Es complix un any de l’assassinat de la dona de l’expresident de la CAM

Este cap de setmana s'ha complit un any des de l'assassinat de María del Carmen Martínez, vídua de l'expresident de la CAM Vicente Sala, que va morir després de rebre dos tirs en el cap quan acudia a arreplegar el seu vehicle al concessionari Novocar, del qual estava al capdavant el seu gendre Miguel López, fins ara principal sospitós. Un any després del crim, la investigació es troba a l'espera que es realitze una macroprova d'ADN a totes les persones que es trobaven en el concessionari la vesprada en què es va produir l'assassinat. Encara que la Policia seguix apuntant cap a López com a presumpte autor, les proves biològiques trobades fins ara en l'escena no encaixen amb l'ADN del gendre, detingut i lloc en llibertat sota fiança un mes després.

  

  

 

 

La recerca, de la qual es va fer càrrec el Jutjat d'Instrucció 7 d'Alacant, sempre s'ha centrat en Miguel López, marit de la filla menor del matrimoni alacantí. Va ser detingut el 8 de febrer després que es descartara el mòbil del robatori i se centraren les perquisicions en l'entorn familiar i personal de Martínez, tal com va informar tres dies després del succés el delegat del Govern, Juan Carlos Moragues. El crim es va produir «d'una forma molt abrupta, amb dos trets a ras de la roba», per la qual cosa la possibilitat que fóra obra d'un sicari és «una possibilitat més, però la recerca seguix oberta i les línies són moltes». No obstant açò, les perquisicions sempre s'han focalitzat en la família de la víctima, molt coneguda a Alacant per estar al capdavant d'un entramat empresarial amb interessos a Espanya i Amèrica Llatina.

  

 

 

El 20 de desembre de 2016, 11 dies després de l'assassinat, el fill major de la víctima, Vicente Sala Martínez, es personava com a acusació particular en la causa que investigava l'assassinat de la seua mare. Setmanes després es personaven les tres filles del matrimoni en una acusació separada de la del seu germà. La principal hipòtesi sobre la qual ha girat la investigació ha sigut l'enfrontament en el si dels Sala Martínez pel repartiment del patrimoni familiar. Segons subratllava el jutge, en la causa subsisteix el mòbil econòmic, doncs existia un clima de «crispat enfrontament» per les decisions adoptades en les juntes de les societats Sanar Internacional i la Companyia Espanyola de Resines de cessar als membres del consell d'administració, que afectaven directament a Miguel López i la seua esposa, la filla menor dels Sala, nomenar a Vicente Sala fill com a president i rebutjar el repartiment de dividends proposat.

La investigació va permanéixer baix secret de sumari fins al 8 de febrer, dia en què López va ser arrestat quan eixia de la finca familiar sota l'acusació d'haver disparat contra la seua sogra el 9 de desembre en el concessionari que regentava. Durant la detenció, la Policia va registrar la seua casa i va trobar objectes, utensilis i armes, segons va informar el delegat del Govern. El seu advocat va manifestar haver quedat estupefacte, ja que, al seu judici, no hi havia «ni una sola prova biològica ni directa» de López en l'escena del crim. Va lamentar a més que les perquisicions constituïen «elements solts, units d'una determinada manera, que plantegen una direcció» que acabava en el seu client.

  

 

 

La defensa de López va recórrer l'acte contra la presó provisional argumentant que no hi havia indicis «ni molts, ni pocs, ni forts ni febles» en contra del gendre de la víctima, al mateix temps que acusava a la recerca d'incórrer en «clar biaix» per apuntar a un culpable i descartava al seu torn un risc de fugida

  

Finalment, Miguel López va eixir en llibertat el 20 de març després de pagar una fiança de 150.000 euros. El jutge va considerar que es mantenien els indicis en contra seua, però va estimar que, d'acord amb un criteri de proporcionalitat, era possible modificar la presó provisional i substituir-la per una fiança suficient i l'adopció de mesures cautelars que garantiran que estiguera a la disposició de la justícia i evitaren la manipulació de proves.

  

 

 

 

Amb el principal sospitós en llibertat, la recerca es troba actualment en 'standby', a l'espera del resultat de les proves d'ADN de totes les persones que van interactuar amb l'escena del crim o van estar en el concessionari. La Fiscalia les va sol·licitar després que la Policia no poguera relacionar els 'casquillos' amb les armes i utensilis confiscats a López, així com el resultat negatiu de la presència del seu ADN. L'advocat Javier Sánchez-Vera, que es va fer càrrec de la defensa de López en substitució de l'anterior, va presentar a l'octubre un escrit en el qual sol·licitava una pericial sobre la camisa de la víctima «per si va haver-hi forcejament», a més d'una segona autòpsia sobre les imatges. Insistia en el mòbil del robatori truncat i posava en qüestió la cronologia dels fets establida per la recerca, sobre la base d'una connexió al WhatsApp de la víctima que presumptament es va efectuar quan ja havia rebut els trets.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.