Compromís critica a Catalá que en el seu primer any de mandat la ciutadania ‘torne a patir vergonya’ del seu govern

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Compromís a l’Ajuntament de València, Papi Robles, ha criticat a l’alcaldessa de la ciutat, María José Catalá, per que haja aconseguit durant el seu primer any de mandat al capdavant del consistori que la ciutadania «torne a patir vergonya» del seu govern, «com fa 10 anys», i haja construït una imatge «devastadora» que, al seu juí, els valencians «no mereixen».

Enfront d’això, ha reivindicat que la coalició està «preparada» per a oferir «una alternativa» als governs «completament conspiranoics» com l’actual –integrat pel PP i Vox–, que té un projecte de ciutat «pírrica», que fa «passar vergonya» a la ciutadania i amb una alcaldessa al capdavant «totalment feble», i ha garantit que Compromís continuarà desenvolupant una labor d’oposició «constructiva i propositiva», però, alhora, «molt contundent».

Així ha valorat Robles, en roda de premsa hui divendres, el primer any de mandat del PP i Vox en el consistori, un exercici «ple de reculades, disbarats» i plantejaments que a la primera edil i al seu executiu «li faran gràcia, però que als valencians no els fa ni punyetera gràcia».

Així, ha posat com a exemple d’això que l’any en què la ciutat ostenta la Capitalitat Verda Europea hi haja un regidor «que nega el canvi climàtic davant de la Comissió Europea» –en referència a José Gosálbez (Vox)–, que el govern municipal «falsege dades de la qualitat de l’aire per a justificar les seues accions» o que el responsable de la Devesa «mire cap a un altre costat» quan «no hem parat de veure incendis» en la zona.

En este punt, ha retret a l’alcaldessa, María José Catalá, que viatge a Europa «fent bandera» de l’Albufera mentre el llac «s’està degradant», o que «celebre» l’ampliació del Port de València. «Tot això passa l’any en què som el punt de mira de tota Europa i aquesta imatge exemplifica el que està fent el govern de Catalá», ha argumentat.

Paral·lelament, la portaveu de Compromís al consistori ha criticat que les mesures adoptades pel govern municipal durant el primer any de mandat ataquen «directa i frontalment» els projectes verds de la ciutat, com la pacificació de la plaça de l’Ajuntament, l'»autopista urbana» en la qual volen convertir l’avinguda Pérez Galdós o la «renúncia» a la remodelació de l’avinguda del Port.

De fet, Robles ha acusat a Catalá de tenir «una obsessió més que evident» amb afavorir al cotxe privat, enfront d’un model de ciutat europea «caracteritzat per la reducció d’emissions». «La primera mesura que va prendre va ser la reversió del carrer Colón per a facilitar més tràfic, a la qual li han seguit anuncis com posar aparcaments en la superilla de la Petxina», ha censurat. Sobre este últim cas, ha qüestionat no saber «què criteris tècnics en la lluita contra el canvi climàtic s’han utilitzat».

Compromís també ha denunciat una «criminalització» per part del govern municipal a les persones usuàries de la bicicleta i, de fet, ha censurat que la pròpia Catalá «hi haja verbalitzat este mateix divendres que l’any que ve hauran menys carrils bici en la ciutat». Per això, ha retret a la primera edil que es mostre «orgullosa d’anar a contra corrent de la capitalitat verda». «És el seu emblema quan va per Europa, però després a Les Corts –el seu partit– vota en contra del reconeixement per part del Govern», ha denunciat.

Així, ha lliscat que tot això es deu al fet que Catalá «igual no té la força suficient» en el seu propi govern i partit o «igual és que vol anar en contra de les polítiques que després quan va a Europa vol abanderar», un clar «intent d’enganyar a tots els valencians i a tota Europa». «Si fóra alcaldessa i votara en contra de la seua pròpia capitalitat verda, segurament hui estaria amagada en la meua casa de la vergonya que em donaria», ha reconegut.

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.