Compromís assenyala que hi ha habitatges municipals buits a La Torre mentre afectats de la dana estan sense casa

El govern afirma que l’Ajuntament ha atès les peticions de reallotjament de tots els veïns que ho han sol·licitat

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El grup de Compromís a l’Ajuntament de València ha assegurat aquest dimecres que l’equip de govern de la ciutat, presidit per María José Catalá (PP) i format per PP i Vox, «manté huit habitatges municipals buits a La Torre», una de les tres pedanies de la ciutat afectades per la dana, «quan encara hi ha famílies afectades» per les inundacions provocades per este temporal «sense reallotjar». Així mateix, ha precisat que estos immobles estan situats en el carrer José Pastor Moreno.

La regidora de Compromís Lucía Beamud ha acusat a la primera edil de «llançar missatges triomfalistes i mentiders» mentre «hi ha famílies que necessiten urgent un habitatge perquè ho han perdut tot en la catàstrofe». L’edil ha exigit que «s’accelere este reallotjament» i que «els habitatges estiguen totalment equipades, igual que va ocórrer amb l’incendi de Campanar».

«Després de tres mesos de la catàstrofe de la dana, encara seguix havent-hi famílies que ho han perdut tot i necessiten un habitatge urgent», ha insistit la representant de Compromís, que ha censurat «la falta de gestió, previsió i coordinació del govern del PP i Vox per a donar resposta a estos veïns de les tres pedanies afectades –La Torre, Castellar-l’Oliveral i Forn d’Alcedo–«.

«És incomprensible com Catalá s’està esforçant constantment a llançar missatges triomfalistes i mentiders, dient que ha donat ja una solució habitacional a totes les persones que ho necessiten» quan «la realitat és tot el contrari», ha remarcat la regidora.

Lucía Beamud ha remarcat l’existència de «huit pisos totalment buits a La Torre que l’Ajuntament va adquirir en la Societat de Gestió d’Actius Procedents de la Reestructuració Bancària (Sareb) amb una inversió d’1,4 milions d’euros» i ha considerat «inhumà que a dia de hui» el consistori «tinga habitatges buits i no reubique a les famílies» damnificades «ni en estos habitatges ni en unes altres que formen part del parc públic i estan a la seua disposició». Entre estes ha citat «l’edifici de Sociópolis que encara té un 80 per cent dels habitatges sense ocupar».

«Catalá no només té els seus pisos buits, sinó que desconeix totalment la realitat dels pobles i el drama social que estan patint», ha agregat Beamud, que ha afirmat que l’alcaldessa «està demostrant desídia i incapacitat per a afrontar esta situació».

«Tant és així, que tres mesos després, el propi Ajuntament encara no té un cens de les famílies en situació de vulnerabilitat arran de la dana i els recursos disponibles», ha postil·lat l’edil, que ha criticat també que s’haja posat «a les entitats veïnals a fer el treball que és responsabilitat del govern municipal».

L’executiu municipal ha assenyalat, en resposta a Lucía Beamud, que «des de l’Ajuntament de València s’han anat atès les peticions de reallotjament de tots els veïns que ho han sol·licitat, tant des de Serveis Socials com des d’Urbanisme».

L’equip de govern ha afegit que «els habitatges municipals de l’edifici de la Torre que esmenta Compromís tornen a comptar amb servici d’ascensor» i ha precisat que, «per això, ja s’ha reallotjat en estos habitatges a dos families afectades».

Últimes notícies

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.