16.5 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Compromís critica a Catalá que en el seu primer any de mandat la ciutadania ‘torne a patir vergonya’ del seu govern

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Compromís a l’Ajuntament de València, Papi Robles, ha criticat a l’alcaldessa de la ciutat, María José Catalá, per que haja aconseguit durant el seu primer any de mandat al capdavant del consistori que la ciutadania “torne a patir vergonya” del seu govern, “com fa 10 anys”, i haja construït una imatge “devastadora” que, al seu juí, els valencians “no mereixen”.

Enfront d’això, ha reivindicat que la coalició està “preparada” per a oferir “una alternativa” als governs “completament conspiranoics” com l’actual –integrat pel PP i Vox–, que té un projecte de ciutat “pírrica”, que fa “passar vergonya” a la ciutadania i amb una alcaldessa al capdavant “totalment feble”, i ha garantit que Compromís continuarà desenvolupant una labor d’oposició “constructiva i propositiva”, però, alhora, “molt contundent”.

Així ha valorat Robles, en roda de premsa hui divendres, el primer any de mandat del PP i Vox en el consistori, un exercici “ple de reculades, disbarats” i plantejaments que a la primera edil i al seu executiu “li faran gràcia, però que als valencians no els fa ni punyetera gràcia”.

Així, ha posat com a exemple d’això que l’any en què la ciutat ostenta la Capitalitat Verda Europea hi haja un regidor “que nega el canvi climàtic davant de la Comissió Europea” –en referència a José Gosálbez (Vox)–, que el govern municipal “falsege dades de la qualitat de l’aire per a justificar les seues accions” o que el responsable de la Devesa “mire cap a un altre costat” quan “no hem parat de veure incendis” en la zona.

En este punt, ha retret a l’alcaldessa, María José Catalá, que viatge a Europa “fent bandera” de l’Albufera mentre el llac “s’està degradant”, o que “celebre” l’ampliació del Port de València. “Tot això passa l’any en què som el punt de mira de tota Europa i aquesta imatge exemplifica el que està fent el govern de Catalá”, ha argumentat.

Paral·lelament, la portaveu de Compromís al consistori ha criticat que les mesures adoptades pel govern municipal durant el primer any de mandat ataquen “directa i frontalment” els projectes verds de la ciutat, com la pacificació de la plaça de l’Ajuntament, l'”autopista urbana” en la qual volen convertir l’avinguda Pérez Galdós o la “renúncia” a la remodelació de l’avinguda del Port.

De fet, Robles ha acusat a Catalá de tenir “una obsessió més que evident” amb afavorir al cotxe privat, enfront d’un model de ciutat europea “caracteritzat per la reducció d’emissions”. “La primera mesura que va prendre va ser la reversió del carrer Colón per a facilitar més tràfic, a la qual li han seguit anuncis com posar aparcaments en la superilla de la Petxina”, ha censurat. Sobre este últim cas, ha qüestionat no saber “què criteris tècnics en la lluita contra el canvi climàtic s’han utilitzat”.

Compromís també ha denunciat una “criminalització” per part del govern municipal a les persones usuàries de la bicicleta i, de fet, ha censurat que la pròpia Catalá “hi haja verbalitzat este mateix divendres que l’any que ve hauran menys carrils bici en la ciutat”. Per això, ha retret a la primera edil que es mostre “orgullosa d’anar a contra corrent de la capitalitat verda”. “És el seu emblema quan va per Europa, però després a Les Corts –el seu partit– vota en contra del reconeixement per part del Govern”, ha denunciat.

Així, ha lliscat que tot això es deu al fet que Catalá “igual no té la força suficient” en el seu propi govern i partit o “igual és que vol anar en contra de les polítiques que després quan va a Europa vol abanderar”, un clar “intent d’enganyar a tots els valencians i a tota Europa”. “Si fóra alcaldessa i votara en contra de la seua pròpia capitalitat verda, segurament hui estaria amagada en la meua casa de la vergonya que em donaria”, ha reconegut.

Últimes notícies

Ratxes molt fortes a l’interior, pluges febles i descens de la cota de neu en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dimarts vent de l'oest amb ratxes molt fortes a l'interior, cels nuvolosos i precipitacions febles; la cota de neu baixa a 1.200-1.400 m al final del dia. Demà persistirà el vent i hi haurà pluges avançant d'oest a est.

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.