Compromís i Vox eludeixen aclarir si se sumaran a la reprovació de Ribera que proposa PP per ‘incomplir’ amb l’Albufera

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

Els síndics de Compromís i Vox a Les Corts, Joan Baldoví i José María Llanos, han eludit aclarir si els seus grups se sumaran a la reprovació de la vicepresidenta tercera del Govern i ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera, per «incomplir la paraula donada» sobre l’arribada d’aigua a l’Albufera de València.

Tots dos síndics han eludit dir si se sumaran a la reprovació del PP. El de Vox ha assenyalat que encara no ho han decidit, mentre que el de Compromís ha subratllat que exigiran que es complisca amb el que marca el Reial decret (que regeix el Pla Hidrològic).

Per part del PP, Miguel Barrachina ha criticat que Ribera –que també és la candidata del PSOE a les eleccions al Parlament Europeu– està «incomplint les dues coses: Està vulnerant la llei i està incomplint la paraula donada al president Carlos Mazón». «Ella és perfectament coneixedora i tots els treballadors de la Confederació ho saben», ha afegit.

Per part del PSPV-PSOE, José Muñoz, ha assenyalat que en l’Albufera «el que fa falta són polítiques hídriques responsables». «Jo crec que a l’Albufera el que fa falta és gestionar-la ben com fa el Govern d’Espanya», i ha criticat les polítiques «negacionistes» del Consell del PP i Vox.

El president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ), Miguel Polo, ha insistit aquest dilluns en què s’han enviat 50,2 hectòmetres cúbics d’aigua al Parc Natural de l’Albufera, ha defensat la «fiabilitat» de les dades de l’organisme i ha criticat que es creu una «batalla política» entorn de les aportacions, al mateix temps que ha instat a la Generalitat a construir un conducte directe dels rius fins al llac ja que una vegada arribada l’aigua a les sèquies és competència autonòmica.

Últimes notícies

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.

La castellonenca Sara Monforte continuara al banquet de l’Espanyol fins a 2028

L’entrenadora castellonenca Sara Monforte amplia el seu contracte amb el primer equip femení de l’Espanyol fins al 30 de juny de 2028, després de consolidar el conjunt perico en la Lliga F amb una permanència solvent.

Pérez Llorca demana deixar de costat l’estratègia política i centrar-se en l’educació

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, insta els sindicats docents a no alçar-se de la taula de negociació i defensa que l’acord és possible si es deixen de banda les estratègies polítiques i s’atén el que és important: l’educació pública.

Pérez Llorca insta Diana Morant a centrar-se en presentar els pressupostos d’Espanya

Juanfran Pérez Llorca reprova a Diana Morant que critique els comptes de la Generalitat de 2026 i li reclama que el seu govern presente d’una vegada els pressupostos generals d’Espanya i garantisca una millor financiació per a la Comunitat Valenciana.