16.6 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Compromís denúncia interessos especulatius a Sant Miquel dels Reis i exigeix un 30% d’habitatge públic

La portaveu de Compromís a l’Ajuntament, Papi Robles, ha denunciat que el Pla Especial de Protecció i Reforma Interior de Sant Miquel dels Reis, previst pel govern local format per PP i Vox, s’ha elaborat “d’esquena al veïnat i de la mà dels interessos especulatius de les grans empreses immobiliàries”. Dins de les seues al·legacions, la coalició valencianista exigeix mesures com la reserva d’un mínim del 30% d’habitatge públic.

Robles ha acusat l’alcaldessa de València, María José Catalá, d'”utilitzar la recuperació de Sant Miquel dels Reis com a excusa, però el que està fent realment és una operació urbanística que afavoreix el negoci d’uns pocs”.

La portaveu ha posat de manifest que, com a resultat d’aquesta política, s’han deixat de costat les necessitats d’habitatge i de zones verdes que requereixen Orriols i Torrefiel, així com la necessitat d’un camp de futbol dins del barri, que ha estat sol·licitat reiteradament pels veïns i veïnes.

En resposta a això, Compromís ha presentat al·legacions per assegurar que les demandes dels veïns i veïnes d’aquests barris siguin tingudes en compte.

Concretament, la coalició reivindica l’eliminació de la torre de 15 altures que inclou el pla de Catalá, argumentant que la seua construcció es preveu en una zona inundable, la qual cosa suposa un risc evident, tal com s’ha pogut comprovar desgraciadament amb la dana recent. Així mateix, considera que aquesta construcció representa un “atac paisatgístic” a l’entorn patrimonial i d’horta de Sant Miquel dels Reis.

A més, Compromís sosté que la reserva d’un mínim del 30% de l’edificació per a habitatge públic és essencial, ja que han denunciat que el pla del govern del PP i Vox només contempla un 15%, augmentant així el marge de benefici per als promotors.

En les seues al·legacions, el grup municipal també proposa recuperar un projecte anterior, consensuat amb els veïns durant el govern de Joan Ribó, per a construir el camp de futbol dins del barri de Torrefiel. Simultàniament, proposa que la parcel·la que contempla el pla es destini a un espai multiusos.

Per acabar, Compromís rebutja la creació d’un pàrquing adjacent a la façana de Sant Miquel dels Reis, ja que es tracta d’un entorn protegit. En aquest cas, demana que es trasllade a un solar en el barri d’Orriols per cobrir la demanda de places d’aparcament per part del veïnat.

Últimes notícies

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.

La nova estació de València Sud s’obri este divendres amb més accessibilitat i resiliència

L'estació de València Sud s'obri este divendres, elevada un metre i amb tres ascensors, la qual cosa completa l'accessibilitat de tota la xarxa i reforça la resposta davant temporals. El projecte s'integra en la reconstrucció després de la dana, amb inversions en el complex i un pla anual per a millorar línies.