12.5 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

Compromís omplirà Ciutat Vella de cartells contra el correbou infantil i ‘la cultura del maltractament’

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Compromís a l’Ajuntament de València, Papi Robles, i la portaveu adjunta, Glòria Tello, han anunciat que la formació omplirà Ciutat Vella de cartells contra el correbou infantil, aprovat per PP i Vox, una activitat que qualifiquen d'”aposta” de l’equip de govern “per la tortura animal i per l’adoctrinament infantil” que no té precedents a la ciutat.

Així ho han indicat als mitjans en la presentació pública del cartell que ha dissenyat la coalició per a expressar el rebuig al tancament infantil aprovat a la Junta Municipal de Ciutat Vella, una proposta que va presentar davant d’este òrgan el vicepresident i conseller de Cultura, Vicente Barrera, com a veí del districte.

El cartell és d’un groc intens, simulant un senyal de perill amb uns escolars dins d’un triangle que estan sent envestits per un bou i acompanyat del text: “No als correbous a Ciutat Vella, contra la imposició de la cultura del maltractament i el perill a València”.

Segons Robles, el govern està “imposant la seua ideologia a xiquets i a xiquetes, una ideologia fonamentada en el maltractament animal”. La portaveu del partit valencianista ha subratllat que sempre “mostrarem rebuig” cada vegada que la senyora Català s'”obstine a fomentar la ideologia de l’odi contra els animals i l’adoctrinament infantil”.

La idea de la coalició és omplir Ciutat Vella d’estos cartells de protesta per a visibilitzar el rebuig a una activitat “molt polèmica” que ha sigut “molt rebatuda” pels veïns i veïnes del barri en la pròpia Junta Municipal del districte. De fet, la formació subratlla en un comunicat que la primera votació va haver de “anul·lar-se i posposar-se per les queixes del veïnat present”.

Robles ha assenyalat que la ciutat de València ha sigut “reconeguda per la defensa dels drets de la infància” i ha afegit que l’alcaldessa María José Catalá està “atacant directament” als xiquets amb esta acció. Per a Compromís este correbou és una “imposició de la ideologia de la tortura del vicepresident torer” i considera que posa en evidència “la falta de paraula de Catalá i del Partit Popular, que primer va assegurar que no votarien esta proposta, però que va recular i va acabar votant el que Vox volia”.

Per la seua banda, Glòria Tello també ha mostrat la seua reprovació “davant d’esta fita històrica” perquè ha afirmat que la mesura no compta amb el suport ciutadà: “Els veïns i veïnes clarament han mostrat la seua repulsa a esta activitat amb diners públics les vegades que s’ha dotat en este debat a la Junta de Ciutat Vella”.

Tello ha recordat que va ser el govern de Joan Ribó qui va crear l’any 2015 el Registre de Benestar Animal i ha remarcat que una de les línies més importants d’actuació que van fer en aquell moment i en els huit anys que van governar va ser “la de fomentar el respecte animal”.

“No només vam fer tallers en escoles i ExpoJove com una plataforma que mostrara als xiquets i a les xiquetes que cal defensar als animals i cal vetlar pel seu benestar sinó també un còmic amb Cristina Durán, Premi Nacional de Disseny”, perquè les noves generacions “siguen conscients que els animals són éssers vius amb els quals compartim ciutat i mereixen respecte”, ha afegit Tello.

Amb el canvi de govern, ha dit Tello, “tota esta obra s’ha tirat per terra perquè sembla que l’alcaldessa es deu a les voluntats d’un vicepresident al que només coneixem per haver sigut un torer”. Per a Tello, Catalá “ha acabat demostrant que no té diferències amb els seus socis de govern de Vox” per a portar a València “a pràctiques desfasades i contràries a l’avanç social i la protecció dels drets de totes les persones”.

Últimes notícies

AVVAC xifra en quasi 7 milions les pèrdues no reconegudes per la DANA en l’art valencià

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions l'impacte de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en el sector de les arts visuals valencianes i denúncia que gran part dels danys seguixen sense ser compensats.

Damnificats per la DANA condicionen reunir-se amb Pérez Llorca al lliurament de l’acta de Mazón

L'associació ha agraït la invitació del president per a tractar la situació dels afectats, però l'ha declinada fins que exigisca a Carlos Mazón la seua acta. El col·lectiu rebutja que se'ls atribuïsca ànim de venjança i afirma que busca justícia i canvis en emergències.

José Andrés visita el Mercat Central de València i recolza als mercats municipals

El xef va recórrer el Mercat Central de València, va desdejunar en Central Bar i va comprar en més de quinze posats producte local i utensilis. Va reforçar el seu defensa dels mercats i va alertar del risc de perdre la seua essència davant el turisme.

Dos detinguts per intentar una estafa immobiliària de 400.000 euros a una anciana a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona i a un home per intentar estafar 400.000 euros a una dona de 77 anys. La víctima ja havia perdut joies i 29.300 euros mitjançant retirades en efectiu.

Antònia Folguera: l’art digital a penes ha mostrat les seues possibilitats

Antònia Folguera ha comissariat la posada de llarg de Vortex, un espai immersiu de Bellver Blue Tech Zone, i sosté que l'art digital a penes ha mostrat el seu potencial. L'obra 'The Rhythm of the Ocean', de Desilence amb música de Suzanne Ciani, connecta amb la investigació marina del centre.

La Comunitat Valenciana espera que el primer premi de la Loteria de Nadal no l’esquive una altra vegada

La Comunitat Valenciana confia que la Grossa torne a la regió després d'un 2024 discret. Vendes i consignació creixen en 2025 i les matemàtiques recorden el pes de l'atzar.

La tardor s’acomiada amb núvols i possibles pluges a Alacant i lleus canvis tèrmics

El comiat de la tardor arriba amb cels molt nuvolosos en la Comunitat Valenciana i ruixats puntuals en el litoral d'Alacant que tendiran a remetre al final del dia. Les temperatures només variaran lleugerament i el vent anirà girant a component oest amb algun repunt d'intensitat.

1-1 a Mestalla: Leo Román i la saga sostenen al Mallorca davant un València bolcat

Un València dominador va igualar amb Hugo Duro el punt inicial de Samu Costa, però es va topar amb el pal i amb un excel·lent Leo Román. El Mallorca va resistir i es va emportar un punt valuós.