Compromís denuncia l’increment de les subvencions a ‘entitats acientíficas’ com Lo Rat Penat i la RACV

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El regidor de Compromís a l’Ajuntament de València Ferran Puchades ha criticat la política de subvencions i ajudes de l’equip de govern –integrat pel PP i Vox i liderat per María José Catalá– i ha denunciat l’incrementat de les ajudes a «entitats acientífiques» com Lo Rat Penat i la Real Acadèmia de Cultura Valenciana (RACV) fins a aconseguir els 128.000 euros.

«Promouen idees al marge de les institucions valencianes, com una ortografia del valencià contraria a la de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, no reconeguda per cap universitat i sense validesa legal», ha sostingut l’edil en un comunicat.

A més, ha qüestionat una de les ajudes directes «més altes» en el pressupost del 2025 estiga destinada a la Fundació del Sant Calze, una entitat «creada fa tan sol sis mesos» i de la qual «no es coneix cap publicació, treball de recerca ni trajectòria tangible de cap tipus».

Davant d’esta situació, Compromís ha presentat una al·legació als pressupostos municipals del pròxim any amb l’objectiu de modificar l’ajuda de 100.000 euros a esta organització, de la qual «no consta cap publicació ni trajectòria real», per la qual cosa, segons el parer de la coalició, «no es justifica que Catalá li atorgue una de les ajudes directes municipals més quantioses del 2025».

Segons ha sostingut Puchades, les donacions a esta entitat religiosa «haurien de provenir fonamentalment del món empresarial i de particulars interessats a col·laborar, però no de les institucions», atès que «no està justificat destinar estes quantitats econòmiques a una entitat de creació tan recent i sense una activitat real en l’actualitat».

Des de Compromís s’han preguntat si es tracta d’una «simple casualitat» o si existix «algun altre motiu darrere de la concessió d’esta subvenció, que coincidix amb l’anunci de l’obertura de la Casa del Rellotger com a futur centre d’interpretació del Sant Calze». «Les ajudes directes de Catalá, és a dir, aquelles que s’atorguen a dit i sense cap tipus de concurs públic, estan sent totalment partidistes i sectàries», ha criticat Puchades.

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.