Compromís denúncia interessos especulatius a Sant Miquel dels Reis i exigeix un 30% d’habitatge públic

La portaveu de Compromís a l’Ajuntament, Papi Robles, ha denunciat que el Pla Especial de Protecció i Reforma Interior de Sant Miquel dels Reis, previst pel govern local format per PP i Vox, s’ha elaborat «d’esquena al veïnat i de la mà dels interessos especulatius de les grans empreses immobiliàries». Dins de les seues al·legacions, la coalició valencianista exigeix mesures com la reserva d’un mínim del 30% d’habitatge públic.

Robles ha acusat l’alcaldessa de València, María José Catalá, d'»utilitzar la recuperació de Sant Miquel dels Reis com a excusa, però el que està fent realment és una operació urbanística que afavoreix el negoci d’uns pocs».

La portaveu ha posat de manifest que, com a resultat d’aquesta política, s’han deixat de costat les necessitats d’habitatge i de zones verdes que requereixen Orriols i Torrefiel, així com la necessitat d’un camp de futbol dins del barri, que ha estat sol·licitat reiteradament pels veïns i veïnes.

En resposta a això, Compromís ha presentat al·legacions per assegurar que les demandes dels veïns i veïnes d’aquests barris siguin tingudes en compte.

Concretament, la coalició reivindica l’eliminació de la torre de 15 altures que inclou el pla de Catalá, argumentant que la seua construcció es preveu en una zona inundable, la qual cosa suposa un risc evident, tal com s’ha pogut comprovar desgraciadament amb la dana recent. Així mateix, considera que aquesta construcció representa un «atac paisatgístic» a l’entorn patrimonial i d’horta de Sant Miquel dels Reis.

A més, Compromís sosté que la reserva d’un mínim del 30% de l’edificació per a habitatge públic és essencial, ja que han denunciat que el pla del govern del PP i Vox només contempla un 15%, augmentant així el marge de benefici per als promotors.

En les seues al·legacions, el grup municipal també proposa recuperar un projecte anterior, consensuat amb els veïns durant el govern de Joan Ribó, per a construir el camp de futbol dins del barri de Torrefiel. Simultàniament, proposa que la parcel·la que contempla el pla es destini a un espai multiusos.

Per acabar, Compromís rebutja la creació d’un pàrquing adjacent a la façana de Sant Miquel dels Reis, ja que es tracta d’un entorn protegit. En aquest cas, demana que es trasllade a un solar en el barri d’Orriols per cobrir la demanda de places d’aparcament per part del veïnat.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU