Es complix un any de l’assassinat de la dona de l’expresident de la CAM

Este cap de setmana s'ha complit un any des de l'assassinat de María del Carmen Martínez, vídua de l'expresident de la CAM Vicente Sala, que va morir després de rebre dos tirs en el cap quan acudia a arreplegar el seu vehicle al concessionari Novocar, del qual estava al capdavant el seu gendre Miguel López, fins ara principal sospitós. Un any després del crim, la investigació es troba a l'espera que es realitze una macroprova d'ADN a totes les persones que es trobaven en el concessionari la vesprada en què es va produir l'assassinat. Encara que la Policia seguix apuntant cap a López com a presumpte autor, les proves biològiques trobades fins ara en l'escena no encaixen amb l'ADN del gendre, detingut i lloc en llibertat sota fiança un mes després.

  

  

 

 

La recerca, de la qual es va fer càrrec el Jutjat d'Instrucció 7 d'Alacant, sempre s'ha centrat en Miguel López, marit de la filla menor del matrimoni alacantí. Va ser detingut el 8 de febrer després que es descartara el mòbil del robatori i se centraren les perquisicions en l'entorn familiar i personal de Martínez, tal com va informar tres dies després del succés el delegat del Govern, Juan Carlos Moragues. El crim es va produir «d'una forma molt abrupta, amb dos trets a ras de la roba», per la qual cosa la possibilitat que fóra obra d'un sicari és «una possibilitat més, però la recerca seguix oberta i les línies són moltes». No obstant açò, les perquisicions sempre s'han focalitzat en la família de la víctima, molt coneguda a Alacant per estar al capdavant d'un entramat empresarial amb interessos a Espanya i Amèrica Llatina.

  

 

 

El 20 de desembre de 2016, 11 dies després de l'assassinat, el fill major de la víctima, Vicente Sala Martínez, es personava com a acusació particular en la causa que investigava l'assassinat de la seua mare. Setmanes després es personaven les tres filles del matrimoni en una acusació separada de la del seu germà. La principal hipòtesi sobre la qual ha girat la investigació ha sigut l'enfrontament en el si dels Sala Martínez pel repartiment del patrimoni familiar. Segons subratllava el jutge, en la causa subsisteix el mòbil econòmic, doncs existia un clima de «crispat enfrontament» per les decisions adoptades en les juntes de les societats Sanar Internacional i la Companyia Espanyola de Resines de cessar als membres del consell d'administració, que afectaven directament a Miguel López i la seua esposa, la filla menor dels Sala, nomenar a Vicente Sala fill com a president i rebutjar el repartiment de dividends proposat.

La investigació va permanéixer baix secret de sumari fins al 8 de febrer, dia en què López va ser arrestat quan eixia de la finca familiar sota l'acusació d'haver disparat contra la seua sogra el 9 de desembre en el concessionari que regentava. Durant la detenció, la Policia va registrar la seua casa i va trobar objectes, utensilis i armes, segons va informar el delegat del Govern. El seu advocat va manifestar haver quedat estupefacte, ja que, al seu judici, no hi havia «ni una sola prova biològica ni directa» de López en l'escena del crim. Va lamentar a més que les perquisicions constituïen «elements solts, units d'una determinada manera, que plantegen una direcció» que acabava en el seu client.

  

 

 

La defensa de López va recórrer l'acte contra la presó provisional argumentant que no hi havia indicis «ni molts, ni pocs, ni forts ni febles» en contra del gendre de la víctima, al mateix temps que acusava a la recerca d'incórrer en «clar biaix» per apuntar a un culpable i descartava al seu torn un risc de fugida

  

Finalment, Miguel López va eixir en llibertat el 20 de març després de pagar una fiança de 150.000 euros. El jutge va considerar que es mantenien els indicis en contra seua, però va estimar que, d'acord amb un criteri de proporcionalitat, era possible modificar la presó provisional i substituir-la per una fiança suficient i l'adopció de mesures cautelars que garantiran que estiguera a la disposició de la justícia i evitaren la manipulació de proves.

  

 

 

 

Amb el principal sospitós en llibertat, la recerca es troba actualment en 'standby', a l'espera del resultat de les proves d'ADN de totes les persones que van interactuar amb l'escena del crim o van estar en el concessionari. La Fiscalia les va sol·licitar després que la Policia no poguera relacionar els 'casquillos' amb les armes i utensilis confiscats a López, així com el resultat negatiu de la presència del seu ADN. L'advocat Javier Sánchez-Vera, que es va fer càrrec de la defensa de López en substitució de l'anterior, va presentar a l'octubre un escrit en el qual sol·licitava una pericial sobre la camisa de la víctima «per si va haver-hi forcejament», a més d'una segona autòpsia sobre les imatges. Insistia en el mòbil del robatori truncat i posava en qüestió la cronologia dels fets establida per la recerca, sobre la base d'una connexió al WhatsApp de la víctima que presumptament es va efectuar quan ja havia rebut els trets.

Últimes notícies

L’incendi forestal de Soneja queda estabilitzat amb 183 hectàrees afectades

Els 500 veïns desallotjats d’Azuébar no podran tornar encara a casa i els mitjans continuaran refrescant la zona durant la nit

Presó provisional per a l’home acusat del doble crim masclista de la Cañada del Fenollar

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona d’Alacant ha ordenat presó provisional i sense fiança per a l’home detingut per matar presumptament la seua dona i una de les seues filles i ferir-ne una altra a la Cañada del Fenollar.

Pradas demana identificar el tècnic que va fer l’informe previ al Cecopi per la DANA

La exconsellera Salomé Pradas ha sol·licitat al Jutjat de Catarroja que es determine qui és el tècnic que va redactar l’informe 3 abans del Cecopi i que declare com a testimoni en la causa penal per la DANA amb 230 morts.

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.

La jutgessa rebutja el careo demanat per Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent pel telèfon de la dana

La jutgessa que investiga la dana ha denegat el careo sol·licitat per Emilio Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, sobre una telefonada clau la vesprada de la tragèdia, i ha confirmat la petició d’informació a Chiva i Utiel sobre els avisos d’Emergències.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que premia l’assistència de la passada temporada.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que es podrà mantindre en la temporada 2027-28 si es complixen determinats requisits d’assistència.

Els abonaments del Valencia Basket mantenen preus i afegixen un descompte del 10% al Roig Arena

El Valencia Basket ha llançat la nova campanya d'abonaments amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% com a premi a la fidelitat, a més de diversos descomptes acumulables per edat i col·lectius.