Compromís denuncia l’increment de les subvencions a ‘entitats acientíficas’ com Lo Rat Penat i la RACV

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El regidor de Compromís a l’Ajuntament de València Ferran Puchades ha criticat la política de subvencions i ajudes de l’equip de govern –integrat pel PP i Vox i liderat per María José Catalá– i ha denunciat l’incrementat de les ajudes a «entitats acientífiques» com Lo Rat Penat i la Real Acadèmia de Cultura Valenciana (RACV) fins a aconseguir els 128.000 euros.

«Promouen idees al marge de les institucions valencianes, com una ortografia del valencià contraria a la de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, no reconeguda per cap universitat i sense validesa legal», ha sostingut l’edil en un comunicat.

A més, ha qüestionat una de les ajudes directes «més altes» en el pressupost del 2025 estiga destinada a la Fundació del Sant Calze, una entitat «creada fa tan sol sis mesos» i de la qual «no es coneix cap publicació, treball de recerca ni trajectòria tangible de cap tipus».

Davant d’esta situació, Compromís ha presentat una al·legació als pressupostos municipals del pròxim any amb l’objectiu de modificar l’ajuda de 100.000 euros a esta organització, de la qual «no consta cap publicació ni trajectòria real», per la qual cosa, segons el parer de la coalició, «no es justifica que Catalá li atorgue una de les ajudes directes municipals més quantioses del 2025».

Segons ha sostingut Puchades, les donacions a esta entitat religiosa «haurien de provenir fonamentalment del món empresarial i de particulars interessats a col·laborar, però no de les institucions», atès que «no està justificat destinar estes quantitats econòmiques a una entitat de creació tan recent i sense una activitat real en l’actualitat».

Des de Compromís s’han preguntat si es tracta d’una «simple casualitat» o si existix «algun altre motiu darrere de la concessió d’esta subvenció, que coincidix amb l’anunci de l’obertura de la Casa del Rellotger com a futur centre d’interpretació del Sant Calze». «Les ajudes directes de Catalá, és a dir, aquelles que s’atorguen a dit i sense cap tipus de concurs públic, estan sent totalment partidistes i sectàries», ha criticat Puchades.

Últimes notícies

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.