Compromís impulsa el comerç local per a este Nadal amb una campanya solidària i taronges valencianes

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

El grup de Compromís en l’Ajuntament de València ha presentat hui dimarts la campanya que ha impulsat per a afavorir el comerç local i de proximitat de la ciutat i ajudar als establiments afectats per la dana que el passat 29 d’octubre va inundar tres pedanies de la capital valenciana i altres poblacions de la província.

Esta formació política ha encarregat un cartell, dissenyat per l’il·lustrador Cesc Roca sota el lema ‘El poble salva el comerç local», perquè els establiments de València que ho desitgen ho col·loquen en els seus aparadors i animen així a les compres nadalenques, segons ha informat Compromís.

Així mateix, dins d’esta campanya, la coalició contempla també repartir taronges valencianes per la ciutat durant les festes nadalenques.

La portaveu de Compromís a l’Ajuntament de València, Papi Robles, ha presentat la iniciativa en el centre històric de la capital valenciana.

Enfront d’un comerç tradicional de marcs i motlures que ha decidit col·locar el cartell impulsat per Compromís, Robles ha assenyalat que «la catàstrofe» generada per la dana «ha colpejat durament als xicotets comerciants de les pedanies afectades –en esta ciutat Forn d’Alcedo, Castellar-l’Oliveral i La Torre–, que no han tornat a obrir o han estat tancats durant setmanes perdent mercaderia i invertint en reparacions urgents».

La portaveu de Compromís ha assegurat que «les administracions han d’assumir la seua part de responsabilitat», però ha destacat que les decisions dels ciutadans, «com a consumidors, ajudaran a alçar les persianes d’estos negocis».

«Ara necessiten més que mai el nostre suport, el suport del poble igual que hem estat netejant des del primer moment el fang i ajudant a les persones afectades», ha exposat la regidora.

Papi Robles ha afirmat que «triar el comerç local no és només una qüestió de solidaritat» sinó a més «una inversió en el nostre futur». «És protegir la nostra identitat com a valencians i enfortir la resiliència del nostre teixit social en les pedanies afectades i en tota la ciutat en general», ha subratllat.

El dissenyador del cartell de la campanya Cesc Roca ha assenyalat que «ha sigut difícil, però bonic, transmetre esta mirada positiva en el cartell després de tot el que ha succeït» amb la dana. «Ara només ens queda seguir avant i continuar ajudant-nos. Toca renàixer un cop més. Tot això ens ha fet reflexionar molt com a valencians, i hem comprès que som una gran família. Per això, més que mai, cal recolzar als nostres, al comerç local», ha apuntat.

REPARTIMENT DE TARONGES

En el marc d’esta campanya nadalenca, Compromís repartirà mitja tona de taronges valencianes. La distribució d’aquest productes començarà este dimecres en el mercat de venda no sedentària de Benimaclet i continuarà la setmana vinent en els mercats d’Algirós –el dilluns 16 de desembre–, Saïdia –el dimarts 17 de desembre– i Avinguda del Cid –el dimecres 18 de desembre–. En tots els casos, el repartiment serà gratuït i es realitzarà a les 11.00 hores.

A més, Compromís també distribuirà mig miler de revistes amb informació municipal d’esta formació i una anàlisi dels dos mesos transcorreguts quasi des de la dana del 29 d’octubre, ha afegit el grup municipal.

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.