Compromís impulsa el comerç local per a este Nadal amb una campanya solidària i taronges valencianes

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

El grup de Compromís en l’Ajuntament de València ha presentat hui dimarts la campanya que ha impulsat per a afavorir el comerç local i de proximitat de la ciutat i ajudar als establiments afectats per la dana que el passat 29 d’octubre va inundar tres pedanies de la capital valenciana i altres poblacions de la província.

Esta formació política ha encarregat un cartell, dissenyat per l’il·lustrador Cesc Roca sota el lema ‘El poble salva el comerç local”, perquè els establiments de València que ho desitgen ho col·loquen en els seus aparadors i animen així a les compres nadalenques, segons ha informat Compromís.

Així mateix, dins d’esta campanya, la coalició contempla també repartir taronges valencianes per la ciutat durant les festes nadalenques.

La portaveu de Compromís a l’Ajuntament de València, Papi Robles, ha presentat la iniciativa en el centre històric de la capital valenciana.

Enfront d’un comerç tradicional de marcs i motlures que ha decidit col·locar el cartell impulsat per Compromís, Robles ha assenyalat que “la catàstrofe” generada per la dana “ha colpejat durament als xicotets comerciants de les pedanies afectades –en esta ciutat Forn d’Alcedo, Castellar-l’Oliveral i La Torre–, que no han tornat a obrir o han estat tancats durant setmanes perdent mercaderia i invertint en reparacions urgents”.

La portaveu de Compromís ha assegurat que “les administracions han d’assumir la seua part de responsabilitat”, però ha destacat que les decisions dels ciutadans, “com a consumidors, ajudaran a alçar les persianes d’estos negocis”.

“Ara necessiten més que mai el nostre suport, el suport del poble igual que hem estat netejant des del primer moment el fang i ajudant a les persones afectades”, ha exposat la regidora.

Papi Robles ha afirmat que “triar el comerç local no és només una qüestió de solidaritat” sinó a més “una inversió en el nostre futur”. “És protegir la nostra identitat com a valencians i enfortir la resiliència del nostre teixit social en les pedanies afectades i en tota la ciutat en general”, ha subratllat.

El dissenyador del cartell de la campanya Cesc Roca ha assenyalat que “ha sigut difícil, però bonic, transmetre esta mirada positiva en el cartell després de tot el que ha succeït” amb la dana. “Ara només ens queda seguir avant i continuar ajudant-nos. Toca renàixer un cop més. Tot això ens ha fet reflexionar molt com a valencians, i hem comprès que som una gran família. Per això, més que mai, cal recolzar als nostres, al comerç local”, ha apuntat.

REPARTIMENT DE TARONGES

En el marc d’esta campanya nadalenca, Compromís repartirà mitja tona de taronges valencianes. La distribució d’aquest productes començarà este dimecres en el mercat de venda no sedentària de Benimaclet i continuarà la setmana vinent en els mercats d’Algirós –el dilluns 16 de desembre–, Saïdia –el dimarts 17 de desembre– i Avinguda del Cid –el dimecres 18 de desembre–. En tots els casos, el repartiment serà gratuït i es realitzarà a les 11.00 hores.

A més, Compromís també distribuirà mig miler de revistes amb informació municipal d’esta formació i una anàlisi dels dos mesos transcorreguts quasi des de la dana del 29 d’octubre, ha afegit el grup municipal.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.

Més de 250 conductors passen a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

Un total de 257 conductors van ser posats a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, la majoria per alcohol i per conduir sense permís o llicència.