Compromís denuncia l’increment de les subvencions a ‘entitats acientíficas’ com Lo Rat Penat i la RACV

Ejemplo de shortcode con estilo
Compromís critica l'augment de les subvencions a entitats com Lo Rat Penat i la RACV, que reben 128.000 euros, i qüestiona el fons destinat a la Fundació del Sant Calze, creada fa poc i sense activitat. Demana modificar l'ajuda del pressupost municipal 2025 per falta de justificació.

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El regidor de Compromís a l’Ajuntament de València Ferran Puchades ha criticat la política de subvencions i ajudes de l’equip de govern –integrat pel PP i Vox i liderat per María José Catalá– i ha denunciat l’incrementat de les ajudes a «entitats acientífiques» com Lo Rat Penat i la Real Acadèmia de Cultura Valenciana (RACV) fins a aconseguir els 128.000 euros.

«Promouen idees al marge de les institucions valencianes, com una ortografia del valencià contraria a la de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, no reconeguda per cap universitat i sense validesa legal», ha sostingut l’edil en un comunicat.

A més, ha qüestionat una de les ajudes directes «més altes» en el pressupost del 2025 estiga destinada a la Fundació del Sant Calze, una entitat «creada fa tan sol sis mesos» i de la qual «no es coneix cap publicació, treball de recerca ni trajectòria tangible de cap tipus».

Davant d’esta situació, Compromís ha presentat una al·legació als pressupostos municipals del pròxim any amb l’objectiu de modificar l’ajuda de 100.000 euros a esta organització, de la qual «no consta cap publicació ni trajectòria real», per la qual cosa, segons el parer de la coalició, «no es justifica que Catalá li atorgue una de les ajudes directes municipals més quantioses del 2025».

Segons ha sostingut Puchades, les donacions a esta entitat religiosa «haurien de provenir fonamentalment del món empresarial i de particulars interessats a col·laborar, però no de les institucions», atès que «no està justificat destinar estes quantitats econòmiques a una entitat de creació tan recent i sense una activitat real en l’actualitat».

Des de Compromís s’han preguntat si es tracta d’una «simple casualitat» o si existix «algun altre motiu darrere de la concessió d’esta subvenció, que coincidix amb l’anunci de l’obertura de la Casa del Rellotger com a futur centre d’interpretació del Sant Calze». «Les ajudes directes de Catalá, és a dir, aquelles que s’atorguen a dit i sense cap tipus de concurs públic, estan sent totalment partidistes i sectàries», ha criticat Puchades.

Últimes notícies

Castro reivindica el triomf del Llevant davant l’Athletic: “Mereixem la victòria”

Luís Castro ha celebrat la victòria 3-1 del Llevant contra l’Athletic en el Ciutat de València, en el partit aplaçat per la pluja, i ha destacat el rendiment ofensiu i defensiu del seu equip. L’entrenador ha elogiat la progressió del vestidor i actuacions com les d’Etta Eyong, Thiago Fernández i el doble golejador Roger Brugué.

Brugué i Etta Eyong tomben l’Athletic i impulsen el Llevant

El Llevant ha guanyat 3-1 a l’Athletic Club en el duel ajornat per la pluja gràcies al doblet de Roger Brugué i a un gol final d’Etta Eyong. Els granota pugen a l’onzena plaça amb 10 punts, mentre els bascos es queden amb 9.

Camps i Oltra detallen el dany patit pel fals bulo del Bar España

Francisco Camps i Mónica Oltra han explicat en el juí pel Bar España com el fals bulo de pederàstia ha afectat la seua imatge personal i política. També ha declarat per videoconferència Carlos Fabra, que ha qualificat el cas d’“absolut disbarat”.

Així funcionarà el Bono Comerç d’Alacant 2026: ajudes de fins a 400 euros per persona

Alacant llança una nova edició del Bono Comerç per a 2026, amb quasi quatre milions d’euros per a impulsar el consum local i alleujar la butxaca de les famílies.

Oliva reprén les classes aquest dijous excepte a l’IES Gabriel Ciscar per els danys de la dana Adam

Oliva reprendrà aquest dijous l’activitat lectiva en tots els centres educatius excepte a l’IES Gabriel Ciscar, greument afectat per les inundacions de la dana Adam. Els municipis veïns de Piles i Miramar ja han reactivat les classes i continuen les tasques de neteja i recuperació.

Les associacions veïnals alerten que l’operació de Mestalla és la major recalificació especulativa a València

La Federació d'Associacions Veïnals de València qualifica l’operació urbanística de Mestalla com la major recalificació especulativa en dues dècades i denuncia que afavorix grans capitals en plena emergència habitacional.

Més de 2.100 incidències per la dana Adam des de dissabte a la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha gestionat 2.153 incidents relacionats amb la dana Adam des de dissabte, la majoria al sud de València i al nord d’Alacant. Oliva és el municipi més afectat, amb 900 incidències registrades.

Llanos Massó serà número dos de Vox al Congrés per Castelló el 29N

Vox ha situat la presidenta de Les Corts Valencianes, Llanos Massó, com a número dos al Congrés per Castelló el 29 de novembre, mentre Ignacio Gil Lázaro encapçalarà la candidatura per València.