Compromís denuncia l’increment de les subvencions a ‘entitats acientíficas’ com Lo Rat Penat i la RACV

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El regidor de Compromís a l’Ajuntament de València Ferran Puchades ha criticat la política de subvencions i ajudes de l’equip de govern –integrat pel PP i Vox i liderat per María José Catalá– i ha denunciat l’incrementat de les ajudes a «entitats acientífiques» com Lo Rat Penat i la Real Acadèmia de Cultura Valenciana (RACV) fins a aconseguir els 128.000 euros.

«Promouen idees al marge de les institucions valencianes, com una ortografia del valencià contraria a la de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, no reconeguda per cap universitat i sense validesa legal», ha sostingut l’edil en un comunicat.

A més, ha qüestionat una de les ajudes directes «més altes» en el pressupost del 2025 estiga destinada a la Fundació del Sant Calze, una entitat «creada fa tan sol sis mesos» i de la qual «no es coneix cap publicació, treball de recerca ni trajectòria tangible de cap tipus».

Davant d’esta situació, Compromís ha presentat una al·legació als pressupostos municipals del pròxim any amb l’objectiu de modificar l’ajuda de 100.000 euros a esta organització, de la qual «no consta cap publicació ni trajectòria real», per la qual cosa, segons el parer de la coalició, «no es justifica que Catalá li atorgue una de les ajudes directes municipals més quantioses del 2025».

Segons ha sostingut Puchades, les donacions a esta entitat religiosa «haurien de provenir fonamentalment del món empresarial i de particulars interessats a col·laborar, però no de les institucions», atès que «no està justificat destinar estes quantitats econòmiques a una entitat de creació tan recent i sense una activitat real en l’actualitat».

Des de Compromís s’han preguntat si es tracta d’una «simple casualitat» o si existix «algun altre motiu darrere de la concessió d’esta subvenció, que coincidix amb l’anunci de l’obertura de la Casa del Rellotger com a futur centre d’interpretació del Sant Calze». «Les ajudes directes de Catalá, és a dir, aquelles que s’atorguen a dit i sense cap tipus de concurs públic, estan sent totalment partidistes i sectàries», ha criticat Puchades.

Últimes notícies

Les fortes pluges deixen fins a 33 l/m² a Elx sense danys destacables

L’episodi de pluges d’esta vesprada ha deixat fins a 33 l/m² a Elx i acumulats destacats en altres punts del terme, però sense danys personals ni incidències greus. Bombers i Policia Local han fet intervencions puntuals i seguixen vigilant zones inundables.

Emergències atén 115 incidents per les pluges a la Comunitat Valenciana, 53 a Castelló

El Centre de Coordinació d'Emergències ha gestionat 115 incidències per les pluges i tempestats a la Comunitat Valenciana, amb especial afectació a la província de Castelló. València ha concentrat 51 avisos i Alacant, 11.

Fortes pluges a la Vega Baixa i un llamp calfa una palmera a Torrevella

Una tempesta amb intensa activitat elèctrica ha deixat fins a 33 l/m2 a la Vega Baixa i ha calfat una palmera a les salines de Torrevella. Les precipitacions han sigut moderades però generalitzades en municipis com Oriola i San Miguel de Salinas.

El festival Love to Rock suspén la jornada de divendres per l’alerta taronja a València

Love to Rock ha suspés la jornada de divendres per l’alerta taronja per pluges a València, però manté la programació de dissabte i oferix devolucions i canvis d’entrada.

Asaja alerta que els preus del llima a Alacant cauen malgrat la forta demanda

Asaja Alacant denuncia que la indústria del llima està oferint només 10 cèntims per quilo malgrat la gran demanda de suc, i insten els agricultors a no vendre per davall dels costos de producció.

La tarta de xocolata de Rubén Alan Díaz triomfa com a millor del món a Elx

La tarta de xocolata del pastisser mexicà Rubén Alan Díaz, del grup Puratos México, ha sigut guardonada com la millor del món en el Premi Internacional de Alta Pastelería Paco Torreblanca, celebrat dins del certamen Alicante Gastronómica a Elx.

Morant acusa PP, Vox i Junts de bloquejar els decrets d’habitatge i de “no tindre sentiments”

La ministra Diana Morant critica que PP, Vox i Junts hagen derogat al Congrés dos decrets llei sobre habitatge i els acusa de no representar els interessos del carrer. Pilar Bernabé assegura que, davant el bloqueig de la dreta, els socialistes continuaran impulsant polítiques d’habitatge.

El Fòrum de Compra Pública de València reclama canvis per blindar una alimentació saludable

El Fòrum Internacional de Compra Pública Alimentària de València ha exigit més voluntat política, recursos i canvis normatius per convertir la compra d’aliments en una política pública estable que done suport a l’agricultura familiar i millore l’alimentació ciutadana.