13.3 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Compromís denúncia interessos especulatius a Sant Miquel dels Reis i exigeix un 30% d’habitatge públic

La portaveu de Compromís a l’Ajuntament, Papi Robles, ha denunciat que el Pla Especial de Protecció i Reforma Interior de Sant Miquel dels Reis, previst pel govern local format per PP i Vox, s’ha elaborat “d’esquena al veïnat i de la mà dels interessos especulatius de les grans empreses immobiliàries”. Dins de les seues al·legacions, la coalició valencianista exigeix mesures com la reserva d’un mínim del 30% d’habitatge públic.

Robles ha acusat l’alcaldessa de València, María José Catalá, d'”utilitzar la recuperació de Sant Miquel dels Reis com a excusa, però el que està fent realment és una operació urbanística que afavoreix el negoci d’uns pocs”.

La portaveu ha posat de manifest que, com a resultat d’aquesta política, s’han deixat de costat les necessitats d’habitatge i de zones verdes que requereixen Orriols i Torrefiel, així com la necessitat d’un camp de futbol dins del barri, que ha estat sol·licitat reiteradament pels veïns i veïnes.

En resposta a això, Compromís ha presentat al·legacions per assegurar que les demandes dels veïns i veïnes d’aquests barris siguin tingudes en compte.

Concretament, la coalició reivindica l’eliminació de la torre de 15 altures que inclou el pla de Catalá, argumentant que la seua construcció es preveu en una zona inundable, la qual cosa suposa un risc evident, tal com s’ha pogut comprovar desgraciadament amb la dana recent. Així mateix, considera que aquesta construcció representa un “atac paisatgístic” a l’entorn patrimonial i d’horta de Sant Miquel dels Reis.

A més, Compromís sosté que la reserva d’un mínim del 30% de l’edificació per a habitatge públic és essencial, ja que han denunciat que el pla del govern del PP i Vox només contempla un 15%, augmentant així el marge de benefici per als promotors.

En les seues al·legacions, el grup municipal també proposa recuperar un projecte anterior, consensuat amb els veïns durant el govern de Joan Ribó, per a construir el camp de futbol dins del barri de Torrefiel. Simultàniament, proposa que la parcel·la que contempla el pla es destini a un espai multiusos.

Per acabar, Compromís rebutja la creació d’un pàrquing adjacent a la façana de Sant Miquel dels Reis, ja que es tracta d’un entorn protegit. En aquest cas, demana que es trasllade a un solar en el barri d’Orriols per cobrir la demanda de places d’aparcament per part del veïnat.

Últimes notícies

Emergències manté l’alerta roja per pluges en el litoral de València i demana evitar zones inundables

Es mantenen els avisos per pluges intenses en el litoral de València. Aemet preveu rebaixar a taronja a partir de les 06.00, però persistixen riscos per zones.

València suspén les classes en 32 centres i en tres pedanies del sud per l’alerta taronja

L'Ajuntament ha suspés l'activitat docent este dilluns en 32 centres situats en zones inundables i a la Torre, Castellar-Oliveral i Forn d'Alcedo per l'alerta taronja. En El Saler i Pinedo els centres obriran sense docència.

L’episodi de pluges ha deixat 146,4 l/m² a La Font d’en Carròs i ha motivat tancaments preventius

L'episodi de pluges ha descarregat amb especial intensitat en el litoral de València, amb un màxim de 146,4 l/m² a La Font d'en Carròs. Diversos municipis han tancat instal·lacions i han suspés activitats a l'aire lliure de manera preventiva.

La UPV suspén les classes presencials este dilluns a València i Gandia fins a les 14.00

La UPV ha suspés les classes presencials en Vera (València) i Gandia fins a les 14.00 d'este dilluns per l'alerta roja. Alcoi continua presencial amb opció en línia i revisió a les 9.00

Aemet manté l’avís roig en el litoral de València fins a les 6 del dilluns

Aemet manté l'avís roig per pluges molt intenses en la costa de València fins a les 6 del dilluns, amb el risc de mànegues marines i xicotets tornados. El litoral nord baixarà a taronja des de les 6 fins a les 12 del dilluns i hi haurà altres avisos a Castelló i Alacant.

Tempestes en terra esta tarde-nit i matinada, el més advers en el litoral de València segons Aemet

Aemet advertix que el tram més advers de l'episodi pot donar-se quan les tempestes es desenrotllen sobre terra entre la tard-nit del diumenge i la matinada en el litoral de València.

Ajornat el Llevant-Vila-real per alerta roja a València

El partit de la jornada 16 en el Ciutat de València, previst a les 18.30, ha sigut ajornat per l'alerta roja. L'RFEF dona cinc dies per a proposar nova data.

Les pluges superen els 100 l/m² a La Safor, al sud de València, en les últimes quatre hores

La Font d'en Carròs ha acumulat 105,9 l/m² en quatre hores i els bombers han atés avisos per trencament de baixants. Alacant i Castelló han registrat menys pluja, sense incidències rellevants.