11.6 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

Compromís omplirà Ciutat Vella de cartells contra el correbou infantil i ‘la cultura del maltractament’

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Compromís a l’Ajuntament de València, Papi Robles, i la portaveu adjunta, Glòria Tello, han anunciat que la formació omplirà Ciutat Vella de cartells contra el correbou infantil, aprovat per PP i Vox, una activitat que qualifiquen d'”aposta” de l’equip de govern “per la tortura animal i per l’adoctrinament infantil” que no té precedents a la ciutat.

Així ho han indicat als mitjans en la presentació pública del cartell que ha dissenyat la coalició per a expressar el rebuig al tancament infantil aprovat a la Junta Municipal de Ciutat Vella, una proposta que va presentar davant d’este òrgan el vicepresident i conseller de Cultura, Vicente Barrera, com a veí del districte.

El cartell és d’un groc intens, simulant un senyal de perill amb uns escolars dins d’un triangle que estan sent envestits per un bou i acompanyat del text: “No als correbous a Ciutat Vella, contra la imposició de la cultura del maltractament i el perill a València”.

Segons Robles, el govern està “imposant la seua ideologia a xiquets i a xiquetes, una ideologia fonamentada en el maltractament animal”. La portaveu del partit valencianista ha subratllat que sempre “mostrarem rebuig” cada vegada que la senyora Català s'”obstine a fomentar la ideologia de l’odi contra els animals i l’adoctrinament infantil”.

La idea de la coalició és omplir Ciutat Vella d’estos cartells de protesta per a visibilitzar el rebuig a una activitat “molt polèmica” que ha sigut “molt rebatuda” pels veïns i veïnes del barri en la pròpia Junta Municipal del districte. De fet, la formació subratlla en un comunicat que la primera votació va haver de “anul·lar-se i posposar-se per les queixes del veïnat present”.

Robles ha assenyalat que la ciutat de València ha sigut “reconeguda per la defensa dels drets de la infància” i ha afegit que l’alcaldessa María José Catalá està “atacant directament” als xiquets amb esta acció. Per a Compromís este correbou és una “imposició de la ideologia de la tortura del vicepresident torer” i considera que posa en evidència “la falta de paraula de Catalá i del Partit Popular, que primer va assegurar que no votarien esta proposta, però que va recular i va acabar votant el que Vox volia”.

Per la seua banda, Glòria Tello també ha mostrat la seua reprovació “davant d’esta fita històrica” perquè ha afirmat que la mesura no compta amb el suport ciutadà: “Els veïns i veïnes clarament han mostrat la seua repulsa a esta activitat amb diners públics les vegades que s’ha dotat en este debat a la Junta de Ciutat Vella”.

Tello ha recordat que va ser el govern de Joan Ribó qui va crear l’any 2015 el Registre de Benestar Animal i ha remarcat que una de les línies més importants d’actuació que van fer en aquell moment i en els huit anys que van governar va ser “la de fomentar el respecte animal”.

“No només vam fer tallers en escoles i ExpoJove com una plataforma que mostrara als xiquets i a les xiquetes que cal defensar als animals i cal vetlar pel seu benestar sinó també un còmic amb Cristina Durán, Premi Nacional de Disseny”, perquè les noves generacions “siguen conscients que els animals són éssers vius amb els quals compartim ciutat i mereixen respecte”, ha afegit Tello.

Amb el canvi de govern, ha dit Tello, “tota esta obra s’ha tirat per terra perquè sembla que l’alcaldessa es deu a les voluntats d’un vicepresident al que només coneixem per haver sigut un torer”. Per a Tello, Catalá “ha acabat demostrant que no té diferències amb els seus socis de govern de Vox” per a portar a València “a pràctiques desfasades i contràries a l’avanç social i la protecció dels drets de totes les persones”.

Últimes notícies

Dos detinguts per tres robatoris amb força en locals d’hostaleria de La Safor

La Guàrdia Civil ha detingut a un home i a una dona per tres robatoris amb força en locals d'hostaleria de La Safor. Van ser identificats gràcies a cambres i a un cotxe de lloguer.

Detinguda en Alcossebre una dona reclamada per Països Baixos per explotació sexual de menors

La Guàrdia Civil ha arrestat en Alcossebre a una dona buscada per Països Baixos per explotació sexual de menors. Quatre menors van quedar sota protecció a l'espera de la seua tutela pel país d'origen.

Nati Algado substituirà a Pérez Llorca com a alcaldessa de Finestrat

La primera tinenta d'alcalde assumirà el relleu a Finestrat quan Juanfran Pérez Llorca formalitze la seua renúncia després de ser investit en Les Corts. Amb 11 de 13 regidors, el PP perfila una transició ràpida

El Suprem eximix al banc en una transferència amb IBAN incorrecte

El Tribunal Suprem ha donat la raó a Caixa Popular i ha descartat la responsabilitat del banc quan el client introduïx un IBAN equivocat en una transferència. La nova norma europea imposa verificació del beneficiari en pagaments instantanis, però el cas es va resoldre amb la regulació anterior.

La jutgessa de la DANA suspén la testifical d’este dilluns per l’alerta meteorològica

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a Catarroja ha suspés la testifical prevista a les 9.30 per l'alerta meteorològica. La nova data es fixarà més avant.

Tota la Comunitat, en avís groc per pluges després de cancel·lar-se el taronja a Castelló

Aemet ha rebaixat a groc l'avís per pluges en el sud de Castelló, de manera que tota la Comunitat Valenciana manté nivell groc fins a les 18 hores. Es preveuen 20 litres per metre quadrat en una hora o 60 en dotze hores.

Dilluns de ruixats a Castelló i València i lleu pujada de les màximes

Cel molt nuvolós i ruixats localment forts a València i Castelló, que aniran remetent de sud a nord. Les màximes pujaran lleugerament i el vent rolará a oest.

Les pluges nocturnes deixen dos acovardisques i una palmera incendiada per un llamp a Alacant

Les pluges i tempestes han activat als bombers a Alacant amb dos acovardisques a Orihuela i Daya Nueva i un incendi de palmera per llamp en Callosa del Segura. A València i Castelló no s'han registrat incidències destacades.