Compromís demana a Catalá que acudisca als tribunals ‘per l’incompliment del Govern amb l’Albufera’

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

El grup municipal de Compromís a l’Ajuntament de València ha demanat a l’alcaldessa de la ciutat, María José Catalá (PP), que acudisca als tribunals «per l’incompliment del Govern amb l’Albufera» i «en defensa» d’aquest espai natural.

Així ho ha indicat l’edil de Compromís i exregidor d’Ecologia Urbana a la capital valenciana, Sergi Campillo, que ha considerat que cal passar a una altra fase perquè es complisquen els acords referits al llac i s’atenguen les seues necessitats hídriques.

«Des de Compromís exigim a Catalá, a l’alcaldessa de València, que passe de les paraules als fets», ha apuntat el també vicealcalde d’aquesta ciutat. Campillo ha manifestat que si la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ) «no està complint amb aquest aigua que ha de derivar obligatòriament a l’Albufera perquè ho diu el pla de conca, la qual cosa ha de fer l’Ajuntament de València com a propietari de la llacuna és acudir als tribunals».

«Està molt bé reivindicar que l’Albufera necessita l’aigua que arreplega el Pla Hidrològic del Xúquer, un acord al que arribem des del govern anterior i que està molt clar», ha exposat el representant de Compromís, que ha emplaçat a exigir que açò es complisca.

Sergi Campillo ha afegit, en declaracions remeses als mitjans de comunicació, que «enguany l’Albufera té dret a 34,5 hectòmetres cúbics: 14,5 provinents de la modernització dels sectors de la sèquia real del Xúquer, 10 hectòmetres cúbics del sistema Turia i 10 hectòmetres cúbics del sistema Xúquer».

«Ja està bé de les cartes, ja està bé de fer declaracions en premsa. Això està molt bé, però ja s’ha acabat aquest fase. Ara, des de Compromís, la qual cosa exigim és que es complisca l’acord. I si el Govern de l’Estat no compleix l’acord de derivació dels 34,5 hectòmetres cúbics als quals té dret l’Albufera de València com a dotació ambiental hivernal, la qual cosa ha de fer l’Ajuntament és acudir als tribunals», ha insistit l’edil.

Campillo ha assegurat que això és el que el seu grup municipal demana «formalment» a la primera edil, perquè «vaja als tribunals en defensa de l’Albufera».

Últimes notícies

Elx dispararà 2,8 tones de pólvora en una Nit de l’Albà històrica

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà de rècord la nit del 13 al 14 d’agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 efectes pirotècnics i la tradicional Palmera de la Mare de Déu des del campanar de Santa María.

Pirotècnia Vulcano investiga l’incident del Castell de l’Olla d’Altea que va deixar diversos ferits

Pirotècnia Vulcano ha lamentat l’incident ocorregut durant la 40 edició del Castell de l’Olla d’Altea, on l’explosió d’una carcassa en l’arena de la platja ha deixat diversos ferits, i ha obert una investigació interna en col·laboració amb les autoritats.

La Guàrdia Civil investiga l’incident pirotècnic del Castell de l’Olla d’Altea

La Guàrdia Civil ha obert una investigació per aclarir l’incident pirotècnic al Castell de l’Olla d’Altea, on 27 persones han resultat ferides de diversa consideració en acabar desviant-se una carcassa cap al públic.

Quatre menors denuncien una agressió homòfoba durant les festes de Benialí

Quatre xiques menors han denunciat una agressió homòfoba durant les festes de Benialí, a la Vall de la Gallinera. Els presumptes agressors són tres xics, també menors, que neguen els fets i han oferit una versió diferent als agents.

Detonats 68 projectils de la Guerra Civil trobats a Villores

La Guàrdia Civil ha fet esclatar de manera controlada 68 projectils de la Guerra Civil localitzats a Villores (Castelló), que mantenien intacta la seua capacitat destructiva malgrat l’avançat deteriorament.

Nova concentració a València amb el lema ‘Mazón a presó’ el 29 d’agost

València acollirà el dissabte 29 d'agost una nova concentració de protesta per la gestió de la DANA d'octubre de 2024, amb el lema 'Mazón a presó', convocada per desenes d'entitats socials.

Lladró dona una nova vida a Mickey i Donald en porcellana artística

Lladró ha llançat a València una nova col·lecció artesanal de figures de Mickey Mouse i el Pato Donald en porcellana, amb un llenguatge visual renovat i influències de l’art pop. La peça estrella és Mickey Mouse Doodle, de 58 centímetres i més de 600 hores de treball entre tècnica i ornamentació.

Extingit l’incendi forestal d’Aras de los Olmos després d’una nit de treball

L’incendi declarat diumenge a la nit a Aras de los Olmos, prop de la CV-35, s’ha donat per extingit este dilluns a les 12.30 hores després d’una nit d’intens treball dels bombers i efectius forestals. L’origen del foc podria estar relacionat amb la caiguda d’un llamp, segons ha assenyalat l’alcalde del municipi, Rafael Giménez.