Compromís denúncia interessos especulatius a Sant Miquel dels Reis i exigeix un 30% d’habitatge públic

La portaveu de Compromís a l’Ajuntament, Papi Robles, ha denunciat que el Pla Especial de Protecció i Reforma Interior de Sant Miquel dels Reis, previst pel govern local format per PP i Vox, s’ha elaborat «d’esquena al veïnat i de la mà dels interessos especulatius de les grans empreses immobiliàries». Dins de les seues al·legacions, la coalició valencianista exigeix mesures com la reserva d’un mínim del 30% d’habitatge públic.

Robles ha acusat l’alcaldessa de València, María José Catalá, d'»utilitzar la recuperació de Sant Miquel dels Reis com a excusa, però el que està fent realment és una operació urbanística que afavoreix el negoci d’uns pocs».

La portaveu ha posat de manifest que, com a resultat d’aquesta política, s’han deixat de costat les necessitats d’habitatge i de zones verdes que requereixen Orriols i Torrefiel, així com la necessitat d’un camp de futbol dins del barri, que ha estat sol·licitat reiteradament pels veïns i veïnes.

En resposta a això, Compromís ha presentat al·legacions per assegurar que les demandes dels veïns i veïnes d’aquests barris siguin tingudes en compte.

Concretament, la coalició reivindica l’eliminació de la torre de 15 altures que inclou el pla de Catalá, argumentant que la seua construcció es preveu en una zona inundable, la qual cosa suposa un risc evident, tal com s’ha pogut comprovar desgraciadament amb la dana recent. Així mateix, considera que aquesta construcció representa un «atac paisatgístic» a l’entorn patrimonial i d’horta de Sant Miquel dels Reis.

A més, Compromís sosté que la reserva d’un mínim del 30% de l’edificació per a habitatge públic és essencial, ja que han denunciat que el pla del govern del PP i Vox només contempla un 15%, augmentant així el marge de benefici per als promotors.

En les seues al·legacions, el grup municipal també proposa recuperar un projecte anterior, consensuat amb els veïns durant el govern de Joan Ribó, per a construir el camp de futbol dins del barri de Torrefiel. Simultàniament, proposa que la parcel·la que contempla el pla es destini a un espai multiusos.

Per acabar, Compromís rebutja la creació d’un pàrquing adjacent a la façana de Sant Miquel dels Reis, ja que es tracta d’un entorn protegit. En aquest cas, demana que es trasllade a un solar en el barri d’Orriols per cobrir la demanda de places d’aparcament per part del veïnat.

Últimes notícies

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.