Compromís denúncia interessos especulatius a Sant Miquel dels Reis i exigeix un 30% d’habitatge públic

La portaveu de Compromís a l’Ajuntament, Papi Robles, ha denunciat que el Pla Especial de Protecció i Reforma Interior de Sant Miquel dels Reis, previst pel govern local format per PP i Vox, s’ha elaborat «d’esquena al veïnat i de la mà dels interessos especulatius de les grans empreses immobiliàries». Dins de les seues al·legacions, la coalició valencianista exigeix mesures com la reserva d’un mínim del 30% d’habitatge públic.

Robles ha acusat l’alcaldessa de València, María José Catalá, d'»utilitzar la recuperació de Sant Miquel dels Reis com a excusa, però el que està fent realment és una operació urbanística que afavoreix el negoci d’uns pocs».

La portaveu ha posat de manifest que, com a resultat d’aquesta política, s’han deixat de costat les necessitats d’habitatge i de zones verdes que requereixen Orriols i Torrefiel, així com la necessitat d’un camp de futbol dins del barri, que ha estat sol·licitat reiteradament pels veïns i veïnes.

En resposta a això, Compromís ha presentat al·legacions per assegurar que les demandes dels veïns i veïnes d’aquests barris siguin tingudes en compte.

Concretament, la coalició reivindica l’eliminació de la torre de 15 altures que inclou el pla de Catalá, argumentant que la seua construcció es preveu en una zona inundable, la qual cosa suposa un risc evident, tal com s’ha pogut comprovar desgraciadament amb la dana recent. Així mateix, considera que aquesta construcció representa un «atac paisatgístic» a l’entorn patrimonial i d’horta de Sant Miquel dels Reis.

A més, Compromís sosté que la reserva d’un mínim del 30% de l’edificació per a habitatge públic és essencial, ja que han denunciat que el pla del govern del PP i Vox només contempla un 15%, augmentant així el marge de benefici per als promotors.

En les seues al·legacions, el grup municipal també proposa recuperar un projecte anterior, consensuat amb els veïns durant el govern de Joan Ribó, per a construir el camp de futbol dins del barri de Torrefiel. Simultàniament, proposa que la parcel·la que contempla el pla es destini a un espai multiusos.

Per acabar, Compromís rebutja la creació d’un pàrquing adjacent a la façana de Sant Miquel dels Reis, ja que es tracta d’un entorn protegit. En aquest cas, demana que es trasllade a un solar en el barri d’Orriols per cobrir la demanda de places d’aparcament per part del veïnat.

Últimes notícies

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.

Mor una dona després d’un incendi en una vivenda de Riba-roja de Túria

La Guàrdia Civil investiga la mort d’una dona que havia sigut rescatada amb vida després d’un incendi en una vivenda de Riba-roja de Túria. El foc es va declarar dimecres a la vesprada en un quart pis del carrer Magallanes.

Racing i Villarreal obrin LALIGA amb l’estrena del projecte d’Iñigo Pérez

Racing de Santander i Villarreal es mesuren en la primera jornada de LALIGA, amb el retorn dels càntabres a Primera i l’estrena del projecte d’Iñigo Pérez a la banqueta grogueta.

L’Elx refà el trio ofensiu amb el retorn d’Ezequiel Ponce

L’Elx ha tancat la renovació del seu trident d’atac per a la temporada 2026-27 amb el retorn d’Ezequiel Ponce, que s’unix als fitxatges de Fer Niño i Abiel Osorio en una davantera amb menys experiència en Primera que l’anterior.

El PPCV acusa l’Estat de retardar la justícia per a les víctimes del tren de Bejís

El PPCV denuncia que, quatre anys després de l'accident del tren de Bejís durant l'incendi forestal, les víctimes continuen sense resolució judicial ni indemnitzacions i critica la gestió del Govern central i de l'antic Consell.

El PSPV destaca que el Govern ha avançat 1.620 milions al Consell fins maig

El PSPV-PSOE assenyala que el Govern d’Espanya ha transferit fins maig 1.620 milions al Consell, l’avançament més alt registrat, i defensa el paper de Diana Morant i Arcadi España en la defensa dels interessos valencians.

El nou Llevant de Luís Castro debuta en LALIGA al camp de l’Espanyol sense Carlos Espí

L’Espanyol rep este diumenge el Llevant en l’estrena de LALIGA al RCDE Stadium, amb els valencians iniciant un nou projecte amb Luís Castro i el repte de la permanència sense el davanter Carlos Espí, traspasat al Real Madrid.