Es complix un any de l’assassinat de la dona de l’expresident de la CAM

Este cap de setmana s'ha complit un any des de l'assassinat de María del Carmen Martínez, vídua de l'expresident de la CAM Vicente Sala, que va morir després de rebre dos tirs en el cap quan acudia a arreplegar el seu vehicle al concessionari Novocar, del qual estava al capdavant el seu gendre Miguel López, fins ara principal sospitós. Un any després del crim, la investigació es troba a l'espera que es realitze una macroprova d'ADN a totes les persones que es trobaven en el concessionari la vesprada en què es va produir l'assassinat. Encara que la Policia seguix apuntant cap a López com a presumpte autor, les proves biològiques trobades fins ara en l'escena no encaixen amb l'ADN del gendre, detingut i lloc en llibertat sota fiança un mes després.

  

  

 

 

La recerca, de la qual es va fer càrrec el Jutjat d'Instrucció 7 d'Alacant, sempre s'ha centrat en Miguel López, marit de la filla menor del matrimoni alacantí. Va ser detingut el 8 de febrer després que es descartara el mòbil del robatori i se centraren les perquisicions en l'entorn familiar i personal de Martínez, tal com va informar tres dies després del succés el delegat del Govern, Juan Carlos Moragues. El crim es va produir «d'una forma molt abrupta, amb dos trets a ras de la roba», per la qual cosa la possibilitat que fóra obra d'un sicari és «una possibilitat més, però la recerca seguix oberta i les línies són moltes». No obstant açò, les perquisicions sempre s'han focalitzat en la família de la víctima, molt coneguda a Alacant per estar al capdavant d'un entramat empresarial amb interessos a Espanya i Amèrica Llatina.

  

 

 

El 20 de desembre de 2016, 11 dies després de l'assassinat, el fill major de la víctima, Vicente Sala Martínez, es personava com a acusació particular en la causa que investigava l'assassinat de la seua mare. Setmanes després es personaven les tres filles del matrimoni en una acusació separada de la del seu germà. La principal hipòtesi sobre la qual ha girat la investigació ha sigut l'enfrontament en el si dels Sala Martínez pel repartiment del patrimoni familiar. Segons subratllava el jutge, en la causa subsisteix el mòbil econòmic, doncs existia un clima de «crispat enfrontament» per les decisions adoptades en les juntes de les societats Sanar Internacional i la Companyia Espanyola de Resines de cessar als membres del consell d'administració, que afectaven directament a Miguel López i la seua esposa, la filla menor dels Sala, nomenar a Vicente Sala fill com a president i rebutjar el repartiment de dividends proposat.

La investigació va permanéixer baix secret de sumari fins al 8 de febrer, dia en què López va ser arrestat quan eixia de la finca familiar sota l'acusació d'haver disparat contra la seua sogra el 9 de desembre en el concessionari que regentava. Durant la detenció, la Policia va registrar la seua casa i va trobar objectes, utensilis i armes, segons va informar el delegat del Govern. El seu advocat va manifestar haver quedat estupefacte, ja que, al seu judici, no hi havia «ni una sola prova biològica ni directa» de López en l'escena del crim. Va lamentar a més que les perquisicions constituïen «elements solts, units d'una determinada manera, que plantegen una direcció» que acabava en el seu client.

  

 

 

La defensa de López va recórrer l'acte contra la presó provisional argumentant que no hi havia indicis «ni molts, ni pocs, ni forts ni febles» en contra del gendre de la víctima, al mateix temps que acusava a la recerca d'incórrer en «clar biaix» per apuntar a un culpable i descartava al seu torn un risc de fugida

  

Finalment, Miguel López va eixir en llibertat el 20 de març després de pagar una fiança de 150.000 euros. El jutge va considerar que es mantenien els indicis en contra seua, però va estimar que, d'acord amb un criteri de proporcionalitat, era possible modificar la presó provisional i substituir-la per una fiança suficient i l'adopció de mesures cautelars que garantiran que estiguera a la disposició de la justícia i evitaren la manipulació de proves.

  

 

 

 

Amb el principal sospitós en llibertat, la recerca es troba actualment en 'standby', a l'espera del resultat de les proves d'ADN de totes les persones que van interactuar amb l'escena del crim o van estar en el concessionari. La Fiscalia les va sol·licitar després que la Policia no poguera relacionar els 'casquillos' amb les armes i utensilis confiscats a López, així com el resultat negatiu de la presència del seu ADN. L'advocat Javier Sánchez-Vera, que es va fer càrrec de la defensa de López en substitució de l'anterior, va presentar a l'octubre un escrit en el qual sol·licitava una pericial sobre la camisa de la víctima «per si va haver-hi forcejament», a més d'una segona autòpsia sobre les imatges. Insistia en el mòbil del robatori truncat i posava en qüestió la cronologia dels fets establida per la recerca, sobre la base d'una connexió al WhatsApp de la víctima que presumptament es va efectuar quan ja havia rebut els trets.

Últimes notícies

Vesprada de ruixats i tronades fortes a València i al sud de Castelló

Aemet preveu per a esta vesprada ruixats i tronades fortes o molt fortes a València i al sud de Castelló, amb granís i ratxes molt fortes de vent.

Més de 700 efectius combaten l’incendi forestal de Tuéjar amb 11 mitjans aeris i la UME

L’incendi declarat a Tuéjar ha calcinat ja 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar unes 25 persones, mentres 11 mitjans aeris i la UME reforcen hui l’extinció.

Osorio lamenta la derrota de l’Elx però destaca que van ser superiors per moments al Real Madrid

El davanter argentí de l’Elx Abiel Osorio ha lamentat la derrota per 2-3 davant el Real Madrid amb un gol en el descompte, però ha ressaltat que l’equip ha competit d’igual a igual i fins i tot ha sigut superior en alguns trams.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar, que ja ha arrasat 690 hectàrees

Dos bombers forestals han resultat ferits lleus en l’incendi declarat esta vesprada a Tuéjar, que ja ha cremat 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar veïns i turistes. El foc continua actiu, amb uns 200 efectius i la UME treballant sobre el terreny.

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.