Compromís i Vox eludeixen aclarir si se sumaran a la reprovació de Ribera que proposa PP per ‘incomplir’ amb l’Albufera

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

Els síndics de Compromís i Vox a Les Corts, Joan Baldoví i José María Llanos, han eludit aclarir si els seus grups se sumaran a la reprovació de la vicepresidenta tercera del Govern i ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera, per «incomplir la paraula donada» sobre l’arribada d’aigua a l’Albufera de València.

Tots dos síndics han eludit dir si se sumaran a la reprovació del PP. El de Vox ha assenyalat que encara no ho han decidit, mentre que el de Compromís ha subratllat que exigiran que es complisca amb el que marca el Reial decret (que regeix el Pla Hidrològic).

Per part del PP, Miguel Barrachina ha criticat que Ribera –que també és la candidata del PSOE a les eleccions al Parlament Europeu– està «incomplint les dues coses: Està vulnerant la llei i està incomplint la paraula donada al president Carlos Mazón». «Ella és perfectament coneixedora i tots els treballadors de la Confederació ho saben», ha afegit.

Per part del PSPV-PSOE, José Muñoz, ha assenyalat que en l’Albufera «el que fa falta són polítiques hídriques responsables». «Jo crec que a l’Albufera el que fa falta és gestionar-la ben com fa el Govern d’Espanya», i ha criticat les polítiques «negacionistes» del Consell del PP i Vox.

El president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ), Miguel Polo, ha insistit aquest dilluns en què s’han enviat 50,2 hectòmetres cúbics d’aigua al Parc Natural de l’Albufera, ha defensat la «fiabilitat» de les dades de l’organisme i ha criticat que es creu una «batalla política» entorn de les aportacions, al mateix temps que ha instat a la Generalitat a construir un conducte directe dels rius fins al llac ja que una vegada arribada l’aigua a les sèquies és competència autonòmica.

Últimes notícies

El València Basket assalta Zaragoza i fica en dificultats al Casademont

El València Basket es va imposar al Casademont Zaragoza (86-98), fa un pas avant cap a la segona plaça de la Lliga Endesa i deixa als aragonesos pendents d'una final per la permanència a Lugo.

La vaga docent aconseguix 13 dies amb nova negociació i protesta a València

La vaga indefinida del professorat de l'educació pública no universitària suma 13 dies amb una nova reunió negociadora i una manifestació a València que conclourà davant la Conselleria d'Educació.

El paper essencial dels cuidadors de persones majors en una societat cada vegada més envellida

Descobreix la importància de cuidar les persones majors i com el suport professional pot millorar la seva qualitat de vida.

Lleuger ascens de temperatures a l’interior i estabilitat en el litoral de la Comunitat

La Comunitat Valenciana manté cels poc nuvolosos o buidats, amb lleuger ascens de temperatures a l'interior, estabilitat en el litoral i vent fluix de component este en les hores centrals.

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.