Compromís critica a Catalá que en el seu primer any de mandat la ciutadania ‘torne a patir vergonya’ del seu govern

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Compromís a l’Ajuntament de València, Papi Robles, ha criticat a l’alcaldessa de la ciutat, María José Catalá, per que haja aconseguit durant el seu primer any de mandat al capdavant del consistori que la ciutadania «torne a patir vergonya» del seu govern, «com fa 10 anys», i haja construït una imatge «devastadora» que, al seu juí, els valencians «no mereixen».

Enfront d’això, ha reivindicat que la coalició està «preparada» per a oferir «una alternativa» als governs «completament conspiranoics» com l’actual –integrat pel PP i Vox–, que té un projecte de ciutat «pírrica», que fa «passar vergonya» a la ciutadania i amb una alcaldessa al capdavant «totalment feble», i ha garantit que Compromís continuarà desenvolupant una labor d’oposició «constructiva i propositiva», però, alhora, «molt contundent».

Així ha valorat Robles, en roda de premsa hui divendres, el primer any de mandat del PP i Vox en el consistori, un exercici «ple de reculades, disbarats» i plantejaments que a la primera edil i al seu executiu «li faran gràcia, però que als valencians no els fa ni punyetera gràcia».

Així, ha posat com a exemple d’això que l’any en què la ciutat ostenta la Capitalitat Verda Europea hi haja un regidor «que nega el canvi climàtic davant de la Comissió Europea» –en referència a José Gosálbez (Vox)–, que el govern municipal «falsege dades de la qualitat de l’aire per a justificar les seues accions» o que el responsable de la Devesa «mire cap a un altre costat» quan «no hem parat de veure incendis» en la zona.

En este punt, ha retret a l’alcaldessa, María José Catalá, que viatge a Europa «fent bandera» de l’Albufera mentre el llac «s’està degradant», o que «celebre» l’ampliació del Port de València. «Tot això passa l’any en què som el punt de mira de tota Europa i aquesta imatge exemplifica el que està fent el govern de Catalá», ha argumentat.

Paral·lelament, la portaveu de Compromís al consistori ha criticat que les mesures adoptades pel govern municipal durant el primer any de mandat ataquen «directa i frontalment» els projectes verds de la ciutat, com la pacificació de la plaça de l’Ajuntament, l'»autopista urbana» en la qual volen convertir l’avinguda Pérez Galdós o la «renúncia» a la remodelació de l’avinguda del Port.

De fet, Robles ha acusat a Catalá de tenir «una obsessió més que evident» amb afavorir al cotxe privat, enfront d’un model de ciutat europea «caracteritzat per la reducció d’emissions». «La primera mesura que va prendre va ser la reversió del carrer Colón per a facilitar més tràfic, a la qual li han seguit anuncis com posar aparcaments en la superilla de la Petxina», ha censurat. Sobre este últim cas, ha qüestionat no saber «què criteris tècnics en la lluita contra el canvi climàtic s’han utilitzat».

Compromís també ha denunciat una «criminalització» per part del govern municipal a les persones usuàries de la bicicleta i, de fet, ha censurat que la pròpia Catalá «hi haja verbalitzat este mateix divendres que l’any que ve hauran menys carrils bici en la ciutat». Per això, ha retret a la primera edil que es mostre «orgullosa d’anar a contra corrent de la capitalitat verda». «És el seu emblema quan va per Europa, però després a Les Corts –el seu partit– vota en contra del reconeixement per part del Govern», ha denunciat.

Així, ha lliscat que tot això es deu al fet que Catalá «igual no té la força suficient» en el seu propi govern i partit o «igual és que vol anar en contra de les polítiques que després quan va a Europa vol abanderar», un clar «intent d’enganyar a tots els valencians i a tota Europa». «Si fóra alcaldessa i votara en contra de la seua pròpia capitalitat verda, segurament hui estaria amagada en la meua casa de la vergonya que em donaria», ha reconegut.

Últimes notícies

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.