Compromís demana a Catalá que acudisca als tribunals ‘per l’incompliment del Govern amb l’Albufera’

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

El grup municipal de Compromís a l’Ajuntament de València ha demanat a l’alcaldessa de la ciutat, María José Catalá (PP), que acudisca als tribunals «per l’incompliment del Govern amb l’Albufera» i «en defensa» d’aquest espai natural.

Així ho ha indicat l’edil de Compromís i exregidor d’Ecologia Urbana a la capital valenciana, Sergi Campillo, que ha considerat que cal passar a una altra fase perquè es complisquen els acords referits al llac i s’atenguen les seues necessitats hídriques.

«Des de Compromís exigim a Catalá, a l’alcaldessa de València, que passe de les paraules als fets», ha apuntat el també vicealcalde d’aquesta ciutat. Campillo ha manifestat que si la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ) «no està complint amb aquest aigua que ha de derivar obligatòriament a l’Albufera perquè ho diu el pla de conca, la qual cosa ha de fer l’Ajuntament de València com a propietari de la llacuna és acudir als tribunals».

«Està molt bé reivindicar que l’Albufera necessita l’aigua que arreplega el Pla Hidrològic del Xúquer, un acord al que arribem des del govern anterior i que està molt clar», ha exposat el representant de Compromís, que ha emplaçat a exigir que açò es complisca.

Sergi Campillo ha afegit, en declaracions remeses als mitjans de comunicació, que «enguany l’Albufera té dret a 34,5 hectòmetres cúbics: 14,5 provinents de la modernització dels sectors de la sèquia real del Xúquer, 10 hectòmetres cúbics del sistema Turia i 10 hectòmetres cúbics del sistema Xúquer».

«Ja està bé de les cartes, ja està bé de fer declaracions en premsa. Això està molt bé, però ja s’ha acabat aquest fase. Ara, des de Compromís, la qual cosa exigim és que es complisca l’acord. I si el Govern de l’Estat no compleix l’acord de derivació dels 34,5 hectòmetres cúbics als quals té dret l’Albufera de València com a dotació ambiental hivernal, la qual cosa ha de fer l’Ajuntament és acudir als tribunals», ha insistit l’edil.

Campillo ha assegurat que això és el que el seu grup municipal demana «formalment» a la primera edil, perquè «vaja als tribunals en defensa de l’Albufera».

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.