Es complix un any de l’assassinat de la dona de l’expresident de la CAM

Este cap de setmana s'ha complit un any des de l'assassinat de María del Carmen Martínez, vídua de l'expresident de la CAM Vicente Sala, que va morir després de rebre dos tirs en el cap quan acudia a arreplegar el seu vehicle al concessionari Novocar, del qual estava al capdavant el seu gendre Miguel López, fins ara principal sospitós. Un any després del crim, la investigació es troba a l'espera que es realitze una macroprova d'ADN a totes les persones que es trobaven en el concessionari la vesprada en què es va produir l'assassinat. Encara que la Policia seguix apuntant cap a López com a presumpte autor, les proves biològiques trobades fins ara en l'escena no encaixen amb l'ADN del gendre, detingut i lloc en llibertat sota fiança un mes després.

  

  

 

 

La recerca, de la qual es va fer càrrec el Jutjat d'Instrucció 7 d'Alacant, sempre s'ha centrat en Miguel López, marit de la filla menor del matrimoni alacantí. Va ser detingut el 8 de febrer després que es descartara el mòbil del robatori i se centraren les perquisicions en l'entorn familiar i personal de Martínez, tal com va informar tres dies després del succés el delegat del Govern, Juan Carlos Moragues. El crim es va produir «d'una forma molt abrupta, amb dos trets a ras de la roba», per la qual cosa la possibilitat que fóra obra d'un sicari és «una possibilitat més, però la recerca seguix oberta i les línies són moltes». No obstant açò, les perquisicions sempre s'han focalitzat en la família de la víctima, molt coneguda a Alacant per estar al capdavant d'un entramat empresarial amb interessos a Espanya i Amèrica Llatina.

  

 

 

El 20 de desembre de 2016, 11 dies després de l'assassinat, el fill major de la víctima, Vicente Sala Martínez, es personava com a acusació particular en la causa que investigava l'assassinat de la seua mare. Setmanes després es personaven les tres filles del matrimoni en una acusació separada de la del seu germà. La principal hipòtesi sobre la qual ha girat la investigació ha sigut l'enfrontament en el si dels Sala Martínez pel repartiment del patrimoni familiar. Segons subratllava el jutge, en la causa subsisteix el mòbil econòmic, doncs existia un clima de «crispat enfrontament» per les decisions adoptades en les juntes de les societats Sanar Internacional i la Companyia Espanyola de Resines de cessar als membres del consell d'administració, que afectaven directament a Miguel López i la seua esposa, la filla menor dels Sala, nomenar a Vicente Sala fill com a president i rebutjar el repartiment de dividends proposat.

La investigació va permanéixer baix secret de sumari fins al 8 de febrer, dia en què López va ser arrestat quan eixia de la finca familiar sota l'acusació d'haver disparat contra la seua sogra el 9 de desembre en el concessionari que regentava. Durant la detenció, la Policia va registrar la seua casa i va trobar objectes, utensilis i armes, segons va informar el delegat del Govern. El seu advocat va manifestar haver quedat estupefacte, ja que, al seu judici, no hi havia «ni una sola prova biològica ni directa» de López en l'escena del crim. Va lamentar a més que les perquisicions constituïen «elements solts, units d'una determinada manera, que plantegen una direcció» que acabava en el seu client.

  

 

 

La defensa de López va recórrer l'acte contra la presó provisional argumentant que no hi havia indicis «ni molts, ni pocs, ni forts ni febles» en contra del gendre de la víctima, al mateix temps que acusava a la recerca d'incórrer en «clar biaix» per apuntar a un culpable i descartava al seu torn un risc de fugida

  

Finalment, Miguel López va eixir en llibertat el 20 de març després de pagar una fiança de 150.000 euros. El jutge va considerar que es mantenien els indicis en contra seua, però va estimar que, d'acord amb un criteri de proporcionalitat, era possible modificar la presó provisional i substituir-la per una fiança suficient i l'adopció de mesures cautelars que garantiran que estiguera a la disposició de la justícia i evitaren la manipulació de proves.

  

 

 

 

Amb el principal sospitós en llibertat, la recerca es troba actualment en 'standby', a l'espera del resultat de les proves d'ADN de totes les persones que van interactuar amb l'escena del crim o van estar en el concessionari. La Fiscalia les va sol·licitar després que la Policia no poguera relacionar els 'casquillos' amb les armes i utensilis confiscats a López, així com el resultat negatiu de la presència del seu ADN. L'advocat Javier Sánchez-Vera, que es va fer càrrec de la defensa de López en substitució de l'anterior, va presentar a l'octubre un escrit en el qual sol·licitava una pericial sobre la camisa de la víctima «per si va haver-hi forcejament», a més d'una segona autòpsia sobre les imatges. Insistia en el mòbil del robatori truncat i posava en qüestió la cronologia dels fets establida per la recerca, sobre la base d'una connexió al WhatsApp de la víctima que presumptament es va efectuar quan ja havia rebut els trets.

Últimes notícies

Pressions a l’alcalde d’Alacant perquè dimitisca pel pis VPP de Rocío Gómez a Les Naus

L’exregidor d’Hisenda d’Alacant ha admés en Les Corts que sabia des de juliol de 2024 que l’exedil d’Urbanisme Rocío Gómez tenia un pis VPP a Les Naus. Compromís demana la dimissió immediata de l’alcalde Luis Barcala i el PSPV reclama una compareixença urgent.

Un exregidor del PP assegura que Rocío Gómez li va dir en 2024 que tenia un pis VPP a Les Naus

L’exregidor d’Hisenda d’Alacant, Antonio Gallego, ha declarat en Les Corts que Rocío Gómez li va comunicar abans d’un ple de juliol de 2024 que tenia un pis VPP a Les Naus. Compromís demana la dimissió immediata de l’alcalde Luis Barcala i el PSPV exigeix una compareixença urgent.

Pressió política a Alacant per un pis de protecció pública de l’exedil Rocío Gómez

L’exregidor Antonio Gallego assegura en Les Corts que va saber en 2024 que Rocío Gómez tenia un pis VPP a Les Naus. Compromís i PSPV reclamen ara explicacions urgents i la dimissió de l’alcalde Luis Barcala.

Pavón i Bellido carreguen contra Barcala pel cas de les vivendes de protecció de Les Naus

Miguel Pavón i Natxo Bellido han responsabilitzat el govern de Luis Barcala de l’escàndal en l’adjudicació de vivendes de protecció pública a Les Naus, en la primera sessió de la comissió d’investigació de Les Corts sobre este cas.

Santi Cazorla penja les botes després de 23 anys al futbol professional

Santi Cazorla, capità i símbol del Real Oviedo i mite del Villarreal, ha confirmat la seua retirada als 41 anys després de 23 temporades al futbol professional.

Lliure amb càrrecs el conductor begut que ha ferit greu una motorista en pràctiques i ha fugit a El Campello

Un home de 32 anys ha ferit de gravetat una alumna d’autoescola que feia pràctiques de moto a El Campello i ha fugit. Quadruplicava la taxa d’alcohol i ha quedat en llibertat amb càrrecs a l’espera de juí.

La campanya l’Espera Infinita denuncia el deteriorament de Rodalia a la província de València

El president provincial del PP de València, Vicent Mompó, ha llançat a Gandia la campanya l'Espera Infinita per a denunciar retards, cancel·lacions i averies constants a les línies de Rodalia, que considera un abandó del Govern central.

Braxton Key deixa el Valencia Basket després de rebutjar la renovació

Braxton Key ha finalitzat contracte amb el Valencia Basket i no ha acceptat l’oferta de renovació del club, després d’una temporada clau en els èxits a l’Eurolliga i la Lliga Endesa.