Compromís critica a Catalá que en el seu primer any de mandat la ciutadania ‘torne a patir vergonya’ del seu govern

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Compromís a l’Ajuntament de València, Papi Robles, ha criticat a l’alcaldessa de la ciutat, María José Catalá, per que haja aconseguit durant el seu primer any de mandat al capdavant del consistori que la ciutadania «torne a patir vergonya» del seu govern, «com fa 10 anys», i haja construït una imatge «devastadora» que, al seu juí, els valencians «no mereixen».

Enfront d’això, ha reivindicat que la coalició està «preparada» per a oferir «una alternativa» als governs «completament conspiranoics» com l’actual –integrat pel PP i Vox–, que té un projecte de ciutat «pírrica», que fa «passar vergonya» a la ciutadania i amb una alcaldessa al capdavant «totalment feble», i ha garantit que Compromís continuarà desenvolupant una labor d’oposició «constructiva i propositiva», però, alhora, «molt contundent».

Així ha valorat Robles, en roda de premsa hui divendres, el primer any de mandat del PP i Vox en el consistori, un exercici «ple de reculades, disbarats» i plantejaments que a la primera edil i al seu executiu «li faran gràcia, però que als valencians no els fa ni punyetera gràcia».

Així, ha posat com a exemple d’això que l’any en què la ciutat ostenta la Capitalitat Verda Europea hi haja un regidor «que nega el canvi climàtic davant de la Comissió Europea» –en referència a José Gosálbez (Vox)–, que el govern municipal «falsege dades de la qualitat de l’aire per a justificar les seues accions» o que el responsable de la Devesa «mire cap a un altre costat» quan «no hem parat de veure incendis» en la zona.

En este punt, ha retret a l’alcaldessa, María José Catalá, que viatge a Europa «fent bandera» de l’Albufera mentre el llac «s’està degradant», o que «celebre» l’ampliació del Port de València. «Tot això passa l’any en què som el punt de mira de tota Europa i aquesta imatge exemplifica el que està fent el govern de Catalá», ha argumentat.

Paral·lelament, la portaveu de Compromís al consistori ha criticat que les mesures adoptades pel govern municipal durant el primer any de mandat ataquen «directa i frontalment» els projectes verds de la ciutat, com la pacificació de la plaça de l’Ajuntament, l'»autopista urbana» en la qual volen convertir l’avinguda Pérez Galdós o la «renúncia» a la remodelació de l’avinguda del Port.

De fet, Robles ha acusat a Catalá de tenir «una obsessió més que evident» amb afavorir al cotxe privat, enfront d’un model de ciutat europea «caracteritzat per la reducció d’emissions». «La primera mesura que va prendre va ser la reversió del carrer Colón per a facilitar més tràfic, a la qual li han seguit anuncis com posar aparcaments en la superilla de la Petxina», ha censurat. Sobre este últim cas, ha qüestionat no saber «què criteris tècnics en la lluita contra el canvi climàtic s’han utilitzat».

Compromís també ha denunciat una «criminalització» per part del govern municipal a les persones usuàries de la bicicleta i, de fet, ha censurat que la pròpia Catalá «hi haja verbalitzat este mateix divendres que l’any que ve hauran menys carrils bici en la ciutat». Per això, ha retret a la primera edil que es mostre «orgullosa d’anar a contra corrent de la capitalitat verda». «És el seu emblema quan va per Europa, però després a Les Corts –el seu partit– vota en contra del reconeixement per part del Govern», ha denunciat.

Així, ha lliscat que tot això es deu al fet que Catalá «igual no té la força suficient» en el seu propi govern i partit o «igual és que vol anar en contra de les polítiques que després quan va a Europa vol abanderar», un clar «intent d’enganyar a tots els valencians i a tota Europa». «Si fóra alcaldessa i votara en contra de la seua pròpia capitalitat verda, segurament hui estaria amagada en la meua casa de la vergonya que em donaria», ha reconegut.

Últimes notícies

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.
FILMOTECA D'ESTIU