Compromís critica a Catalá que en el seu primer any de mandat la ciutadania ‘torne a patir vergonya’ del seu govern

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Compromís a l’Ajuntament de València, Papi Robles, ha criticat a l’alcaldessa de la ciutat, María José Catalá, per que haja aconseguit durant el seu primer any de mandat al capdavant del consistori que la ciutadania «torne a patir vergonya» del seu govern, «com fa 10 anys», i haja construït una imatge «devastadora» que, al seu juí, els valencians «no mereixen».

Enfront d’això, ha reivindicat que la coalició està «preparada» per a oferir «una alternativa» als governs «completament conspiranoics» com l’actual –integrat pel PP i Vox–, que té un projecte de ciutat «pírrica», que fa «passar vergonya» a la ciutadania i amb una alcaldessa al capdavant «totalment feble», i ha garantit que Compromís continuarà desenvolupant una labor d’oposició «constructiva i propositiva», però, alhora, «molt contundent».

Així ha valorat Robles, en roda de premsa hui divendres, el primer any de mandat del PP i Vox en el consistori, un exercici «ple de reculades, disbarats» i plantejaments que a la primera edil i al seu executiu «li faran gràcia, però que als valencians no els fa ni punyetera gràcia».

Així, ha posat com a exemple d’això que l’any en què la ciutat ostenta la Capitalitat Verda Europea hi haja un regidor «que nega el canvi climàtic davant de la Comissió Europea» –en referència a José Gosálbez (Vox)–, que el govern municipal «falsege dades de la qualitat de l’aire per a justificar les seues accions» o que el responsable de la Devesa «mire cap a un altre costat» quan «no hem parat de veure incendis» en la zona.

En este punt, ha retret a l’alcaldessa, María José Catalá, que viatge a Europa «fent bandera» de l’Albufera mentre el llac «s’està degradant», o que «celebre» l’ampliació del Port de València. «Tot això passa l’any en què som el punt de mira de tota Europa i aquesta imatge exemplifica el que està fent el govern de Catalá», ha argumentat.

Paral·lelament, la portaveu de Compromís al consistori ha criticat que les mesures adoptades pel govern municipal durant el primer any de mandat ataquen «directa i frontalment» els projectes verds de la ciutat, com la pacificació de la plaça de l’Ajuntament, l'»autopista urbana» en la qual volen convertir l’avinguda Pérez Galdós o la «renúncia» a la remodelació de l’avinguda del Port.

De fet, Robles ha acusat a Catalá de tenir «una obsessió més que evident» amb afavorir al cotxe privat, enfront d’un model de ciutat europea «caracteritzat per la reducció d’emissions». «La primera mesura que va prendre va ser la reversió del carrer Colón per a facilitar més tràfic, a la qual li han seguit anuncis com posar aparcaments en la superilla de la Petxina», ha censurat. Sobre este últim cas, ha qüestionat no saber «què criteris tècnics en la lluita contra el canvi climàtic s’han utilitzat».

Compromís també ha denunciat una «criminalització» per part del govern municipal a les persones usuàries de la bicicleta i, de fet, ha censurat que la pròpia Catalá «hi haja verbalitzat este mateix divendres que l’any que ve hauran menys carrils bici en la ciutat». Per això, ha retret a la primera edil que es mostre «orgullosa d’anar a contra corrent de la capitalitat verda». «És el seu emblema quan va per Europa, però després a Les Corts –el seu partit– vota en contra del reconeixement per part del Govern», ha denunciat.

Així, ha lliscat que tot això es deu al fet que Catalá «igual no té la força suficient» en el seu propi govern i partit o «igual és que vol anar en contra de les polítiques que després quan va a Europa vol abanderar», un clar «intent d’enganyar a tots els valencians i a tota Europa». «Si fóra alcaldessa i votara en contra de la seua pròpia capitalitat verda, segurament hui estaria amagada en la meua casa de la vergonya que em donaria», ha reconegut.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.