Compromís demana a Catalá que acudisca als tribunals ‘per l’incompliment del Govern amb l’Albufera’

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

El grup municipal de Compromís a l’Ajuntament de València ha demanat a l’alcaldessa de la ciutat, María José Catalá (PP), que acudisca als tribunals «per l’incompliment del Govern amb l’Albufera» i «en defensa» d’aquest espai natural.

Així ho ha indicat l’edil de Compromís i exregidor d’Ecologia Urbana a la capital valenciana, Sergi Campillo, que ha considerat que cal passar a una altra fase perquè es complisquen els acords referits al llac i s’atenguen les seues necessitats hídriques.

«Des de Compromís exigim a Catalá, a l’alcaldessa de València, que passe de les paraules als fets», ha apuntat el també vicealcalde d’aquesta ciutat. Campillo ha manifestat que si la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ) «no està complint amb aquest aigua que ha de derivar obligatòriament a l’Albufera perquè ho diu el pla de conca, la qual cosa ha de fer l’Ajuntament de València com a propietari de la llacuna és acudir als tribunals».

«Està molt bé reivindicar que l’Albufera necessita l’aigua que arreplega el Pla Hidrològic del Xúquer, un acord al que arribem des del govern anterior i que està molt clar», ha exposat el representant de Compromís, que ha emplaçat a exigir que açò es complisca.

Sergi Campillo ha afegit, en declaracions remeses als mitjans de comunicació, que «enguany l’Albufera té dret a 34,5 hectòmetres cúbics: 14,5 provinents de la modernització dels sectors de la sèquia real del Xúquer, 10 hectòmetres cúbics del sistema Turia i 10 hectòmetres cúbics del sistema Xúquer».

«Ja està bé de les cartes, ja està bé de fer declaracions en premsa. Això està molt bé, però ja s’ha acabat aquest fase. Ara, des de Compromís, la qual cosa exigim és que es complisca l’acord. I si el Govern de l’Estat no compleix l’acord de derivació dels 34,5 hectòmetres cúbics als quals té dret l’Albufera de València com a dotació ambiental hivernal, la qual cosa ha de fer l’Ajuntament és acudir als tribunals», ha insistit l’edil.

Campillo ha assegurat que això és el que el seu grup municipal demana «formalment» a la primera edil, perquè «vaja als tribunals en defensa de l’Albufera».

Últimes notícies

Aliou Dieng ja és a Manises per a tancar el seu fitxatge pel València CF

El migcentre malià Aliou Dieng, procedent de l’Al Ahly, ha aterrat a Manises per a passar reconeixements i convertir-se en nou jugador del València CF, amb l’objectiu de recuperar les nits europees a Mestalla.

Paterna posa en marxa els canons d’aigua per a protegir el bosc de la Vallesa davant l’onada de calor

L’Ajuntament de Paterna ha activat el sistema automatitzat de canons d’aigua del projecte Guardian per a reforçar la protecció del bosc de la Vallesa davant les altes temperatures i el risc extrem d’incendis forestals.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que l’ambient extremadament càlid i sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha avisat que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’extrema calor en l’interior valencià

Aemet ha avisat que l’ambient extremadament calorós i sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i breus, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que la calor extrema i l’ambient molt sec poden provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i sobtades a l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha avisat que la calor extrema i l’ambient molt sec poden generar reventons secs amb ràfegues de vent molt fortes, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha advertit que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, especialment en zones de l’interior de València i Castelló.