Compromís i Vox eludeixen aclarir si se sumaran a la reprovació de Ribera que proposa PP per ‘incomplir’ amb l’Albufera

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

Els síndics de Compromís i Vox a Les Corts, Joan Baldoví i José María Llanos, han eludit aclarir si els seus grups se sumaran a la reprovació de la vicepresidenta tercera del Govern i ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera, per “incomplir la paraula donada” sobre l’arribada d’aigua a l’Albufera de València.

Tots dos síndics han eludit dir si se sumaran a la reprovació del PP. El de Vox ha assenyalat que encara no ho han decidit, mentre que el de Compromís ha subratllat que exigiran que es complisca amb el que marca el Reial decret (que regeix el Pla Hidrològic).

Per part del PP, Miguel Barrachina ha criticat que Ribera –que també és la candidata del PSOE a les eleccions al Parlament Europeu– està “incomplint les dues coses: Està vulnerant la llei i està incomplint la paraula donada al president Carlos Mazón”. “Ella és perfectament coneixedora i tots els treballadors de la Confederació ho saben”, ha afegit.

Per part del PSPV-PSOE, José Muñoz, ha assenyalat que en l’Albufera “el que fa falta són polítiques hídriques responsables”. “Jo crec que a l’Albufera el que fa falta és gestionar-la ben com fa el Govern d’Espanya”, i ha criticat les polítiques “negacionistes” del Consell del PP i Vox.

El president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ), Miguel Polo, ha insistit aquest dilluns en què s’han enviat 50,2 hectòmetres cúbics d’aigua al Parc Natural de l’Albufera, ha defensat la “fiabilitat” de les dades de l’organisme i ha criticat que es creu una “batalla política” entorn de les aportacions, al mateix temps que ha instat a la Generalitat a construir un conducte directe dels rius fins al llac ja que una vegada arribada l’aigua a les sèquies és competència autonòmica.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Dos gols d'Iván Romero van donar la victòria al Llevant davant el Sevilla (2-0) i deixen al conjunt granota a només dos punts d'una permanència que marca el propi equip andalús.

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.

Iván Romero impulsa al Llevant cap a la salvació al descans davant el Sevilla

El Llevant marxa al descans 1-0 enfront del Sevilla gràcies a un potent gol d'Iván Romero que, de mantindre's el marcador, li acostaria a només dos punts de la permanència.

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.