Compromís omplirà Ciutat Vella de cartells contra el correbou infantil i ‘la cultura del maltractament’

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Compromís a l’Ajuntament de València, Papi Robles, i la portaveu adjunta, Glòria Tello, han anunciat que la formació omplirà Ciutat Vella de cartells contra el correbou infantil, aprovat per PP i Vox, una activitat que qualifiquen d'»aposta» de l’equip de govern «per la tortura animal i per l’adoctrinament infantil» que no té precedents a la ciutat.

Així ho han indicat als mitjans en la presentació pública del cartell que ha dissenyat la coalició per a expressar el rebuig al tancament infantil aprovat a la Junta Municipal de Ciutat Vella, una proposta que va presentar davant d’este òrgan el vicepresident i conseller de Cultura, Vicente Barrera, com a veí del districte.

El cartell és d’un groc intens, simulant un senyal de perill amb uns escolars dins d’un triangle que estan sent envestits per un bou i acompanyat del text: «No als correbous a Ciutat Vella, contra la imposició de la cultura del maltractament i el perill a València».

Segons Robles, el govern està «imposant la seua ideologia a xiquets i a xiquetes, una ideologia fonamentada en el maltractament animal». La portaveu del partit valencianista ha subratllat que sempre «mostrarem rebuig» cada vegada que la senyora Català s'»obstine a fomentar la ideologia de l’odi contra els animals i l’adoctrinament infantil».

La idea de la coalició és omplir Ciutat Vella d’estos cartells de protesta per a visibilitzar el rebuig a una activitat «molt polèmica» que ha sigut «molt rebatuda» pels veïns i veïnes del barri en la pròpia Junta Municipal del districte. De fet, la formació subratlla en un comunicat que la primera votació va haver de «anul·lar-se i posposar-se per les queixes del veïnat present».

Robles ha assenyalat que la ciutat de València ha sigut «reconeguda per la defensa dels drets de la infància» i ha afegit que l’alcaldessa María José Catalá està «atacant directament» als xiquets amb esta acció. Per a Compromís este correbou és una «imposició de la ideologia de la tortura del vicepresident torer» i considera que posa en evidència «la falta de paraula de Catalá i del Partit Popular, que primer va assegurar que no votarien esta proposta, però que va recular i va acabar votant el que Vox volia».

Per la seua banda, Glòria Tello també ha mostrat la seua reprovació «davant d’esta fita històrica» perquè ha afirmat que la mesura no compta amb el suport ciutadà: «Els veïns i veïnes clarament han mostrat la seua repulsa a esta activitat amb diners públics les vegades que s’ha dotat en este debat a la Junta de Ciutat Vella».

Tello ha recordat que va ser el govern de Joan Ribó qui va crear l’any 2015 el Registre de Benestar Animal i ha remarcat que una de les línies més importants d’actuació que van fer en aquell moment i en els huit anys que van governar va ser «la de fomentar el respecte animal».

«No només vam fer tallers en escoles i ExpoJove com una plataforma que mostrara als xiquets i a les xiquetes que cal defensar als animals i cal vetlar pel seu benestar sinó també un còmic amb Cristina Durán, Premi Nacional de Disseny», perquè les noves generacions «siguen conscients que els animals són éssers vius amb els quals compartim ciutat i mereixen respecte», ha afegit Tello.

Amb el canvi de govern, ha dit Tello, «tota esta obra s’ha tirat per terra perquè sembla que l’alcaldessa es deu a les voluntats d’un vicepresident al que només coneixem per haver sigut un torer». Per a Tello, Catalá «ha acabat demostrant que no té diferències amb els seus socis de govern de Vox» per a portar a València «a pràctiques desfasades i contràries a l’avanç social i la protecció dels drets de totes les persones».

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.