8.8 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Compromís omplirà Ciutat Vella de cartells contra el correbou infantil i ‘la cultura del maltractament’

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Compromís a l’Ajuntament de València, Papi Robles, i la portaveu adjunta, Glòria Tello, han anunciat que la formació omplirà Ciutat Vella de cartells contra el correbou infantil, aprovat per PP i Vox, una activitat que qualifiquen d'”aposta” de l’equip de govern “per la tortura animal i per l’adoctrinament infantil” que no té precedents a la ciutat.

Així ho han indicat als mitjans en la presentació pública del cartell que ha dissenyat la coalició per a expressar el rebuig al tancament infantil aprovat a la Junta Municipal de Ciutat Vella, una proposta que va presentar davant d’este òrgan el vicepresident i conseller de Cultura, Vicente Barrera, com a veí del districte.

El cartell és d’un groc intens, simulant un senyal de perill amb uns escolars dins d’un triangle que estan sent envestits per un bou i acompanyat del text: “No als correbous a Ciutat Vella, contra la imposició de la cultura del maltractament i el perill a València”.

Segons Robles, el govern està “imposant la seua ideologia a xiquets i a xiquetes, una ideologia fonamentada en el maltractament animal”. La portaveu del partit valencianista ha subratllat que sempre “mostrarem rebuig” cada vegada que la senyora Català s'”obstine a fomentar la ideologia de l’odi contra els animals i l’adoctrinament infantil”.

La idea de la coalició és omplir Ciutat Vella d’estos cartells de protesta per a visibilitzar el rebuig a una activitat “molt polèmica” que ha sigut “molt rebatuda” pels veïns i veïnes del barri en la pròpia Junta Municipal del districte. De fet, la formació subratlla en un comunicat que la primera votació va haver de “anul·lar-se i posposar-se per les queixes del veïnat present”.

Robles ha assenyalat que la ciutat de València ha sigut “reconeguda per la defensa dels drets de la infància” i ha afegit que l’alcaldessa María José Catalá està “atacant directament” als xiquets amb esta acció. Per a Compromís este correbou és una “imposició de la ideologia de la tortura del vicepresident torer” i considera que posa en evidència “la falta de paraula de Catalá i del Partit Popular, que primer va assegurar que no votarien esta proposta, però que va recular i va acabar votant el que Vox volia”.

Per la seua banda, Glòria Tello també ha mostrat la seua reprovació “davant d’esta fita històrica” perquè ha afirmat que la mesura no compta amb el suport ciutadà: “Els veïns i veïnes clarament han mostrat la seua repulsa a esta activitat amb diners públics les vegades que s’ha dotat en este debat a la Junta de Ciutat Vella”.

Tello ha recordat que va ser el govern de Joan Ribó qui va crear l’any 2015 el Registre de Benestar Animal i ha remarcat que una de les línies més importants d’actuació que van fer en aquell moment i en els huit anys que van governar va ser “la de fomentar el respecte animal”.

“No només vam fer tallers en escoles i ExpoJove com una plataforma que mostrara als xiquets i a les xiquetes que cal defensar als animals i cal vetlar pel seu benestar sinó també un còmic amb Cristina Durán, Premi Nacional de Disseny”, perquè les noves generacions “siguen conscients que els animals són éssers vius amb els quals compartim ciutat i mereixen respecte”, ha afegit Tello.

Amb el canvi de govern, ha dit Tello, “tota esta obra s’ha tirat per terra perquè sembla que l’alcaldessa es deu a les voluntats d’un vicepresident al que només coneixem per haver sigut un torer”. Per a Tello, Catalá “ha acabat demostrant que no té diferències amb els seus socis de govern de Vox” per a portar a València “a pràctiques desfasades i contràries a l’avanç social i la protecció dels drets de totes les persones”.

Últimes notícies

Atzeneta del Maestrat ha registrat ratxes de 63 km/h i Morella de 56 km/h

L'interior de Castelló ha concentrat les ratxes més intenses de la jornada, amb 63 km/h a Atzeneta del Maestrat i 56 km/h a Morella. L'avís groc per vent del nord-oest seguix actiu fins al matí del dijous en diferents punts de la província.

La dana d’octubre va disparar en 2024 la factura per catàstrofes a Espanya fins a 11.330 milions

La factura per catàstrofes a Espanya va ascendir en 2024 a 11.330 milions, més del doble que en 2023, per l'impacte de la dana d'octubre. El cost assegurat es va disparar i el colp econòmic va aconseguir també al PIB i a les emergències.

Controlat l’incendi sense ferits a l’hospital Saint Lucia de Cartagena; demanen auditar la seua façana ventilada

El foc s'ha iniciat en una terrassa, s'ha propagat per la façana pel vent i s'ha controlat en 20 minutos, sense ferits. S'han evacuat 113 pacients i sindicats i PSOE han demanat auditories i retirada de materials inflamables.

El Consorci de Compensació d’Assegurances supera els 4.000 milions en indemnitzacions per la DANA

El Consorci de Compensació d'Assegurances ha superat els 4.000 milions en pagaments per la DANA. Ha gestionat el 98,3% de 250.946 sol·licituds i manté 4.276 pendents.

Robo i trobo

Leo Giménez es lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa el valencià viu i tradicional, reivindica paraules autèntiques que alguns sectors han qualificat erròniament de vulgars o castellanitzants, i critica una visió purista que se separa de la parla

Braxton Key evita una lesió greu de genoll i estarà diversos dies al marge

Les proves van descartar danys importants en el genoll de l'ala pivot del València Basket, que seguirà uns dies apartat mentres completa rehabilitació.

Aldaia se suma a un projecte per a atendre les persones sense llar afectades per la DANA

Aldaia s'ha sumat a una iniciativa per a analitzar l'impacte de la DANA en el sensellarisme i orientar respostes públiques. Este dijous 27 hi haurà un recompte nocturn amb l'equip municipal i voluntariat, també en onze municipis pròxims.

Braxton Key evita una lesió greu de genoll però estarà diversos dies apartat

L'ala pivot del València Basket va caure en l'últim quart davant el Bayern i les proves van descartar una lesió de gravetat. Seguirà rehabilitació i el seu retorn dependrà de l'evolució.