Compromís demana a Catalá que acudisca als tribunals ‘per l’incompliment del Govern amb l’Albufera’

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

El grup municipal de Compromís a l’Ajuntament de València ha demanat a l’alcaldessa de la ciutat, María José Catalá (PP), que acudisca als tribunals “per l’incompliment del Govern amb l’Albufera” i “en defensa” d’aquest espai natural.

Així ho ha indicat l’edil de Compromís i exregidor d’Ecologia Urbana a la capital valenciana, Sergi Campillo, que ha considerat que cal passar a una altra fase perquè es complisquen els acords referits al llac i s’atenguen les seues necessitats hídriques.

“Des de Compromís exigim a Catalá, a l’alcaldessa de València, que passe de les paraules als fets”, ha apuntat el també vicealcalde d’aquesta ciutat. Campillo ha manifestat que si la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ) “no està complint amb aquest aigua que ha de derivar obligatòriament a l’Albufera perquè ho diu el pla de conca, la qual cosa ha de fer l’Ajuntament de València com a propietari de la llacuna és acudir als tribunals”.

“Està molt bé reivindicar que l’Albufera necessita l’aigua que arreplega el Pla Hidrològic del Xúquer, un acord al que arribem des del govern anterior i que està molt clar”, ha exposat el representant de Compromís, que ha emplaçat a exigir que açò es complisca.

Sergi Campillo ha afegit, en declaracions remeses als mitjans de comunicació, que “enguany l’Albufera té dret a 34,5 hectòmetres cúbics: 14,5 provinents de la modernització dels sectors de la sèquia real del Xúquer, 10 hectòmetres cúbics del sistema Turia i 10 hectòmetres cúbics del sistema Xúquer”.

“Ja està bé de les cartes, ja està bé de fer declaracions en premsa. Això està molt bé, però ja s’ha acabat aquest fase. Ara, des de Compromís, la qual cosa exigim és que es complisca l’acord. I si el Govern de l’Estat no compleix l’acord de derivació dels 34,5 hectòmetres cúbics als quals té dret l’Albufera de València com a dotació ambiental hivernal, la qual cosa ha de fer l’Ajuntament és acudir als tribunals”, ha insistit l’edil.

Campillo ha assegurat que això és el que el seu grup municipal demana “formalment” a la primera edil, perquè “vaja als tribunals en defensa de l’Albufera”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor Tità, el gos de rescat dels bombers d’Alacant amb més de 80 busques realitzades

Tità, gos de rescat del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant, mor als 13 anys després de participar en més de 80 busques de persones en desastres naturals a Espanya i a l'estranger.

Un policia fora de servici deté a un home que agredia a la seua dona a Dénia

Un home de 74 anys és detingut a Dénia després que un policia nacional anara de servici sentira els crits de la seua dona i ho reduïra dins de la vivenda.

Reuvers apel·la a guanyar a Manresa per a afermar el segon lloc i impulsar al València Basket en l’Eurolliga

Nate Reuvers subratlla que el València Basket necessita véncer en la pista del Baxi Manresa per a afermar la segona plaça de l'ACB i arribar amb confiança al tercer partit del playoff d'Eurolliga davant el Panathinaikos.

El València Basket busca rematar el passe a semifinals davant el Ensino amb 13 punts de renda

El València Basket afronta la volta dels quarts de final de la Lliga Femenina Endesa davant el Durán Maquinaria Ensino amb 13 punts d'avantatge i el suport del Roig Arena per a tancar el passe a semifinals.

Sis mesos de Pérez Llorca al capdavant del Consell: rebaixa fiscal, vivenda i reforç de servicis públics

Juanfran Pérez Llorca complix sis mesos al capdavant del Consell amb la baixada d'impostos, l'accés a la vivenda i el reforç de sanitat, educació i infraestructures com a eixos de la seua acció de govern.

Avís groc per pluges i tempestes el diumenge a l’interior sud de València

La Aemet activa l'avís groc per a la vesprada del diumenge a l'interior sud de València per tempestes que poden deixar fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possible graníssol.

El decret de convivència reduïx un 60% el ciberassetjament escolar a les aules valencianes

El nou decret de convivència i la regulació de l'ús del mòbil a les aules han permés reduir un 60% les dades de ciberassetjament escolar en la Comunitat Valenciana, reforçats amb noves figures de protecció i recursos específics.

A juí el exalcalde de Quartell i un exconcejal per presumpta corrupció urbanística lligada al cas Avialsa

El exalcalde de Quartell i un exconcejal se senten en la banqueta per una presumpta trama de corrupció urbanística vinculada a l'anomenat cas Avialsa, amb peticions de fins a 18 anys i mig de presó.