Compromís denuncia l’increment de les subvencions a ‘entitats acientíficas’ com Lo Rat Penat i la RACV

Ejemplo de shortcode con estilo
Compromís critica l'augment de les subvencions a entitats com Lo Rat Penat i la RACV, que reben 128.000 euros, i qüestiona el fons destinat a la Fundació del Sant Calze, creada fa poc i sense activitat. Demana modificar l'ajuda del pressupost municipal 2025 per falta de justificació.

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El regidor de Compromís a l’Ajuntament de València Ferran Puchades ha criticat la política de subvencions i ajudes de l’equip de govern –integrat pel PP i Vox i liderat per María José Catalá– i ha denunciat l’incrementat de les ajudes a «entitats acientífiques» com Lo Rat Penat i la Real Acadèmia de Cultura Valenciana (RACV) fins a aconseguir els 128.000 euros.

«Promouen idees al marge de les institucions valencianes, com una ortografia del valencià contraria a la de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, no reconeguda per cap universitat i sense validesa legal», ha sostingut l’edil en un comunicat.

A més, ha qüestionat una de les ajudes directes «més altes» en el pressupost del 2025 estiga destinada a la Fundació del Sant Calze, una entitat «creada fa tan sol sis mesos» i de la qual «no es coneix cap publicació, treball de recerca ni trajectòria tangible de cap tipus».

Davant d’esta situació, Compromís ha presentat una al·legació als pressupostos municipals del pròxim any amb l’objectiu de modificar l’ajuda de 100.000 euros a esta organització, de la qual «no consta cap publicació ni trajectòria real», per la qual cosa, segons el parer de la coalició, «no es justifica que Catalá li atorgue una de les ajudes directes municipals més quantioses del 2025».

Segons ha sostingut Puchades, les donacions a esta entitat religiosa «haurien de provenir fonamentalment del món empresarial i de particulars interessats a col·laborar, però no de les institucions», atès que «no està justificat destinar estes quantitats econòmiques a una entitat de creació tan recent i sense una activitat real en l’actualitat».

Des de Compromís s’han preguntat si es tracta d’una «simple casualitat» o si existix «algun altre motiu darrere de la concessió d’esta subvenció, que coincidix amb l’anunci de l’obertura de la Casa del Rellotger com a futur centre d’interpretació del Sant Calze». «Les ajudes directes de Catalá, és a dir, aquelles que s’atorguen a dit i sense cap tipus de concurs públic, estan sent totalment partidistes i sectàries», ha criticat Puchades.

Últimes notícies

Els equips del SAMU reanimen enguany 1.841 persones en parada cardíaca a la Comunitat Valenciana

Els equips mèdics del SAMU han reanimat enguany 1.841 persones en parada cardiorrespiratòria a la Comunitat Valenciana, 902 d’elles a la província de València. Sanitat impulsa jornades de formació en reanimació cardiopulmonar bàsica per a la població.

Kata, el gos policia d’Alacant, destapa una maleta amb cocaïna d’un pròfug buscat des de 2020

Un home de 28 anys buscat des de 2020 per un jutjat d'Almeria ha sigut detingut a l'estació d'autobusos d'Alacant per tràfic de drogues, després que la gossa policia Kata localitzara una maleta amb 678 grams de cocaïna en un autobús de la línia Algeciras-Barcelona.

Pérez Llorca reivindica una intel·ligència artificial al servici de les persones

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha defensat en un congrés a Alacant una intel·ligència artificial basada en la responsabilitat, la confiança i la supervisió humana per a millorar la sanitat, l’Administració i els servicis d’emergències.

Arriba Adam, la primera DANA de gran impacte que sacseja el Mediterrani

L’Aemet ha batejat com Adam la primera DANA de gran impacte de la temporada 2026-2027, que deixarà ruixats molt forts i persistents al Mediterrani peninsular i Balears almenys fins dilluns.

Fins a 300 litres diumenge al sud de València i litoral nord d’Alacant

Aemet ha activat l’avís taronja diumenge al sud de València i litoral nord d’Alacant per pluges torrencials de fins a 300 l/m². Dissabte hi haurà avís groc generalitzat a la Comunitat Valenciana per fortes pluges, tronades, pedra i ratxes de vent.

Mestalla espera el primer triomf de l’era Aguirre davant un Athletic rodat a mitges

El Valencia juga este dissabte contra l’Athletic Club el primer partit de Javier Aguirre en Mestalla, obligat a guanyar per eixir del descens davant un rival que arriba després d’un mes quasi sense competir.

El Mitin Maratón València triplica el pressupost amb el suport del marató

El Maratón Valencia Trinidad Alfonso Zurich serà el principal patrocinador del mitin internacional d’atletisme, que triplicarà el pressupost i es disputarà el 28 de gener al Palau Velòdrom Luis Puig.

Albiol reclama una llei per a desallotjar ocupes en 48 hores

L’alcalde de Badalona, Xavier García Albiol, ha defensat en una visita a Elx una reforma legal per a desallotjar en 48 hores les vivendes ocupades il·legalment i ha avalat l’oficina antiocupació il·licitana.