19.9 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

Compromís critica a Catalá que en el seu primer any de mandat la ciutadania ‘torne a patir vergonya’ del seu govern

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Compromís a l’Ajuntament de València, Papi Robles, ha criticat a l’alcaldessa de la ciutat, María José Catalá, per que haja aconseguit durant el seu primer any de mandat al capdavant del consistori que la ciutadania “torne a patir vergonya” del seu govern, “com fa 10 anys”, i haja construït una imatge “devastadora” que, al seu juí, els valencians “no mereixen”.

Enfront d’això, ha reivindicat que la coalició està “preparada” per a oferir “una alternativa” als governs “completament conspiranoics” com l’actual –integrat pel PP i Vox–, que té un projecte de ciutat “pírrica”, que fa “passar vergonya” a la ciutadania i amb una alcaldessa al capdavant “totalment feble”, i ha garantit que Compromís continuarà desenvolupant una labor d’oposició “constructiva i propositiva”, però, alhora, “molt contundent”.

Així ha valorat Robles, en roda de premsa hui divendres, el primer any de mandat del PP i Vox en el consistori, un exercici “ple de reculades, disbarats” i plantejaments que a la primera edil i al seu executiu “li faran gràcia, però que als valencians no els fa ni punyetera gràcia”.

Així, ha posat com a exemple d’això que l’any en què la ciutat ostenta la Capitalitat Verda Europea hi haja un regidor “que nega el canvi climàtic davant de la Comissió Europea” –en referència a José Gosálbez (Vox)–, que el govern municipal “falsege dades de la qualitat de l’aire per a justificar les seues accions” o que el responsable de la Devesa “mire cap a un altre costat” quan “no hem parat de veure incendis” en la zona.

En este punt, ha retret a l’alcaldessa, María José Catalá, que viatge a Europa “fent bandera” de l’Albufera mentre el llac “s’està degradant”, o que “celebre” l’ampliació del Port de València. “Tot això passa l’any en què som el punt de mira de tota Europa i aquesta imatge exemplifica el que està fent el govern de Catalá”, ha argumentat.

Paral·lelament, la portaveu de Compromís al consistori ha criticat que les mesures adoptades pel govern municipal durant el primer any de mandat ataquen “directa i frontalment” els projectes verds de la ciutat, com la pacificació de la plaça de l’Ajuntament, l'”autopista urbana” en la qual volen convertir l’avinguda Pérez Galdós o la “renúncia” a la remodelació de l’avinguda del Port.

De fet, Robles ha acusat a Catalá de tenir “una obsessió més que evident” amb afavorir al cotxe privat, enfront d’un model de ciutat europea “caracteritzat per la reducció d’emissions”. “La primera mesura que va prendre va ser la reversió del carrer Colón per a facilitar més tràfic, a la qual li han seguit anuncis com posar aparcaments en la superilla de la Petxina”, ha censurat. Sobre este últim cas, ha qüestionat no saber “què criteris tècnics en la lluita contra el canvi climàtic s’han utilitzat”.

Compromís també ha denunciat una “criminalització” per part del govern municipal a les persones usuàries de la bicicleta i, de fet, ha censurat que la pròpia Catalá “hi haja verbalitzat este mateix divendres que l’any que ve hauran menys carrils bici en la ciutat”. Per això, ha retret a la primera edil que es mostre “orgullosa d’anar a contra corrent de la capitalitat verda”. “És el seu emblema quan va per Europa, però després a Les Corts –el seu partit– vota en contra del reconeixement per part del Govern”, ha denunciat.

Així, ha lliscat que tot això es deu al fet que Catalá “igual no té la força suficient” en el seu propi govern i partit o “igual és que vol anar en contra de les polítiques que després quan va a Europa vol abanderar”, un clar “intent d’enganyar a tots els valencians i a tota Europa”. “Si fóra alcaldessa i votara en contra de la seua pròpia capitalitat verda, segurament hui estaria amagada en la meua casa de la vergonya que em donaria”, ha reconegut.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.

25 famílies afectades per l’incendi en el barri Miguel Hernández d’Alacant seran reallotjades

El foc en el barri Miguel Hernández ha afectat 25 famílies. Generalitat i Ajuntament han activat reallotjaments i avaluacions tècniques, sense víctimes mortals.

Els Arts reivindica la sarsuela amb un homenatge a José Serrano

Els Arts estrenarà este dijous 'Un misteri de sainet o sarsuela a la cassola', ideada per Enrique Viana, que combina tradició i llenguatge actual. El muntatge rendix tribut a José Serrano i comptarà amb intèrprets del Centre de Perfeccionament.

La Generalitat llança Nus davant el porno per a evitar que els jóvens normalitzen rols del porno

La Generalitat ha presentat Nus davant el porno per a frenar la normalització de rols del porno entre adolescents i reforçar l'educació afectiu-sexual. La campanya combina tallers, cartelleria en 715 IES i vídeos per a xarxes amb abast a 300.000 alumnes.