11.7 C
València
Dijous, 4 desembre, 2025

Compromís omplirà Ciutat Vella de cartells contra el correbou infantil i ‘la cultura del maltractament’

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Compromís a l’Ajuntament de València, Papi Robles, i la portaveu adjunta, Glòria Tello, han anunciat que la formació omplirà Ciutat Vella de cartells contra el correbou infantil, aprovat per PP i Vox, una activitat que qualifiquen d'”aposta” de l’equip de govern “per la tortura animal i per l’adoctrinament infantil” que no té precedents a la ciutat.

Així ho han indicat als mitjans en la presentació pública del cartell que ha dissenyat la coalició per a expressar el rebuig al tancament infantil aprovat a la Junta Municipal de Ciutat Vella, una proposta que va presentar davant d’este òrgan el vicepresident i conseller de Cultura, Vicente Barrera, com a veí del districte.

El cartell és d’un groc intens, simulant un senyal de perill amb uns escolars dins d’un triangle que estan sent envestits per un bou i acompanyat del text: “No als correbous a Ciutat Vella, contra la imposició de la cultura del maltractament i el perill a València”.

Segons Robles, el govern està “imposant la seua ideologia a xiquets i a xiquetes, una ideologia fonamentada en el maltractament animal”. La portaveu del partit valencianista ha subratllat que sempre “mostrarem rebuig” cada vegada que la senyora Català s'”obstine a fomentar la ideologia de l’odi contra els animals i l’adoctrinament infantil”.

La idea de la coalició és omplir Ciutat Vella d’estos cartells de protesta per a visibilitzar el rebuig a una activitat “molt polèmica” que ha sigut “molt rebatuda” pels veïns i veïnes del barri en la pròpia Junta Municipal del districte. De fet, la formació subratlla en un comunicat que la primera votació va haver de “anul·lar-se i posposar-se per les queixes del veïnat present”.

Robles ha assenyalat que la ciutat de València ha sigut “reconeguda per la defensa dels drets de la infància” i ha afegit que l’alcaldessa María José Catalá està “atacant directament” als xiquets amb esta acció. Per a Compromís este correbou és una “imposició de la ideologia de la tortura del vicepresident torer” i considera que posa en evidència “la falta de paraula de Catalá i del Partit Popular, que primer va assegurar que no votarien esta proposta, però que va recular i va acabar votant el que Vox volia”.

Per la seua banda, Glòria Tello també ha mostrat la seua reprovació “davant d’esta fita històrica” perquè ha afirmat que la mesura no compta amb el suport ciutadà: “Els veïns i veïnes clarament han mostrat la seua repulsa a esta activitat amb diners públics les vegades que s’ha dotat en este debat a la Junta de Ciutat Vella”.

Tello ha recordat que va ser el govern de Joan Ribó qui va crear l’any 2015 el Registre de Benestar Animal i ha remarcat que una de les línies més importants d’actuació que van fer en aquell moment i en els huit anys que van governar va ser “la de fomentar el respecte animal”.

“No només vam fer tallers en escoles i ExpoJove com una plataforma que mostrara als xiquets i a les xiquetes que cal defensar als animals i cal vetlar pel seu benestar sinó també un còmic amb Cristina Durán, Premi Nacional de Disseny”, perquè les noves generacions “siguen conscients que els animals són éssers vius amb els quals compartim ciutat i mereixen respecte”, ha afegit Tello.

Amb el canvi de govern, ha dit Tello, “tota esta obra s’ha tirat per terra perquè sembla que l’alcaldessa es deu a les voluntats d’un vicepresident al que només coneixem per haver sigut un torer”. Per a Tello, Catalá “ha acabat demostrant que no té diferències amb els seus socis de govern de Vox” per a portar a València “a pràctiques desfasades i contràries a l’avanç social i la protecció dels drets de totes les persones”.

Últimes notícies

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.