la velocitat de circulació en la travessia de Benifaraig i l’asfalt usarà una capa de rodadura d’una barreja asfàltica capaç de reduir el soroll.

Aquestes actuacions aniran acompanyades de la creació d’una zona enjardinada en la part recayente a Benifaraig, amb la creació d’un passeig amb tanques i arbrat, que comptarà amb il·luminació. Una vegada finalitzades aquestes millores en la zona, l’Ajuntament de València podrà retirar les pantalles acústiques instal·lades en l’actualitat.

Per a la diputada de Carreteres, Reme Mazzolari, est és “un exemple més d’aquest nova concepció del que significa humanitzar les carreteres i posar a les persones al centre de totes les nostres actuacions”.

Per la seua banda, l’alcaldessa pedánea, Mari Carmen Barat, ha assegurat que per als habitants de Benifaraig l’obra “suposa que podrem tornar a gaudir de l’aire de l’horta, de l’aroma dels camps i les vistes que havíem perdut”. “És una actuació molt esperada pel veïnat que agraïm tant a la Diputació com a l’Ajuntament i que és fruit del treball ben coordinat”, ha afegit.

A més, el president de la Diputació, Vicent Mompó, i l’alcaldessa de València, Mª José Catalá, han visitat el Patronat de San José, on el consistori, a través d’una subvenció de la institució provincial de més de 45.000 euros, ha realitzat una sèrie d’obres consistents en l’eliminació d’elements impropis deteriorats de la construcció, així com l’adopció d’una sèrie de mesures necessàries per a la conservació de l’edifici fins que es realitze la seua rehabilitació integral.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.