Compromís impulsa el comerç local per a este Nadal amb una campanya solidària i taronges valencianes

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

El grup de Compromís en l’Ajuntament de València ha presentat hui dimarts la campanya que ha impulsat per a afavorir el comerç local i de proximitat de la ciutat i ajudar als establiments afectats per la dana que el passat 29 d’octubre va inundar tres pedanies de la capital valenciana i altres poblacions de la província.

Esta formació política ha encarregat un cartell, dissenyat per l’il·lustrador Cesc Roca sota el lema ‘El poble salva el comerç local”, perquè els establiments de València que ho desitgen ho col·loquen en els seus aparadors i animen així a les compres nadalenques, segons ha informat Compromís.

Així mateix, dins d’esta campanya, la coalició contempla també repartir taronges valencianes per la ciutat durant les festes nadalenques.

La portaveu de Compromís a l’Ajuntament de València, Papi Robles, ha presentat la iniciativa en el centre històric de la capital valenciana.

Enfront d’un comerç tradicional de marcs i motlures que ha decidit col·locar el cartell impulsat per Compromís, Robles ha assenyalat que “la catàstrofe” generada per la dana “ha colpejat durament als xicotets comerciants de les pedanies afectades –en esta ciutat Forn d’Alcedo, Castellar-l’Oliveral i La Torre–, que no han tornat a obrir o han estat tancats durant setmanes perdent mercaderia i invertint en reparacions urgents”.

La portaveu de Compromís ha assegurat que “les administracions han d’assumir la seua part de responsabilitat”, però ha destacat que les decisions dels ciutadans, “com a consumidors, ajudaran a alçar les persianes d’estos negocis”.

“Ara necessiten més que mai el nostre suport, el suport del poble igual que hem estat netejant des del primer moment el fang i ajudant a les persones afectades”, ha exposat la regidora.

Papi Robles ha afirmat que “triar el comerç local no és només una qüestió de solidaritat” sinó a més “una inversió en el nostre futur”. “És protegir la nostra identitat com a valencians i enfortir la resiliència del nostre teixit social en les pedanies afectades i en tota la ciutat en general”, ha subratllat.

El dissenyador del cartell de la campanya Cesc Roca ha assenyalat que “ha sigut difícil, però bonic, transmetre esta mirada positiva en el cartell després de tot el que ha succeït” amb la dana. “Ara només ens queda seguir avant i continuar ajudant-nos. Toca renàixer un cop més. Tot això ens ha fet reflexionar molt com a valencians, i hem comprès que som una gran família. Per això, més que mai, cal recolzar als nostres, al comerç local”, ha apuntat.

REPARTIMENT DE TARONGES

En el marc d’esta campanya nadalenca, Compromís repartirà mitja tona de taronges valencianes. La distribució d’aquest productes començarà este dimecres en el mercat de venda no sedentària de Benimaclet i continuarà la setmana vinent en els mercats d’Algirós –el dilluns 16 de desembre–, Saïdia –el dimarts 17 de desembre– i Avinguda del Cid –el dimecres 18 de desembre–. En tots els casos, el repartiment serà gratuït i es realitzarà a les 11.00 hores.

A més, Compromís també distribuirà mig miler de revistes amb informació municipal d’esta formació i una anàlisi dels dos mesos transcorreguts quasi des de la dana del 29 d’octubre, ha afegit el grup municipal.

Anuncios

Últimes notícies

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.

Les víctimes de la dana carreguen contra el tancament de la comissió de Les Corts

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d'octubre de 2024 mostren la seua indignació pel tancament de la comissió d'investigació de Les Corts, que donen per fracassada i purament partidista.