Compromís i Vox eludeixen aclarir si se sumaran a la reprovació de Ribera que proposa PP per ‘incomplir’ amb l’Albufera

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

Els síndics de Compromís i Vox a Les Corts, Joan Baldoví i José María Llanos, han eludit aclarir si els seus grups se sumaran a la reprovació de la vicepresidenta tercera del Govern i ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera, per «incomplir la paraula donada» sobre l’arribada d’aigua a l’Albufera de València.

Tots dos síndics han eludit dir si se sumaran a la reprovació del PP. El de Vox ha assenyalat que encara no ho han decidit, mentre que el de Compromís ha subratllat que exigiran que es complisca amb el que marca el Reial decret (que regeix el Pla Hidrològic).

Per part del PP, Miguel Barrachina ha criticat que Ribera –que també és la candidata del PSOE a les eleccions al Parlament Europeu– està «incomplint les dues coses: Està vulnerant la llei i està incomplint la paraula donada al president Carlos Mazón». «Ella és perfectament coneixedora i tots els treballadors de la Confederació ho saben», ha afegit.

Per part del PSPV-PSOE, José Muñoz, ha assenyalat que en l’Albufera «el que fa falta són polítiques hídriques responsables». «Jo crec que a l’Albufera el que fa falta és gestionar-la ben com fa el Govern d’Espanya», i ha criticat les polítiques «negacionistes» del Consell del PP i Vox.

El president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ), Miguel Polo, ha insistit aquest dilluns en què s’han enviat 50,2 hectòmetres cúbics d’aigua al Parc Natural de l’Albufera, ha defensat la «fiabilitat» de les dades de l’organisme i ha criticat que es creu una «batalla política» entorn de les aportacions, al mateix temps que ha instat a la Generalitat a construir un conducte directe dels rius fins al llac ja que una vegada arribada l’aigua a les sèquies és competència autonòmica.

Últimes notícies

Cartells de Lawerta per a homenatjar l’últim Mestalla en cada partit del València

El València CF ha llançat la campanya ‘Mestalla ès Etern’, amb cartells del dissenyador Lawerta per a cada partit de LALIGA i Copa del Rei a l’estadi, en la que podria ser l’última temporada al Camp de Mestalla.

Els hotels valencians omplin més del 92 % en la primera mitat d’agost

Els hotels de la Comunitat Valenciana han assolit una ocupació mitjana del 92,1 % en la primera quinzena d’agost, huit dècimes més que en 2025. Benidorm i el sud d’Alacant lideren, mentres el turisme internacional continua guanyant pes.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana abans de l’avís roig per calor extrema

La passada nit moltes localitats de la Comunitat Valenciana no han baixat dels 20 graus, amb fins a 27,4 a Alcoi, en la vespra d’un avís roig per màximes que poden arribar als 44 graus al litoral de València i Alacant.

Una agent de la Policia Local d’El Campello salva la vida d’un motorista amb RCP

Una agent de la Policia Local d’El Campello ha salvat la vida d’un motorista accidentat a la N-332 practicant-li maniobres de RCP fins a l’arribada dels servicis sanitaris.

Mor un home en xocar dos camions a l’A-3 a Requena

Un home de 55 anys ha mort i un altre de 41 ha resultat ferit en una col·lisió entre dos camions a l’A-3, al terme de Requena. El tram ja està obert i sense complicacions per al trànsit.

Borkowoska encapçala l’arribada dels fitxatges del València Basket per a la pretemporada

L’aterratge a València de la polonesa Kamila Borkowoska obri l’arribada escalonada dels nous reforços del Valencia Basket femení per al primer projecte de Javi Torralba, vigent campió de Lliga i Copa.

Avis roig per calor extrema en el litoral de València i el nord d’Alacant

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís roig al litoral de València i al nord d’Alacant per temperatures de fins a 44 graus, amb altres zones de la Comunitat Valenciana en nivell taronja i groc.

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.