9.5 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

Compromís demana a Catalá que acudisca als tribunals ‘per l’incompliment del Govern amb l’Albufera’

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

El grup municipal de Compromís a l’Ajuntament de València ha demanat a l’alcaldessa de la ciutat, María José Catalá (PP), que acudisca als tribunals “per l’incompliment del Govern amb l’Albufera” i “en defensa” d’aquest espai natural.

Així ho ha indicat l’edil de Compromís i exregidor d’Ecologia Urbana a la capital valenciana, Sergi Campillo, que ha considerat que cal passar a una altra fase perquè es complisquen els acords referits al llac i s’atenguen les seues necessitats hídriques.

“Des de Compromís exigim a Catalá, a l’alcaldessa de València, que passe de les paraules als fets”, ha apuntat el també vicealcalde d’aquesta ciutat. Campillo ha manifestat que si la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ) “no està complint amb aquest aigua que ha de derivar obligatòriament a l’Albufera perquè ho diu el pla de conca, la qual cosa ha de fer l’Ajuntament de València com a propietari de la llacuna és acudir als tribunals”.

“Està molt bé reivindicar que l’Albufera necessita l’aigua que arreplega el Pla Hidrològic del Xúquer, un acord al que arribem des del govern anterior i que està molt clar”, ha exposat el representant de Compromís, que ha emplaçat a exigir que açò es complisca.

Sergi Campillo ha afegit, en declaracions remeses als mitjans de comunicació, que “enguany l’Albufera té dret a 34,5 hectòmetres cúbics: 14,5 provinents de la modernització dels sectors de la sèquia real del Xúquer, 10 hectòmetres cúbics del sistema Turia i 10 hectòmetres cúbics del sistema Xúquer”.

“Ja està bé de les cartes, ja està bé de fer declaracions en premsa. Això està molt bé, però ja s’ha acabat aquest fase. Ara, des de Compromís, la qual cosa exigim és que es complisca l’acord. I si el Govern de l’Estat no compleix l’acord de derivació dels 34,5 hectòmetres cúbics als quals té dret l’Albufera de València com a dotació ambiental hivernal, la qual cosa ha de fer l’Ajuntament és acudir als tribunals”, ha insistit l’edil.

Campillo ha assegurat que això és el que el seu grup municipal demana “formalment” a la primera edil, perquè “vaja als tribunals en defensa de l’Albufera”.

Últimes notícies

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.