Compromís i Vox eludeixen aclarir si se sumaran a la reprovació de Ribera que proposa PP per ‘incomplir’ amb l’Albufera

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

Els síndics de Compromís i Vox a Les Corts, Joan Baldoví i José María Llanos, han eludit aclarir si els seus grups se sumaran a la reprovació de la vicepresidenta tercera del Govern i ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera, per «incomplir la paraula donada» sobre l’arribada d’aigua a l’Albufera de València.

Tots dos síndics han eludit dir si se sumaran a la reprovació del PP. El de Vox ha assenyalat que encara no ho han decidit, mentre que el de Compromís ha subratllat que exigiran que es complisca amb el que marca el Reial decret (que regeix el Pla Hidrològic).

Per part del PP, Miguel Barrachina ha criticat que Ribera –que també és la candidata del PSOE a les eleccions al Parlament Europeu– està «incomplint les dues coses: Està vulnerant la llei i està incomplint la paraula donada al president Carlos Mazón». «Ella és perfectament coneixedora i tots els treballadors de la Confederació ho saben», ha afegit.

Per part del PSPV-PSOE, José Muñoz, ha assenyalat que en l’Albufera «el que fa falta són polítiques hídriques responsables». «Jo crec que a l’Albufera el que fa falta és gestionar-la ben com fa el Govern d’Espanya», i ha criticat les polítiques «negacionistes» del Consell del PP i Vox.

El president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ), Miguel Polo, ha insistit aquest dilluns en què s’han enviat 50,2 hectòmetres cúbics d’aigua al Parc Natural de l’Albufera, ha defensat la «fiabilitat» de les dades de l’organisme i ha criticat que es creu una «batalla política» entorn de les aportacions, al mateix temps que ha instat a la Generalitat a construir un conducte directe dels rius fins al llac ja que una vegada arribada l’aigua a les sèquies és competència autonòmica.

Últimes notícies

La comissió de les VPP citarà a Barcala i a 81 testimonis però deixa fora a Camarero i Pérez Llorca

La comissió d'investigació de Les Corts sobre les vivendes de protecció pública a Alacant cita a l'alcalde Luis Barcala i a 81 compareixents, però exclou a Susana Camarero i a Juanfran Pérez Llorca, la qual cosa enfronta als grups.

El professorat culmina la segona setmana de vaga amb protestes en el centre de València

El professorat de l'ensenyança pública no universitària de la Comunitat Valenciana tanca la seua segona setmana de vaga indefinida amb una gran manifestació a València i concentracions a Alacant i Castelló.

Catalá veu preocupant la imputació de Zapatero per delictes tan greus

María José Catalá considera preocupant que José Luis Rodríguez Zapatero siga el primer expresident imputat per delictes que qualifica de molt greus i reclama reflexió interna en el PSOE.

Sarabia apel·la a controlar tots els detalls davant el Girona per a amarrar la permanència

Eder Sarabia reclama màxima concentració davant el Girona en un dol directe per la permanència i assegura que l'Elx arriba amb confiança després del seu triomf davant el Getafe.

Marcelino s’acomiada del Vila-real després d’una etapa en la qual diu haver sigut molt feliç

Marcelino García Toral dirigirà davant l'Atlètic de Madrid el seu últim partit com a entrenador del Vila-real i afirma que marxa satisfet, agraït i sense haver tancat encara el seu pròxim destí.

Compromís reclama prudència davant la citació de Zapatero i descarta trencar el Govern de coalició

Joan Baldoví demana escoltar primer la declaració de José Luis Rodríguez Zapatero en l'Audiència Nacional i sosté que no hi ha motius per a posar en risc el Govern de coalició PSOE-Sumar.

València destinarà 58 milions al vell llit del Túria en els pròxims cinc anys

L'Ajuntament de València invertirà 58 milions d'euros en el vell llit del riu Túria en cinc anys, combinant obres de millora amb una gestió i manteniment integral del gran jardí urbà.

La Generalitat afronta la fase final de Salvem els Fotos per a rescatar 800.000 imatges danyades per la dana

La Generalitat reforça la fase final de Salvem els Fotos, projecte de la Universitat de València que busca recuperar 800.000 fotografies i 6.552 objectes danyats per la dana mitjançant un protocol pioner.