11.8 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

Compromís critica a Catalá que en el seu primer any de mandat la ciutadania ‘torne a patir vergonya’ del seu govern

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Compromís a l’Ajuntament de València, Papi Robles, ha criticat a l’alcaldessa de la ciutat, María José Catalá, per que haja aconseguit durant el seu primer any de mandat al capdavant del consistori que la ciutadania “torne a patir vergonya” del seu govern, “com fa 10 anys”, i haja construït una imatge “devastadora” que, al seu juí, els valencians “no mereixen”.

Enfront d’això, ha reivindicat que la coalició està “preparada” per a oferir “una alternativa” als governs “completament conspiranoics” com l’actual –integrat pel PP i Vox–, que té un projecte de ciutat “pírrica”, que fa “passar vergonya” a la ciutadania i amb una alcaldessa al capdavant “totalment feble”, i ha garantit que Compromís continuarà desenvolupant una labor d’oposició “constructiva i propositiva”, però, alhora, “molt contundent”.

Així ha valorat Robles, en roda de premsa hui divendres, el primer any de mandat del PP i Vox en el consistori, un exercici “ple de reculades, disbarats” i plantejaments que a la primera edil i al seu executiu “li faran gràcia, però que als valencians no els fa ni punyetera gràcia”.

Així, ha posat com a exemple d’això que l’any en què la ciutat ostenta la Capitalitat Verda Europea hi haja un regidor “que nega el canvi climàtic davant de la Comissió Europea” –en referència a José Gosálbez (Vox)–, que el govern municipal “falsege dades de la qualitat de l’aire per a justificar les seues accions” o que el responsable de la Devesa “mire cap a un altre costat” quan “no hem parat de veure incendis” en la zona.

En este punt, ha retret a l’alcaldessa, María José Catalá, que viatge a Europa “fent bandera” de l’Albufera mentre el llac “s’està degradant”, o que “celebre” l’ampliació del Port de València. “Tot això passa l’any en què som el punt de mira de tota Europa i aquesta imatge exemplifica el que està fent el govern de Catalá”, ha argumentat.

Paral·lelament, la portaveu de Compromís al consistori ha criticat que les mesures adoptades pel govern municipal durant el primer any de mandat ataquen “directa i frontalment” els projectes verds de la ciutat, com la pacificació de la plaça de l’Ajuntament, l'”autopista urbana” en la qual volen convertir l’avinguda Pérez Galdós o la “renúncia” a la remodelació de l’avinguda del Port.

De fet, Robles ha acusat a Catalá de tenir “una obsessió més que evident” amb afavorir al cotxe privat, enfront d’un model de ciutat europea “caracteritzat per la reducció d’emissions”. “La primera mesura que va prendre va ser la reversió del carrer Colón per a facilitar més tràfic, a la qual li han seguit anuncis com posar aparcaments en la superilla de la Petxina”, ha censurat. Sobre este últim cas, ha qüestionat no saber “què criteris tècnics en la lluita contra el canvi climàtic s’han utilitzat”.

Compromís també ha denunciat una “criminalització” per part del govern municipal a les persones usuàries de la bicicleta i, de fet, ha censurat que la pròpia Catalá “hi haja verbalitzat este mateix divendres que l’any que ve hauran menys carrils bici en la ciutat”. Per això, ha retret a la primera edil que es mostre “orgullosa d’anar a contra corrent de la capitalitat verda”. “És el seu emblema quan va per Europa, però després a Les Corts –el seu partit– vota en contra del reconeixement per part del Govern”, ha denunciat.

Així, ha lliscat que tot això es deu al fet que Catalá “igual no té la força suficient” en el seu propi govern i partit o “igual és que vol anar en contra de les polítiques que després quan va a Europa vol abanderar”, un clar “intent d’enganyar a tots els valencians i a tota Europa”. “Si fóra alcaldessa i votara en contra de la seua pròpia capitalitat verda, segurament hui estaria amagada en la meua casa de la vergonya que em donaria”, ha reconegut.

Últimes notícies

Morant s’oferix a reunir-se amb Pérez Llorca i li retrau la seua posició incòmoda pel finançament

La ministra ha oferit una trobada al president però ha considerat que evita la cita per la seua posició incòmoda davant el finançament. Ha criticat el rebuig a la proposta estatal amb 3.700 milions i un fons climàtic, i ha defés seguir amb la reconstrucció després de la dana mentres perfila el seu projecte per a la Generalitat.

Espanya busca davant Anglaterra els seus primers punts a València

Espanya buscarà este dissabte (11.00 hores) davant Anglaterra els seus primers punts en la FIH Pro League a València després del 3-4 davant Països Baixos. Anglaterra arriba amb confiança després del 2-2 i el 3-1 en penals enfront dels neerlandesos.

Sarabia va reiterar la seua confiança que l’Elx tornarà a créixer

Eder Sarabia va reafirmar que, malgrat la mala ratxa, l'Elx tornarà a créixer després del tancament del mercat. A sis punts del descens, afronta un dol exigent a Sant Sebastià i prepara el debut de Tete Morente i Gonzalo Villar.

Anticorrupció ja ha rebut les denúncies per les irregularitats de les VPP d’Alacant

Anticorrupció ha rebut les denúncies de la Conselleria de Vivenda, l'Ajuntament i PSPV-PSOE i Sumar per suposades irregularitats en VPP de la Platja de Sant Joan. El cas suma dimissions i l'alcalde anuncia retracte i comissions d'investigació.

Més de 800 actuacions pel vent a València i un centenar a Torrent

Bombers han atés més de 500 avisos i la Policia Local prop de 300 pel temporal, amb dos ferits en la capital. Torrent ha gestionat al voltant de 100 incidències sense danys personals.

Troben un cadàver en una platja de Peníscola

Un veí va alertar de la troballa a primera hora i la Guàrdia Civil s'ha fet càrrec de les perquisicions. Es treballa per a esclarir identitat i circumstàncies.

Morant marca línies roges: les dones socialistes no toleren puters ni assetjadors

Diana Morant ha afirmat a València que les dones del PSPV i del PSOE ja no toleren 'puters' ni assetjadors i ha vinculat la seua posició al cas d'Almussafes. Ha recalcat que no seran responsables d'actituds masclistes de companys.

Caravaning preveu 2 milions en negoci i fregar els 20.000 visitants

La 33 edició de Caravaning ha arrancat en Fira Alacant amb la meta de moure més de 2 milions d'euros i acostar-se als 20.000 visitants, amb 65 empreses expositores.