Compromís critica a Catalá que en el seu primer any de mandat la ciutadania ‘torne a patir vergonya’ del seu govern

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Compromís a l’Ajuntament de València, Papi Robles, ha criticat a l’alcaldessa de la ciutat, María José Catalá, per que haja aconseguit durant el seu primer any de mandat al capdavant del consistori que la ciutadania “torne a patir vergonya” del seu govern, “com fa 10 anys”, i haja construït una imatge “devastadora” que, al seu juí, els valencians “no mereixen”.

Enfront d’això, ha reivindicat que la coalició està “preparada” per a oferir “una alternativa” als governs “completament conspiranoics” com l’actual –integrat pel PP i Vox–, que té un projecte de ciutat “pírrica”, que fa “passar vergonya” a la ciutadania i amb una alcaldessa al capdavant “totalment feble”, i ha garantit que Compromís continuarà desenvolupant una labor d’oposició “constructiva i propositiva”, però, alhora, “molt contundent”.

Així ha valorat Robles, en roda de premsa hui divendres, el primer any de mandat del PP i Vox en el consistori, un exercici “ple de reculades, disbarats” i plantejaments que a la primera edil i al seu executiu “li faran gràcia, però que als valencians no els fa ni punyetera gràcia”.

Així, ha posat com a exemple d’això que l’any en què la ciutat ostenta la Capitalitat Verda Europea hi haja un regidor “que nega el canvi climàtic davant de la Comissió Europea” –en referència a José Gosálbez (Vox)–, que el govern municipal “falsege dades de la qualitat de l’aire per a justificar les seues accions” o que el responsable de la Devesa “mire cap a un altre costat” quan “no hem parat de veure incendis” en la zona.

En este punt, ha retret a l’alcaldessa, María José Catalá, que viatge a Europa “fent bandera” de l’Albufera mentre el llac “s’està degradant”, o que “celebre” l’ampliació del Port de València. “Tot això passa l’any en què som el punt de mira de tota Europa i aquesta imatge exemplifica el que està fent el govern de Catalá”, ha argumentat.

Paral·lelament, la portaveu de Compromís al consistori ha criticat que les mesures adoptades pel govern municipal durant el primer any de mandat ataquen “directa i frontalment” els projectes verds de la ciutat, com la pacificació de la plaça de l’Ajuntament, l'”autopista urbana” en la qual volen convertir l’avinguda Pérez Galdós o la “renúncia” a la remodelació de l’avinguda del Port.

De fet, Robles ha acusat a Catalá de tenir “una obsessió més que evident” amb afavorir al cotxe privat, enfront d’un model de ciutat europea “caracteritzat per la reducció d’emissions”. “La primera mesura que va prendre va ser la reversió del carrer Colón per a facilitar més tràfic, a la qual li han seguit anuncis com posar aparcaments en la superilla de la Petxina”, ha censurat. Sobre este últim cas, ha qüestionat no saber “què criteris tècnics en la lluita contra el canvi climàtic s’han utilitzat”.

Compromís també ha denunciat una “criminalització” per part del govern municipal a les persones usuàries de la bicicleta i, de fet, ha censurat que la pròpia Catalá “hi haja verbalitzat este mateix divendres que l’any que ve hauran menys carrils bici en la ciutat”. Per això, ha retret a la primera edil que es mostre “orgullosa d’anar a contra corrent de la capitalitat verda”. “És el seu emblema quan va per Europa, però després a Les Corts –el seu partit– vota en contra del reconeixement per part del Govern”, ha denunciat.

Així, ha lliscat que tot això es deu al fet que Catalá “igual no té la força suficient” en el seu propi govern i partit o “igual és que vol anar en contra de les polítiques que després quan va a Europa vol abanderar”, un clar “intent d’enganyar a tots els valencians i a tota Europa”. “Si fóra alcaldessa i votara en contra de la seua pròpia capitalitat verda, segurament hui estaria amagada en la meua casa de la vergonya que em donaria”, ha reconegut.

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.